Aannemer badkamer maakt er een zooitje van

Pagina: 1
Acties:
  • 26.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 21:36
Goedendag, ik volg al enige tijd dit forum en nu mijn vriendin en ik midden in een verbouwing zitten, zou ik graag jullie mening willen weten over het geleverde werk in onze nieuwe badkamer. We hebben de badkamer (en een nieuw toilet voor beneden) bij Sanisale gekocht en het laten plaatsen door een aannemersbedrijf gaat ook via hun. Naarmate de verbouwing vorderde kregen we steeds meer het idee dat we met een stelletje beunhazen in zee zijn gegaan.

Mijn vriendin en ik werken gewoon overdag, dus we kunnen ze bijna niet in de gaten houden. Telkens als we komen kijken, is het kwaad al geschied. De eerste fout was dat het toilet beneden veel te hoog was opgehangen. Het toilet is tot de helft getegeld en het bedieningspaneel zat helemaal tegen de tegelrand aan. Bleek dus dat het inbouwreservoir zo'n 10 cm te hoog was geplaatst. Ik moest zelf zeggen dat het niet klopte voordat ze er achter kwamen. Er moesten nieuwe tegels besteld worden zodat ze die opnieuw konden plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xapv-_KZkIhNtlhsTW1TqG3psk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3KRNIJlzHhfLsQReASsJjzE.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede fout was dat de leidingen voor de radiator niet goed waren gelegd. Ze hadden de aansluitingen van de radiator niet gecheckt, dus in de badkamer hebben ze ook twee tegels eruit moeten slopen en opnieuw moeten plaatsen. Gelukkig waren deze tegels nog over en hebben ze dit opgelost. Erger is de waterschade die ze hebben veroorzaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdnXmTKvSX3rWkF5qekQjl0WWw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILT6P1Uymd7vmSMCrryTxcBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ju2olC-akCPJSMz1O7GIaN9_bZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZPPsU6Nk7H9cJeUYnLJqnFn.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van het plafond in de woonkamer een verdieping beneden en van de buitenmuur bij de badkamer. Nadat we dit constateerde gaven ze toe dat er ongelukjes waren. Een van die werklui had volgens de aannemer een emmer water laten vallen voordat er is afgekit, en er lekte een leiding die was afgedopt. Dat afdoppen hadden wij gedaan een tijdje terug, maar dat is bij ons al die tijd niet gaan lekken. Zij zijn bezig geweest en de muren zitten opeens vol water. Mooi verhaal.. Het scheelt dat alles nog moet worden geverfd, maar we zijn er op zijn zachts gezegd niet blij mee. De aannemer zei dat we maar een hittelamp/kachel moesten kopen om de muren en het plafond wat sneller droog te krijgen.

Inmiddels zijn ze de laatste dingen aan het afwerken en het valt steeds meer op wat een verschrikkelijk werk ze afleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLFdwHvX76DFrpv9YW5298z6D4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytesRpv8IBl0ZfbgvAKJNaKC.jpg?f=fotoalbum_large

Onnodig veel ruimte tussen het blok en de radiator.. De aannemer heeft dit zelf geplaatst en zegt dat het niet anders kan. Hij moet het nog aansluiten, maar ik vind het er al niet uitzien.

Kitwerk dat veel te dik en slordig erop is gegooid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS9TG1PswJtLtfWJeR_s6SlOWt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snauz6cpHrnHgMRAJre3BHUY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGAk9NHMJvKw4ihK4pB5x6qQYU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZ7m1kaRF2aGRn1wpL4LQuEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91Bnuu6OXKiTn91NuxZ63qoK6eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCSGG4J1cXFAhr2C4rX0WlYB.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit normaal voor kitwerk of moeten we dit niet accepteren? Het is misschien onze eerste verbouwing, maar mijn gevoel zegt het tweede. Voordat ze gingen kitten is ons opgevallen dat ze bepaalde tegels scheef hebben gesneden, waardoor de kieren op sommige plekken een stuk groter waren. Dat verklaart in ieder geval de dikke kit.

De deur hebben ze na verzoek van ons aan de onderkant afgezaagd omdat de vloer hoger ligt. Het resultaat is ook niet je van het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgZ9BGil7fbKufkvVQSM-N3i7bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxjLzzOX2Yj9KOKEHXzQnVJB.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben ook gemerkt dat de afmetingen voor geen meter kloppen met die van de tekening. De loopruimte tussen de douchewand en meubel is hierdoor ook nog eens een stuk krapper. Verder roken ze binnen zonder toestemming. Ik heb er wat van gezegd, maar ik vind achteraf nog steeds peuken in een bekertje in de woonkamer en zelfs op de grond, terwijl we gewoon een tuin en balkon hebben. Ze laten overal hun blikjes en vreten slingeren nadat ze zijn vertrokken, en op onze gloednieuwe keukenaanrecht zitten koffievlekken die we er vooralsnog niet uit hebben gekregen omdat ze geen doekje hebben gebruikt. En er is schade aan het nieuwe stucwerk in de gang (waarschijnlijk tegenaan gestoten).

Sinds deze week komen ze ook geen afspraken meer na. Afgelopen dinsdag zou alles af zijn. Nu komen ze gewoon dagen lang niet opdagen zonder wat van zich te laten horen. 'Ja morgen zijn we er en maken we het af' wordt dan gezegd, om vervolgens weer weg te blijven.

We hebben er geen vertrouwen meer in en willen die lui eigenlijk zo snel mogelijk weg hebben. Hoe langer ze blijven, des te slechter werk lijkt er te worden afgeleverd. Of is dit normaal tegenwoordig dat er veel fouten bij een badkamer worden gemaakt en ben ik te veel aan het zeiken? Graag zou ik jullie mening/advies willen weten en wat we wel en niet moeten accepteren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:20
ben je al bij de verkoper geweest waar je de aannemer geboekt hebt?

Wij hadden ook zo'n beunhaas aan de gang in de keuken, toen hij niet meer reageerde heb ik de opdrachtnemer gebeld en daar geklaagd...poeslief was hij daarna :)

Heb je zelf de aannemer uitgezocht of heb je die via de verkoper?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
De verkoper waarbij we hebben getekend is ook aannemer bij dat bedrijf, alleen regelt hij de planning. Dus die hebben we via de verkoper. Maar we gaan ook zeker straks bij hem verder ons beklag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:14:
De verkoper waarbij we hebben getekend is ook aannemer bij dat bedrijf, alleen regelt hij de planning. Dus die hebben we via de verkoper. Maar we gaan ook zeker straks bij hem verder ons beklag doen.
De verkoper is ook de aannemer? Of de verkoper heeft de aannemer ingeschakeld? Dat zijn twee verschillende dingen. Maar in beide situaties moet je bij die verkoper aankloppen.

