Er zijn genoeg werkgevers die dit hanteren. En ook niet onverstandig. Er zijn werknemers die in de leegloop van 2 maanden 20.000 km rijden, werknemers die per maand 1:10 rijden met een diesel die standaard 1:25 rijd, en werknemers die een diesel hebben en toch zo 4-5 keer per maand een volle tank benzine hebben. En ga zo maar door. Daarom is er bij ons gewoon een km administratie op basis van km stand begin van de maand. En bij invullen uren aantal zakelijke Km. Niks mis mee. Het probleem is dat tegenwoordig vertrouwen niet meer genoeg is.Orangelights23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:58:
Verschrikkelijk, ik zou niet voor een werkgever willen werken die dit soort regels hanteert. Valt wat mij betreft in hetzelfde straatje als extra vrije dagen wanneer je niet ziek bent.
Als jij bijvoorbeeld 30K km per jaar mag rijden en je rijdt er zakelijk maar 15K en privé dus 500*12, dan heeft je werkgever dus een mooi extra potje aan niet gereden kilometers wat ze krijgen bij inleveren van de auto.
Zelf houd ik aan dat 15.000 km op jaarbasis privé normaal is. Maar een ander kan dat weinig vinden. Maar ik weet zelf dat dat extreem veel is, al vinden sommige het weer weinig. Maar er moet ergens een grens zijn. Tot ik nog manager was bij Getronics (heel lang geleden) had ik als maatstaf 25% van jaarlijkse contract KM mag privé zijn. Met 80000Km (toen) was dat 20.000.
Overigens zou het aantal privé KM's meer fair zijn door je netto bijtelling te delen door 19ct/km want dat is je privé voordeel. En dat is met mijn auto toch zo een 2000KM/mnd.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.