f
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:50 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 18-11-2020 18:49 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat is vreemd, ik lees juist dat Samsung en LG wat meer beeldbewerking toepassen dan Sony en Panasonic.dmantione schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:34:
Als een Samsung QLED niet goed genoeg is (ik neem aan dat je het over de hoog gepositioneerde modellen hebt) is er geen alternatief dan OLED. Die Samsungs hebben zeer goede kleurweergave, je kunt in recensies van o.a. Tweakers lezen dat de kleurweergave vrij nauwkeurig is. Je hebt natuurlijk wel stoorlicht wat de kleurweergave negatief beïnvloed. Maar om een lang verhaal kort te maken, alleen OLED's kunnen dat kloppen en nog preciezer kleuren weergeven.
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2020 20:58 ]
Misschien, maar stap 1 is vaak om dat allemaal uit te zetten.Dat is vreemd, ik lees juist dat Samsung en LG wat meer beeldbewerking toepassen dan Sony en Panasonic.
Misschien bedoelen wij niet hetzelfde.
In game mode kiest Samsung juist voor zo min mogelijk beeldverbeteraars en een zo laag mogelijke input-lag. Dit is met name goed zichtbaar bij de Q90R omdat de dimming zones minder goed worden aangestuurd. Het contrast wordt hierdoor een stuk minder. De huidige-lijn heeft dit ook maar het valt minder op omdat het aantal zones al lager is om mee te beginnen, dus de 'drop' is minder significant. Sony is hierin wat behoudender.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:40:
[...]
Dat is vreemd, ik lees juist dat Samsung en LG wat meer beeldbewerking toepassen dan Sony en Panasonic.
Dit bedoel ik met over saturatie. Ik weet dat men dit in winkels doet, maar de Samsung Qled had dit ook, heb een paar uur met Forza Horizon gespeeld en alle instellingen geprobeerd en gefinetuned die ik kon vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 18-11-2020 21:33 ]
Verwijderd
De cinema's standen op LG OLEDs zijn echt heel erg netjes, zo netjes dat ISF calibratie niet eens meer een must is om fatsoenlijk beeld te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:40:
[...]
Dat is vreemd, ik lees juist dat Samsung en LG wat meer beeldbewerking toepassen dan Sony en Panasonic.
Misschien bedoelen wij niet hetzelfde.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit bedoel ik met over saturatie. Ik weet dat men dit in winkels doet, maar de Samsung Qled had dit ook, heb een paar uur met Forza Horizon gespeeld en alle instellingen geprobeerd en gefinetuned die ik kon vinden. Zijn er menu’s die moeilijker te vinden zijn?
Ja, min of meer. Bij 49'' vervalt alleen het X-wide angle filter, Acoustic Multi Audio, de two position stand en de premium backlit afstandsbediening.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:59:
Ok, nog een laatste vraag. Is de xh95 49 inch hetzelfde als de 55 inch?
https://www.hofma.nl/Sony-49XH9505
Dan haal ik deze op. Dit is bij mij in de buurt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq