Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe harde schijf vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruud1985
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-07 18:42
Mijn vraag

mijn Seagate dus die wordt nog wel herkend door zowel apparaat beheer als schijf beheer maar heb geen toegang meer tot mijn vrij belangrijke bestanden.

Weet iemand wat nog te doen na onderstaande dingen die ik heb uitgeprobeerd , misschien iemand die het goedkoop maakt of het op een andere schijf zet tegen niet al te dure vergoeding want zie het in de honderden euro's lopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Externe harde schijvenSeagate Backup Plus Slim 1TB Zwart€ 109,95€ 109,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,95

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben zowat heel google afgeweest met dingen die hem weer toegangelijk maken naar de bestanden zelfs data recovery progamma's uitgeprobeerd maar dan krijg ik maar minder dan een kwart terug van wat erop staat.

Dus wie is mijn redder in nood

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke programma's heb je gebruikt en was dat kwart wat je terug kreeg vanwege limieten op probeerversies of omdat je schijf zo brak is?

• ruud1985
sypie schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:44:
Welke programma's heb je gebruikt en was dat kwart wat je terug kreeg vanwege limieten op probeerversies of omdat je schijf zo brak is?
ease us data recovery gebruikt en wondershare data recovery en recoverit gebruikt

en nee had de volledige versie ervan en erbuiten laten hoe en ik zag al die bestanden staan en als ik op herstellen drukte kwam maar een gedeelte terug en de rest niet

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55
Aangenomen dat USB schijf geen hardware fouten heeft.
Zie deze post van hoe Recuva (free) te gebruiken:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.
Zelf gebruik ik Runtimes GetDataBack recovery software (niet gratis).
Belangrijk in dit soort gevallen is om een volledige (deepscan) te doen van de disk en uiteraard NIET schrijven naar te recoveren schijf tot de data (hopelijk?) teruggehaald is

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55
ruud1985 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:17:
en nee had de volledige versie ervan en erbuiten laten hoe en ik zag al die bestanden staan en als ik op herstellen drukte kwam maar een gedeelte terug en de rest niet
Kreeg je niet een bepaalde foutmelding bij het herstellen?
Lees fouten misschien?

• ruud1985
ik ga die stappen proberen die je me zegt en nee totaal geen foutmeldingen en hij blijft ook op RAW staan in de schijfbeheer dat schijnt ook een probleem te zijn want het moet eigenlijk NTFS zijn toch

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:12

bert pit

asdasd

Onderstaande werkt in 8 van de 10 gevallen:

Bij een val parkeert de leeskop zich soms halverwege de schijf en blijft daar hangen. Als je de disk als verloren hebt beschouwd, kun je het volgende doen:

- Schroeven van de disk losmaken (meestal 6 stuks en 1 onder het etiket)
- disk openen

als je ziet dat de kop halverwege staat:
- met een schroevendraaier de disk draaien
- tegelijkertijd de kop naar buiten bewegen (van de disk af)

- alles weer in elkaar schroeven aansluiten en klaar is Kees

Garantie tot aan de deur uiteraard, maar heel vaak werkt het gewoon en kun je je bestanden er af halen.
Na het openen is de levensduur beperkt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja. Als je 'm ziet als RAW betekent dat de disk sowieso niet meer gelezen kan worden. Dan moet je inderdaad met tools als Recuva of GetDataBack aan de gang, veel geduld hebbben en hopen dat de belangrijke files nog te lezen zijn.
Het feit dat die als RAW gezien wordt is met wat geluk wel een teken dat de controller nog in orde is.
bert pit schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:50:
Onderstaande werkt in 8 van de 10 gevallen:

Bij een val parkeert de leeskop zich soms halverwege de schijf en blijft daar hangen. Als je de disk als verloren hebt beschouwd, kun je het volgende doen:

- Schroeven van de disk losmaken (meestal 6 stuks en 1 onder het etiket)
- disk openen

als je ziet dat de kop halverwege staat:
- met een schroevendraaier de disk draaien
- tegelijkertijd de kop naar buiten bewegen (van de disk af)

- alles weer in elkaar schroeven aansluiten en klaar is Kees

Garantie tot aan de deur uiteraard, maar heel vaak werkt het gewoon en kun je je bestanden er af halen.
Na het openen is de levensduur beperkt.
Dit is echt een slecht advies, de schijf doet het nog wel (er is data vanaf te halen). Open je die schijf, dan is de kans dat je hem permanent sloopt aanwezig. Ieder stofje kan een probleem geven.

[ Voor 59% gewijzigd door TERW_DAN op 23-11-2020 13:53 ]

• ruud1985
daarom dat doe ik zeker niet

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:12

bert pit

asdasd

TERW_DAN schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:50:
Ja. Als je 'm ziet als RAW betekent dat de disk sowieso niet meer gelezen kan worden. Dan moet je inderdaad met tools als Recuva of GetDataBack aan de gang, veel geduld hebbben en hopen dat de belangrijke files nog te lezen zijn.
Het feit dat die als RAW gezien wordt is met wat geluk wel een teken dat de controller nog in orde is.

[...]

Dit is echt een slecht advies, de schijf doet het nog wel (er is data vanaf te halen). Open je die schijf, dan is de kans dat je hem permanent sloopt aanwezig. Ieder stofje kan een probleem geven.
Slecht advies? Waar baseer je dat op, Eigen ervaring? Ik heb er in de loop der jaren een stuk of 15 hersteld op deze manier. Heel veel mensen blij gemaakt dus. Wel als "last resort" uiteraard. Met name die ouwe grote schijven waren gevoelig. Je moet hem natuurlijk niet in de houtzagerij openen ;)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bert pit schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:05:
[...]

Slecht advies? Waar baseer je dat op, Eigen ervaring? Ik heb er in de loop der jaren een stuk of 15 hersteld op deze manier. Heel veel mensen blij gemaakt dus. Wel als "last resort" uiteraard. Met name die ouwe grote schijven waren gevoelig. Je moet hem natuurlijk niet in de houtzagerij openen ;)
Omdat het gewoon een slecht idee is om een schijf die nog data kan lezen open te maken om iets met de leeskop te doen. Die zit namelijk niet vast, anders zou het ding helemaal geen data meer kunnen recoveren.

Schijven zijn gevoelig, openmaken kan een optie zijn op het moment dat ze niets meer doen. Maar als dat niet het geval is, zoals hier, dan is de kans dat je intern iets stuk maakt (door stof of andere onhandigheden) heel groot, terwijl het je nooit voordeel gaat opleveren. Want die leeskop zit helemaal niet vast.
Pagina: 1