Jij hebt geen overeenkomst met de aannemer. Wel met Sanisale en zij zijn verantwoordelijk voor de partijen die zij inschakelen. Sanisale regelt het maar.

Hopelijk nog niet alles betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
De verkoper is ook de aannemer. Helaas wel alles betaald. We hebben gemerkt dat dat tegenwoordig zo gaat bij de meeste verkopers. Je tekent een contract en betaalt het grootste gedeelte of alles voor de dag dat ze beginnen. Dit is ons eerste huis, dus gelijk ook een wijze les geleerd. Dit gaan we dan ook nooit meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangetekende brief sturen met alle punten die je opgelost wilt zien, binnen 2 werkweken na dagtekening. Zo niet dan neem je vervolgstappen en ga je alle schade op hen verhalen. Dus het herstelwerk van je stuclaag, het verlagen en vernieuwen van het toilet, nieuw tegelwerk etc. Achtergelaten rommel kun je helaas niks aan doen, althans niet laten vergoeden.

Maak een lijst met punten die je Ikelite wilt zien voordat je ze met rust laat.

Hier destijds en ZZP'er gehad die z'n broertje had ingezet. Broertje was timmerman en geen allrounder. Dat heeft hij geweten, er is niks betaald, sterker nog ik heb de tweede partij tegels ook zelf betaald want er moest een flink deel weer uit gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:26:
De verkoper is ook de aannemer. Helaas wel alles betaald. We hebben gemerkt dat dat tegenwoordig zo gaat bij de meeste verkopers. Je tekent een contract en betaalt het grootste gedeelte of alles voor de dag dat ze beginnen. Dit is ons eerste huis, dus gelijk ook een wijze les geleerd. Dit gaan we dan ook nooit meer doen.
Dus Sanisale verkoopt je een badkamer en werknemers van Sanisale komen bij je thuis installeren? Dat staat zo niet in je startpost. Daar staat dat Sanisale een aannemer laat doen.

Maar goed, nogmaals: Sanisale is je aanspreekpunt. Dus bel en mail die winkel en zeg dat hun mensen er een puinhoop van maken. Geef ze een redelijke termijn om de gebreken te herstellen. Doen ze dat niet op tijd, dan schakel je een derde in en verhaal je de kosten op Sanisale (helaas moet je dat zelf wel voorfinancieren). De veroorzaakte schade zoals aan de muur dienen ze te vergoeden. Sanisale heeft voor dat punt geen recht op herstel.

Wat betaling betreft een wijze les ja. Nooit alles vooraf betalen. Verkopers proberen je dat wel altijd te laten doen. Degene die op het geld zit heeft de macht...

[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 14-11-2020 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

Opzich vind ik het kitwerk op je eerste foto er van nog wel acceptabel (in de hoek). Niet perfect, maar geen ramp. Is bij de tweede foto van het kitwerk de dikke witte rand? Het heeft wel iets, zo'n witte rand, maar ik weet niet of je het ook wilde hebben zo :P (Afgezien van de bobbeligheid, en de rand waar de tegels de inham raken..)
De rest van het werk is inderdaad gewoon gepruts. Iemand zonder ervaring in de bouw zou het nog beter doen.

De radiator hangt waarschijnlijk daar zodat ze dan de schroefgaten in de voeg konden doen ofzo? Ik bedoel, er zal altijd wel wat buiswerk te zien zijn, maar dit is een beetje raar, ja. Op zich hoef je er niet veel last van te hebben als je er een handdoekje overheen hangt, maar ik snap dat je het niet zo zou willen hebben.

Het stucwerk waar het water overheen is gegaan komt nevernooit niet van een emmer. Als je het laat drogen hoeft het echter geen probleem te zijn. Wellicht even eerst wat vlekbedekkende voorstrijk / grondverf er over voor de zekerheid, en dan heb je er geen last van verder.

De deur is ook gewoon broddelwerk. Misschien kun je overwegen zo'n tochtstrip onder aan de deur te maken zodat het niet meer te zien is. Dat is bij een toiletdeur misschien toch al niet zo'n heel gek idee :P De deur weer netjes krijgen moet niet zo'n ramp zijn, maar dan zul je een nog wat grotere kier krijgen aan de onderkant.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:49
Dit is inderdaad prutswerk. Die radiator kan als het goed is gewoon rechtstreeks op het onderblok worden aangesloten. Sterker: dat is normaal de bedoeling. Maar dan moest de aannemer in de tegel boren en wellicht had hij geen diamant boortje in de koffer? Want er is nu in de voeg tussen de tegels geboord.

Das dan zijn probleem. Nu kan hij de radiator er weer afhalen, waarschijnlijk nieuwe tegels plaatsen omdat door het boren in de voeg de randjes zijn beschadigd en alles alsnog goed doen.

Kitwerk is gewoon prutswerk.

Helaas is alles betaald. Laat het een les zijn voor volgende verbouwingen: aannemers (n keuken/badkamerzaken) die verwachten dat je voor aanvang van werkzaamheden meer dan de helft gaat aanbetalen, gewoon geen zaken mee doen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:56:
Het toilet is tot de helft getegeld en het bedieningspaneel zat helemaal tegen de tegelrand aan. Bleek dus dat het inbouwreservoir zo'n 10 cm te hoog was geplaatst. Ik moest zelf zeggen dat het niet klopte voordat ze er achter kwamen. Er moesten nieuwe tegels besteld worden zodat ze die opnieuw konden plaatsen.
Wel rekening gehouden met de dikte van de vloer? Aan de foto te zien komt die zometeen ook nog wat hoger te liggen.
[b]Ivow85 in "Aannemer badkamer maakt er een zooitje van"Ivow85 schreef op zaterdag 14 november 2020 @
Kitwerk is gewoon prutswerk.
Welnee, dat is gewoon de norm. Ik heb nog nooit een professional mooi kitwerk op zien leveren. Laatst een professioneel kitbedrijf over de vloer gehad. Dat zag er op zich redelijk uit, ware het niet dat er op 2 plekken gewoon een gat in zat en het in het natte deel op de douchevloer daardoor niet eens waterdicht was. Als het uberhaupt waterdicht is en langer dan 2 jaar blijft plakken mag je al in je handjes knijpen. Als het er ook nog mooi uit ziet zou ik meteen een staatslot kopen want blijkbaar heb je een overdosis geluk.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57

Metalfreak

Hoije woh!

