Actieve speakers / pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-05 10:52
Hallo Tweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen (laat maar weten als er wat informatie mist)

Ik zoek een?
Ik zoek een Pc-Speaker-set of een Actieve Bookshelf speaker.
Voornaamste probleem is dat er geen winkels zijn om ze uit te proberen (hifi klubben is voor te hoge audio en mediamarkt kun je niks testen, niet in den Bosch in ieder geval ;( )
Heb nu nog een logitech x230 2.1 set die meer dan 10 jaar oud is, was toen 50 euro ofzo, dus dat is een referentiepunt. Mijn Pc heeft een optical audio, dus dat op speakers zou leuk zijn.

Wat is je budget?
200-300 vind ik een mooi streefgetal.
Minder is altijd mooi mee genomen. Meer kan, echter dan moet er waarde en meer toekomst-perspectief voor in de plaats komen.
Ik vraag nu omdat ik wil wachten tot Black Friday of Cyber Monday en dan hoop dat er wat dingen in de aanbieding geraken en dat ik een idee heb welke setjes ik op moet letten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk veel muziek luisteren tijdens het nieuwe thuiswerken. Hierbij vaak naar akoestische muziek (verschillende talen, o.a. duits en japans), en dan spotify meer naar rock en Indie (LSP, Franz Ferdinand, Wolf Alice, The Strokes, Darlyn, Dire Straits etc.). Daarnaast gemiddeld een half uurtje per dag aan series/films. Dus, doel is voornamelijk near-field kwaliteit is belangrijk, en lage volume's geen rare distorties of hissen en dergelijke.
Wat beter mag met huidige system is instrument-separation en de mids.

Wat heb je zelf al gevonden?
Simpele dingen:
Denon D-T1: pricewatch: Denon D-T1 -> beetje lage wattage, minder reviews maar welk goed merk zo te zien en betaalbaar. 221 is een mooie prijs.
Argon Audio Alto 4 (of 5) Active: https://www.hifiklubben.n...t-bluetooth/argaltoa4ash/ -> zelfde prijs bracket, zou dan moeten kijken t.o.v. de denon in de winkel
(PreSonus Eris E4.5? las redelijke reviews online) -> 180 mooi bedrag, echter monitor speaker wat eventueel niet voor luistergenot zorgt?
(Klipsch R-51PM vind ik iets te breed, zou ook iets kunnen zijn gegeven enige black friday discounts)
Edifier R2000DB: pricewatch: Edifier R2000DB -> erg opgehypt? (Kan ook nergens een winkel vinden met die op voorraad, wel de R1700BT of the R1855DB op voorraad evt. welke ook nog kunnen)
(Adioengine A2+ maar vind die via deze vergelijking YouTube: Audioengine A2+ vs Edifier R1800BT || Sound Demo w/ Bass Test beetje mwah maar dat formaat is hemels en audio is moeilijk te vergelijking via video natuurlijk.

Evt met beetje meer budget:
- 2e hand receivers & speakers ??
- las vaak dat dan 50% speakers is en 50% op de receiver.
- Ben bereid naar 350-400 dan te gaan met evt 5.1 system om later het PC systeem naar een echte woonkamer te verhuizen ipv voorlopig een pc systeem.
- Zijn er enige dingen met 2e hands receivers waarvan ik moet weten? Las dat bepaalde Onkyo systemen niet beste levensduur hadden (e.g. zo'm systeem leek me eerst wel interessant: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr of V&A aangeboden: Onkyo TX-NR545 - Zwart)
- Nieuw zie ik helaas weinig, HifiKlubben begint zelfs outlet marantz pm6006 al op 290 , en bij coolbue zijn bijna alle sub 300 euro modellen "tijdelijk uitverkocht", o.a. de Onkyo TX-8220 die anders wel interessant was. (btw vraagje, ik zie dat die Onkyo een 2.1 systeem is maar er zitten 4 speaker channels op, klopt het dan dit systeem dan 2 speakers met veel vermogen kan drijven of 4 wat minder moelijke, dus dat impedance van evt surround systeem dan boven of gelijk aan 8 moet zijn)

Samengevat:
Eerste voorkeur is of de argon audio / denon d-t1 of de edifier rd2000db, maar de eerste 2 kan ik helaas nergens met de laatste vergelijken

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie enig idee welke winkel(s) een mooie vergelijking kunnen bieden niet te ver van Den Bosch.
Ben vooral benieuwd wat jullie persoonlijke voorkeur tussen de opties zou zijn.

