Aankoopadvies gezinsauto €24.000

Pagina: 1
Acties:

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
Hej tweakers!

We zijn op zoek naar een gezinsauto met de volgende eisen;

- (kofferbak)ruimte (minimaal 400L)
- Automaat
- Zuinig
- Benzine
- Onder de 100.000 km
- Vermogen minimaal 150pk

Het budget is max €24k inclusief inruil van onze huidige auto.

Ik ben vooral aan het kijken naar Duitse merken, maar ik kom niet verder dan een BMW 3 serie. Ik probeer eigenlijk weg te blijven bij VAG i.v.m. de horrorverhalen aangaande de DSG.

Hebben jullie suggesties?

[ Voor 21% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-11-2020 18:36 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
Er staan toch zat 3-series Touring te koop voor dat geld? Vooral 318’s en 320’s zijn er meer dan zat. Een goede waar je niet veel onderhoudskosten hoeft te verwachten, heb je rond de helft van je budget.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
VAG DSG horror geldt alleen voor de eerste 7-DSGs.

Ik denk dat je een minimum bouwjaar vergeet te vermelden? Genoeg 3 series uit 2014 te krijgen voor die prijs ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Untouchablezz20
t_captain schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:08:
Er staan toch zat 3-series Touring te koop voor dat geld? Vooral 318’s en 320’s zijn er meer dan zat. Een goede waar je niet veel onderhoudskosten hoeft te verwachten, heb je rond de helft van je budget.
Klopt, maar was vergeten te vermelden dat ik vanaf BJ 2016 keek bij de 3 serie. Dan vallen ze helaas iets buiten mijn budget.

• Untouchablezz20
_eLMo_ schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:10:
VAG DSG horror geldt alleen voor de eerste 7-DSGs.

Ik denk dat je een minimum bouwjaar vergeet te vermelden? Genoeg 3 series uit 2014 te krijgen voor die prijs ;)
Ja, die DSG's kom je nog steeds tegen in de Octavia's, golf variantjes etc. Heb het gelijk aangepast.

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:52
Opel insignia model vanaf 2017. Hele fijne auto om in te rijden en groot. Alleen niet superzuinig.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:33
Ik heb zelf een 320i Touring en heb ook uitgebreid proefgereden met de 318i. Gekozen voor de 320i vanwege de caravan, maar de 318i voldeed ook uitstekend. Echt een fijne motor en voelt absoluut vlot genoeg aan. Ik zou er een proefrit aan wagen.

• Untouchablezz20
Civic09 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:20:
Ik heb zelf een 320i Touring en heb ook uitgebreid proefgereden met de 318i. Gekozen voor de 320i vanwege de caravan, maar de 318i voldeed ook uitstekend. Echt een fijne motor en voelt absoluut vlot genoeg aan. Ik zou er een proefrit aan wagen.
Welk bouwjaar? Vanaf 2016 betreft het de 318i een 3 cilinder en die wil ik juist vermijden.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:23:
[...]

Welk bouwjaar? Vanaf 2016 betreft het de 318i een 3 cilinder en die wil ik juist vermijden.
Want?

Ik lees in je eisen niks over vermogen oid.

• Untouchablezz20
VidaR-9 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:24:
[...]

Want?

Ik lees in je eisen niks over vermogen oid.
Ik heb nu een 118i uit 2017 en wil toch liever een 4 cilinder rijden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-11 22:35
Toyota Auris TS hybride?
Dan houd je nog geld over ook.

TheS4ndm4n#1919

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:59:
Hej tweakers!

We zijn op zoek naar een gezinsauto met de volgende eisen;

- (kofferbak)ruimte (minimaal 400L)
- Automaat
- Zuinig
- Benzine
- Onder de 100.000 km
- Bouwjaar vanaf 2016
- Vermogen minimaal 150pk

Het budget is max €24k inclusief inruil van onze huidige auto. Wat heb ik zelf gevonden;

- BMW 320i touring bj2016 en hoger (helaas boven mijn budget)
- Skoda octavia (genoeg ruimte, maar vertrouw de DSG niet)

Ik ben vooral aan het kijken naar Duitse merken, maar ik kom niet verder dan dit lijstje. Ik probeer eigenlijk weg te blijven bij VAG i.v.m. de horrorverhalen aangaande de DSG.

Hebben jullie suggesties?
Kia Niro Hybrid?

• Untouchablezz20
RocketKoen schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:26:
Toyota Auris TS hybride?
Dan houd je nog geld over ook.
Eens even opzoeken, bedankt.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:25:
[...]

Ik heb nu een 118i uit 2017 en wil toch liever een 4 cilinder rijden.
Oke. Dan kan de 3 serie iig van je lijstje.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
[...]

Klopt, maar was vergeten te vermelden dat ik vanaf BJ 2016 keek bij de 3 serie. Dan vallen ze helaas iets buiten mijn budget.
Is 1 a 2 jaar ouder dan zo’n issue? Volgens mij heb je je keuze al redelijk vast staan...

Superb met DSG8 een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 22-11-2020 18:29 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06

Yucon

*broem*

Je lijkt die 3 serie wel heel graag te willen. Vind je dat bouwjaar echt zo belangrijk om het daar op af te laten ketsen?

• Untouchablezz20
Heb ik al eens een proefrit in gemaakt en was niet onder de indruk van het vermogen. Het betreft wel een zuinige auto!

• Untouchablezz20
MikeyMan schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:28:
[...]

Is 1 a 2 jaar ouder dan zo’n issue? Volgens mij heb je je keuze al redelijk vast staan...

Superb met DSG8 een optie?
Nee, keuze staat niet vast. Ik sta open voor alle suggesties. Superb met dsg8, valt dat niet buiten mijn budget?

• Yucon

Yucon

*broem*

Rond die prijs vind je ook V60's binnen je bouwjaar en kmstand. Is dat niet iets?