Nee, dit vind ik niet normaal in elk geval. Toen wij de badkamer hebben laten verbouwen hebben ze zoiets nooit meegemaakt op 1 niet zo mooi kitrandje met volgens mij verkeerde kit bij de douchegoot na. Maar we hadden de badkamer gekocht bij een lokaal zaakje waar mevrouw de verkoop doet, de man het tegelwerk en ze een vaste loodgieter inhuren voor het leidingwerk. Volgens mij moesten we toen alleen een kleine aanbetaling doen en de rest kwam na oplevering.

Ik zou hier echt werk van maken inderdaad. En die waterschade lijkt me echt van meer dan een emmer die omgevallen is. Als het dat was, dan zou dat na een dag wel droog moeten zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Hoe hoog zit de wc bril als je rekening houdt met de dekvloer + tegels die nog op de vloer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
kever678 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:38:
Hoe hoog zit de wc bril als je rekening houdt met de dekvloer + tegels die nog op de vloer komen?
Dat was 55 cm. Uiteindelijk hebben ze het opgelost, maar heb het even benoemd omdat het de zoveelste fout is.

Van dat betalen, we dachten dat dat de norm was met dit soort bedrijven. Bij elke offerte die we voor nieuwe kozijnen, keuken en badkamer hadden opgevraagd was het 100% vooraf betalen. Dat doen we idd nooit meer :')

We gaan verhaal halen bij de verkoper en dan kijken wat er uit komt. De laatste keer dat ik de aannemer had gezien was hij erg trots op het resultaat, dus dat wordt nog wat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:22
leecher schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:06:
[...]
Welnee, dat is gewoon de norm. Ik heb nog nooit een professional mooi kitwerk op zien leveren. Laatst een professioneel kitbedrijf over de vloer gehad. Dat zag er op zich redelijk uit, ware het niet dat er op 2 plekken gewoon een gat in zat en het in het natte deel op de douchevloer daardoor niet eens waterdicht was. Als het uberhaupt waterdicht is en langer dan 2 jaar blijft plakken mag je al in je handjes knijpen. Als het er ook nog mooi uit ziet zou ik meteen een staatslot kopen want blijkbaar heb je een overdosis geluk.
Dit ben ik niet met je eens. Hier het toilet laten renoveren door een plaatselijke badkamerzaak. Het kitwerk werd door een ander gedaan als het tegelwerk, maar het ziet er keurig strak uit.
Ik denk dat het er wel van afhangt met wie je in zee gaat en wat je wilt betalen. Overigens betaling 1/3 bij opdracht, 2/3 na oplevering .

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Sanisale.com
  • Laatst online: 15-11-2020

Sanisale.com

Bedrijfsaccount Sanisale
Beste Dimitri,

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Ik ben van het hoofdkantoor van Sanisale en ik kom graag in contact met je om tot een goede oplossing te komen. Ik wil je verzoeken je contactgegevens en andere relevantie informatie, zoals bij welke vestiging je bent geweest, te mailen naar ervaringen@sanisale.com en dan zorg ik dat onze formule manager morgen contact met je opneemt om tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Sanisale.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Dit is de reden dat ik niet bij sanisale mijn badkamer koop. Nadat ze een tekening hadden gemaakt en de spullen waren uitgezocht kreeg ik kaartjes mee van aannemers die ik zelf maar moest bellen. Ja ik wil ontzorgd worden dus dan wil ik dat jullie alles regelen en de afspraken maken met de aannemer. Als er iets is wil ik bij jullie aankloppen en niet tussen de aannemer en sanisale zitten. Ja maar dat lossen we met de 3 partijen dan op.... Ik heb vriendelijk bedankt. Dan kan je net zo goed zelf online alles uitzoeken en zelf een aannemer zoeken, scheelt veel geld en met gezijk is het dezelfde situatie. Dit was overigens sanisale Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Oh zit Sanisale zelf ook op Tweakers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Formule manager.... wat?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hallom schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:09:
Oh zit Sanisale zelf ook op Tweakers?
Ja, die hebben daarvoor speciaal even een account aangemaakt. Is vast geen officieel bedrijfsaccount.
De genoemde punten staan toch in de berichten van @Dimitri_Klokov? Een link naar dit topic kun je zo sturen naar de "formule manager".

[ Voor 36% gewijzigd door sypie op 15-11-2020 11:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Naja daar is wel wat voor te zeggen als mensen eerst klagen op tweakers voordat ze het bedrijf zelf bellen :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:59
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:56:
Ze laten overal hun blikjes en vreten slingeren nadat ze zijn vertrokken, en op onze gloednieuwe keukenaanrecht zitten koffievlekken die we er vooralsnog niet uit hebben gekregen omdat ze geen doekje hebben gebruikt.
Heb je een onbehandelde MDF plaat als aanrechtblad genomen? Dat zal toch wel niet?

Het lijkt mij niet normaal dat er koffievlekken op je aanrechtblad achterblijven, daar hoort een blad tegen te kunnen. Ook als er een druppels koffie op blijft liggen enkele dagen. Als dit nu al gebeurd, dan vraag ik mij af hoe het aanrecht er over 3 maanden uitziet.

Ik zou daar ook nog werk van maken, maar dan bij de leverancier van het blad.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
BCC schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:24:
Naja daar is wel wat voor te zeggen als mensen eerst klagen op tweakers voordat ze het bedrijf zelf bellen :)
Mwa, dat begrijp ik wel hoor, hij was simpelweg niet zeker van zijn zaak of de verbouwing goed was verlopen of dat hij inderdaad gelijk had en ze niet netjes te werk waren gegaan.