Met vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:15
Als je naar actieve speakers kijkt, kijk dan zeker ook naar Adam T5V, JBL LRS305 en Genelec.
Dit zijn weliswaar monitor speakers, maar zijn daarom zeker niet minder goed.
Ze geven een neutrale weergave in tegenstelling tot sommige speakers die wat meer gekleurd zijn.

Kijk anders ook eens op het Youtube kanaal van ZREVIEWS.
Hij reviewt o.a. de Klipsch, Audioengine en Edifier die je vermeldt, alsook de Adam, JBL,Genelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Deze vraag komt veel voorbij. Ik ken deze speakers niet, maar telkens hoor ik dat deze JBL's de meeste bang for buck geven voor een actieve stereo speaker: JBL 305P MKII € 240 voor een paar.

Een losse receiver met speakers kan uiteraard ook. Het is wel de vraag wat je daar mee zou willen doen/van verwacht. Zou je naar een Denon X1400h receiver kunnen kijken. Kost je op marktplaats denk ik zo'n € 175. Hou je € 225 over voor speakers. Zou je ook 2e hands kunnen shoppen, maar lastig wat je precies moet kopen. Geluid is heel persoonlijk namelijk. Je zou naar speakers kunnen kijken als Q-acoustics 3010 of 3020i, Dali Zensor 1 of 3, Klipsch RF41. Ben je voor om en nabij de € 400 klaar en heb je de mogelijkheid om uit te breiden naar surround. Gaat je nog wel een paar duiten kosten voor een leuke center, rears en uiteraard subwoofer. Vooral bij een subwoofer geldt: goedkoop is duurkoop en doet meer kwaad dan goed.

In jouw geval zou ik lekker voor die JBL gaan die ik hier aanhaal. Echt een pak beter dan die Edifier speakers. Die JBL moet volgens mij wel met een XLR kabel aangesloten worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2020 09:21 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Oke dus de studio-monitoren zijn in dat gebied (prijsklasse zo maar te zeggen) eigenlijk superieur?
Dankjewel voor de vergelijking met de Edifiers, dat valt namelijk bijna nergens te vergelijken

Had idd op markplaats gekeken, beetje zelfde als hier op tweakers (V&A aangeboden: Onkyo TX-NR515 Zwart of V&A aangeboden: Denon AVR-X1400H), anders waren het idd dali spektor of zensors geworden idd.

Ja de XLR had ik opgemerkt, is er enig probleem met de 3.5 mm jack van pc naar 6.3 mm jack dan naar XLR? Mn moederbord is een MSI B450M mortar (geen extra toevoegingen). Of zorgt dat voor een compleet verstoord geluid input? (enige goedkope oplossing?)

