Beste mede tweakers,
Ik heb een kleine uitdaging met het uitbreiden van mijn zonnepanelen set, waarbij mijn probleem in de maximum spanning van de omvormer zit.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen zonder dat ik een andere omvormer hoef te kopen.
Ik heb 12 panelen verdeeld op het dak liggen (oost-west dak)
Deze liggen in 1 string, maar bij de aanleg heb ik naar elk dak eigenkabels aangelegd (door die door te verbinden 1 string gemaakt)
Deze 12 panelen komen net onder de maximum spanning van de omvormer.
Nu wil ik 2 extra panelen plaatsen, maar die zorgen ervoor dat ik de Vmax overschreidt.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
- Moet ik 2x 2 panelen parallel in de string opnemen
- Er 2 strings van maken (5x West, 9x Oost) en die parallel aansluiten
- Toch een andere omvormer aanschaffen (dan heb ik een SB-3300 in de aanbieding :-) )
Alle panelen zijn voorzien van Tigo optimizers
Ik heb een kleine uitdaging met het uitbreiden van mijn zonnepanelen set, waarbij mijn probleem in de maximum spanning van de omvormer zit.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen zonder dat ik een andere omvormer hoef te kopen.
Ik heb 12 panelen verdeeld op het dak liggen (oost-west dak)
Deze liggen in 1 string, maar bij de aanleg heb ik naar elk dak eigenkabels aangelegd (door die door te verbinden 1 string gemaakt)
Deze 12 panelen komen net onder de maximum spanning van de omvormer.
Nu wil ik 2 extra panelen plaatsen, maar die zorgen ervoor dat ik de Vmax overschreidt.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
- Moet ik 2x 2 panelen parallel in de string opnemen
- Er 2 strings van maken (5x West, 9x Oost) en die parallel aansluiten
- Toch een andere omvormer aanschaffen (dan heb ik een SB-3300 in de aanbieding :-) )
Alle panelen zijn voorzien van Tigo optimizers
[ Voor 9% gewijzigd door ipconfig op 17-11-2020 15:29 ]