Dat is eigenlijk wat hij hier kwam vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
  • Registratie: Oktober 2020
bukkum schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:04:
Dit is de reden dat ik niet bij sanisale mijn badkamer koop. Nadat ze een tekening hadden gemaakt en de spullen waren uitgezocht kreeg ik kaartjes mee van aannemers die ik zelf maar moest bellen. Ja ik wil ontzorgd worden dus dan wil ik dat jullie alles regelen en de afspraken maken met de aannemer. Als er iets is wil ik bij jullie aankloppen en niet tussen de aannemer en sanisale zitten. Ja maar dat lossen we met de 3 partijen dan op.... Ik heb vriendelijk bedankt. Dan kan je net zo goed zelf online alles uitzoeken en zelf een aannemer zoeken, scheelt veel geld en met gezijk is het dezelfde situatie. Dit was overigens sanisale Eindhoven.
Naming & shaming gaan we hier niet doen. Geschillen probeer je eerst op te lossen met de desbetreffende wederpartij.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2020 13:35 ]

helix dongel te huur/koop info PB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:20
euh, volgens mij is het niet de bedoeling tweakers te gebruiken in een geschil met een ondernemer, zeker als je nog niet met die ondernemer in gesprek bent geraakt. Daarnaast is volgens mij het niet de bedoeling om een name&shame topic hiervan te maken...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
sypie schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:20:
[...]
De genoemde punten staan toch in de berichten van @Dimitri_Klokov? Een link naar dit topic kun je zo sturen naar de "formule manager".
Nee, de genoemde punten (contactgegevens, vestiging) staan daar niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
[b]leecher schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:06:[/
Welnee, dat is gewoon de norm. Ik heb nog nooit een professional mooi kitwerk op zien leveren.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan het soort proffesionals waar jij mee in zee gaat, wat je stelt ja gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passatfreak
@TweakDude|IA mensen waarschuwen voor gezeik en problemen met deze partij mag dus niet ?? apart

[ Voor 3% gewijzigd door passatfreak op 15-11-2020 14:24 ]

helix dongel te huur/koop info PB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:24:
@TweakDude|IA mensen waarschuwen voor gezeik en problemen met deze partij mag dus niet ?? apart
Een hele franchise over 1 kam scheren omdat je een slechte ervaring hebt met 1 verkoper / winkel ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 20:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGAk9NHMJvKw4ihK4pB5x6qQYU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZ7m1kaRF2aGRn1wpL4LQuEd.jpg?f=fotoalbum_large

Grijze tegels met een witte voeg en een lichte kit. 8)7 check trouwens even de hoogte, pas je zeepfles er wel in?

[ Voor 11% gewijzigd door gumtree op 15-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
passatfreak schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:24:
Wat @Freubel zegt, de hele firma over 1 kam scheren door een slechte ervaring gaan we dus niet doen. Eerst de gelegenheid geven voor beide partijen om eruit te komen.

Verder mag deze discussie, als er behoefte aan is, verder in Wonen & Verbouwen Feedback

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Drardollan schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:27:
[...]

Heb je een onbehandelde MDF plaat als aanrechtblad genomen? Dat zal toch wel niet?

Het lijkt mij niet normaal dat er koffievlekken op je aanrechtblad achterblijven, daar hoort een blad tegen te kunnen. Ook als er een druppels koffie op blijft liggen enkele dagen. Als dit nu al gebeurd, dan vraag ik mij af hoe het aanrecht er over 3 maanden uitziet.

Ik zou daar ook nog werk van maken, maar dan bij de leverancier van het blad.
Wat dacht je van marmer bijvoorbeeld? Of gewoon wit composiet? Als je daar een hele dag een kop koffie met kring op laat staan ga je die er inderdaad niet zomaar meer uitkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
Saven schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:31:
[...]

Wat dacht je van marmer bijvoorbeeld? Of gewoon wit composiet? Als je daar een hele dag een kop koffie met kring op laat staan ga je die er inderdaad niet zomaar meer uitkrijgen.
Het is wit composiet ja, dus we hebben inderdaad gemerkt dat je dat na een paar dagen er niet zomaar weer uit krijgt.
gumtree schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:03:
Grijze tegels met een witte voeg en een lichte kit. 8)7 check trouwens even de hoogte, pas je zeepfles er wel in?
Toevallig wel, maar we zitten meer in over de afwerking. Hoe langer we er naar kijken, des te erger lijkt het te worden :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk1HXT_ke_AnxfQxYrcikDCYmWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEMby4NILCENWRK3JQEfwENy.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben contact opgenomen met de verkoper filiaal/aannemer planning. Foto's zijn doorgestuurd en alles is genoteerd. Als reden voor het niet komen opdagen en niks van zich laten horen was dat alles een beetje chaotisch verloopt door corona-gevallen. Zal wel aan ons liggen, maar we vinden het een slecht excuus om dan niet eens even contact te zoeken. Dat vergeet je niet lijkt mij.

Ondertussen hebben de buren ook al geklaagd over de rotzooi buiten. De toiletten liggen al vier weken in de voortuin en de rest van het afval sinds woensdag ongeveer. Net nieuw in de buurt en dan worden we er op aangekeken natuurlijk als ze ons steeds langs zien komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q8K_dU5mC7DBguJmu80O1V4ohM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdVRJ8Icqq4TdlaCBk9YRe53.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, nu maar afwachten volgende week wat ze bereid zijn om te doen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Saven schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:31:
[...]

Klinkt niet als materiaal wat je als aanrechtblad wil gebruiken, of kan je het nog behandelen zodat dit niet gebeurd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Dimitri_Klokov schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:33
Ondertussen hebben de buren ook al geklaagd over de rotzooi buiten. :/
Als ik de buren links of rechts op je foto zou zijn zou ik niet blij zijn met je commentaar. Het komt over als uitermate kleinzielig. Jij bent bezig met een verbouwing en dat gaat met wat overlast. Een WC pot in een tuin ,achter een heg, lijkt me allemaal best wel overheen te komen. Loop even naar de buren en verontschuldig je dat je ze publiekelijk in de zaak hebt getrokken.

Ik snap best dat je gefrustreed bent maar wat je allemaal post maakt het er niet makkelijker op om het op te lossen. De firma heeft hier in het openbaar gezegd dat ze er morgen werk van maken, denk je nu echt dat ze er meer werk van maken als ze weten dat we buren over een plee in een tuin geklaagd hebben?

Kopje koffie, glaasje wijn en morgen even afwachten, zeker niet meer posts die de zaak bemoeilijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

gumtree schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:03:
[Afbeelding]

Smaken verschillen maar ik vind het contrast mooi uit zien :)
Dimitri_Klokov schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:33:
Ondertussen hebben de buren ook al geklaagd over de rotzooi buiten. De toiletten liggen al vier weken in de voortuin en de rest van het afval sinds woensdag ongeveer. Net nieuw in de buurt en dan worden we er op aangekeken natuurlijk als ze ons steeds langs zien komen.
Rotzooi is een groot woord. Vind het best meevallen, het zit toch netjes in zakken? Tijdens een verbouwing heb je nou eenmaal bouwafval. Als je buren hier al over klagen.....

