Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 18:15
RoosW schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:09:
Ik heb dezelfde B6, zie hier mijn scherm :(
Hij heeft wel een optie om vlekken weg te werken, maar het werkt dus voor geen meter. Ik overweeg nu een nieuwe TV te kopen, maar wederom OLED? Ik weet het niet meer, modernere versies hebben techniek om het te voorkomen beweerd men, maar hoe goed is die? Ik wil niet over 4 jaar weer een andere moeten kopen omdat het irritatieniveau weer tot ongekende hoogte is geklommen.
Toen het voornamelijk in geel en oranje zichtbaar was was het nog tot daaraantoe, maar nu ook duistere vlekken op witte (tekst) schermen, en dat irriteert echt enorm.
Mijn zoon zegt, contact met leverancier/LG opnemen, vervangen paneel mogelijk, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Die houden vast aan 2 jaar garantie, en hebben aan 4 jaar geen boodschap vrees ik.

[Afbeelding]

Die vlek links beneden is dus van de top2000 kijken 2 jaar geleden, rechtsboven NPO logo, links boven andere logo's de vlekken in het midden heb ik geen idee over :X :?
Gebruik je de oled als computer scherm? Zo ja, dat kan je beter sowieso niet doen. Zowel Plasma als Oled kunnen beiden slecht tegen stilstaand beeld en die vlekkken is zo wat het op de foto lijkt echt van stlstaand beeld. Die logo’s overgens van NPO zijn trouwens altijd al berucht geweest bij inbranden bij Plasma tv’s al. Ze hadden een tijd lang een doorzichtig bijna logo die was veel beter. Maar dat hebben ze toen weer aangepast..

Door de felle kleuren en het contrast daartussen is het er 1 waar je mee moet uitkijken

Door de eigenschappen van een OLED zal je toch uit moeten kijken met stilstaand beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fschuit
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 16:05
Hier ook een slachtoffer van het ingebrande logo en het rondje van de NPO Start Plus app. Dat op een LG OLED55E7N van 2 jaar en 9 maanden oud, vreselijk om te zien, gezichten worden in het midden grijs op de plaats van het rondje.

Natuurlijk buiten de garantieperiode van 2 jaar en LG is vreselijk slecht in dit soort zaken, de restwaarde was belachelijk laag. 7840 kijkuren gehad. LG mag zich schamen, echt machtig mooie schermen om te zien, maar wat slecht dat dit kan gebeuren.

Zojuist ook een mail gestuurd naar NPO om probleem van het ogo en het rondje in het midden aan te kaarten. Ik hoop dat ze er echt iets aan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Ik denk nu een oplossing gevonden te hebben voor de terugkijken van npo programma's. Ik doe dit op de tv via de ziggogo app.. Daar heb je niet die oranje Banjer !

Je hebt ook canal plus app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
RoosW schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:54:
@paltenburg NPO Reactie:

[...]

Ofwel, we doen niets..
Is exact hetzelfde antwoord wat ik in februari van Npo heb ontvangen op mijn vraag of het logo niet wat minder fel zou kunnen op Npo start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-10-2023
Dan ook maar even mijn ervaring hier posten.
Ik heb in Oktober 2017 mijn OLED55E7N aangeschaft en kan niet anders zeggen dat ik destijds en eigenlijk nu nog bijzonder tevreden was met deze aanschaf. Overigens had mijn Samsung uit het bovenste segment die ik slechts 4.5 mocht gebruiken, ook een perfect plaatje toonde, ondanks het feit dat dit geen OLED was. Maar dit terzijde.
Op enig moment bemerkte mijn vrouw een onderdeel van de skin van mijn Enigma ontvanger wat bij sommige kleuren irritant aanwezig bleef. Dit, terwijl dat plaatje an sich per dag nauwelijks 1-2 min. zichtbaar is bij gewoon gebruik. Vervolgens heb ik zelf enkele testschermen (kleurenvlakken) gemaakt om het ingebrande plaatje beter weer te kunnen geven. Afhankelijk van de kleur was dit in meer of mindere mate zichtbaar. Aangezien de TV nog in de garantie zat, toestel was pas 18 maanden jong, heb ik dit probleem bij LG gemeld. Het eerste wat men daar deed is de consument afschrikken met hun eerste respons in de trant van ‘indien het uw fout is, dan moet u de voorrijkosten voldoen’. In mijn optiek een misplaatste reactie. Ik was, mede gezien mijn technische achtergrond, ervan overtuigd dat het scherm ingebrand was en de afspraak werd gemaakt. In de tussentijd, je gaat met andere ogen kritisch naar het scherm kijken vielen ons meerdere plekken op w.o. het logo van RTL 4 waar hier nota bene niet heel vaak naar wordt gekeken. Ik heb destijds ook nog RTL benaderd die vervolgens aangaven dat zij omwille van die reden het logo transparant gemaakt hadden. Dat bleek uiteindelijk deels waar. De monteur had eigen hard- en software om mee te testen en toverde nog veel meer ingebrande plaatsen. Geen verdere discussie en het scherm werd vervangen na slechts 7200 uur. Hij zelf vond dat het nog wel meeviel, immers had hij al veel meer schermen met nóg ergere verschijnselen vervangen. Hij reed feitelijk gewoon rond met een bus vol OLED schermen.
A.g.v. mijn constatering heb ik destijds bij LG gevraagd om twee jaar garantie op het vervangende scherm. Immers, volgens hen zou het opgelost zijn omdat de pixelrefresher tweemaal vaker geactiveerd werd na de vervanging. Dit werd niet gehonoreerd door LG.
Inmiddels zijn wij ongeveer 19 maanden verder en, wat denk je, jawel hoor ik had voorzienende gaven. Opnieuw was het eerste wat mijn vrouw zag een klein vierkantje. Nota bene van een layout die ik slechts incidenteel gebruik. Gelijk weer de gekleurde testschermen geactiveerd en daar werd snel duidelijk dat het probleem op het vervangende scherm opnieuw speelde. Niet alleen het vierkantje maar ook ingebrande logo’s van NPO en nog meer ondefinieerbare vlekken. Vervolgens LG maar weer gemaild. Wat een ellende om ‘even’ online een probleem te melden. Na 2 weken nog geen reactie. En ja hoor, na 3 weken een onbenullige veelal technisch gerelateerde reactie waardoor beelden konden vertragen en met een lagere intensiteit weergegeven konden worden bla bla bla. Maar geen inhoudelijke reactie op mijn melding. Na een paar dagen kreeg ik, nadat ik uiteraard mijn beklag gedaan had, ‘uit het niets’ een reactie dat het vervelend was dat ik ontevreden was met de dienst van CErepair en hun prijsopgave. Ik had nog niets met CERepair gedaan waardoor de accuratesse binnen LG ook twijfelachtig bleek. Voorlopig ben ik maar gestopt met deze zinloze correspondentie en heb ik de verkoper maar benaderd. Deze is inmiddels begonnen om dit bij LG aan te kaarten.
Inmiddels weet ik dat deze schermen niet meer vervangen kunnen worden. Ik ben dus erg benieuwd hoe mijn probleem opgelost gaat worden. Immers een consument mag verwachten dat hij probleemloos een X aantal jaren probleemloos mag genieten van een product in deze prijsklasse. Destijds een goingprijs van € 2695.-

Ik vreesde destijds al dat LG een fors probleem zou krijgen als de consument lucht zou krijgen van de problemen met de OLED schermen. Naar het schijnt zouden de schermen vanaf 2018 dit probleem niet hebben. Ik wacht af maar wordt opnieuw niet heel vrolijk van LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:21
Franzel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:47:
Naar het schijnt zouden de schermen vanaf 2018 dit probleem niet hebben. Ik wacht af maar wordt opnieuw niet heel vrolijk van LG.
Tot ik daar een schriftelijke bevestiging met een garantie van 3+ jaar op krijg geloof ik het verder wel, leuke bewering, maar of het daadwerkelijk zo is, daar kunnen we dus enkel naar gissen.