Waarschijnlijk is een bezoekje aan Bax de beste oplossing om te vergelijken tussen de studiomonitors.
Ik hoor bijv wel een verschil tussen de JBL's en de Yamaha HS5s op deze vergelijking "https://www.youtube.com/watch?v=XHG0wv9pOdU", vooral bij classical mood klinkt er wat meer detail in de JBL's echter is dat natuurlijk afhankelijk van vele dingen. Zijn alleen niet moeders mooiste speakers (sorry ik vind zo'n voorgrill zoals de edifier r1280tb of s880 best mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:15
anoniem987654 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:41:
Ja de XLR had ik opgemerkt, is er enig probleem met de 3.5 mm jack van pc naar 6.3 mm jack dan naar XLR? Mn moederbord is een MSI B450M mortar (geen extra toevoegingen). Of zorgt dat voor een compleet verstoord geluid input? (enige goedkope oplossing?)
Er zullen vast wel kabels zijn met een 3.5mm naar XLR aansluiting of anders idd met een 6.3mm koppelstuk.
Maar je kan er ook een DAC tussen zetten. Dan heb je vaak meer opties om de actieve speakers aan te sluiten (via XLR of RCA).
Je kan ook nóg een stapje verder gaan en dac + headphone amp of dac/headphone amp combi of audio interface tussen je laptop en speakers zetten, afhankelijk van je noden. Die sluit je aan op je laptop via USB.
Heeft volgende voordelen :
- een losse dac is vaak van "betere kwaliteit" dan deze in je laptop.
- als je daarnaast ook nog een headphone amp erbij doet, kan je ook je hoofdtelefoon aansluiten met "beter geluid".
- via een dac of dac/amp kan je vaak meerdere bronnen aansluiten.
- met een dac of dac/amp, kan je ook makkelijk je geluidsvolume aanpassen. Althans, ik vind dat makkelijker via een fysieke draaiknop dan

MAAR, of het geluid beter is / als beter ervaren wordt, is natuurlijk heel subjectief. En een dac of dac/amp kost natuurlijk ook een beetje geld, alhoewel dat niet zo duur moet uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-05 23:14
Zou geen actieve speakers nemen, maar bv een van degene die hulleman noemt. Zelf heb ik goede ervaringen met q acoustics maar zoals gezegd geluid is persoonlijk.

Als je voor een dac/amp combi wilt gaan ben je samen met de speakers net iets over de 400 kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door KernelPanic op 16-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Voor bij een PC zou ik zeker voor actief gaan, de eerder genoemde JBL LSR305, Adam T5V en Genelec's zijn dan wel zo'n beetje de beste opties.

In tegenstelling tot wat de poster boven mij zegt is geluid niet zo persoonlijk. Als je blind test zul je zien dat de voorkeuren van mensen heel erg dicht tegen elkaar liggen. De luidsprekers die ik noem zijn ontworpen op basis van decennia aan onderzoek naar voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:02
De Presonus Eris E4.5 heb ik hier staan. Deze zijn een stuk handzamer dan de Adam T5V en JBLs bijvoorbeeld, en ze klinken ook echt wel prima.

Ik heb hier ook nog Yamaha HS7s staan, maar die zijn echt te lomp voor op mijn bureau tegenwoordig (origineel wel daarvoor gebruikt), maar ik heb dus wel fatsoenlijke speakers te referentie. En ja, die klinken beter, maar echt nodig is dat niet voor op een bureau, tenzij je echt studiowerk wil doen en het flink hard van redelijke afstand wil gaan luisteren. En ook de Erisjes kunnen hard zat.

Maar uiteindelijk ondanks dat geluidskwaliteit niet subjectief is, is smaak dat wel en zou ik toch aanraden om zelf eens bij een Bax Shop o.i.d. eens te luisteren naar wat jij fijn vindt klinken, hoeveel budget je ertegenaan wil gooien, hoe groot ze mogen zijn en daar een mooi compromis in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
Zijn die Eris speakers geschikt voor puur luisteren naar muziek en games? Ook op zoek naar iets degelijk maar lees vaak dat zogenaamde monitor speakers te vlak zijn qua geluid en geen aardige luister ervaring bieden. Gebruik hier is 50 proc gamen, 30 proc muziek, 20 proc youtube/video.

Heb al heel wat opzoekwerk gedaan, en de JBL 305p hebben blijkbaar nogal wat last van een hissend geluid als je redelijk dichtbij zit, wat hier het geval is aangezien ik ze als pc speakers wil gebruiken. Heb de lijst zo'n beetje uitgedund tot de JBL 104-BT, de Edifier RT1280DB/R1855DB/R1700DB of de Eris 4.5.

Wil gewoon beter geluid dan mijn huidige Gigaworks T20 speakers die al paar jaar oud zijn, zonder belachelijk veel geld uit te geven. Ook design gewijs mag het wel mooi zijn, want bureau staat (open) in living.