[ Voor 29% gewijzigd door Freekers op 15-11-2020 20:12 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[...]
De toiletten liggen al vier weken in de voortuin en de rest van het afval sinds woensdag ongeveer. Net nieuw in de buurt en dan worden we er op aangekeken natuurlijk als ze ons steeds langs zien komen.
Die twee toiletten liggen serieus daar al vier weken op die manier? En, ook serieus, het kwam bij jullie gedurende die vier weken niet in je op om daar iets aan te doen?
Bijvoorbeeld, even opzij leggen, een tarpje erover of in ieder geval wat meer uit het zicht opstellen?

Hetzelfde is naar mijn mening het geval met het opgestapelde afval: is dat in scene gezet met die container of heb jij het serieus zo laten liggen? Komt het dan echt niet bij je op dat dat karton nat wordt en het daarom onmogelijk wordt op op te ruimen?

Ook hier geldt naar mijn idee: pak even vijf minuten door, bij elkaar zetten, zeil erover of wat dan ook.

Een verbouwing als deze hebben wij natuurlijk ook aan aantal malen gehad (inmiddels in onze achtste woning getrokken sinds 1980, ervaring kan ons niet worden ontzegd).
Een veelheid aan aannemers en klusbedrijven zijn langsgeweest en altijd hebben wij niet alleen meegeholpen om het netjes af te kunnen werken, ook opruimen en schoonmaken hoorde daar bij.
Dat gaf iedere keer een prima verhouding met de mensen en keurige oplevering.

Die toiletten? Dat afval? Bij ons was dat diezelfde week nog naar het grof afval gebracht. Door onszelf. Gewoon, omdat je daar zelf gelukkiger van wordt. Althans, wij dus wel.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
Tja ik denk dat we dan hier van mening over netheid verschillen. Maar oke, het klopt dat er veel frustratie bij is komen kijken.
DeBolle schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:25:
[...]

Die twee toiletten liggen serieus daar al vier weken op die manier? En, ook serieus, het kwam bij jullie gedurende die vier weken niet in je op om daar iets aan te doen?
Bijvoorbeeld, even opzij leggen, een tarpje erover of in ieder geval wat meer uit het zicht opstellen?

Hetzelfde is naar mijn mening het geval met het opgestapelde afval: is dat in scene gezet met die container of heb jij het serieus zo laten liggen? Komt het dan echt niet bij je op dat dat karton nat wordt en het daarom onmogelijk wordt op op te ruimen?

Ook hier geldt naar mijn idee: pak even vijf minuten door, bij elkaar zetten, zeil erover of wat dan ook.

Een verbouwing als deze hebben wij natuurlijk ook aan aantal malen gehad (inmiddels in onze achtste woning getrokken sinds 1980, ervaring kan ons niet worden ontzegd).
Een veelheid aan aannemers en klusbedrijven zijn langsgeweest en altijd hebben wij niet alleen meegeholpen om het netjes af te kunnen werken, ook opruimen en schoonmaken hoorde daar bij.

Die toiletten? Dat afval? Bij ons was dat diezelfde week nog naar het grof afval gebracht. Door onszelf. Gewoon, omdat je daar zelf gelukkiger van wordt. Althans, wij dus wel.
Geloof me, binnenshuis hebben we al genoeg afval opgeruimd. En het in scène gezet? Anders had ik het nooit zo voor de deur gezet. De te kleine container die via de aannemer kwam was al snel vol en is vorige week al opgehaald. Wat er nu staat hebben ze het einde van de dag zelf buiten gezet. Op de offerte staat een vast bedrag voor het afvoeren van het afval, en het is geen laag bedrag. Zou wat zijn als we dat ook nog eens allemaal zelf moeten opruimen en wegbrengen.

We waren in het begin gewoon sociaal met ze. We kochten genoeg drinken voor ze, maakte een praatje en ruimden binnen ook rotzooi op. Maar als je dan in week 4 nog merkt dat er binnen wordt gerookt e.d. houdt het een keer op voor ons.

Nee, eigenlijk probeer ik idd deze aannemer waarvan ik de naam niet eens heb genoemd in een zwart daglicht te zetten. De badkamer heb ik ook zelf geplaatst :')

[ Voor 3% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 15-11-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjitter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-09 14:39
Ik zou ze in gebreke laten stellen, eventueel een expert inschakelen en die de schade laten vaststellen. En dan je geld terug vragen en het contract/overeenkomst laten ontbinden. iig gillend wegrennen bij dit soort praktijken. Dit is echt om te janken. De fouten die gemaakt zijn duiden gewoon op beunhaaswerk. Dit hoef je ook echt niet zomaar te pikken. En in het vervolg nooit zomaar het bedrag overmaken zonder dat er wat gedaan is. Dat is ook niet normaal. Normaliter doen ze eerst hun werk en betaal je daarna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er tijdens een verbouw dingen misgaan zoals een kleine lekkage kijk ik niet van op. Die dingen zijn bij mij ook gebeurd, dat is even balen maar zorg dat je een droger krijgt/leent/huurt/koopt en dan is dat in principe verholpen.

Het kitwerk vind ik persoonlijk niet mooi, maar kitten is echt specialistenwerken. Dat is niet iets wat een gemiddelde timmerman er even bij kan doen, daar zijn speciale bedrijven voor. Ik heb voor de badkamer, bijkeuken en toilet ook speciaal een bedrijf laten komen. Die kwam met een kleurenwaaier en gaf eerst advies over de beste kleur voor het kitwerk bij de tegels.

De deur is een kleinigheid, een mm bijschaven en schilderen en dan zie je dat eigenlijk al niet meer. Slordig? Ja, absoluut maar kennelijk werken ze zonder de juiste materialen.

De radiator, ik begrijp niet waarom die zo enorm hoog is opgehangen, zeker niet met het bedienblok zo hoog. Als jij als klant dat wenst dan heeft hij daar aan te voldoen, maar ik had liever het bedienblok laag bij de grond gehad en dan eventueel een langere radiator gekocht.

De impact van Corona kan inderdaad een heel goede reden zijn geweest dat je verbouwing niet loopt zoals het zou moeten gaan. Misschien veel ziekte, veel extra uitvragen op andere locaties waardoor er ander extern personeel wordt ingezet omdat de aannemer graag zijn afspraken nakomt (of na moet komen door een contract met Sanisale)
Ik kan me niet voorstellen dat dit gebruikelijk is bij een dergelijke keten. Aannemers zullen vast op projectbasis dit soort klussen krijgen en een dergelijke opdrachtgever er graa bij houden.

Je hebt ze een mail gestuurd met foto's wacht rustig hun reactie even af. Zelf blijf ik altijd de eerste 2-3 dagen bij een verbouwing thuis om de boel 'aan te sturen'. Even kijken wie er komen, wie het zijn, hoe ze werken, of ze inderdaad niet roken in huis, of het werk wordt uitgevoerd zoals jij het hebt gevraagd etc.

Qua betalen ben ik niet anders gewend dan gehele betaling nadat de klus is opgeleverd. Ik heb mijn huis helemaal verbouwd en kreeg bijvoorbeeld pas een factuur voor de kozijnen nadat deze waren geleverd (in eigen beheer geplaatst)
Als je al vooraf moet betalen vind ik dat dit alleen een deelbetaling voor het materiaal mag zijn.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
Bedankt voor de reacties. Het klagen heeft gelukkig geholpen want ze hebben vandaag de halve badkamer eruit gesloopt. Bijkomend ding was dat de vloertegels bij de inloopdouche er gelijk ook gedeeltelijk uit zijn gehaald. De verhoogde rand voor het water is verkeerd geplaatst: de douchewand kon alleen nog tegen het houten deurkozijn worden gezet. Morgen een vrije dag, dan maar eens alles goed in de gaten houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heel vervelend allemaal. Ik kan je niet een veel beter advies geven dan in gesprek te gaan en te blijven met de aannemer. Probeer het constructief te houden en die mannen een beetje te vriend. Een aannemer die niet op de millimeter kijkt, maar juist graag een metertje meebeweegt is goud waard.

Wij zijn nu zelf met een enorme verbouwing bezig en als er iets is waar ik van heb geleerd is het de effectiviteit van mijn vriendin met donuts langs sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[...]

Het is wit composiet ja, dus we hebben inderdaad gemerkt dat je dat na een paar dagen er niet zomaar weer uit krijgt.

[...]

Toevallig wel, maar we zitten meer in over de afwerking. Hoe langer we er naar kijken, des te erger lijkt het te worden :')

[Afbeelding]

We hebben contact opgenomen met de verkoper filiaal/aannemer planning. Foto's zijn doorgestuurd en alles is genoteerd. Als reden voor het niet komen opdagen en niks van zich laten horen was dat alles een beetje chaotisch verloopt door corona-gevallen. Zal wel aan ons liggen, maar we vinden het een slecht excuus om dan niet eens even contact te zoeken. Dat vergeet je niet lijkt mij.

[Afbeelding]

Maar goed, nu maar afwachten volgende week wat ze bereid zijn om te doen :/
Ach, die buren. Met alle respect; niet al te veel van aantrekken. Natuurlijk is het vervelend voor mensen dat er wat rommel ligt maar dat hoort nu eenmaal bij een verbouwing. Ze mogen blij zijn dat jullie niet alles zelf doen waardoor zij 2 jaar tegen rommel aankijken... En zulke opmerkingen horen er nu eenmaal bij, het is niet dat ze jullie nu opeens verschrikkelijke mensen vinden. Je kan het alleen maar met ze eens zijn en het doorgeven aan de aannemer. Voor een beetje aannemer is het een kleine moeite om aan het eind van de dag een busje met aanhanger langs te sturen en daar die zooi in te gooien.
Over vijf jaar loop jij langs een voortuin waar zooi in ligt en maak je eenzelfde opmerking: 'kijk die zooi dan', weet je gelijk hoe de eigenaren van het huis zich (kunnen) voelen als ze dat horen ;-)

En verder, als alles een beetje achter de rug is gewoon ergens wat appeltaartjes/appelkoeken scoren en die langsbrengen, dan zijn ze opeens heel blij met jullie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Ten eerste TS, ik begrijp 100% hoe je je voelt. Bij ons afgelopen maanden ook verbouwd, (eerste keer ook), en je kiest voor professionals zodat het er strak uit ziet. Anders had je het net zo goed zelf kunnen doen. Ook bij ons veel fouten bij het toilet. Tegel eruit, opnieuw der in, weer er uit. Kitwerk drama. Afspraken niet nakomen. De stucer verkloot het schilderwerk van de pas geschilderde kozijnen, de vloerenman maakt butsen in je pas gestucte muur, en de tegelzetter gooit tegels op je pas gelegde pvc vloer, met krassen als resultaat.

Ik kan er met mijn verstand niet bij, maar blijkbaar 'gaat' dat nu eenmaal in de bouwwereld. Voortaan, in de toekomst, overal zelf bovenop zitten. Het moet maar. Neem vrij van je werk, controleer om het half uur hoe de werkzaamheden zijn... Lief doen met koekjes, koffie, etc. hebben wij ook geprobeerd, maar maakt geen drol uit. Je kan er net zo goed met gestrekt been in gaan. Uiteindelijk is het jouw huis en betaal je voor een strak resultaat. Laat ze maar hun werk doen.

Onze aannemer hebben we de laatste paar honderd euro i.i.g. niet meer betaald na alle ellende. Kitwerk laten we daarvan herstellen door een goed bedrijf, en beschadigd stucwerk laten we er ook van herstellen.

Succes TS!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:41
jppilot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:12:
Ten eerste TS, ik begrijp 100% hoe je je voelt. Bij ons afgelopen maanden ook verbouwd, (eerste keer ook), en je kiest voor professionals zodat het er strak uit ziet. Anders had je het net zo goed zelf kunnen doen. Ook bij ons veel fouten bij het toilet. Tegel eruit, opnieuw der in, weer er uit. Kitwerk drama. Afspraken niet nakomen. De stucer verkloot het schilderwerk van de pas geschilderde kozijnen, de vloerenman maakt butsen in je pas gestucte muur, en de tegelzetter gooit tegels op je pas gelegde pvc vloer, met krassen als resultaat.

Ik kan er met mijn verstand niet bij, maar blijkbaar 'gaat' dat nu eenmaal in de bouwwereld. Voortaan, in de toekomst, overal zelf bovenop zitten. Het moet maar. Neem vrij van je werk, controleer om het half uur hoe de werkzaamheden zijn... Lief doen met koekjes, koffie, etc. hebben wij ook geprobeerd, maar maakt geen drol uit. Je kan er net zo goed met gestrekt been in gaan. Uiteindelijk is het jouw huis en betaal je voor een strak resultaat. Laat ze maar hun werk doen.

Onze aannemer hebben we de laatste paar honderd euro i.i.g. niet meer betaald na alle ellende. Kitwerk laten we daarvan herstellen door een goed bedrijf, en beschadigd stucwerk laten we er ook van herstellen.

Succes TS!
Ik werk zelf in de bouw, en geloof mij maar, er vanaf t begin met gestrekt been in gaan help je jezelf echt niet mee hoor.

Bij elke grotere verbouwing komt meerwerk om de hoek kijken, klein of groot. Bij mensen die er met gestrekt been in gaan reken ik netjes al het extra werk door. Ben je van beide kanten flexibel, mag je een stuk meer van me verwachten.

Je hoeft niks te overdrijven, maar je kan wel gewoon fatsoenlijk met elkaar om gaan.

En ja, je hebt altijd rotte appels in de bouwwereld. Dan ben ik het met je eens, goed de afspraken en het eindresultaat in de gaten houden. Maar om nou gelijk bij een willekeurig aannemer er met gestrekt been in te gaan gaat je niks opleveren. ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Dimitri_Klokov schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:28:
[...]

Van dat betalen, we dachten dat dat de norm was met dit soort bedrijven. Bij elke offerte die we voor nieuwe kozijnen, keuken en badkamer hadden opgevraagd was het 100% vooraf betalen. Dat doen we idd nooit meer :')
Deze ervaring heb ik ook, ik heb dat toen opgelost door in overleg het volledige bedrag op een 3den rekening bij een notaris te storten met voorwaarden waar het geleverde werk aan moet voldoen getekend door beide partijen.
Dit kost je natuurlijk wat geld, want tussenkomst van een notaris.
Het heeft mij het voordeel opgeleverd dat er een paar foutjes waren gemaakt en die heel snel opgelost waren. Daarna kon ik met een telefoontje de opdracht geven het geld over te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Makrolon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:45:
[...]

Ik werk zelf in de bouw, en geloof mij maar, er vanaf t begin met gestrekt been in gaan help je jezelf echt niet mee hoor.
Het probleem is dat er zoveel onbetrouwbaar volk tussen zit. Ik wacht nu nog op een loodgieter die in september 2017 zou komen. Afgelopen week kwam er iemand voor opname van kosten voor dakreparatie, dan spreek je af om 08:00 en krijg je om 07:50 een appje dat hij 'nog even zijn bus moet lossen op de zaak' en zit je te wachten tot 09:15. Schilders of tuinmannen die simpelweg niet op komen dagen, ik heb het allemaal meegemaakt.

Ik ben er ook extreem huiverig voor, de goede lijden daar helaas onder. Een goede vakman die zijn afspraken nakomt wordt bij ons thuis verwend met koffie, koekjes, verse soep en broodjes kroket. De rest krijgt zijn centen als het werk OK is en hoeft nergens op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:33
Dimitri_Klokov schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:32:
Bedankt voor de reacties. Het klagen heeft gelukkig geholpen want ze hebben vandaag de halve badkamer eruit gesloopt. Bijkomend ding was dat de vloertegels bij de inloopdouche er gelijk ook gedeeltelijk uit zijn gehaald. De verhoogde rand voor het water is verkeerd geplaatst: de douchewand kon alleen nog tegen het houten deurkozijn worden gezet. Morgen een vrije dag, dan maar eens alles goed in de gaten houden..
Je bent er nog niet, want het is nog niet klaar.
Maar de belangrijkste les heb je inmiddels geleerd.
Pas betalen bij oplevering. Of wat ook vaak voorkomt, materiaal moet alvast betaald worden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Dit is een eigen ervaring, maar ik vindt dat mensen dit mogen/moeten lezen als ze met sanisale in zee gaan.

Wij hebben zelf ook de badkamer via sanisale geleverd gekregen. gelukkig er voor gekozen om het kraan werk en de wc ergens anders te halen. materiaal wat daar stond was voor de prijs zwaar ondermaats.

Kwamen er al snel achter dat het een stelletje nietsnutten zijn. (kan per vestiging verschillen) prijzen kloppen niet, afspraken worden niet nagekomen. we hebben onze bouw gelukkig iets kunnen vervroegen waardoor ik de badkamer ook eerder nodig had. 1 week na de bestelling doorgegeven aan de verkoper. "gaan we regelen komt goed" 2 weken voor levering nogmaals gebeld omdat ik maar niks hoorde (op een aanbetaling na) ik moest de maten hebben, ik had een lever tijd nodig etc. Sanisale is heel goedkoop maar je moet ALLES zelf regelen. zelf zorgen dat je een eind factuur krijgt, waren ze vergeten te sturen. zelf achter je meubels aan. verkeerde wasbak besteld. op de tekening hadden wij wand kranen besteld, Sanisale besteld wasbak met kraan gaten. en bij de levering miste aardig wat van de levering. radiator had blijkbaar vertraging, maar daar moet ik zelf achter komen in plaats via de mail of via een telefoonje.

gaat erg veel fout daar, ik heb mijn orde nog niet compleet daar wacht ik nog op. gelukkig wel zelf manschappen geregeld die leiding werk komen doen en komen tegelen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
jppilot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:12:

Succes TS!
als ik dit zo lees klinkt het bijna alsof je het op de verkeerde volgorde hebt gedaan, maar dat zal wel aan mij liggen.
bij ons leggen ze het PVC als aller laatste er in zodat hier zo min mogelijk aan kan gebeuren. het Stuucwerk komt er nu op en de tegelzetter gaat er achter aan. maar heb hij een ieder aangegeven let aub op een andermans werk. zonde om dat weer te moeten vervangen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 19:48

VW-Arjan

★★★★★

Wij hebben recent (mei) echt een 100% andere ervaring met een aannemer/installateur/tegelzetter en kitter.
100% achteraf betaald, in december de afspraak gemaakt (installatie in mei in 10 dagen).
We hebben zelfs geen dag zonder warm water gezeten.
Werkten erg netjes, dachten goed mee. Waren niet te beroerd om eigen werkzaamheden om te gooien om de tegelzetter al eerder te laten beginnen.

Helaas zijn er erg veel beunhazen.
Erg jammer zoiets, het is een flink bedrag en je kijkt er enorm naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Makrolon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:45:
[...]