Ondanks de superieure beeldkwaliteit van Oled ben ik er met 80% zekerheid (op dit moment) van overtuigd dat als we onze vlekkenkoning gaan vervangen, het GEEN Oled word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzel
Dat laatste moet ik ook nog zien of die bewering juist is. Voorlopig blijft het nog even afwachten wat er voor oplossing uit de hoge hoed getoverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 14:44

epo

rutgergron schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:13:
Daarom ben ik zelf naar een LED aan het kijken. OLED is superieur aan beeld kwaliteit maar niet aan betrouwbaarheid. Klantenservice zegt dus zelf ( bovenstaande reactie ) hoe je tv kijkt. Moet niet gekker worden, toch?

OLED is een té groot risico voor het geld wat je ervoor betaald. Je zou helemaal niet over je kijkgedrag moeten nadenken met een televisie, ik niet in ieder geval. Als je een tv zoekt waar je 10 jaar mee vooruit wil zit je bij OLED aan het verkeerde adres.

Zwart waardes worden daarentegen ook beetje overtrokken. High end LED tv's geven vrijwel dezelfde diepe zwart waardes als Oled.
Nee dat is onzin, kan alleen maar inbranden als je altijd statisch op een zender blijft kijken met een logo.
Een B6 en eerder was daar wat vatbaarder voor dan de nieuwere modellen.

Daarnaast LED de inkijkhoek is lachwekkend slecht en zwart is grijs. Maar als je statische rommel kijkt dan ben je beter af met LED als je jarenlang met je TV wilt doen. Daarnaast als je toch alleen die TV kijkers met logo's kijk je dus niet hoger dan 1080i, kan je net zo goed een goedkoop ding kopen.

Ik heb een C7 (bijna vier jaar) en geen last van inbranden. Ik kijk dan ook zelden naar een TV zender met logo's. Hoezo een duur ding? 1300 euro's destijds..

[ Voor 5% gewijzigd door epo op 04-02-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzel
@epo
Die openingshoek + het echte zwart zou voor mij één van de redenen zijn om tóch opnieuw voor een OLED te kiezen. De aansturing van het panel kan mogelijk van invloed zijn om minder gevoelig te zijn voor inbranden. Hier kijken wij meestal naar de 3 NPO zenders, Eén en Canvas incidenteel BBC 1-2 maar de meesten van hen hebben een al dan niet irritant logo in beeld. Het blijft lastig om de juiste keuze te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:32
epo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:00:
[...]

Nee dat is onzin, kan alleen maar inbranden als je altijd statisch op een zender blijft kijken met een logo.
Een B6 en eerder was daar wat vatbaarder voor dan de nieuwere modellen.

Daarnaast LED de inkijkhoek is lachwekkend slecht en zwart is grijs. Maar als je statische rommel kijkt dan ben je beter af met LED als je jarenlang met je TV wilt doen. Daarnaast als je toch alleen die TV kijkers met logo's kijk je dus niet hoger dan 1080i, kan je net zo goed een goedkoop ding kopen.

Ik heb een C7 (bijna vier jaar) en geen last van inbranden. Ik kijk dan ook zelden naar een TV zender met logo's. Hoezo een duur ding? 1300 euro's destijds..
Wat een arrogante post zeg.
Dus wat je bedoelt dat als je gewoon tv kijkt zoals de meesten, je geen Oled moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:28
Zoals ik het lees gebruiken er dus veel mensen de tv ook voor veel dingen die statisch beeld hebben. Pc monitor of media gebruik zoals spotify etc. Dat zou in mijn optiek ook gewoon moeten kunnen maar helaas is oled gevoelig voor statisch helder beeld.

Ik heb zelf de oled cx series en het beeld is fenomenaal dus zou niet anders willen. Echter, het idee van inbranden maken oleds wel minder fijn. Ik heb alle ondertiteling van alle streamingsdiensten aangepast naar transparant of grijs. Is niet storend maar wel vervelend dat je bij een oled constant rekening aan het houden bent. Als jij 6 uur per dag fifa wil spelen moet je dat kunnen. Los van of dat wel gezond is :). De stress voor inbranden en het continu bezig zijn met oh ik moet even wat anders kijken want anders... is wel vervelend.

Nogmaals ik zou niet anders willen dan Oled het is geweldig beeld en ik geniet er dagelijks van maar ik kijk 2 x per week voetbal en verder nooit tv maar meer films/series.

Mijn advies als je nu een nieuwe tv wil is kijken hoe je tv kijkt en of je gedrag wel oled friendly is en anders gewoon lekker wachten op miniled/microled. Mijn volgende tv zal om dat gezeik om inbranden niet meer te hebben zeker zoiets zijn maar alsnog geen spijt van mijn aankoop nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franzel
Gezien mijn persoonlijke gedrag m.b.t. TV kijken kan ik het voorgaande absoluut niet bevestigen. Hier wordt primair gewoon TV gekeken met een luxe Enigma ontvanger waarbij ik zowel satelliet als basis kabel zenders kan kijken. Daarnaast wordt geregeld naar Netflix gekeken. Hoe het dan überhaupt mogelijk is dat een plaatje van één knop wat slechts zéér beperkt in beeld komt tóch als eerste ingebrand is mij een compleet raadsel. Dit plaatje komt enkel in beeld bij bepaalde menu’s en zijn doorgaans maar enkele seconden zichtbaar. Verder wordt er hier nooit statische beelden bekeken behoudens een enkele keer wat foto’s die per foto 10 seconden zichtbaar blijven.

En tóch is mijn 2e OLED scherm opnieuw na zo’n 18-19 maanden ingebrand en is het opnieuw die knop die ons als eerste opviel. Bizar en zeer slecht voor OLED lijkt mij. Of dat opgelost is met betere / alternatieve aansturing van de OLED schermen? Ik hoop het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Salvatore.NL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:38:
Ik heb de LG Oled65E7V, maar niks ingebrand. Hij schakelt ook vrij snel naar de screensaver met vuurwerk.

Betreft dit enkel een probleem met de B6 series?
Lees je post nu pas maar ik heb zelfde model thuis staan incl burn in.

• Franzel
@SYQ

Om misverstanden uit te sluiten heb ik mijn model vergeleken met het 65” model. Daar zit, behoudens qua grootte, wijzig echt verschil in. En blijkens jouw reactie heb jij dezelfde verschijnselen van inbranden. Is dit eerder nooit opgevallen of zit dit er al lang in en heb jij geen actie ondernomen gezien de (te verwachten) hoge kosten van het vervangen van het scherm? Ter info. Inmiddels weet ik dat deze schermen, althans de 55” versie, niet meer leverbaar zijn. En dan ontstaat er juridisch een ‘interessante’ situatie. Maar daar is dit forum niet voor.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik heb het al eerder geschreven: Je moet niet denken in modellen met een probleem en modellen waar het opgelost is, maar het zien als een geleidelijk proces waar de schermen steeds minder gevoelig zijn geworden voor inbranden. Er zijn veel meer inbrandincidenten met de B6 dan met de E7, maar dat betekent niet dat de E7 immuun is voor inbranden. Ook de nieuwste modellen kunnen nog steeds inbranden, al worden incidenten zo ondertussen zeldzaam.