[ Voor 48% gewijzigd door lapino op 18-11-2020 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
lapino schreef op woensdag 18 november 2020 @ 06:52:
Zijn die Eris speakers geschikt voor puur luisteren naar muziek en games? Ook op zoek naar iets degelijk maar lees vaak dat zogenaamde monitor speakers te vlak zijn qua geluid en geen aardige luister ervaring bieden. Gebruik hier is 50 proc gamen, 30 proc muziek, 20 proc youtube/video.

Heb al heel wat opzoekwerk gedaan, en de JBL 305p hebben blijkbaar nogal wat last van een hissend geluid als je redelijk dichtbij zit, wat hier het geval is aangezien ik ze als pc speakers wil gebruiken. Heb de lijst zo'n beetje uitgedund tot de JBL 104-BT, de Edifier RT1280DB/R1855DB/R1700DB of de Eris 4.5.

Wil gewoon beter geluid dan mijn huidige Gigaworks T20 speakers die al paar jaar oud zijn, zonder belachelijk veel geld uit te geven. Ook design gewijs mag het wel mooi zijn, want bureau staat (open) in living.
Ik vind van wel, hoe neutraler het geluid, hoe blijer ik ervan word. En sterker nog, er zitten knopjes achterop waarmee je er bas/treble bij/uit kan draaien, dus zelfs als je wat meer bas wil zou het kunnen. De Eris 4.5 heb ik minstens 8u per dag aan staan, tijdens mijn thuiswerktijd. Tijdens het gamen gaat de audio tegenwoordig wat meer over de VR bril, maar ook series/films kijken en muziek luisteren als ik niet in VR (of de woonkamer) zit doe ik hiermee.

Er zijn natuurlijk mensen die wat meer bas echt fijner vinden, vooral als zij naar muzieksoorten luisteren waarbij dit de bedoeling is. Dan ga je ze erg vlak vinden. Maar nogmaals, ga naar een Bax Shop of andere winkel waar ze klaarstaan, en daar kun je er zelf naar luisteren. Dat is de enige manier om te bepalen hoe je speakers zelf vindt klinken. Ik was ook aan het twijfelen of de Eris genoeg was of ik toch voor nog wat duurdere/grotere speakers moest gaan, en heb daar minstens een uur verschillende speakers staan vergelijken.

Edit: Hiervoor had ik de Edifier R1700BT overigens, deze heb ik ingeruild voor de Eris, omdat ik hem alleen met de afstandbediening aan kon zetten, en deze hield er na een paar weken mee op. Ik heb inmiddels wel nieuwe ontvangen en deze gebruikt mijn vriendin nu op haar bureau, maar hierna was ik heel snel klaar met Edifier en technologie de die totaal onnodig is en alleen maar sneller kapot kan gaan. Nu gewoon weer een actieve speaker met fysieke aanknop en volumeknop. Kwa geluid was die wel iets voller ja, maar ik vond het flink wollig klinken, zelfs als ik alle bas eruit had gedraaid.

[ Voor 13% gewijzigd door ThoNohT op 18-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Twijfel vooral omdat ik zie dat de Eris 4.5 "maar" range hebben van 70hz - 20Khz, waar andere speakers toch al gaan (in laag) tot 55hz of lager. Vandaar mijn bezorgdheid of de bas wel degelijk genoeg is. Zelfde voor de JBL 104-reeks trouwens, die gaan ook maar tot 70hz in laag.

Als ik dan naar de Edifier kijk, die gaat tot 55hz, en iets duurdere speakers zoals de Argo Audio ALTO A5 gaat bijv van 55-20.000hz met 2x40 watt rms (kost wel 299).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
lapino schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:26:
Twijfel vooral omdat ik zie dat de Eris 4.5 "maar" range hebben van 70hz - 20Khz, waar andere speakers toch al gaan (in laag) tot 55hz of lager. Vandaar mijn bezorgdheid of de bas wel degelijk genoeg is. Zelfde voor de JBL 104-reeks trouwens, die gaan ook maar tot 70hz in laag.

