Buisdiameter huisventilatie

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:50

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb vijwel alle topics op GoT gelezen hierover, en weet dat de qualityflow slecht in in het vraaggestuurd CO2 afzuigen. We hebben uitgebreid gezocht, maar een beter alternatief hebben we gewoon niet kunnen vinden. Als die er wel is dan staan we er uiteraar voor open, maar voor de volledigheid hier de redenatie:

Onze wensen zijn:
1. een WTW, dus geen ventilatieroosters
2. centraal inblazen in trappenhuis, dus geen aanvoerkanalen naar kamers
3. RV gestuurd op de badkamer
4. CO2 gestuurd per ruimte

Alle oplossingen die ik kon vinden heb ik in een overzicht gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mx83PkmQSx134TCKBMZvVAJ378U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmlv48ME9KQlTYLdxakZ059H.png?f=fotoalbum_large

maar met deze set wensen is het bijna onmogelijk om een goede oplossing te vinden behalve zelf bouwen.

Het Brink systeem past qua vereiste topologie niet in ons huis. Het lukt niet om de ventilatoren/aan/afvoer op de juiste plaats te maken (we zijn een bestaand huis uit 1925 aan het renoveren, het is geen nieuwbouw).

Het Duco Focus systeem is bijna perfect, het nadeel is dat het een type C systeem is, dus een WTW en centrale aanvoer niet mogelijk is.

Alle andere systemen zijn een compromis op wens 1, 2 en 3. Oplossing is om de aansturing zelf te maken met 1 of meer CO2 sensoren. Met mijn achtergrond in embedded software, electronica en mechatronica moet dat zeker lukken, maar ik heb er de komende jaren de tijd nog niet voor.

Daarom is onze keuze gevallen om voor nu de QualityFlow te installeren, en als we dan een feestje hebben (ooit zeg maar, als het weer kan ;)) dan zetten we maar een raampje open.

Als ik over een paar jaar wel zin en tijd heb om de boel zelf te maken, dan hebben we de buizen in ieder geval al goed liggen.

Maar mijn hoofdvraag is nu of alle buizen 100mm en de lange 125mm een goed idee is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:50

EMP

Krulloos!

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:08:
Wat zit er aan het eind van die lange buis is dan de hamvraag..
De woonkamer krijgt een uitbouw, aan het einde van de uitbouw komt gewoon nog een rooster, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.elektrototaalmarkt.nl/media/catalog/product/cache/d66eb0b7c65a8467f3eba0ad2b2b5150/i/t/itho-daalderop-klv-afzuigventiel-4139391.jpg

Ik denk dat 100mm voor roosters die dichtbij liggen prima is, alleen het rooster achterin de woonkamer krijgt dus een 2x zo lange buis, dus ik dacht is het misschien handig om die buis in 125 uit te voeren.

Iemand daar een idee bij?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1