Of je te maken krijgt met inbranden hangt naar mijn mening vooral af van hoe zwaar je het scherm belast. Het is helaas niet zo simpel als "zet het OLED-lampje 10 punten lager", want als de één voortdurend sciencefiction kijkt het zwarte achtergronden en de ander voortdurend scenes met felle HDR-effecten bekijkt dan wordt het scherm in het laatste geval natuurlijk veel zwaarder belast. Ik neig er wel naartoe dat de theorie dat ze ongelijk uit de fabriek komen verworpen moet worden en het volledig het gevolg lijkt van je eigen gedrag, maar veel van je gedrag is onbewust dus je kunt er ook niet zoveel aan doen.

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Franzel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:15:
@SYQ

Om misverstanden uit te sluiten heb ik mijn model vergeleken met het 65” model. Daar zit, behoudens qua grootte, wijzig echt verschil in. En blijkens jouw reactie heb jij dezelfde verschijnselen van inbranden. Is dit eerder nooit opgevallen of zit dit er al lang in en heb jij geen actie ondernomen gezien de (te verwachten) hoge kosten van het vervangen van het scherm? Ter info. Inmiddels weet ik dat deze schermen, althans de 55” versie, niet meer leverbaar zijn. En dan ontstaat er juridisch een ‘interessante’ situatie. Maar daar is dit forum niet voor.
Ja hoor Veronica kids xd ofzo is duidelijk te zien bij lichte achtergrond (blauw/geel). Ik heb geen actie ondernomen, wel contact gehad met LG maar die kwamen gelijk met reparatie en geen garantie. En of ik foto's wilde appen via Whatsapp

Ik neem m'n verlies en blijf volgende x weg bij OLED. Zoals velen aangekaart, tv is om er naar te kijken en je niet zorgen te moeten maken over nutteloze logos :)

• Franzel
Afhankelijk van uitkomst van de lopende mediation komt er hier vermoedelijk daarna ook geen LG (OLED) meer in tenzij het niet inbranden gegarandeerd wordt. En dat zal niemand doen. Dus zal het bye bye zwaai zwaai LG worden. Maar, zoals gezegd, het mediationproces loopt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dmantione schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:15:
Ik heb het al eerder geschreven: Je moet niet denken in modellen met een probleem en modellen waar het opgelost is, maar het zien als een geleidelijk proces waar de schermen steeds minder gevoelig zijn geworden voor inbranden. Er zijn veel meer inbrandincidenten met de B6 dan met de E7, maar dat betekent niet dat de E7 immuun is voor inbranden. Ook de nieuwste modellen kunnen nog steeds inbranden, al worden incidenten zo ondertussen zeldzaam.

Of je te maken krijgt met inbranden hangt naar mijn mening vooral af van hoe zwaar je het scherm belast. Het is helaas niet zo simpel als "zet het OLED-lampje 10 punten lager", want als de één voortdurend sciencefiction kijkt het zwarte achtergronden en de ander voortdurend scenes met felle HDR-effecten bekijkt dan wordt het scherm in het laatste geval natuurlijk veel zwaarder belast. Ik neig er wel naartoe dat de theorie dat ze ongelijk uit de fabriek komen verworpen moet worden en het volledig het gevolg lijkt van je eigen gedrag, maar veel van je gedrag is onbewust dus je kunt er ook niet zoveel aan doen.
Op de nieuwe OLED schermen wordt er een hoop gedaan om inbranden te voorkomen.
Zo worden op mijn Sony A89 de zender logo’s na een paar minuten vervaagd.
Verder gebruiken ze o.a op dit model de volgende technieken;
Panel refresh (Schermvernieuwing) De functie wordt automatisch uitgevoerd om de uniformiteit van het tv-scherm aan te passen nadat dit langere tijd heeft aangestaan.
Panel calibration (Schermkalibratie) Hiermee optimaliseert het scherm of verbetert het beeld in donkere scènes.
Pixel shift (Pixelverschuiving) Hierbij verschuift het beeld op het tv-scherm na een bepaalde tijd. Deze functie wordt automatisch uitgevoerd wanneer u deze functie instelt op On (Aan).
Screen saver (Schermbeveiliging) Deze functie wordt geactiveerd wanneer er gedurende langere tijd geen bewerkingen worden uitgevoerd.
Functie om de helderheid van het scherm aan te passen Deze functie vermindert geleidelijk de helderheid van het scherm om het te beschermen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• dmantione
Dat zijn functies in de firmware die je noemt en die doen beslist veel, maar er is ook aan de panelen zelf gewerkt. Als je het scherm onder een loep legt zie je dat de pixels in de loop der tijd van vorm veranderd zijn, ondanks dat de specificaties van de panelen redelijk hetzelfde zijn gebleven. Dat heeft te maken met de perfectionering van de techniek, waaronder het verhogen van de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzel
@HereIsTom
@dmantione

Ik geloof onmiddellijk dat er er binnen de huidige firmwares bij de diverse fabrikanten alles in het werk gesteld wordt om het debacle van verschillende LG modellen niet meer te laten gebeuren. Dat lost het probleem van de gebruikers die hier binnen 3-5 jaar mee geconfronteerd zijn helaas niet op. Het verschil in aansturing tussen Sony en LG lijkt in het voordeel van Sony uit te vallen. Identieke of vrijwel identieke panelen maar ik heb weinig info gevonden met identieke verschijnselen m.b.t ingebrande Sony OLED panelen. Rtings.com meldt uiteraard wel het e.e.a. maar nuanceert dit door aan te geven dat dit bij normaal gebruik niet zal gebeuren. En laat ik mijn TV nu ‘normaal’ gebruiken zonder lang stilstaande beelden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:23
Hoe is dit met nieuwere OLEDs van LG? Ik kijk veel NPO Start op mijn C9. Moet ik mij zorgen maken? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
Bij de C6 zijn vrij veel meldingen van inbranden, bij de C7 neemt dat sterk af, vanaf de C8 worden zeer weinig incidenten gemeld. Zoals eerder in dit draadje vermeld: Niet denken in modellen met een probleem en zonder een probleem, maar denken in een ontwikkeling waarbij ieder model steeds beter bestand is tegen inbranden. Ook een C9 kan dus nog steeds inbranden, maar je kunt ondertussen stellen dat je behoorlijk je best moet doen om dat voor elkaar te krijgen. Ofwel, je kunt rustig gaan slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
Waarom doet de NPO niks aan die felle logo's in beeld?
Het heeft toch totaal geen functie? Met het zappen zie je de zendernaam al automatisch in beeld en als je het niet meer weet druk je even op de info knop.

Ik snap de toegevoegde waarde niet van die logo's permanent in beeld.
Videoland doet het wat dat betreft erg netjes met de RTL programma's. Ook nergens een logo in het beeld.

Maar bij NPO plus of NL ziet schreeuwen de NPO logo's ook daar permanent om aandacht. Onbegrijpelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
Zenderlogo's maken de discussie met contentboeren makkelijker, omdat je dan geen perfecte opname kunt maken en bovendien zorgt het voor automatische bronvermelding als andere zenders beeld van je overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dolopfriet schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:34:
Waarom doet de NPO niks aan die felle logo's in beeld?
Het heeft toch totaal geen functie? Met het zappen zie je de zendernaam al automatisch in beeld en als je het niet meer weet druk je even op de info knop.

Ik snap de toegevoegde waarde niet van die logo's permanent in beeld.
Videoland doet het wat dat betreft erg netjes met de RTL programma's. Ook nergens een logo in het beeld.

