Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-10 23:41
Beste medetweakers

Eergisteren heeft mijn TV na bijna 5 jaren trouwe dienst besloten om geen beeld meer te tonen.
Het grootste deel blijft zwart, de rest is groen-grijze waas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwy5FPV3XGmv3LewrDwGLqE9d6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeRNJUyb8kFnAmOLh5k6AH9K.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper (Art&Craft) zegt dat ik mij maar bij de fabrikant wil melden, wat ik liever niet doe omdat ik het probleem graag door de verkoper opgelost zie worden.

Ze zeggen dan:
We vragen een officiële bewijslast door een erkende instantie waarin u kunt aantonen dat het te wijten is aan een productie fout.
Van zodra wij dit ontvangen zullen we kijken wat de verdere stappen gaan zijn.

Vraag 1: Is dit nog te maken denken jullie? Ik kom weinig vergelijkbare gevallen van dit defect tegen maar wellicht levert een voor mij nog onbekende term resultaten op.

Vraag 2: Wat zijn mijn rechten en plichten? Volgens mij mogen zij mij niet verplichten om met mijn probleem naar iemand anders te gaan.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik kan aan de hand van de symptomen niet beoordelen wat er stuk is: Is het paneel overleden, of zou het een defecte voeding kunnen zijn?

Deze winkel speelt een onsmakelijk spel: Er zijn wettelijk maar twee mogelijkheden: Fabricagefout of oneigenlijk gebruik. Bij een televisie die plotseling opeens stuk gaat is natuurlijk geen sprake van oneigenlijk gebruik, maar hoe kun je bewijzen dat geen sprake is van oneigenlijk gebruik? De bewijslast ligt evenwel bij de koper, en maakt het wel lastig. Je moet de TV min of meer laten onderzoeken om te weten wat er stuk is en tegen die tijd heb je al geld uitgegeven.

Wat ik zou doen is toch met LG contact opnemen met als doel te kijken of LG kan zeggen wat er stuk is. Op het moment dat je weet wat er stuk is, wordt het een stuk makkelijker om hard te maken dat het geen oneigenlijk gebruik is.

Zo niet zou de te bewandelen weg zijn om het apparaat inderdaad door een deskundige te laten onderzoeken en deze een briefje te laten opstellen. In dat geval kunnen ze er niet meer omheen. De winkel is evenwel aansprakelijk voor alle schade t.a.v. het leveren van een ondeugdelijk produkt, dus ook voor de kosten die ze je laten maken om het defect aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.