Ik ben mijn huis aan het verbouwen en dat past misschien beter in een eigen topic dan dat ik af en toe iets in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 post.
Twee jaar geleden heb ik dit huis gekocht. Toen heb ik al behoorlijk wat verbouwd en intussen woon ik hier met veel plezier. Het is een groot en fijn huis, met een kelder die ik als werkplaats gebruik en een flinke woonkamer.
De keuken heeft me altijd een beetje tegengestaan. Die is iets van 2,5 meter bij 3,5 meter en dat is naar verhouding nogal klein. De woonkamer is ongeveer 12 meter bij 4 meter. Daarom komt er een aanbouw achter de woonkamer en gaat de muur tussen de keuken en de aanbouw eruit. Dan is er ruimte voor een kookeiland en een kastenwand.
Dit was de plattegrond van het huis. De aanbouw komt achter de woonkamer, naast de keuken.
:strip_exif()/f/image/BEHc8gd3QHEYyK5C0V2KepIl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kookeiland steekt dan vanuit de oude keuken de aanbouw in. Waar het keukenblok zat komt een kastenwand.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hXZPp3bLRAuPXxIdTkYKF1i8.png?f=user_large)
De buurman heeft een aanbouw van ruim 100 jaar oud en die gaan we precies kopieren:
:strip_exif()/f/image/MpewEugZk52c7QRxevcVya1k.jpg?f=fotoalbum_large)
De consoles die de dakgoot dragen heb ik al gemaakt:
:strip_exif()/f/image/5z4FzsNRKFXqRgZZNYUvdfZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zag mijn achtergevel eruit:
:strip_exif()/f/image/BOwbno6r5DgzBds2sAVnYFeR.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen zag het er zo uit:
:strip_exif()/f/image/3cyyXQs7Re31pI8QSSarwaDZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik nu toch bezig ben, heb ik gelijk het stucwerk van de muur gehaald. Het was niet heel netjes gedaan. Een aantal houten profielen waren verdwenen onder het stucwerk en ik kon nu gelijk de elektra vervangen en infrezen in de muren:
:strip_exif()/f/image/sXA1QqYqVAdYOXMBIzJ8swNa.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag is met een grote kraan in één keer het kozijn van de aanbouw erop gezet:
:strip_exif()/f/image/4omdB138bGOTbOAYnXUzA7kj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qfz2BERLLItih8SMnYsMrvaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen gaan we de muur tussen de keuken en de aanbouw eruit breken. Die is al ingezaagd. Morgen gaan ze ook beginnen met stuccen. Ik zal een update hier plaatsen als ik weer wat te showen heb. Ik denk dat de verbouwing nog wel een paar maandjes duurt.
Twee jaar geleden heb ik dit huis gekocht. Toen heb ik al behoorlijk wat verbouwd en intussen woon ik hier met veel plezier. Het is een groot en fijn huis, met een kelder die ik als werkplaats gebruik en een flinke woonkamer.
De keuken heeft me altijd een beetje tegengestaan. Die is iets van 2,5 meter bij 3,5 meter en dat is naar verhouding nogal klein. De woonkamer is ongeveer 12 meter bij 4 meter. Daarom komt er een aanbouw achter de woonkamer en gaat de muur tussen de keuken en de aanbouw eruit. Dan is er ruimte voor een kookeiland en een kastenwand.
Dit was de plattegrond van het huis. De aanbouw komt achter de woonkamer, naast de keuken.
:strip_exif()/f/image/BEHc8gd3QHEYyK5C0V2KepIl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kookeiland steekt dan vanuit de oude keuken de aanbouw in. Waar het keukenblok zat komt een kastenwand.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hXZPp3bLRAuPXxIdTkYKF1i8.png?f=user_large)
De buurman heeft een aanbouw van ruim 100 jaar oud en die gaan we precies kopieren:
:strip_exif()/f/image/MpewEugZk52c7QRxevcVya1k.jpg?f=fotoalbum_large)
De consoles die de dakgoot dragen heb ik al gemaakt:
:strip_exif()/f/image/5z4FzsNRKFXqRgZZNYUvdfZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zag mijn achtergevel eruit:
:strip_exif()/f/image/BOwbno6r5DgzBds2sAVnYFeR.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen zag het er zo uit:
:strip_exif()/f/image/3cyyXQs7Re31pI8QSSarwaDZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik nu toch bezig ben, heb ik gelijk het stucwerk van de muur gehaald. Het was niet heel netjes gedaan. Een aantal houten profielen waren verdwenen onder het stucwerk en ik kon nu gelijk de elektra vervangen en infrezen in de muren:
:strip_exif()/f/image/sXA1QqYqVAdYOXMBIzJ8swNa.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag is met een grote kraan in één keer het kozijn van de aanbouw erop gezet:
:strip_exif()/f/image/4omdB138bGOTbOAYnXUzA7kj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qfz2BERLLItih8SMnYsMrvaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen gaan we de muur tussen de keuken en de aanbouw eruit breken. Die is al ingezaagd. Morgen gaan ze ook beginnen met stuccen. Ik zal een update hier plaatsen als ik weer wat te showen heb. Ik denk dat de verbouwing nog wel een paar maandjes duurt.