Maar bij NPO plus of NL ziet schreeuwen de NPO logo's ook daar permanent om aandacht. Onbegrijpelijk gewoon.
Tja hier klagen helpt denk ik niet veel, dan moet je bij de NPO zijn.
Op onze Sony A89 worden de logo’s automatisch gedimd door de TV, daardoor minder kans op inbranden en ook geen last van felle logo’s in beeld.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, maar dan nog kunnen de logo's een stuk kleiner en veel transparanter?
En waarom in twee hoeken een logo's bij de NPO? Dat slaat toch helemaal nergens op.
Een klein transparant logo in 1 hoek is meer dan genoeg!

Vaak nog ondertitels erbij en het beeld is al bijna propvol ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@dolopfriet Helemaal met je eens, maar ik kan daar weinig aan veranderen, de NPO wel.
En als je beeld vol is met ondertitels moet je misschien een groter scherm kopen, wij hebben een 55’.
Overigens zijn de logo’s van RTL en SBS standaard ook best fel en groot.

[ Voor 16% gewijzigd door HereIsTom op 06-03-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
RTL 4 is mooi transparant en op RTL XL en Videoland zelfs zonder logos als je terug of vooruit kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
HereIsTom schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:58:
@dolopfriet Helemaal met je eens, maar ik kan daar weinig aan veranderen, de NPO wel.
En als je beeld vol is met ondertitels moet je misschien een groter scherm kopen, wij hebben een 55’.
Overigens zijn de logo’s van RTL en SBS standaard ook best fel en groot.
Er zijn al diverse forum leden die contact met de NPO hebben gezocht hierover, en de reactie is telkens dezelfde, het kan ze niet schelen, en ze gaan niets veranderen.
Ik vraag mij af of ze nog steeds zo denken als ze een rechtszaak asn de broek zouden krijgen voor de gedane schade, vooral omdat er duidelijke onwil is zelfs maar aan een simpele oplossing mee te werken om toekomstige ellende te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik neem aan dat de NPO uitlegt waarom ze er niets aan willen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@RoosW Ja de omroepen hebben de macht, maar misschien als iedereen bij ze gaat klagen dat er dan iemand wakker wordt daar.
Van een paar klagers liggen ze natuurlijk niet wakker en dit topic zullen ze ook wel niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:50
Ik heb zelf dit jaar al 5 jaar (gekocht) de LG 55EG910V 55 inch Full-HD OLED-televisie in huis, model uit 2015. Ik gebruik deze OLED televisie erg intensief van TV kijken tot Netflix, YouTube en NPO Start en kijk en RTLXL en heb tot vandaag geen last van inbranden of dat logo's zichtbaar blijven op het scherm. Vervelend voor jou om dit te lezen. Misschien kan je de televisie resetten of de fabrikant opbellen, of waar je hem gekocht hebt met deze probleem

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 06-03-2021 13:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
dolopfriet schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:34:

Wat betreft die oranje knop bij npogemist.. Als je terugkijkt via de app van ziggogo of canal+ zit die klote oranje spot er niet op..
Dat is voor dat probleem een goede oplossing als je die apps gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 17:41
Ben zelf nog slachtoffer met een plasma uit 2012 van het rode NPO1 logo dat ze te laat uitgezet hebben, de VARA is ook hardnekkig met hun felle witte letters en drie fel rode streepjes net als de Nos met hun rode o.

De internationale broadcast union had al ver van tevoren richtlijnen die dit alles konden voorkomen, de Nederlandse omroep vond dat ze het zelf beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Heeft iedereen hier contact opgenomen met NPO? Of heeft er ook iemand contact opgenomen met de NPO ombudsman? https://ombudsman.npo.nl/ ik ben wel benieuwd naar hun reactie, of gaan ze alleen over de inhoud van de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:24
Wat doet iedereen hier met hun OLED tv's, 8 uur lang op hetzelfde kanaal met hetzelfde logo laten staan oid? Totaal geen last van namelijk met mijn 2018 model van LG.

Wordt de tv na het kijken op standby gezet of wordt de tv direct uitgeschakeld met bijv een stekkerdoos ?

[ Voor 31% gewijzigd door Nopheros op 06-03-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
WokeBroke schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:30:
Heeft iedereen hier contact opgenomen met NPO? Of heeft er ook iemand contact opgenomen met de NPO ombudsman? https://ombudsman.npo.nl/ ik ben wel benieuwd naar hun reactie, of gaan ze alleen over de inhoud van de zender?
Ik heb ze gemaild. Ze zouden het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 22:52
Ik heb een Philips 9002 oled en heb ook het verdomde NPO logo in me beeld zitten. Heeft klagen zin? Blijkbaar als ik dit topic lees een probleem dat NPO creëert en in 2014 al wist.

Philips doet er niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Ik heb hier nog maar eens een berichtje aan gewaagd richting de serviceafdeling van de NPO.

De trend is inmiddels toch overduidelijk een overgang naar semi-transparante grijze logo's. Dit is te zien bij o.a. RTL7. Een mooie ontwikkeling, en daar mag de NPO toch ook wel aan gaan geloven...

Blijft dit onder de aandacht brengen, des te meer kans we hebben op verbeteringen(!)

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Erdinger schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:29:
Ik heb hier nog maar eens een berichtje aan gewaagd richting de serviceafdeling van de NPO.

De trend is inmiddels toch overduidelijk een overgang naar semi-transparante grijze logo's. Dit is te zien bij o.a. RTL7. Een mooie ontwikkeling, en daar mag de NPO toch ook wel aan gaan geloven...

Blijft dit onder de aandacht brengen, des te meer kans we hebben op verbeteringen(!)
Niet nodig. Kijk via apps van je provider.. ziggogo app of kpn,. etc, etc.. Laat de kijkcijfers van npo-start maar omlaag gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelskamp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 14:47
Is het niet mogelijk dat Google, of iemand anders een Android tv programmaatje maakt die di logo’s uit het beeld filteren?
Bij mijn Philips oled tv begint dat npo logo ook al flink in te branden. Heb ook al geklaagd, maar ze doen er niets aan… Erg jammer deze onverschillige houding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Kev!n schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:01:
Ik heb een Philips 9002 oled en heb ook het verdomde NPO logo in me beeld zitten. Heeft klagen zin? Blijkbaar als ik dit topic lees een probleem dat NPO creëert en in 2014 al wist.

Philips doet er niks aan.
Nogmaals. Dit is al bekend sinds er plasma tv's zijn. Veel langer dus, zeker sinds 2005 ofzo. Het is gewoon onwil.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:32
Maar maar dat probleem bestaat niet als ik hier het grote Oled topic volg.
Dit is precies de reden dat ik er voorlopig niet aan begin en vooral niet voor wat Oled kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
gelskamp schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:22:
Is het niet mogelijk dat Google, of iemand anders een Android tv programmaatje maakt die di logo’s uit het beeld filteren?
Bij mijn Philips oled tv begint dat npo logo ook al flink in te branden. Heb ook al geklaagd, maar ze doen er niets aan… Erg jammer deze onverschillige houding!
Sony doet dit al met de logo’s, deze worden transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 06:32

Croga

The Unreasonable Man

HereIsTom schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:11:
Zelfde met LG. Logo's worden gedimd en regelmatig een aantal pixels verschoven. Bij ons dan ook helemaal geen last van inbranden, op welke manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
HereIsTom schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:11:
[...]

Echt transparant of gedimd.. Philips 953 dimt de logo's.. En ik zag op youtube van Vincent theo.. die liet zien dat de nieuwe sony Oled A90j het hele beeld full screen heel laag dimt na zoveel minuten vanwege een logo bij sportwedstrijd !!
De sony A90J begon met een helderder beeld dan de LG G1.. Maar na zoveel minuten zit je bij die sony naar een dim beeld te kijken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
belmonde schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:48:
[...]