• Untouchablezz20
Yucon schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:28:
Je lijkt die 3 serie wel heel graag te willen. Vind je dat bouwjaar echt zo belangrijk om het daar op af te laten ketsen?
Ik begreep dat vanaf 2016 de motor een update heeft gekregen, waardoor die wat zuiniger (lees: beter rijdt). Wellicht kan een proefrit inderdaad soelaas bieden.
Yucon schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:31:
Rond die prijs vind je ook V60's binnen je bouwjaar en kmstand. Is dat niet iets?
Mijn vrouw vindt een V60 geweldig, maar heb gelezen dat de binnenruimte en kofferbakruimte nogal klein is voor zo'n grote auto. Nu is de automaat volgens mij (geartronic) ook niet geweldig en zuinig.

[ Voor 33% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-11-2020 18:34 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Waar baseer je je wensen voor een 4 cilinder, en onder de 100k km op?
Je sluit daarmee een hoop prima opties uit.

• Untouchablezz20
frickY schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:34:
Waar baseer je je wensen voor een 4 cilinder, en onder de 100k km op?
Je sluit daarmee een hoop prima opties uit.
Omdat ik nu een 3 cilinder heb, maar misschien moet ik me inderdaad niet blind staren op een 4 cilinder. Ik ga het aanpassen.
Nette auto! Even verder onderzoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-11-2020 18:38 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
[...]

https://www.autowereld.nl...ive-34074703/details.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
Driepitters klinken leuker. Eigenlijk klinkt alles leuker dan een vier in lijn.

* t_captain rijdt alweer dik tien jaar in zespits BMW’s

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:26
Zo'n Mondeo heb je zeker een mooie binnen jouw criteria.

Iets heel anders, een Mazda CX5 een lekkere gezinsauto. Met 2 liter en automaat voor jouw prijs te koop. Of de 6 serie als je liever laag zit.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat fijn dat je zo'n ruim budget hebt bij zo weinig eisen. Ik heb even snel gespeurd naar stations van max 24000 euro, minder dan 100000 kilometers op de teller, automaat, benzine en geen onderdeel van de Volkswagen-Audi-Groep.

De eis van 400 liter bagageruimte heb ik ietwat genegeerd. De ene vierhonder liter is de ander niet als je wat grotere spullen dan een portemonnee wilt vervoeren, dus dat is vooral aan jezelf. Je zult een beetje moeten passen en meten bij de proefritten met de spullen die je wilt vervoeren.

Ook zuinigheid heb ik niet meegenomen. Je specificeert geen eis maar de één vind 5l/100km onzuinig en de ander is al meer dan tevreden met 10l/100km.

Maar goed, met deze eisen is de keuze hoe dan ook reuze.

Anyway, met die criteria vind je stapels Auris Sports Tourer wagens van Toyota. Lang niet verkeerd, ik ben zelf nogal een Toyota fan, maar het is niet bepaald de enige keuze. Een V60 heb je al afgewezen, maar een A4 Avant of of een Golf Variant past ook prima in het budget. En ik zie ook verschillende V70's voor dat geld? Toch weer wat groter.

Verder ook de nodige Fords Focus of Mondeo, of een ruimte keuze aan Lagunas en Talismannen van Renault. Wil je toch iets Duits, dan is een Mercedes C ook niet onbereikbaar, net als een Open Sports Tourer. Koreaans is ook prima? Dan zijn er meerdere Hyundais I30 te vinden voor maximaal zo'n 24000 euro. En wat denk je van Mini? Een Clubman is ook wel binnen budget te vinden, met wat speurwerk.

En als VAG toch niet helemaal uitgesloten is, een Volkswagen Passat of een Skoda Octavia zie ik ook wel te koop staan binnen je budget. En mocht je bereid zijn om ook naar auto's met iets meer kilometers te kijken dan vind je ook een BMW 535i XDrive. Of een recente 328 High Executive met een prettige uitrusting? En met een maatje meer heeft een 520i ook gewoon 180 PK. Met krap 120dkm op de teller passen die precies in je budget.

Zoals je ziet is de keuze nogal reuze. Het lijkt me slim om op iets als gaspedaal.nl je eisen eens in te vullen en dan wat uitgebreide proefritten te maken. Wat bevalt je wel? En wat vooral niet? Want nu heb je nogal wat keuze (vandaar ook dit topic denk ik) en het is moeilijk je in een richting te helpen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42

tijmeng

Panasonic 7J

Een plugin hybride al overwogen. Komende jaren nog half tarief en heel veel ritjes kun je mooi elektrisch doen.

Een mooie passat gte vind je wel voor dat budget + heb je nog wat budget over voor eventueel onderhoud

• Untouchablezz20
tijmeng schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:32:
Een plugin hybride al overwogen. Komende jaren nog half tarief en heel veel ritjes kun je mooi elektrisch doen.

Een mooie passat gte vind je wel voor dat budget + heb je nog wat budget over voor eventueel onderhoud
Dan zou ik een laadpaal moeten aanschaffen. Verder natuurlijk financieel aantrekkelijk. Ik zet het op mijn lijstje.
AtleX schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:27:
Wat fijn dat je zo'n ruim budget hebt bij zo weinig eisen. Ik heb even snel gespeurd naar stations van max 24000 euro, minder dan 100000 kilometers op de teller, automaat, benzine en geen onderdeel van de Volkswagen-Audi-Groep.

De eis van 400 liter bagageruimte heb ik ietwat genegeerd. De ene vierhonder liter is de ander niet als je wat grotere spullen dan een portemonnee wilt vervoeren, dus dat is vooral aan jezelf. Je zult een beetje moeten passen en meten bij de proefritten met de spullen die je wilt vervoeren.

Ook zuinigheid heb ik niet meegenomen. Je specificeert geen eis maar de één vind 5l/100km onzuinig en de ander is al meer dan tevreden met 10l/100km.

Maar goed, met deze eisen is de keuze hoe dan ook reuze.

Anyway, met die criteria vind je stapels Auris Sports Tourer wagens van Toyota. Lang niet verkeerd, ik ben zelf nogal een Toyota fan, maar het is niet bepaald de enige keuze. Een V60 heb je al afgewezen, maar een A4 Avant of of een Golf Variant past ook prima in het budget. En ik zie ook verschillende V70's voor dat geld? Toch weer wat groter.

Verder ook de nodige Fords Focus of Mondeo, of een ruimte keuze aan Lagunas en Talismannen van Renault. Wil je toch iets Duits, dan is een Mercedes C ook niet onbereikbaar, net als een Open Sports Tourer. Koreaans is ook prima? Dan zijn er meerdere Hyundais I30 te vinden voor maximaal zo'n 24000 euro. En wat denk je van Mini? Een Clubman is ook wel binnen budget te vinden, met wat speurwerk.

En als VAG toch niet helemaal uitgesloten is, een Volkswagen Passat of een Skoda Octavia zie ik ook wel te koop staan binnen je budget. En mocht je bereid zijn om ook naar auto's met iets meer kilometers te kijken dan vind je ook een BMW 535i XDrive. Of een recente 328 High Executive met een prettige uitrusting? En met een maatje meer heeft een 520i ook gewoon 180 PK. Met krap 120dkm op de teller passen die precies in je budget.

Zoals je ziet is de keuze nogal reuze. Het lijkt me slim om op iets als gaspedaal.nl je eisen eens in te vullen en dan wat uitgebreide proefritten te maken. Wat bevalt je wel? En wat vooral niet? Want nu heb je nogal wat keuze (vandaar ook dit topic denk ik) en het is moeilijk je in een richting te helpen.
Je hebt helemaal gelijk. Het is zaak om proefritjes te gaan maken en vooral te kijken wat ik niet wil. Anders wordt het lijstje van potentiële auto's nog groter.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:08:
[...]

Dan zou ik een laadpaal moeten aanschaffen. Verder natuurlijk financieel aantrekkelijk. Ik zet het op mijn lijstje.
[...]
Niet perse. Kan ook gewoon op een stopcontact, duurt alleen wat langer.

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als het je gaat om de ruimte kijk dan eens naar een 3GT in plaats van een Touring. Model moet je liggen, maar veel ruimer dan een 3 Touring.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13
De f31 lci heeft idd een andere motor (en ik vind de achterlichten mooier) maar dat is al vanaf juni 2015, niet 2016
Kan wellicht schelen, ik geloof dat er best veel lci uit 2015 zijn

CISSP! Drop your encryption keys!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, Duits, geen VAG en BMW ken je al. Blijft over mercedes volgens mij. C klasse station dus. Als de 3 station binnen budget valt, red je dat met een C estate vermoedelijk ook.
Verder geef je aan VAG DSG en horrorverhalen...das eigenlijk alleen met de DSG7 (DQ200). Afhankelijk van het bouwjaar heb je een 6, 7 of zelfs 8 speed DSG. Die van 7 wil je idd liever niet (ik heb er eentje, en die lopt nu na 110k te nokken) maar een DSG6 zou ik best aandurven. Veel stations zijn er mee geleverd, de Octavia incluis. Moet prima te vinden zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 09:16
Keertje wat anders Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.n...?utm_source=android-share

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51

Telefooncal

Tring tring!

Lexus IS300h 4 cylinder, 2.5L benzine, 450L kofferbak ruimte, zuinig, 223pk in sport stand. Tevens meest betrouwbare merk.

Onderhoud? Auto wordt gehaald en gebracht, geen probleem. Ook nooit meer pechhulp nodig, want je belt ze gewoon. Ook in het buitenland.

Voorbeeldje: https://www.autoscout24.n...ldtidx=3&cldtsrc=listPage

[ Voor 42% gewijzigd door Telefooncal op 23-11-2020 20:23 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Passat GTE

[ Voor 198% gewijzigd door Falcon op 23-11-2020 20:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:53
Audi A4 Station? Weet niet hoe krachtig die dingen zijn, maar voldoet verder aan de eisen.
https://www.gaspedaal.nl/...00000&pmax=25000&srt=df-a

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je het budget een beetje oprekt kun je een Mercedes C350E rijden met flink wat toeters en bellen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Mazda 6 station overwegen als niet-duits een optie is. Mijn zwager heeft rijdt er een. Auto is zuiniger dan verwacht. Mijn vader reed vroeger altijd probleemloos Mazda (destijds de 626 serie)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11 21:58
Alfa Romeo Giulia! Je leeft maar een keer :D
Al de duitsers hierboven genoemd zijn allemaal wel degelijk, maar je ziet het ook al veels te vaak.
De Giulia heeft niet echt mega ruimte (toch wel 450l kofferbak maar ja whats in the litres)
Ik kan in ieder geval grote kinderwagen en helft babykamer meenemen op autovakantie :D
Is niet mega zuinig - vooral omdat het zo lekker trekt (mijn vrouw kan 1:16 halen, ik zelf....... 1:10)

Maar feel free vooral om naar de 3 serie sedan/ station of de A4 sedan/ station.
Niets mis mee verder en voldoet aan al je verwachtingen.
(Gezien dat je geen 3 cyl bmw wilt is de A4 1.4tsi 150pk wel een leuke optie, ook lekker zuinig door cylinder uitschakkeling - dan heb je wel 3 cyl haha)

https://www.gaspedaal.nl/...min=2015&srt=pr-a&trns=14

Life is too short to drive boring cars

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:08:
[...]

[...]
Alleen als je de kosten kan verrekenen. Anders kan je af met de (bijgeleverde) stekkerlader.

Skoda octavia? Bizar ruim.

En bij een gezinsauto denk ik aan een c-max. Niet de meest sexy auto, maar misschien moet je even voor praktisch gaan op dit moment... :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik zou persoonlijk Audi en BMW laten staan. Ik ken veel mensen met een BMW (diesel) en veel motorproblemen. De nieuwere modellen van Audi hebben veel problemen met lekkage van olie. Ik heb zelf gekeken naar een A6 maar dat werd me sterk afgeraden.

Ik rijd nu al best wat jaartjes Mercedes en over het algemeen ben ik daar wel tevreden over. In jouw prijsklasse zou je een E klasse overwegen. Veel ruimte, je zweeft over de weg en een enorm comfort voor elke inzittende.

Ik rijd prive nu een E klasse en zakelijk een C klasse en ook die valt me echt niet tegen. Wel veel minder het Mercedes gevoel maar kwalitatief oke.

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Mercedes-Benz C350 hybrid

[ Voor 30% gewijzigd door FelizNavidad op 30-11-2020 01:31 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
3-serie qua klasse niet echt over qua ruimte, niet echt een gezinsauto, meer een stel met eerste kindje auto.
Wat dacht je van een Sharan? Is wel VAG, maar je koopt het laatste model (2015 of nieuwer) binnen jouw budget en eisen (het broertje van Seat kan ook).
Dan heb je een echte gezinsauto en kunnen de kinderen nog een vriendje meenemen op vakantie.

• Yucon

Yucon

*broem*

Erapaz schreef op maandag 30 november 2020 @ 04:28:
3-serie qua klasse niet echt over qua ruimte, niet echt een gezinsauto, meer een stel met eerste kindje auto.
Wat dacht je van een Sharan? Is wel VAG, maar je koopt het laatste model (2015 of nieuwer) binnen jouw budget en eisen (het broertje van Seat kan ook).
Dan heb je een echte gezinsauto en kunnen de kinderen nog een vriendje meenemen op vakantie.
Tja, het is net zoiets als bv die v60. Het ging wat ruimte betreft een beetje mis toen een station ineens een lifestyle combi genoemd werd.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:12

Theo

moederbord

Voor 24K kun je -na subsidie- een nieuwe MG ZS kopen. 100% electrisch, supergoedkoop in gebruik. Je kan er wellicht geen paardentrailer mee trekken, maar verder is het een heel schappelijke gezinswagen.
Afbeeldingslocatie: https://www.vanmossel.nl/mg/assets/Uploads/HeroImages/TextImages/_resampled/FillWyIxMjEyIiwiNDAwIl0/Hero-Oe-38-bijtelling2.jpg
Het grote MG EV Topic

7400 Wp op het dak

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:59
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:32:

Mijn vrouw vindt een V60 geweldig, maar heb gelezen dat de binnenruimte en kofferbakruimte nogal klein is voor zo'n grote auto. Nu is de automaat volgens mij (geartronic) ook niet geweldig en zuinig.
Die snap ik niet: in je openingspost staat minimaal 400 liter. De v60 tot modeljaar 2018 heeft 430, en vindt je nogal klein? Dus je wilt meer?

En er is echt heel weinig mis met de 8-traps geartronic van Volvo?

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 17:58

Bio

AtleX schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:27:
Wat fijn dat je zo'n ruim budget hebt bij zo weinig eisen.
Persoonlijk vind ik dat juist raar, ik zou het geld liever in mijn zak houden dan, en met beperkte eisen minder uitgeven ;). Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk.

• Yucon

Yucon

*broem*

Bio schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:46:
[...]

Persoonlijk vind ik dat juist raar, ik zou het geld liever in mijn zak houden dan, en met beperkte eisen minder uitgeven ;). Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk.
Ik vind het allebei raar :)

Waarom niet eerst goed bepalen wat je eisen echt zijn en vervolgens bekijken wat die kosten? Door voor een bepaald budget te gaan shoppen geef je het bovenste deel van dat budget waarschijnlijk vrij inefficient uit. En omgekeerd kun je door je nu beschikbare budget als uitgangspunt te nemen ook juist weer bij een keuze uitkomen die veel geld kost en alsnog niet biedt wat je nodig hebt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07
Toyota Prius+? Super ruime wagen. Alleen geen aanhanger als mogelijkheid.
Valt volgens mij gewoon binnen je budget.
Daarbij schijnt de automaat van Toyota 1 van de betere al dan niet de beste te zijn en de hybride heeft zich al ruim bewezen.

Zelf zou ik graag bovenstaande of de Mazda cx5 rijden, maar ander budget. :p

Andere keuze is voor ons de Mitsubishi Outlander phev. Want, wel aanhanger.

• Erapaz
Yucon schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:54:
[...]

Ik vind het allebei raar :)

Waarom niet eerst goed bepalen wat je eisen echt zijn en vervolgens bekijken wat die kosten? Door voor een bepaald budget te gaan shoppen geef je het bovenste deel van dat budget waarschijnlijk vrij inefficient uit. En omgekeerd kun je door je nu beschikbare budget als uitgangspunt te nemen ook juist weer bij een keuze uitkomen die veel geld kost en alsnog niet biedt wat je nodig hebt.
Ja eens, wij zijn eerst ook gaan kijken en hebben daarna berekend of we het wilden uitgeven. In den beginnen bekeken we auto's tussen de 5k en 50k, beiden met voor en nadelen. Maar als je als doel hebt er langer in te rijden denk ik dat dat wel de aanpak is. Vervolgens het budget bepaalt, denk hierbij ook aan maandelijkse kosten. Als je 15k uitgeeft kun je misschien een grotere (=zwaarder en minder zuinig) auto rijden, omdat je dan meer budget hebt voor de maandlasten. Voor die 24k kun je ook een Quattroporte halen, maar ik weet niet of je daar de maandlasten van wilt betalen... Die 24k zegt dus weinig.

• Erapaz
Theo schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:23:
Voor 24K kun je -na subsidie- een nieuwe MG ZS kopen. 100% electrisch, supergoedkoop in gebruik. Je kan er wellicht geen paardentrailer mee trekken, maar verder is het een heel schappelijke gezinswagen.
[Afbeelding]
Het grote MG EV Topic
Misschien leuk voor als je veel zakelijk rijdt, maar prive heb je natuurlijk niks aan zo'n auto. Gedoe met laden op dagelijkse basis en onmogelijk om in 1 dag mee naar je vakantie adres te rijden. Verder is ie niet echt ruim. Electra wordt pas interessant als je er 1000 km in 10 uurtjes mee kan wegstampen, daarvoor is het vooral leuk om te doen alsof je milieubewust bent.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58
Erapaz schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:08:
[...]

