Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• schubkwartje
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 08-01 14:38
Ik zie regelmatig verschillende aanbieders van interne HDD's.

Nu vroeg ik me af welke aanbieder beter is voor in continu gebruik (lees: NAS)?
Seagate Ironwolf of de WD-red serie?

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:58
Ze zijn beide geschikt. Let wel dat je bij WD Red de WD Red Pro moet hebben aangezien de normale WD Red SMR schijven zijn. De WD Red Pro hebben 5 jaar garantie en de Ironwolf 3 jaar. De Ironwolf Pro weer 5 jaar.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:32
Van de gewone WD Red(dus de niet Pro) disken zijn alleen de capaciteiten tussen 2 TB en 6 TB SMR disken al de anderen zijn gewone CMR disken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14:27
ik gebruik een mix van WD en Seagate, zodat ze niet tegelijk kunnen sneuvelen wegens dezelfde firmware bug.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Je hebt nu ook red plus.
Dag zit tussen red en red pro in en is altijd
CMR/PMR.

Nu zou ik persoonlijk gewoon Seagate of Toshiba kopen.
Waarom bij WD bijbetalen voor cmr wat bij de rest standaard is.

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Djarune schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:06:
Ze zijn beide geschikt. Let wel dat je bij WD Red de WD Red Pro moet hebben aangezien de normale WD Red SMR schijven zijn. De WD Red Pro hebben 5 jaar garantie en de Ironwolf 3 jaar. De Ironwolf Pro weer 5 jaar.
Alleen uit de EFAX serie. WD Red EFRX is CMR.

Specs - iRacing Profiel - Pure Driving School - 4KUHD Checklist

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:41

RobbyTown

Grootmeester

@work heeft laatst 1 van de 2 WD green na 9 plots 22 bad sectors had. 24/7 aan.
Seagate na 5 jaar 1 schijf spontaan compleet kapot.

@prive WD purple 5 jaar lang 24/7 op beweging lezen en schrijven de plots met de dag meer bad sectors.
WD Red 4 jaar alleen lezen niks aan de hand.

Seagates binnen 1 jaar 5 schijven kapot. Je vervangt de een de ander kan de load niet aan pats ook die problemen.

Zowel zakelijk als privé blijf ik wel weg bij Seagate.

PVOutput: Live data - Dagelijks - Maandelijks | Jou opbrengste ook showen? Meld je aan bij PVOutput

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True