Echt transparant of gedimd.. Philips 953 dimt de logo's.. En ik zag op youtube van Vincent theo.. die liet zien dat de nieuwe sony Oled A90j het hele beeld full screen heel laag dimt na zoveel minuten vanwege een logo bij sportwedstrijd !!
De sony A90J begon met een helderder beeld dan de LG G1.. Maar na zoveel minuten zit je bij die sony naar een dim beeld te kijken !!
Ik heb de Sony A8 serie en die die dimt zeker niet het hele beeld, alleen het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
HereIsTom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb de Sony A8 serie en die die dimt zeker niet het hele beeld, alleen het logo.
Okay, ik zag/hoorde vincent dit zeggen. Zie video in de link. Begin bij wat ik zag/bedoelde.. YouTube: LG G1 vs Sony A90J - Which 2021 4K OLED TV is Better?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
belmonde schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Okay, ik zag/hoorde vincent dit zeggen. Zie video in de link. Begin bij wat ik zag/bedoelde.. YouTube: LG G1 vs Sony A90J - Which 2021 4K OLED TV is Better?
Vergeet niet dat deze mensen door de fabrikanten betaald worden voor deze reviews, dus ik neem ze altijd met een korrel zout.
Het beste is zelf testen, binnen 14 dagen kun je gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
HereIsTom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Vergeet niet dat deze mensen door de fabrikanten betaald worden voor deze reviews, dus ik neem ze altijd met een korrel zout.
Nou, nou,... Dan zou dit negatieve aspect van de duurste oled van Sony niet zo op de voorgrond brengen.. Dus dat lijkt me geen argument..
Vorig jaar liet hij dit ook zien van een lg tv denk ik. Maar zo als hij liet zien.. Kun je dit instellen bij de lg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
belmonde schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Nou, nou,... Dan zou dit negatieve aspect van de duurste oled van Sony niet zo op de voorgrond brengen.. Dus dat lijkt me geen argument..
Vorig jaar liet hij dit ook zien van een lg tv denk ik. Maar zo als hij liet zien.. Kun je dit instellen bij de lg..
Misschien kun je het ook instellen bij een Sony, lijkt me sterk dat het op de nieuwe modellen niet zo werkt, maar wat ik zeg, zelf testen is het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
HereIsTom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Je kunt ook zeggen.. Dat so
HereIsTom schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Misschien kun je het ook instellen bij een Sony, lijkt me sterk dat het op de nieuwe modellen niet zo werkt, maar wat ik zeg, zelf testen is het best.
Nee, hij laat zien dat hij niet zag dat je het in kan stellen. Maar je kunt het zelf testen.. Maar misschien zie je het niet gebeuren.. bij jezelf met 1 tv.. En dan is het ook goed.. Want als je de vermindering die er "eventueel" wel is, niet ziet gebeuren.. Wordt je tv beschermd voor de langere termijn..
De vraag is.. Of jij het kan zien.. Of dat je het met een camera kan vangen.. ??

Het is misschien ook meer aanwezig bij een A90j omdat die heel helder (kan) beginnen op 100 % window. Maar waar sony het toch zo geprogrammeerd heeft om dit voor lange sessies NIET toe te staan..
Ze de hogere nits vanwege de heatsink wel toelaten voor korte hadr of helderheids effecten.. Maar toch voorzichtig blijven. Dit is altijd al zo geweest bij sony en oleds.. Vooral de A1 was heel beroemd/bekend om zijn abl (average brightness limiter) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Kijk je iets terug op NL ziet van RTL of SBS, dan heb je geen logo's in beeld.

Alleen bij de logo verslaafden van de NPO, kom je er maar niet van af!

Het is toch raar. Een betaaldienst en toch logo's in beeld, dat hoort niet!

Videoland, Netflix, Amazon, Lumiere. Niemand plaatst logo's in het beeld.

ALLEEN DE NPO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 11:08
Oled is totaal niet geschikt als je dagelijks dezelfde zender kijk met logo of veel games speelt.
Dit is zeker al 10 jaar bekend dat logo's etc snel inbranden.
Zo te zien blijven mensen massaal in verkopers praatjes tuinen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bassbounce op 06-06-2021 13:04 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Zelfs fabrikanten geloven in hun eigen sprookjes met maatregelen ingebouwd tegen inbranden die niet werken.

Ik vroeg me ooit af waarom ze niet een functie inbouwen waarmee je de logo’s kunt blurren, zelf in te stellen op het scherm qua grootte en plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
Ook de rode O erger ik me aan met voetbal kijken met NOS.. kijken hoelang lg C1 mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Ja, dat inbranden is en blijft een issue zo te zien, ook al kunnen de nieuwe tv’s daar veel beter tegen.

Mijn suggestie zou zijn: meld dit probleem bij de NPO wat ik trouwens ook al heb gedaan. Als meerdere mensen dat doen, verwijderen ze misschien eindelijk die lelijke logo’s en hoeven we ons niet meer zorgen te maken.

Meld dit! Hier is de link: https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
YellowCloud schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:17:
Ja, dat inbranden is en blijft een issue zo te zien, ook al kunnen de nieuwe tv’s daar veel beter tegen.

Mijn suggestie zou zijn: meld dit probleem bij de NPO wat ik trouwens ook al heb gedaan. Als meerdere mensen dat doen, verwijderen ze misschien eindelijk die lelijke logo’s en hoeven we ons niet meer zorgen te maken.

Meld dit! Hier is de link: https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen
Dat hebben al vele mensen in deze draad gedaan, de NPO meld daar niet aan te denken en het zelfs niet te overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Iemand geprobeerd de NPO aansprakelijk te stellen via een rechtsbijstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij kijken liniare tv en streamingdiensten. Bij normale tv zijn logo’s vrijwel niet lang meer fel van kleur, alleen tijdens de start van het programma.

Bij streamingdiensten sowieso geen logo. We kijken wel NPO Plus en daar erger ik me rot aan een onnodig logo in beeld, ongeacht een inbrand probleem.

Als je elke avond een uurtje NPO Plus kijk, dan moet je er geen last van hebben? Maar goed. Ik zal het wel even aankaarten bij ze. Wellicht helpt het.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:45
Kev!n schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:19:
Iemand geprobeerd de NPO aansprakelijk te stellen via een rechtsbijstand?
De NPO aansprakelijk stellen?
Ik denk dat je bij de fabrikant moet klagen. Die heeft een TV geleverd die inbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
gerritjan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

De NPO aansprakelijk stellen?
Ik denk dat je bij de fabrikant moet klagen. Die heeft een TV geleverd die inbrandt.
Je hebt dit forum gelezen? Ook dat NPO bewust is van het inbranden sinds 2014 en bang was voor claims waarna de reguliere logo's transparant zijn gemaakt? En dat bij oled een disclaimer zit dat inbranden mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:45
Kev!n schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Je hebt dit forum gelezen? Ook dat NPO bewust is van het inbranden sinds 2014 en bang was voor claims waarna de reguliere logo's transparant zijn gemaakt? En dat bij oled een disclaimer zit dat inbranden mogelijk is?
Jazeker, maar het lijkt me simpelweg niet een probleem waar je de NPO voor aansprakelijk kunt stellen.
Als er bij een TV of monitor een disclaimer zit dan is dat niet voor niks, dus dat risico neem je dan als early adopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Het beste lijkt me ik zei het eerder: de tv fabrikanten moeten een functie inbouwen waarbij je op zelf te bepalen plaatsen op het scherm een blurr kunt plaatsen van in te stellen omvang om de logo’s te kunnen onschadelijk maken?