Als ik dan naar de Edifier kijk, die gaat tot 55hz, en iets duurdere speakers zoals de Argo Audio ALTO A5 gaat bijv van 55-20.000hz met 2x40 watt rms (kost wel 299).
Zullen ze beter zijn dan de Gigaworks T20, daar zit een 3" woofer in gok ik zo?, ten opzichte van de 4.5" woofer in de Eris zou ik wel verwachten dat de basweergave een stuk beter is, al gaat hij misschien wat minder diep. Maar nogmaals, of het goed genoeg is voor je kun je alleen maar zelf gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja door lockdown toestanden is dat nu eenmaal niet echt mogelijk. Qua muziek zal dit zeker ok zijn, hou ook wel van 'juist' geluid maar ik ga er ook veel op gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De AudioEngine A2+ schijnt ook best goed te zijn, maar vind die dus nergens online te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou niets met een woofer onder de 5" kopen. Daaronder hebben ze moeite met SPL leveren in de lagere regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
En wat zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
lapino schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:49:
Tja door lockdown toestanden is dat nu eenmaal niet echt mogelijk. Qua muziek zal dit zeker ok zijn, hou ook wel van 'juist' geluid maar ik ga er ook veel op gamen.
Hoor dit:
YouTube: Edifier R1700BT vs Presonus Eris E4.5 || Sound Demo
vooral 2 min in bij moonshine hoor je een kwaliteitsverschil waar ik u tegen zeg, hoor ik op mn ouwe speakers zelfs nog.

Dustinhome heeft de audioeninge a2+ nog en amazon.nl ook, echter leggen die het met bas echt compleet af tegen de presonus speakers.

Ik ben nog niet de Bax geweest, mss dit weekend maar Den-Bosch -> Goes is best ver... daar hebben ze de JBL 305p mkii.

Ik zit de vergelijking:
jbl 305p mkii - presonus e5 - presonus e4.5 - adam t5v - Argon audio alto 4 active (heel mooi nml) nog te maken en houd ook de V&A in de gaten voor evt versterker optie, heb namelijk geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:42
De JBL LSR305 zijn de oude modellen er worden nu opgevolgd door de huidige JBL 305P MKII. Zijn in feite dezelfde speakers (kleine wijzigingen). Optioneel kun je nog de JBL LSR10S erbij kopen. Dat is de subwoofer voor deze set. Echter om eerlijk te zijn is deze niet echt noodzakelijk. Deze 5 inch speakers produceren verrassend veel bass.

Ik had voorheen een MAudio AV40 set maar wilde wat beters. Toen de JBL 305P gekocht. Ben echt super tevreden. Was nog nieuwsgierig naar de subwoofer dus die erbij besteld. Leuke toevoeging maar niet echt noodzakelijk.

Een voordeel van de 305P is de zogenaamde waveguide. Hierdoor heb je een onwijs grote sweetspot voor het geluid. Uiteraard zet je wel de speakers op oor hoogte maar je hoeft ze niet perfect op je oren richten. Hierdoor kun je naar voren en naar achter leunen zonder de sweetspot te verliezen.

Om het geluid van de PC naar de speakers te krijgen zou je eventueel deze populaire DAC kunnen overwegen:
https://www.schiit.com/products/modi-1

Dan kun je de 305P met een RCA -> 6.3mm kabel verbinden.

Ik heb het zo besteld (bij Thomann):
Speakers met kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UatlemZnykvH79vbS4GXV03noU0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A109klOO99QHL5lx8yAV7qnX.jpg?f=fotoalbum_small

En dan later de optionele LSR10S subwoofer erbij + kabels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO-Fy-tO0Nthot5U8NsgqotaY4U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzSQvAD5ydWYYAuBWcxuf6sw.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 59% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-11-2020 13:04 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Die JBL's heb ik ook bekeken, maar zit blijkbaar een soort 'hiss' geluid op dat door de tweeters komt wat nogal kan opvallen. Beide speakers gaan op iets minder dan 1m van mijn hoofd staan, en dan vrees ik dat dit enorm gaat storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Er is inderdaad een zachte white noise te horen. de speakers staan bij mij op 50cm van mijn oren. Alleen als ik erop let hoor ik het inderdaad heel zachtjes. Je hoort het dus alleen als je niks afspeelt. Het is eigenlijk niet echt storend voor mij maar misschien dat het voor andere wel het geval kan zijn.