Misschien leuk voor als je veel zakelijk rijdt, maar prive heb je natuurlijk niks aan zo'n auto. Gedoe met laden op dagelijkse basis en onmogelijk om in 1 dag mee naar je vakantie adres te rijden. Verder is ie niet echt ruim. Electra wordt pas interessant als je er 1000 km in 10 uurtjes mee kan wegstampen, daarvoor is het vooral leuk om te doen alsof je milieubewust bent.
Hoe vaak rij je nou 1000km op een dag? Ik gok hooguit 4x per jaar (wintersport en zomervakantie). Hoe erg is het om er dan een dag langer over te doen? Desnoods huur/leen je een ICE auto.

• Erapaz
Knul schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:14:
[...]

Hoe vaak rij je nou 1000km op een dag? Ik gok hooguit 4x per jaar (wintersport en zomervakantie). Hoe erg is het om er dan een dag langer over te doen? Desnoods huur/leen je een ICE auto.
Eerder 6 a 7 keer per jaar, plus misschien nog een F1 weekendje Italie. En dat zijn meteen de meeste kilometers, de auto is er voor ons voornamelijk voor de vakantie. Ik wil ook kunnen beslissen om nu te gaan, spullen in de auto en een uurtje later op de weg zitten. Dan ga ik niet eerst klooien met het huren van een auto, dan kun je net zo goed gaan vliegen. Je wilt juist flexibel zijn. Daarbij is een auto huren ontzetten duur.
We kunnen gratis een camper lenen, maar zelfs dat doen we niet, waarom? Gedoe! Ik wil gewoon met mijn eigen auto op vakantie, het moet ontspannen en spontaan zijn, niet van te voren plannen en dan met andermans auto.
Onderweg stoppen om te slapen met een heel nest kinderen is ook veel gedoe, en dan slaap je in een een vreemd bed, moet je al je spullen uitpakken en inpakken. En je hebt toch het gevoel dat je 2 dagen aan het reizen bent, in plaats van 1. Daarnaast mis je ook nog je flexibiliteit om in 1 ruk naar huis te kunnen rijden, wat er ook gebeurt. Want je redt het gewoon niet met zo'n elektrobarrel.

Paar jaar geleden, mensen naast ons op de camping met een Tesla, moeten 2 (!!!) uur rijden van camping om dat ding te kunnen laden. Ben je dus 4 uur van je duur betaalde vakantie kwijt omdat je perse een dikke auto met subsidie wilde rijden. Op de camping was dat ding alweer half leeg. Hij probeerde hem nog op de camping te laden, maar dat schiet niet op natuurlijk, eerst 3 verloopstukjes en dan met 6A laden, ik heb wel gelachen :+

[ Voor 30% gewijzigd door Erapaz op 30-11-2020 09:22 ]

• Knul
  • Laatst online: 16:58
@Erapaz dan is een elektrische auto voor jouw specifieke geval niet geschikt, maar misschien gaat TS met het vliegtuig op vakantie of vindt hij het niet erg om wat langer onderweg te zijn. Als je een eigen laadpaal hebt is het dagelijks laden geen gedoe.

• Erapaz
Knul schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:20:
@Erapaz dan is een elektrische auto voor jouw specifieke geval niet geschikt, maar misschien gaat TS met het vliegtuig op vakantie of vindt hij het niet erg om wat langer onderweg te zijn. Als je een eigen laadpaal hebt is het dagelijks laden geen gedoe.
Wel elektrisch rijden en aan de andere kant vliegen, lekker hypocriet...

Ik wil TS vooral meegeven dat hij niet in de elektra valkuil moet trappen. Het lijkt leuk op papier, maar goedkoop is duurkoop in dit geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Erapaz op 30-11-2020 09:21 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:26
Erapaz schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:21:
[...]

Ik wil TS vooral meegeven dat hij niet in de elektra valkuil moet trappen. Het lijkt leuk op papier, maar goedkoop is duurkoop in dit geval.
Ligt er puur aan wat je eisen zijn en wat je er mee wilt doen. Zoals jij hem gebruikt moet je er inderdaad nog niet aan beginnen. Ik heb om precies dezelfde reden een HEV ipv een EV. Maar als je die lange tochten zelden maakt of zelfs standaard al met overnachting (veel mensen willen helemaal niet een hele dag achtereen rijden), is een EV prima.

Dus eerst je eisen goed bepalen en dan kun je kijken welke type auto's daarin vallen. Bij TS heb ik het idee dat de eisen niet goed bepaald zijn gezien de reakties. Ook 'zuinig' zegt niet zoveel, welk verbuik past daarbij ? Maar met deze eisen kan ik zo niet zeggen of een EV daar wel of niet in kan passen.

[removed]

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:14
+1 voor de C350e van Mercedes. Fijne ruime reisauto, goedkoop in de wegenbelasting, snel en je levert een klein beetje ruimte in voor de accu's. Even opletten bij de aanschaf op startmotor en conditie van de accu's. Bij aanschaf ook even kijken naar de opties. De meeste zijn vrij kaal als lease afgeleverd, maar er zitten er wel tussen met wat leukere opties (360 camera, blind spot, adaptieve cruise).

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:59
Harm2211 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:16:
Opel insignia model vanaf 2017. Hele fijne auto om in te rijden en groot. Alleen niet superzuinig.
Ik rij zelf een astra station uit 2017 en die is wel heel zuinig, ik rij 1:18 benzine. Houd ts nog geld over ook.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 13:40
[...]

Nogal off-topic opmerking, maar toch een reactie. Er is niets hypocriets aan. Elektrisch rijden en vliegen is nog altijd beter voor het milieu dan benzine rijden en vliegen.

On-topic: Toyota hybrids zijn zeer betrouwbaar en zuinig, ik zou die zeker meenemen.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 01:12:
Ik zou persoonlijk Audi en BMW laten staan. Ik ken veel mensen met een BMW (diesel) en veel motorproblemen. De nieuwere modellen van Audi hebben veel problemen met lekkage van olie. Ik heb zelf gekeken naar een A6 maar dat werd me sterk afgeraden.

Ik rijd nu al best wat jaartjes Mercedes en over het algemeen ben ik daar wel tevreden over. In jouw prijsklasse zou je een E klasse overwegen. Veel ruimte, je zweeft over de weg en een enorm comfort voor elke inzittende.

Ik rijd prive nu een E klasse en zakelijk een C klasse en ook die valt me echt niet tegen. Wel veel minder het Mercedes gevoel maar kwalitatief oke.
dit is wel erg anekdotisch. De VAG-groep heeft een tijd last gehad van olielekkage maar dat was t/m 2013 (check oa. het audi topic). Ook bmw heeft specifike problemen bij de diesels van rond 2013 geloof ik, dat had met de ketting oid te maken (wederom, check bmw topic). Ik rij zelf een BMW 320i uit 2013 (benzine). Elke keer weer fijn als ik instap. Zeker een aanrader (heb trouwens ook olielek gehad, komt vaak terug. Zijn rubbers die vervangen moeten worden. inclusief oliewissel 300,-) (hiervoor reed ik ford Focus, daarvoor Alfa 147.)

• Erapaz
redwing schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:32:
[...]

Ligt er puur aan wat je eisen zijn en wat je er mee wilt doen. Zoals jij hem gebruikt moet je er inderdaad nog niet aan beginnen. Ik heb om precies dezelfde reden een HEV ipv een EV. Maar als je die lange tochten zelden maakt of zelfs standaard al met overnachting (veel mensen willen helemaal niet een hele dag achtereen rijden), is een EV prima.

Dus eerst je eisen goed bepalen en dan kun je kijken welke type auto's daarin vallen. Bij TS heb ik het idee dat de eisen niet goed bepaald zijn gezien de reakties. Ook 'zuinig' zegt niet zoveel, welk verbuik past daarbij ? Maar met deze eisen kan ik zo niet zeggen of een EV daar wel of niet in kan passen.
Inderdaad, de eisen zijn heel belangrijk. En dan het maandbudget bepalen op basis van de eisen. Dus niet alleen de aankoop. Zuinig is relatief natuurlijk, het gaat puur om het aantal km i.c.m. de prijs. Zo rijden wij veel buitenland, dus rekenen we de buitenland kilometers tegen de brandstofprijzen in de landen waar we veel rijden. Let op, diesel is op sommige plekken duurder dan benzine.

• Erapaz
JivZ schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
[...]

Nogal off-topic opmerking, maar toch een reactie. Er is niets hypocriets aan. Elektrisch rijden en vliegen is nog altijd beter voor het milieu dan benzine rijden en vliegen.

On-topic: Toyota hybrids zijn zeer betrouwbaar en zuinig, ik zou die zeker meenemen.
offtopic: dat is onjuist, zeker omdat als je naar reistijd kijkt, je in 1 dag vliegen een veel grotere uitstoot hebt dan 1 dag rijden. Als je toch besluit om te vliegen, dan ga je natuurlijk niet naar Zuid-Frankrijk, maar eerder verder weg: https://www.milieucentraa...of-ander-vakantievervoer/

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
JivZ schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:49:
[...]

Nee je snapt het niet. Als je elektrisch rijdt, moet je veganist zijn, nooit meer vliegen en geen plastic gebruiken. Voor hun gelden hele andere eisen. Dat snap je toch wel? Anders zijn ze hypocriet.

;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Zebby
  • Laatst online: 13:40
Leuk altijd die discussie over elektrisch. Mij lijkt het heerlijk. Ik rij zelden meer dan 100km op een dag, met 200 (realistisch) heb ik zat. Die ene keer per 2 jaar dat ik met de auto op vakantie ga (of op vakantie ga, überhaupt) kan ik best wat regelen of even die moeite doen met 't laden. En feit dat je dan geen wegenbelasting of bpm hoeft te betalen, plus veel goedkoper per kilometer, hell yeah!

Jammer dat ze zo achterlijk duur in aanschaf zijn, en allemaal nog nieuw, dus afschrijving = auw.

Wat betreft de C350e, ik had er vorig jaar voor corona bijna een gekocht, maar volgens mij is die goedkope wegenbelasting niet meer vanaf volgend jaar? En dan betaal je gelijk driedubbel natuurlijk met dat gewicht. En degene die ik zag staan waren helemaal plat gereden (alles stond op sport+).

Wil je gewoon goed rijden met weinig gezeik, zou ik iets van een Auris Wagon nemen. Vind je de extra kosten niet 't probleem, dan is die C350e wel serieus leuk speelgoed. 280pk gecombineerd wil wel. Let wel ook op de luchtvering, die is blijkbaar gevoelig en tamelijk prijzig in de reparatie...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Met een paar kliks heb ik voor dat geld een (bijna nieuwe) Corolla uit de pool:

https://occasions.toyota....ide&Transmission=automaat

Is vast ook anders te krijgen, maar dit lijkt me een prima keuze?

Rijdt er vooral even mee (met het model) voor je een keuze maakt.

Is overigens geen 150pk, maar ik snap die eis niet in de rest van het rijtje.

[ Voor 11% gewijzigd door pjottum op 30-11-2020 10:56 ]

ping 127.212.23.124

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:09
volgens mij is het antwoord: Passat; octivia, superb station en dan nog even goede motor / bak verhouding zoeken, dan heb je ruimte.

Mijn idee zo een MB C klasse zijn vanaf 2014 (toen is het model vernieuwd en in 2018 is daar een FL van gekomen)

Heb je eventueel naast de 3 serie touring ook gekeken naar de 3 GT of 4 GC, vooral de 4 serie is best groot doordat de achterruit mee open gaat.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik vind de eis Zuinig redelijk tegenstrijdig met Vermogen + Ruim..
Dus daar een duidelijke keuze in maken zal de zoektocht helpen. Anders schieten we wat in het rond.

Ik krijg ook het idee dat je valt voor de traditionele merken met 'premium' uitstraling. Kan natuurlijk, is dan wel toeleggen op prijs / km-stand en / of bouwjaar. Mijn persoonlijke mening is dat het premium tegenwoordig niet meer waargemaakt wordt en dat je wellicht beter af bent met nieuwer op een 'normaal' merk. En bij de 3-series bij BMW cs heb ik al helemaal geen ruime vibe. (let wel: ik rij zelf BMW maar ben ook kritisch)
Untouchablezz20 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:35:

Omdat ik nu een 3 cilinder heb, maar misschien moet ik me inderdaad niet blind staren op een 4 cilinder. Ik ga het aanpassen.