Panasonic was bij mijn plasma uit 2012 blijkbaar het zich al bewust en bouwde wat in hetgeen echter niet effectief was (een washer en een pixel verschuiver). Destijds was npo 1 nog fel rood en een ernstige bedreiging voor een nieuw plasma scherm.

De internationale broadcast union was het probleem ook bekend en adviseerde transparante logo’s helaas hebben veel zender bobo’s daar overheen gekeken, met onnoemlijk veel onnodige schade aan veel prachtige panelen.

Een slimmerik bij de npo had het op een gegeven moment (veels te laat) toch in de gaten, b.v. de vara echter bleek stug vasthouden aan hun fel wit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:10
Goed onderwerp. Ik heb me ook al gestoord aan dat knaloranje logo. Voornamelijk vanwege de nieuwe CX die ik niet wil inbranden maar ook omdat het gewoonweg storend groot en knaloranje is. Dat kijkt niet lekker. Ik heb in ieder geval ook even een berichtje achtergelaten bij de NPO. Ik hoop oprecht dat ze er wat aan gaan doen.

De CX dimt het logo (en de omgeving daarvan) trouwens wel, maar het blijft een knaloranje statisch blok dus mijn verwachtingen zijn niet al te optimistisch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 18:49
Het is echt absurd die logo's van de publieke omroep, aan de ene kant een knalrood logo van BNNVARA en aan de andere kant een knaloranje logo met NPO, alsof ik niet weet op welke zender ik mijn TV zet. Ik had ook al contact opgenomen maar kreeg als antwoord dat ze er niets aan gaan doen omdat volgens de TV fabrikanten logo's niet meer kunnen inbranden :-(

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoosW
Yep, zoiets had ik ook al van de NPO ontvangen, fijne lui daar :(
Maar goed als hier weer een paar lui posten komt geheid de 'local yokel' voorbij razen om even snedig op te merken dat Hij/Zij geen eeeeeenkele last heeft van inbranden, dat dat alleen gebeurt als je je tv 24/7 op één zender hebt staan, geheide bullshit, wij kijken hier 2 uur per dag TV, en dan nog vooral BBC en ARD/ZDF, maar het zijn de NPO / BNN Vara logo's die ingebrand zijn, om over het TOP 2000 logo (links onderin) maar helemaal te zwijgen.
Mijn zoon riep altijd dat dat alleen de eerste generatie OLED betrof, hij had de tweede.
Bij een bezoek laatst viel mij op hoe erg zijn scherm ingebrand was, ja dat vond hij nu ook wel, maar de nieuwe generatie..
Ik weet het niet meer hoor, zijn de 2020/2021 schermen nu echt minder inbrand gevoelig? Ohf alleen zolang de garantie geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
RoosW schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:58:
Yep, zoiets had ik ook al van de NPO ontvangen, fijne lui daar :(
Maar goed als hier weer een paar lui posten komt geheid de 'local yokel' voorbij razen om even snedig op te merken dat Hij/Zij geen eeeeeenkele last heeft van inbranden, dat dat alleen gebeurt als je je tv 24/7 op één zender hebt staan, geheide bullshit, wij kijken hier 2 uur per dag TV, en dan nog vooral BBC en ARD/ZDF, maar het zijn de NPO / BNN Vara logo's die ingebrand zijn, om over het TOP 2000 logo (links onderin) maar helemaal te zwijgen.
Mijn zoon riep altijd dat dat alleen de eerste generatie OLED betrof, hij had de tweede.
Bij een bezoek laatst viel mij op hoe erg zijn scherm ingebrand was, ja dat vond hij nu ook wel, maar de nieuwe generatie..
Ik weet het niet meer hoor, zijn de 2020/2021 schermen nu echt minder inbrand gevoelig? Ohf alleen zolang de garantie geld?
Philips 936 van dit 2021 jaar zou nog weer meer geavanceerd de logo's precieser dimmen dan de 935 van vorig jaar. En de philips 806 zou iets van de 935 overgenomen hebben..
En de 936 van dit jaar heeft een evo-oled panel net als de LG G1 en de sony A90J die sowieso bij dezelfde lichtintensiteit lager stroom gebruiken op de pixels. En pixel degeneratie zou ook daardoor minder zijn.
Maar het is allemaal theorie..
Maar meeste logo's zijn toch wel doorzichtig en het rood van de vara is zo klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Sommige programma’s via de NPO-app hebben een doorzichtig NPO-logo, zoals https://www.npostart.nl/ben-ik-hier-alleen/VPWON_1331647 . Ze kunnen het best ;) Ik klim ook maar eens in de pen.

edit: uitzending is blijkbaar opnieuw gecodeerd want nu is het logo wel oranje 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Gluten Parody op 05-11-2021 09:11 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
RoosW schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Dat hebben al vele mensen in deze draad gedaan, de NPO meld daar niet aan te denken en het zelfs niet te overwegen..
In dit artikel uit 2014 wijst de NPO-baas juist weer naar de omroepen:
https://www.ad.nl/tv-en-r...go-op-televisie~a3fc8cc1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hier een b6 bezitter met een ingebrand logo,
van de youtube app. Het rode play logo is bij mij ingebrand in de rechter bovenkant.
Het is een app die ik weleens gebruik, maar zeker geen uren en ook zeker niet zoveel als normaal tv kijken.

Het lukt me niet om dan maar de app in zwart wit te zetten. De beeldsettings werken pas als je een yt filmpje start, maar niet in het selectie scherm van de app.

foto
https://1drv.ms/u/s!Au6fjF9HzX-3gd4oQeLTxrax3sWlMQ

[ Voor 6% gewijzigd door Sponz op 07-11-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Sponz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:00:
Hier een b6 bezitter met een ingebrand logo,
van de youtube app. Het rode play logo is bij mij ingebrand in de rechter bovenkant.
Het is een app die ik weleens gebruik, maar zeker geen uren en ook zeker niet zoveel als normaal tv kijken.

Het lukt me niet om dan maar de app in zwart wit te zetten. De beeldsettings werken pas als je een yt filmpje start, maar niet in het selectie scherm van de app.
Als ik youtube op tv kijk is er toch alleen full screen als je kijkt !! Hoe kan er dan een logo inbranden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
belmonde schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:01:
[...]

Als ik youtube op tv kijk is er toch alleen full screen als je kijkt !! Hoe kan er dan een logo inbranden ?
Simpel, helder wit met een knalrood logo, in beeld, zelfde plek, enkel regelmatig bezoeken van die site is genoeg, ik wou dat ik zeker wist dat de laatste generaties geen inbrand neigingen meer hebben, onze 55" B6 ziet er echt niet meer uit, maar teruggaan naar een LCD en bij Tatort gedurende donkere scènes geen reet meer zien is ook zo een ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

RoosW schreef op zondag 7 november 2021 @ 07:57:
[...]

Simpel, helder wit met een knalrood logo, in beeld, zelfde plek, enkel regelmatig bezoeken van die site is genoeg...
Niet de yt site, maar de yt app uit de LG content store.

Afbeeldingslocatie: https://variety.com/wp-content/uploads/2021/05/YouTube-TV-Roku.png?w=681&h=383&crop=1

Deze dus.

Een knalrood logo of iets ander op de zelfde plek brand in na een tijd. En erg veel gebruik ik het niet, en als je deze app een tijdje onberoerd laat gaat de screensaver aan.

Al met al vervelend, want je gaat er op zitten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Sponz schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:54:
[...]