Over het algemeen is het niet goed te horen door de room ambience. Het is hier al vrij stil. Computer enzo maakt weinig geluid (stille fans). Na enkele minuten als er niks wordt afgespeeld springen ze automatisch in stand-by tot er weer iets wordt afgespeeld. Ineens merk je dat de omgeving van heel stil naar extreem stil gaat. Het is dus meer de afwezigheid van de white noise die opvalt dan de aanwezigheid.

[ Voor 40% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, zal zien. Heb de Edifier R1280DB even besteld bij bol.com, om even uit te proberen. Voor zelfde geld voldoen die al, en dan spaar ik wat geld uit. Als ik ze maar zozo vind, dan ga ik die terugsturen. Hoor ook veel goeds over de Kanto YU6 maar opnieuw...nergens te vinden blijkbaar (ik bestel enkel bij shops waar ik gratis kan terugsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Als je echt weinig geld wilt uitgeven kan ik je de Creative Gigaworks T20 ook zeer zeker aanraden. Gaan niet heel laag, maar zeker met akoestische of klassieke muziek op een bureau bij de computer erg mooi! Versie 1 speelt hier al bijna 10 jaar.

• lapino
Ik heb de Gigaworks T20 hé, die gaan naar de dochter. Zoek vooral iets met wat meer 'body'. Heb zonet de Edifier R1280db geïnstalleerd op bureau, klinken best scherper dan de T20 maar bizarre is dat ze nog mooier klinken via bluetooth (iphone, zonder eq). Geen idee waar dit aan kan liggen. Heb een MSI Z390 ACE moederbord waar toch redelijk goede soundcard op zou moeten zitten. Je hoort natuurlijk véél meer details in deze speakers, als ik het geluid via pc even mooi/vol krijg als via de iphone, dan zou ik heel tevreden zijn met deze Edifiers.

Zou dit aan kabel kunnen liggen (aux>tulp) ? Heb de drivers even geupdate en de Namihic software geïnstalleerd en dan klinkt het wel warmer.

Denk dat ik deze ook eens ga bestellen en naast elkaar testen : https://www.thomann.de/de/swissonic_asm5.htm . Schijnt ook heel goed te zijn voor zijn geld.

[ Voor 18% gewijzigd door lapino op 19-11-2020 16:34 ]

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Ik heb jaren terug deze versterker bij Van Hove en deze speakers uit de "kelder" bij correct vandaan, dat heb ik mede gedaan omdat ik meerdere systemen op 1 set speakers wilde kunnen gebruiken.

