thermostaat advies (honeywell vc8015 probleem)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-02 21:51
Hallo vrienden van Tweakers,

Ik ben recent in een huis komen te wonen waar een Honeywell thermostaat geïnstalleerd is. Er zit een apparaat in de meterkast (aan een buis naar de stadsverwarming) die de klep automatisch open en dicht doet als de verwarming aan of uit moet. Dit apparaat is de Honeywell VC8015. Nu maakt dit apparaat een ongelofelijk kabaal als de klep open of dicht gaat. Nu is dit (op internet gelezen) helaas een bekend probleem. Nu is de conclusie die ik op verschillende websites lees: De motor smeren of dit ding vervangen.

Nu kost dit prachtige apparaat 160 euro. Ook staat het internet vol met mededelingen dat dit krakende geluid waarschijnlijk na een paar jaar weer terug gaat komen. Nu dacht ik: ik kan net zo goed een nieuwe thermostaat (laten) installeren. Nu heb ik (zoals jullie waarschijnlijk al door hadden) totaal geen verstand van deze apparaten. Ik wil heel graag van dat gekraak van die klep af en ik zou graag de verwarming met mijn telefoon willen besturen. Volgens mij dien ik dan te kijken naar een merk zoals Nest of Tado (?).

Nu is mijn eerste vraag: Als ik bijvoorbeeld een: Nest Learning Thermostat V3 koop, zit er dan een zelfde soort apparaat bij zoals de Honeywell VC8015? Zo nee, welke hebben dit wel of is zo'n klep überhaupt wel nodig?

Heeft iemand van jullie nog tips of tricks die hij of zij wil delen met mij?

Hartelijk bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-06 23:10
ik ga even iemand voor taggen. @JurjenPV hij is ook niet te srpeken over de kleppen en heeft een oplosing.
zie ook het topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2030770