Niet de yt site, maar de yt app uit de LG content store.

[Afbeelding]

Deze dus.

Een knalrood logo of iets ander op de zelfde plek brand in na een tijd. En erg veel gebruik ik het niet, en als je deze app een tijdje onberoerd laat gaat de screensaver aan.

Al met al vervelend, want je gaat er op zitten letten.
Maar dat eerste inlogbeeld met de keuze menu heb je toch niet echt lang in beeld.. Je klikt de video aan en je hebt vol video-beeld.. Okay, je kan even in de verschillende aanbod-menu's zoeken waar dat rode 'youtube' dan in beeld blijft..

Maar dat gele op gewoon kabel tv van "MAX" tv is dan ook helemaal een drama..

En wat als je ""Altijd"" naar voetbal op tv kijkt naar dat groen veld.. Krijg je dan ook een groen waas op je tv.. Dat groen kan ook best wel fel zijn.. Ook al dat niet de meeste nits zijn als wit of misschien rood... Rood dat gevoeliger is.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

belmonde schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:42:
[...]

Maar dat eerste inlogbeeld met de keuze menu heb je toch niet echt lang in beeld.. Je klikt de video aan en je hebt vol video-beeld.. Okay, je kan even in de verschillende aanbod-menu's zoeken waar dat rode 'youtube' dan in beeld blijft..
Ja precies, veel tijd heeft het niet nodig om in te branden, en dan zijn mijn settings ook nog eens "dark room" met oled licht op 50.

En wat als je ""Altijd"" naar voetbal op tv kijkt naar dat groen veld.. Krijg je dan ook een groen waas op je tv.. Dat groen kan ook best wel fel zijn.. Ook al dat niet de meeste nits zijn als wit of misschien rood... Rood dat gevoeliger is.. ??
Van de kleur die overheerst op 1 plek (of je hele beeld) degradeert op die plek de pixels, ze kunnen dan die kleur minder fel weergeven. Als het een primary kleur betreft (zoals rood) gaat t nog harder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:50
Wat vervelend! Ik heb het op mijn eigen OLED televisie nog niet gehad en is een model zelfs ouder dan jouw OLED televisie. Ik heb een LG 55EG910V 55-inch Full-HD OLED-televisie model uit 2015 en heb ik nu 6 jaar werkend. Ik ben een intensieve gebruiker en geen inbranden tot nu toe mee gemaakt

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
belmonde schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:42:
[...]
offtopic:
then again, je mist echt niks aan die programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rea
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2023

rea

Alweer een jaar verstandiger

Hier hetzelfde met mijn 3 jaar "oude" 55" LG OLED. 55E8PLA. Toen als beste getest.
De TV staat gewoon in de huiskamer en wij gamen niet. Alleen kijken en Netflix.
Het was best een dure TV maar dit valt dus zwaar tegen.
Links boven waar vooral NOS en NAt. Geografic goed te zien is en Rechtsboven 2 st NPO droppies schuin naast elkaar.
Er staan er links meer door elkaar maar deze zijn het best te zien. Vooral op oranje ondergrond.
Ik heb pixel refresh gedaan maar dat helpt niet.
Ik denk dat dit mijn laatste OLED is want 3 jaar is natuurlijk flut.
Lijkt mij ook in strijd met conformiteitsbeginsel.

REA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-05 13:14
rea schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:24:
Hier hetzelfde met mijn 3 jaar "oude" 55" LG OLED. 55E8PLA. Toen als beste getest.
De TV staat gewoon in de huiskamer en wij gamen niet. Alleen kijken en Netflix.
Het was best een dure TV maar dit valt dus zwaar tegen.
Links boven waar vooral NOS en NAt. Geografic goed te zien is en Rechtsboven 2 st NPO droppies schuin naast elkaar.
Er staan er links meer door elkaar maar deze zijn het best te zien. Vooral op oranje ondergrond.
Ik heb pixel refresh gedaan maar dat helpt niet.
Ik denk dat dit mijn laatste OLED is want 3 jaar is natuurlijk flut.
Lijkt mij ook in strijd met conformiteitsbeginsel.
Ik weet niet of LG iets veranderd heeft in hun coulance, maar toen ik in juni 2020 na drie half jaar oude 55E6 met inbrand problemen aan melde stuurde ze een monteur langs (na garantie periode, dus 100€ onderzoekskosten voor mijn rekening). Monteur geeft aan dat reparatie niet mogelijk is en dat lg contact zou opnemen. Ik mocht in de winkel een nieuwe tv komen uitzoeken en zou dan geld terug krijgen zodra lg de tv ontvangen had. Ik was wat onzeker want wat ik zou terug krijgen was niet duidelijk, de winkel wist dit ook niet maar uit ervaring zou dat ongeveer de helft van de aanschaf waarde zijn. Wat later ook zo bleek te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdeijk
  • Laatst online: 25-05 17:47
Ik merk sinds we de NPO app (webos) op onze LG B6 gebruiken ook inbrand verschijnselen. Met name als je een uitzending pauzeert komt er een kneiter fel oranje rondje in beeld. Als ik na 20 sec weer afspeel, zie ik zeker een aantal scènes nog een soort van witte glow op de plek waar dat afschuwelijke rondje zat.

Heb ook maar een berichtje getypt naar de NPO, maar als ik dit zo lees weinig kans dat ze wat aanpassen. Overigens heeft de Android NPO app, niet dat oranje rondje als je pauzeert.. het kan dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Inmiddels is het oranje NPO-logo bij nieuwe uitzendingen transparant… maar nog wel met oranje zweem. Fijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8GufOgpG1yfkVQ3aXBKSkXaSM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OETaFi53kANqKfjIEzv2enR9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Gluten Parody op 05-12-2021 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kev!n
Gluten Parody schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:32:
Inmiddels is het oranje NPO-logo bij nieuwe uitzendingen transparant… maar nog wel met oranje zweem. Fijn!

[Afbeelding]
Viel mij ook op! Misschien dat het toch een beetje te heet onder de voeten word want 3 weken terug was men bij NPO nog sterk in hun uitspraken dat het aan de gebruiker ligt en niet de app of de tv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb ze toevallig vorige week gemaild hierover, mooi dat ze op mijn mail wel direct actie ondernamen :D
(Nog geen reactie ontvangen overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een 10 jaar oude LG Plasma.... en de helderheid staat op 100%; zoveel licht komt er niet meer uit.

En na de F1 staat de scorebalk ook nog een tijdje in het scherm ... maar gelukkig tot opheden alleen een soft-burn in .... na 5 minuten zijn de pixels weer gerest en lijkt het scherm weer egaal.

In mijn mediacenter heb ik asap een screensaver ingesteld. Ook zo'n interface wil zichzelf prima vast bakken.

Het is een enorm vervelende eigenschap dat in branden.... want 1 uur openhaard vuur; en dan is het ook mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:41:
Ik heb ze toevallig vorige week gemaild hierover, mooi dat ze op mijn mail wel direct actie ondernamen :D
Goed bezig! Wij jij dan ook bnnvara en Max vragen of ze hun logo transparant maken? Naar mij luisteren ze niet… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
rvdeijk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:33:
Ik merk sinds we de NPO app (webos) op onze LG B6 gebruiken ook inbrand verschijnselen. Met name als je een uitzending pauzeert komt er een kneiter fel oranje rondje in beeld. Als ik na 20 sec weer afspeel, zie ik zeker een aantal scènes nog een soort van witte glow op de plek waar dat afschuwelijke rondje zat.