Nette auto! Even verder onderzoeken.
Mondeo is m.i. ondergewaardeerd.
Focus kan ook, dan rij je bijna nieuw https://link.marktplaats.nl/m1630061510 of een Megane 160 pk
https://link.marktplaats.nl/m1620532156

[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 30-11-2020 11:19 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 13:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hij is al twee keer langs gekomen, maar mijn eisen zijn gelijk aan die van jou en de Mazda 6 is waar ik eigenlijk altijd op uit kom.

Voordelen: Groot, betrouwbaar, goed werkelijk verbruik (geen kleine 3 cilinder), lekkere ligging, prima interieur, fraai uiterlijk. Ook gaan de modellen lang mee, waardoor de auto veel langer nieuw lijkt, plus vrijwel niemand ziet de verschillen in tussentijdse kleine updates.

Nadelen: Automaat niet heel lekker, eigenlijk te weinig toeren in de standaard stand en te veel in sport, traag. Audio slecht (zowel headunit als speakers en headunit kun je niet zo maar vervangen omdat een gedeelte van de auto ingesteld wordt via headunit), irritante dwarsbalk in kofferbak (niet bij de station).

Zelf voor de 2013 150pk diesel sedan (desondanks de dwarsbalk, toch mooiere lijnen) met handbak gegaan, laten chippen naar 220pk. Mijn ouders hebben een 2019 benzine automaat, daar ook al meerdere keren in gereden, vind eigenlijk mijn neus mooier en mijn headunit fijner, plus dat ik niets tegen automaten heb, maar wel die van Mazda...

[ Voor 93% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2020 13:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40
Waarom geen Skoda Fabia Combi nieuw? Kofferbak is 503 liter. Voor die prijs heb je de Business Edition met DSG.

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:04
[...]

Alsof uitstoot de enige reden is om elektrisch te rijden.

Ik hoef godzijdank nooit met de auto met vakantie en mijn elektrische auto rijdt gewoon veel lekkerder dan een auto met ICE. Daarnaast is het ook nog eens stiller en zorgt het mede daardoor lokaal voor minder overlast (geluid & luchtvervuiling).

Laden kan in NL praktisch in elke parkeergarage/straat dus je zit nooit zonder, met een beetje pech moet je onderweg een keertje even snelladen voor het laatste stukje.

• Untouchablezz20
Zoals al door sommige aangegeven is het verstandig om nog eens naar de eisen te kijken en vanuit daar een budget aan te koppelen. Ik neem de opties mee in mijn overweging.

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Kia Niro ook interessant om te overwegen denk ik

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:08
Persoonlijk een F31 320i onder mijn kont uit 2014 met ondertussen ongeveer 63dkm, gekocht met +- 28dkm van een particulier maar er zat nog service inclusive aan de auto gekoppeld. Ik zelf vind het genieten de ZF 8 traps automaat, komt vrijwel nooit vermogen te kort naar mijn gevoel. Enige onderhoud welk ik de afgelopen drie jaar heb gehad is een set nieuwe achterbanden, volledig remblokken en schijven rondom en de standaard bougies/motorolie welk in het contract zaten.

Een auto van dat jaar zal wel gemakkelijk haalbaar moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Camo op 30-11-2020 21:40 ]

Verwijderd

thejoker80 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:21:
[...]

dit is wel erg anekdotisch. De VAG-groep heeft een tijd last gehad van olielekkage maar dat was t/m 2013 (check oa. het audi topic). Ook bmw heeft specifike problemen bij de diesels van rond 2013 geloof ik, dat had met de ketting oid te maken (wederom, check bmw topic). Ik rij zelf een BMW 320i uit 2013 (benzine). Elke keer weer fijn als ik instap. Zeker een aanrader (heb trouwens ook olielek gehad, komt vaak terug. Zijn rubbers die vervangen moeten worden. inclusief oliewissel 300,-) (hiervoor reed ik ford Focus, daarvoor Alfa 147.)
De problemen staan los van het feit of ze fijn rijden, dat doen ze zeker. Maar ik zie in mijn omgeving gewoon veel mensen met problemen. Ik zou het risico niet willen lopen om 5-8k kwijt te zijn aan een nieuwe motor.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:37:
[...]

De problemen staan los van het feit of ze fijn rijden, dat doen ze zeker. Maar ik zie in mijn omgeving gewoon veel mensen met problemen. Ik zou het risico niet willen lopen om 5-8k kwijt te zijn aan een nieuwe motor.
eens, ik ook niet. En ik ontken niet dat er problemen zijn (geweest). Ik denk wel dat het hanidg is om dan aan te geven bij welke modellen en bouwjaren dat was, eerder dan te zeggen dat dat bij 'recente' modellen is.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Louislouislouis schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:46:
[...]

Alsof uitstoot de enige reden is om elektrisch te rijden.

Ik hoef godzijdank nooit met de auto met vakantie en mijn elektrische auto rijdt gewoon veel lekkerder dan een auto met ICE. Daarnaast is het ook nog eens stiller en zorgt het mede daardoor lokaal voor minder overlast (geluid & luchtvervuiling).

