Late reactie misschien.
Mij ook een TPlink deco x60 set aangeschaft, en echt super tevreden.
Er is een bijhorende app om alles te configureren, en die geeft ook een mooi overzicht van de geconnecteerde apparaten en laat onder andere toe om DHCP aan/uit te zetten.
Er zijn regelmatig software updates, wat ook wel fijn is voor een toestel die al een aantal jaartjes oud is.
Samengevat, ik heb 3 mesh routers. En dat elk een eigen adapter nodig heeft vind ik prima. Mijn router ondersteunt sowieso geen power-over-ethernet, en als ik voor elk toestel een injector nodig heb, gaat de kost ook snel oplopen.
Er zijn een aantal dingen die me storen aan de Ubiquiti website, waardoor ik (met misschien toch wel vooroordelen) snel ben afgehaakt.
- De "gaming" look and feel, geeft de indruk dat ze zich eerder op consumten richten.
- De look and feel van hun producten, is zo smooth, dat ik me afvraag of ze wel werken.
- Er staat geen enkele foto van het echte product op hun website. Alle afbeeldingen zijn 3D renders. En zo weet je eigenlijk niet of die toestellen wel robuust gebouwd zijn.
- Er worden heel wat afbeeldingen van dashboards getoond, maar weinig toelichten over de inhoud van die grafieken en schermen. Opnieuw, lijkt de vormgeving belangrijker dan de functionaliteit.
Hun prijzen zijn in ieder geval wel "high-end", maar hun website voelt zo nep aan voor mij.
TPLink is daarentegen dan weer een vaste waarde die al 10-tallen jaren netwerk producten maakt.