Heb ook maar een berichtje getypt naar de NPO, maar als ik dit zo lees weinig kans dat ze wat aanpassen. Overigens heeft de Android NPO app, niet dat oranje rondje als je pauzeert.. het kan dus wel.
terugkijke via ziggo app heb je dat probleem niet.. Of het bij kpn en anderen ook zo is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
belmonde schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:40:
[...]

terugkijke via ziggo app heb je dat probleem niet.. Of het bij kpn en anderen ook zo is ??
Zelfs voor dat zou ik nog niet terug willen naar Ziggo (brr) wat een *$%$* bedrijf! De ellende die we hebben gehad :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Hopelijk gaat NPO nu ook oudere uitzendingen hercoderen. Maar zal wel niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdeijk
  • Laatst online: 25-05 17:47
rvdeijk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:33:
Antwoord:
Vervelend om te horen. Graag geef ik u toelichting op onze keuze voor het tonen van de zenderlogo's, zowel transparant en in kleur. De logo's van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 op onze live kanalen, worden reeds transparant getoond. Op dit moment zijn er echter geen plannen om de omroeplogo's of het NPO Start logo transparant aan te bieden.

Het inbranden van logo's op OLED tv's zou volgens de fabrikanten niet moeten kunnen. Er kan beeldretentie optreden bij langdurig blootstellen aan één beeld, maar dit is niet vergelijkbaar met het inbranden van beeldschermen zoals dit vroeger gebeurde. Beeldretentie is namelijk in de meeste gevallen van tijdelijke aard en dit trekt dan ook vanzelf weer weg. Ook hebben veel OLED televisies een Panel Refresh functie die het beeld als het ware weer schoonveegt en ontdoet van de ontstane beeldretentie. Blijvende beeldretentie is echter zeldzaam en komt bij normaal gebruik dan ook niet voor. Onder normaal gebruik verstaan we dat u af en toe zapt tussen verschillende zenders en dat uw tv niet 24/7 aanstaat, maar ook af en toe op standby of zelfs helemaal uitgaat. Ook betekent dit dat u een beeld niet langdurig (lees: meerdere uren achtereenvolgend) op pauze laat staan. Onze logo's zijn namelijk niet zichtbaar tijdens de reclames, en op die momenten zou de beeldretentie dan ook weer weg moeten trekken.

Het overgrote deel van de televisies die momenteel beschikbaar zijn, heeft echter niet te maken met beeldretentie. Als uw tv wél blijvende retentie oploopt, dan raden we u aan om contact op te nemen met de fabrikant van uw tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 19:14
Fantastisch zo'n reactie, wat getuigd dat toch ook weer van al het gebrek van klantgericht willen zijn. Dat hoeft ook helemaal niet, want de boel wordt toch bekostigd met belastinggeld. Zo stellig het probleem ook bij de fabrikant leggen en niet bereid willen zijn om ook maar een beetje mee te denken met de kijker, daar waar andere zenders wel gewoon de moeite hebben genomen om hun logo's transparant te maken. Arrogant en lui tegelijk. Dat laatste blijkt ook wel als je kijkt naar de beeldkwaliteit van hun uitzendingen, die is ronduit slecht en vaak gewoon 576p wat geupscaled naar 1080i. Het is dat we met het gezin graag Wie is de Mol kijken, maar verder laat ik die NPO ellende lekker voor wat het is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Major_ton schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Dat laatste blijkt ook wel als je kijkt naar de beeldkwaliteit van hun uitzendingen, die is ronduit slecht en vaak gewoon 576p wat geupscaled naar 1080i. Het is dat we met het gezin graag Wie is de Mol kijken, maar verder laat ik die NPO ellende lekker voor wat het is.
Nou, denk je dat.. 576p geupscaled naar 1080i ! Of weet je dat. Ik ben serieus benieuwd. Heb je een voorbeeld van programma'sop ned 1,2,3 ? Hoe kan of kunnen we dit weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 18:15
Probleem met logo’s was er al in de tijd van plasma tv’s. Echter zal dit vermoed ik ook wel zo blijven. Als je geen ingebrand scherm wilt, dan is de enigste keus niet kijken . Of een Lcd nemen die daar geen last van heeft.

Over de kwaliteit van de euitzendingen, je kan heek goed zien wel 1080 zijn en welke niet, zit gewoon groot verschil in de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Nee volgens mij ik schreef het al eerder gaf de European Broadcasting Union ooit het advies logo’s transparant te maken, dus niet kijken is geen optie de omroepen moeten gewoon niet zo koppig en idioot doen.

Dat de NPO luistert naar wat de tv fabrikanten beweren is idioot in het licht van alle schade al veroorzaakt, ook in de tijd van plasma beweerden de fabrikanten al dat er sprake was van retentie de praktijk was helaas anders.

Gewoon kappen nu, European Broadcasting Union advies volgen, dank u!

[ Voor 41% gewijzigd door ParkOverall op 03-01-2022 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Ik heb de knoop maar doorgehakt en toch weer een nieuwe OLED gekocht, een 2021 model (C versie ipv B ) en nu maar hopen op een langer gebruik, de oude verhuist naar het atelier van mijn vrouw, die werkt graag vanaf afbeeldingen, en kijkt regelmatig instructie video's voor nieuwe materialen en technieken, (heb nog wel een Chrome cast voor haar liggen) en daar is ie nog goed genoeg voor.
Tja, ik heb bij familie wederom een zeer recente LCD TV ontmoet, en een (donkere) detective aflevering bekeken, de scenes in een donkere steeg (kort geleden op onze OLED ook bekeken) waren donker grijs op donker grijs, geen detail waar te nemen, op de OLED prima contrasten en duidelijk de aanval te zien. Dan houd het LCD gebeuren voor mij wel op hoor, vooral omdat het meestal dit soort zaken zijn die we kijken.
Duim de komende 6 jaar voor me ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 07-01-2022 19:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmasterS
Leuk zo'n wk voetbal met dikke NOS letters en dan de O nog eens ROOD.. terwijl aan de rechterkant het gewoon netjes transparant is. Blijf het een schande vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:31
SmasterS schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:31:
Leuk zo'n wk voetbal met dikke NOS letters en dan de O nog eens ROOD.. terwijl aan de rechterkant het gewoon netjes transparant is. Blijf het een schande vinden
Beetje off topic, maar het "UHD" (= 1080p50 met HLG HDR) beeld van de WK is beetje beschamend. Erger me rot aan de score links boven in beeld, wat een lagere resolutie lijkt en veel te fel. Ik heb de local dimming iets lager gezet wat iets helpt, maar het blijft er niet uit zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
loekf2 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:40:
[...]

Beetje off topic, maar het "UHD" (= 1080p50 met HLG HDR) beeld van de WK is beetje beschamend. Erger me rot aan de score links boven in beeld, wat een lagere resolutie lijkt en veel te fel. Ik heb de local dimming iets lager gezet wat iets helpt, maar het blijft er niet uit zien.
Heb geen UHD beeld. Dus daarover geen idee sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman007
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo , ook ik heb een ingebrand NPO loge rechts bovenin mijn beeldscherm van mijn LG OLED TV.
Bedankt NPO!
8 uur lang een "oled correctie film " laten lopen heeft ook niks geholpen.
Dus NPO weg met jullie Logo!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Inmiddels is dit een topic van zo’n 3 jaar oud en is de laatste pist puur een ‘ik ook’- reactie.

Vanwege die kick, zet ik hem nu op slot.

Mocht iemand nieuwe info / discussiemogelijkheden zien, dan staat het je vrij een nieuw topic te openen, met een topicstart die uitnodigt tot nieuwe inzichten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het ontopic. Dus geen OLED versus LED-discussies.