Daarentegen gebruik ik Edifier speakers wanneer ik op vakantie ben om deze mediaspeler van geluid te voorzien - of iig beter dan wat er van de el-cheapo tv's die vaak in een vakantiehuis te vinden zijn.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Verwacht iemand deze mss in de aanbieding op black friday?:
https://www.amazon.de/-/e...arp_d_product_top?ie=UTF8
Kan ze nergens in nederland vinden om te te vergelijken met bv de presonus eris 5, de argo audio alto 4 en edifier rd1855db (die is al goed afgeprijst zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Domme vraag wat zijn de ervaringen / opinies over zulke kleine amps die veel goeie recenties op Amazon hebben?
https://www.amazon.de/Nob...und&qid=1606060586&sr=8-5
https://www.amazon.de/SMS...msl&qid=1606060661&sr=8-3
https://www.amazon.de/SMS...msl&qid=1606060800&sr=8-5
https://www.amazon.de/SMS...863&sprefix=smsl+v&sr=8-3
https://www.amazon.de/Pro...915&sprefix=verst&sr=8-13
Zat te kijken naar zulke met dan de Argon audio alto mk2 of Dali spekters of wat Qacoustic V&A series en dergelijke.
Heb namelijk waarschijnlijk deze combi of degene van de comment above, presonus 5 of de Edifier r1855db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mocht er iemand iets aan hebben, heb de Edifier R1855db staan nu. Had eerst de R1280db besteld bij bol.com, maar vond die toch wat zwakjes klinken en vooral nogal 'kartonnen doos' achtig. Kan natuurlijk altijd zijn dat ik een minder goede set had. Deze teruggestuurd, en dankzij Black Friday (vroeg)deal bij Megekko.nl de R1855db's kunnen oppikken voor 129 euro, wat me toch mooie prijs leek. Deze klinken een héél pak beter. Bas is zelfs af en toe overheersend (waarbij ik de 1280 te zwak vond op dat vlak), maar kan je bijregelen. Bouwkwaliteit is ook stuk beter. Ging eigenlijk voor de R2000db's gaan, maar met die prijs kon ik de r1855 echt niet laten liggen.

Was bijna van plan een setje te kopen van Argon Audio (de Forte A4) maar dat ging al 399 kosten en dat was toch wat overkill voor een pc. En zoals zaj hierboven zet, in deze prijsklasse denk ik dat die Edifiers wel ok zijn. Ik heb bij mijn tv ook een set van Monitor Audio staan (Apex 5.1 set), gekoppeld aan een Denon receiver. Maar goed, die set op zich kost dan ook meer dan 3.000 euro, zou niet fair vergelijken zijn.

Vind bookshelf speakers voor onze living wel interessant, dus ga daarom ook onze vloerstaanders verkopen. Die spelen onwaarschijnlijk goed, maar door specifieke opstelling hier in living (platenspeler staat op dressoir aan andere kant living) worden deze te weinig gebruikt en komen ze bovendien niet echt tot hun recht.

• anoniem987654
Presonus Eris e4.5 komen morgen binnen :)

• ThoNohT
anoniem987654 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:21:
Presonus Eris e4.5 komen morgen binnen :)
Nice. Ik ben benieuwd naar je mening over de speakers.

Als ze iets te laag op je bureau staan, dan kan ik deze aanbevelen: https://www.bol.com/nl/p/...-stands/9200000058873836/ Ooit ergens hier ook voorbij zien komen. Ze zijn origineel niet voor deze speakers bedoeld, en iets smaller wel, maar uiteindelijk staan ze er stevig op en nu zijn ze mooi recht in mijn oren gericht.

• anoniem987654
ThoNohT schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:34:
[...]

Nice. Ik ben benieuwd naar je mening over de speakers.

Als ze iets te laag op je bureau staan, dan kan ik deze aanbevelen: https://www.bol.com/nl/p/...-stands/9200000058873836/ Ooit ergens hier ook voorbij zien komen. Ze zijn origineel niet voor deze speakers bedoeld, en iets smaller wel, maar uiteindelijk staan ze er stevig op en nu zijn ze mooi recht in mijn oren gericht.
Tbf, ze hebben net de black friday deals aangekondigd, of de korting in ieder geval...
dus heb meteen al de neiging om ze om te switchen naar de E5 zelf... (JBL sorry niet mooi paneel) en dan de E4.5 als ze morgen tegelijkertijd binnen komen terug te sturen.
Ga daar nog even over tobben tot iets voor 11u haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
anoniem987654 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:42:
[...]

