Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foepienees
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Hallo,
Kan iemand hier advies geven mbt het verwijderen van Chrome (en liefst alle Google gerelateerde apps) van mijn android smartphone? Chrome/Google staat standaard op mijn telefoon geïnstalleerd. (Xiaomi Redmi S2)

Ik heb via de apps store alle Chrome/Google apps updates uitgeschakeld, maar daarmee zijn die apps nog niet verwijderd van mijn telefoon.
Ik zag online wel het advies van een reboot voorbij komen. Maar als Chrome/Google als standaard app op mijn telefoon staat zal door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen Chrome/Google niet verwijderd worden lijkt me.

(Ik ben niet heel ervaren met computer- en telefoontechnologie maar ik doe mijn best)
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Sorry, ik kan je niet helpen. Ik ben wel erg benieuwd wat je met een Android telefoon doet als je helemaal geen Google apps wil gebruiken.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

DarkSide

theres no place like ::1

Reboot is wat anders dan een factory reset.
Wil je alleen Chrome en "google" uit hebben. Of echt verwijderen.
Dus ook ge play store verwijderen. En daar geen apps meer uit halen.

anders ander OS zonder GAPPS installeren?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je bent niet heel ervaren maar hebt wel besloten alles van Google te proberen te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Ik zou een custom ROM installeren. Genoeg roms te vinden zonder de Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Steek je licht eens op in dit topic als je die weg wil opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@foepienees waarom wil je alles van Google verwijderd hebben? Dat is namelijk, helaas, een best ingrijpend process. En kan ook niet zomaar out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
foepienees schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:
Hallo,
Kan iemand hier advies geven mbt het verwijderen van Chrome (en liefst alle Google gerelateerde apps) van mijn android smartphone? Chrome/Google staat standaard op mijn telefoon geïnstalleerd. (Xiaomi Redmi S2)

Ik heb via de apps store alle Chrome/Google apps updates uitgeschakeld, maar daarmee zijn die apps nog niet verwijderd van mijn telefoon.
Ik zag online wel het advies van een reboot voorbij komen. Maar als Chrome/Google als standaard app op mijn telefoon staat zal door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen Chrome/Google niet verwijderd worden lijkt me.

(Ik ben niet heel ervaren met computer- en telefoontechnologie maar ik doe mijn best)
Bedankt!
Je zou een overstap naar een iPhone kunnen overwegen. Ben je van alle Google troep af.
Pagina: 1