Laden kan in NL praktisch in elke parkeergarage/straat dus je zit nooit zonder, met een beetje pech moet je onderweg een keertje even snelladen voor het laatste stukje.
Als de laadpaal het doet, nu al diverse keren storing bij de laadpaal meegemaakt. Echt er ontstaat zo'n gewenning uit, ben zo blij dat ik hybride rij. Ik laad niet eens meer op omdat het simpelweg vaak niet werkt, ver moet lopen, etc. Ga niet eens meer op wachten om de auto op te laden. Ik woon bij Amsterdam en het is echt nog steeds ruk. Het is wel 2020 en niet jaar 2000.
Of je hebt in een parkeergarage 8 laadplaatsen en 4 laadpunten. Nee dat is geweldig en dan nog moeten betalen in de parkeergarage terwijl je gratis op straat kan parkeren.
Die hele oefening van elektrisch rijden is wat mij betreft echt kansloos.
Ofwel wat ik betaald voor de Golf GTE is totaal niet waard geweest terwijl ik met mijn oude auto op benzine had kunnen doorrijden en was even duur/goedkoper qua benzine en goedkoper qua kosten. Dat was een Golf 7 1.2 TSI.
Ik zou een BMW heerlijk gaan rijden, de automaat is top, wegligging super, geweldige radio/navigatie, etc. Ik geniet altijd als ik in de BMW 318 van mijn vader mag rijden ten opzichte van mijn Golf GTE. Mijn Golf mag wel top zijn maar de BMW voelt veel solider, beter gebouwd, veel meer comfort, betere stoelen, beter aandrijflijn, minder gezeur met onderhoud, betere automaat, navigatie en scherm veel beter, kachel is top etc. Bovenal hoef ik njet bang te zijn voor gigantische kosten zoals een versnellingsbak van 11k.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:24:
[...]

offtopic: dat is onjuist, zeker omdat als je naar reistijd kijkt, je in 1 dag vliegen een veel grotere uitstoot hebt dan 1 dag rijden. Als je toch besluit om te vliegen, dan ga je natuurlijk niet naar Zuid-Frankrijk, maar eerder verder weg: https://www.milieucentraa...of-ander-vakantievervoer/
Als ik 1 dag vlieg ben ik in Zuid Afrika, samen met (voor COVID) 300 tot 500 anderen. Als die allemaal in de auto stappen uit Amsterdam, ben je dan beter voor het mileu bezig? Je bent nogal oordelend en hard in je statements over EV's, maar daarin ga je voorbij aan een heel groot deel van het argument.

Overigens denk ik dat de TS ( in stijl van z'n topicstart) gewoon een balletje opgegooid heeft en echt meer huiswerk moet doen voor hij verder kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 01-12-2020 09:16 ]

• Untouchablezz20
Sander schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:15:
[...]

Als ik 1 dag vlieg ben ik in Zuid Afrika, samen met (voor COVID) 300 tot 500 anderen. Als die allemaal in de auto stappen uit Amsterdam, ben je dan beter voor het mileu bezig? Je bent nogal oordelend en hard in je statements over EV's, maar daarin ga je voorbij aan een heel groot deel van het argument.

Overigens denk ik dat de TS ( in stijl van z'n topicstart) gewoon een balletje opgegooid heeft en echt meer huiswerk moet doen voor hij verder kan.
Ik vind het een waardevol topic, omdat ook andere merken voorbij komen die wellicht een kans maken. Ik probeer op basis van jullie adviezen ook daadwerkelijk proefritten te plannen. Zo heb ik proefgereden in een Toyota Auris, maar de automaat (CVT) kon mij niet bekoren.

• Untouchablezz20
Op aanraden van sommige heb ik een proefrit aangevraagd in een Passat GTE. Wat mij aanspreekt is vooral het stukje elektrisch kunnen rijden. Wij rijden voornamelijk korte stukken binnendoor en die zou je elektrisch kunnen afleggen. Daarnaast is het verbruik aan de lage kant en krijg je half tarief op de mrb. Over enkele maanden krijgen we zonnepanelen dus dat komt ook goed van pas.

Ik heb het ook al in de VW topic gevraagd, maar hoe ver komen jullie met een GTE? En als de accu leeg is, wat is dan je verbruik?

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 06:13
Hm, gezien de eisen van TS valt er HEEL veel binnen. Ongeveer elke D segmenter en elke C segmenter station. Die moet je nog fors aanscherpen om een keuze te maken.

Ik lees wat generiek commentaar op EVs dat vooral onzinnig is, of toepasbaar op specifieke situaties. Zou ik niet uitvlakken.

Voor 25k haal je een uitstekend uitgeruste Ampera-e uit Duitsland. Met een eigen laadpaal en zonnepanelen ben je spekkoper en rijd je bijna elk alternatief er uit bij het stoplicht. Bagageruimte is wel iets kleiner dan gevraagd, met 380 L vs 400 L gewenst. Maar je kunt stapelen tot het dak in geval van nood, de extra liters zijn er wel.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
GTE passat zou rond 38 in zomer en 25km in winter moeten.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:07

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

leto001 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:39:
+1 voor de C350e van Mercedes. [...] De meeste zijn vrij kaal als lease afgeleverd, maar er zitten er wel tussen met wat leukere opties (360 camera, blind spot, adaptieve cruise).
Voor wie niet bekend is met deze auto misschien goed om even toe te lichten dat "vrij kaal" in dit geval dus al behoorlijk luxe is, zeker vergeleken met de standaard 3-serie en Octavia's die in dit topic langskomen. ;)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:14
Jazzy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:53:
[...]
Voor wie niet bekend is met deze auto misschien goed om even toe te lichten dat "vrij kaal" in dit geval dus al behoorlijk luxe is, zeker vergeleken met de standaard 3-serie en Octavia's die in dit topic langskomen. ;)
Ehh sorry ;-) Ze zijn inderdaad lekker luxe, maar in vergelijk met sommige modernere auto’s hebben de meeste geen 360 camera, lane departure, blind spot, adaptive cruise control of CarPlay.

De mijne heeft dat ook allemaal niet. Ik heb wel de heads-up display en laatst CarPlay in laten bouwen. Dat was aan de prijs maar wel echt een prettige upgrade. Verder is het een heerlijke auto.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:07

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

leto001 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:15:
[...]

Ehh sorry ;-) Ze zijn inderdaad lekker luxe, maar in vergelijk met sommige modernere auto’s hebben de meeste geen 360 camera, lane departure, blind spot, adaptive cruise control of CarPlay.

De mijne heeft dat ook allemaal niet. Ik heb wel de heads-up display en laatst CarPlay in laten bouwen. Dat was aan de prijs maar wel echt een prettige upgrade. Verder is het een heerlijke auto.
Absoluut! Heb er zelf ook eentje gehad met alleen wit leer en Burmester als opties. Fijne auto!

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Pagina: 1