Tbf, ze hebben net de black friday deals aangekondigd, of de korting in ieder geval...
dus heb meteen al de neiging om ze om te switchen naar de E5 zelf... (JBL sorry niet mooi paneel) en dan de E4.5 als ze morgen tegelijkertijd binnen komen terug te sturen.
Ga daar nog even over tobben tot iets voor 11u haha
Haha, als je de ruimte ervoor hebt dan zal het ongetwijfeld beter klinken natuurlijk. Ikzelf vond de meeste 5" speakers toch net iets teveel ruimte innemen voor wat het oplevert. Maar ben nog steeds benieuwd, ongeacht of je de 4.5 of 5 besluit te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Presonus Eris E5 zoveel beter!
Echter heb ik via pc een brom in ene speaker en via telefoon niet, ground loop isolator of goedkope dac de oplossing?
Tegen die tijd is t even duur als spektor 1's met smsl AD18 maar ach, ze klinken fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is typisch aan speakers hé, je kan altijd nét dat stapje hoger. Ben eigenlijk vrij tevreden over de Edifier R1855db. Zit heel lichte ruis op de tweeter rechts, maar amper hoorbaar voor mij. Heb pc wel even aangesloten via optisch, en dan regelmatig crashes gehad en rare plopjes bij opstarten. Via aux niets. Ligt vermoedelijk aan drivers, dus voorlopig maar via aux. Voor mijn gebruik (desktop pc die in living staat) vind ik de Edifiers op dit moment ruim voldoende. Moest ik deze voor vinyl of tv moeten gebruiken, dan zou ik meer geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
heb je eventueel hieraan gedacht Creative Sound BlasterX Katana die staat ook op mijn verlanglijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
guyver3636 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:51:
heb je eventueel hieraan gedacht Creative Sound BlasterX Katana die staat ook op mijn verlanglijstje
Is helaas even duur als mm hele systeem en geen ruimte daarvoor... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
anoniem987654 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:53:
[...]

Is helaas even duur als mm hele systeem en geen ruimte daarvoor... :(
mmmmmm jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
sorry btw voor de boze emoticon, bedoelde disappointed emoticion of sad emoticon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Iemand enige idee als oplossing voor de brom?
Mijn telefoon heeft daar geen last van wat ik echt raar vind namelijk.. er is ergens interference want als ik scroll met mn muis wordt t erger, dus net alsof er iets bij mn pc niet goed is.

Extra dac kost 50 euro ofzo zo te zien dan weer.. dan ko ik heel dicht bij amplifier + passive speakers (sad-emoticon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
anoniem987654 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:18:
sorry btw voor de boze emoticon, bedoelde disappointed emoticion of sad emoticon
Dat klinkt als computer inferentie. Alleen te verhelpen door een digitale output te gebruiken die je momenteel hebt op deze computer. Alternatief is een USB DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Helaas presonus geen optical ingang :(
Heb gemerkt dat het afhangt van welke stopcontact de speaker op zit, zat op dezelfde als die van de PC en dat was erg, via een andere stopcontact of de TRA cabel naar PC is het niet. Dus idd of DAC (50 euro Amazon) of een nieuw stopcontact haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Een USB audio interface, en dan bij voorkeur met TRS of XLR (beiden balanced) uitgang heeft wel de voorkeur. Enige interferentie van buitenaf zou je hiermee kwijt moeten zijn, alhoewel deze brom inderdaad waarschijnlijk uit de computer komt.

Unbalanced hoeft het niet heel veel te kosten, dan zou zoiets al goed zijn: https://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_202.htm.

Balanced, iets duurder, maar deze zou al werken: https://www.thomann.de/nl/behringer_u_phoria_umc22.htm. (zie pagina 3 onderaan voor balanced output spec) Ja, hij heeft wat meer features die je misschien niet gebruikt, maar nog een extra hardware volume knop vind ik nooit erg (Op de E4.5 zit die ook voorop, op de E5 niet zo te zien, dus dan is hij nog nuttiger dan ik dacht). En tenzij je ooit iets van livestreaming/opname wil doen kun je alle inputs gewoon negeren.

[ Voor 32% gewijzigd door ThoNohT op 28-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
Nice, mocht nieuw stopcontact niet lukken dan zal ik zeker daarnaar kijken!

Inderdaad de Behringer umc22 of via Amazon de fosi audio q4 zijn dan nog goed betaalbaar.
Pagina: 1