Gebruik je de oled als computer scherm? Zo ja, dat kan je beter sowieso niet doen. Zowel Plasma als Oled kunnen beiden slecht tegen stilstaand beeld en die vlekkken is zo wat het op de foto lijkt echt van stlstaand beeld. Die logo’s overgens van NPO zijn trouwens altijd al berucht geweest bij inbranden bij Plasma tv’s al. Ze hadden een tijd lang een doorzichtig bijna logo die was veel beter. Maar dat hebben ze toen weer aangepast..RoosW schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:09:
Ik heb dezelfde B6, zie hier mijn scherm
Hij heeft wel een optie om vlekken weg te werken, maar het werkt dus voor geen meter. Ik overweeg nu een nieuwe TV te kopen, maar wederom OLED? Ik weet het niet meer, modernere versies hebben techniek om het te voorkomen beweerd men, maar hoe goed is die? Ik wil niet over 4 jaar weer een andere moeten kopen omdat het irritatieniveau weer tot ongekende hoogte is geklommen.
Toen het voornamelijk in geel en oranje zichtbaar was was het nog tot daaraantoe, maar nu ook duistere vlekken op witte (tekst) schermen, en dat irriteert echt enorm.
Mijn zoon zegt, contact met leverancier/LG opnemen, vervangen paneel mogelijk, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Die houden vast aan 2 jaar garantie, en hebben aan 4 jaar geen boodschap vrees ik.
[Afbeelding]
Die vlek links beneden is dus van de top2000 kijken 2 jaar geleden, rechtsboven NPO logo, links boven andere logo's de vlekken in het midden heb ik geen idee over![]()
Door de felle kleuren en het contrast daartussen is het er 1 waar je mee moet uitkijken
Door de eigenschappen van een OLED zal je toch uit moeten kijken met stilstaand beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2020 19:10 ]