Bij elke grotere verbouwing komt meerwerk om de hoek kijken, klein of groot. Bij mensen die er met gestrekt been in gaan reken ik netjes al het extra werk door. Ben je van beide kanten flexibel, mag je een stuk meer van me verwachten.

Je hoeft niks te overdrijven, maar je kan wel gewoon fatsoenlijk met elkaar om gaan.

En ja, je hebt altijd rotte appels in de bouwwereld. Dan ben ik het met je eens, goed de afspraken en het eindresultaat in de gaten houden. Maar om nou gelijk bij een willekeurig aannemer er met gestrekt been in te gaan gaat je niks opleveren. ;)
Mijn post was misschien een beetje zwart-wit, maar het is meer om aan te geven dat 'met een gestrekt been er in gaan' soms de enige weg is die sommige aannemers begrijpen. Het is totaal niet mijn stijl, maar als ik aan alle kanten flexibel ben qua tijdsblokken, omschuiven planning etc, en de aannemer levert vervolgens prutswerk af, tja.

Soms heb ik het gevoel dat mensen in de bouw niet altijd begrijpen dat ze aan het werk zijn in iemands huis, in de privé sfeer, en dat je je dan best mag gedragen. Dus niet jezelf wassen onder de kraan van de 1 dag nieuwe keuken, (echt, shirt uit, kop eronder, je geloof het niet.), niet je auto asociaal parkeren voor de buren hun oprit. Geen ghettoblaster beneden op standje 100 als mensen aan het thuiswerken zijn. Het is geven en nemen, maar soms.... tref je het niet.

Verder wil ik het topic van TS niet kapen, ik wil alleen tegen hem zeggen dat hij niet de enige is die simpelweg pech heeft met zijn aannemers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Ik ben van mening dat je hierin ook mee moet nemen dat "men" tegenwoordig op internet winkelt en de goedkoopste stucadoor/schilder/tegelzetter binnenhaalt, al moet 'ie van de andere klant van het land vandaan komen. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, maar o jee als er iets niet 100% goed is. Men geeft een kwartje en verwacht een euro. Bij de goedkope mannen is er weinig marge & tijd......

Zelf heb ik aardig 2 rechter handen, maar voor sommige specialistische klussen huur ik ook hulp / vakmannen in. Maar ik zoek dan naar lokale aannemers / zzp'ers. Die wil in zijn eigen regio echt geen gezeik / slechte naam krijgen. Vooraf goed afspraken maken, achteraf betalen.

Natuurlijk gaat er dan ook eens iets niet goed. Maar hey, het zijn net mensen. Praat erover op een normale rustige manier - zeker geen gestrekt been - en je komt er wel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door _Chris_ op 17-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NullSec
  • Laatst online: 07-09 17:25
Het is geven en nemen met dit soort dingen; ja je betaalt als klant veel geld om werk goed opgeleverd te krijgen - maar de vraag is op welke wijze je meer voor elkaar gaat krijgen.

Ikzelf heb net een verbouwing van de badkamer achter de rug die is uitgevoerd via via, zelf de materialen gekocht en een stel bouwvakkers erin om ermee aan de slag te gaan. (Degelijke heren uit Oekraïne in dit geval).

Ikzelf rook niet, mijn vriendin ook niet en vinden het beide stinken. Ze vroegen of ze mochten roken in de badkamer met het raam open - doe niet te moeilijk over dit soort dingen, nadat er gekit is ruik je alleen de chemische lucht van de kit nog. Alhoewel we een verschrikkelijke taalbarrière hadden kon ik prima lachen met ze - hebben ze een lekkage veroorzaakt? Ja.. 3x sorry gezegd door ze, ik heb het laten drogen, zij even geverfd, niemand boos, kan gebeuren. Stucwerk kapot gemaakt door ze, tijdens het tillen van de glasplaat, 3x Sorry gezegd, geantwoord met 'Geen probleem joh, weet je hoe zwaar dat ding is?' Zij fixen het stucwerk weer (kost je 1 uur, jammer dan..) Regel af en toe wat eten voor je 'werknemers' en bied ze regelmatig wat te drinken aan.

Eind resultaat: Een verschrikkelijk mooie badkamer, alles goed uitgelijnd en precies zoals wij het wilde hebben. Hoe? Door elke dag even met ze bij elkaar te komen en te vragen of een stop contact nog iets naar links kan, een verwarmingsbuis iets omlaag en een tegel nog even wat beter uitgelijnd kan worden. Met dit soort acties voorkom je dat je verwarming zover uit elkaar komt of de knop van de WC te hoog komt, letterlijk deze punten heb ik met ze tijdens zo'n 'standup' besproken. Na een tijdje kwamen ze zelfs naar mij toe als ze klaar waren met een onderdeel 'of het goed was?' (En dat met Google Translate en gebrekkig Engels). Ik kon met ze lachen, zij met mij, fouten zijn gemaakt en opgelost. Hoort erbij.

M'n buren begrepen goed dat herrie en rotzooi bij verbouwen hoort. Om dit zo te houden heb ik elke dag even de tuin opgeruimd, wat pallets op de container gegooid zodat er niks afvliegt en aangeboden dat zij ook gebruik kunnen maken van de container als ze nog rotzooi hadden (hebben ze gebruik van gemaakt ook 8)7 )

Ik wijs naar niemand in jouw geval, dit soort dingen moet echt van twee kanten komen, goed opdrachtgeverschap en goed aannemerschap (is geen woord, maar toch..) Of te wel, zorg dat je zelf goed bereikbaar bent voor ze, en controleer af en toe even of alles gaat zoals je wilt..

Aan het eind iedereen een goede fles wodka mee, hopende dat ze me daardoor volgende keer wat voorrang geven op de wachtlijst ;)

[ Voor 14% gewijzigd door NullSec op 17-11-2020 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 22:34
NullSec schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:03:
Het is geven en nemen met dit soort dingen; ja je betaalt als klant veel geld om werk goed opgeleverd te krijgen - maar de vraag is op welke wijze je meer voor elkaar gaat krijgen.

Ikzelf heb net een verbouwing van de badkamer achter de rug die is uitgevoerd via via, zelf de materialen gekocht en een stel bouwvakkers erin om ermee aan de slag te gaan. (Degelijke heren uit Oekraïne in dit geval).

Ikzelf rook niet, mijn vriendin ook niet en vinden het beide stinken. Ze vroegen of ze mochten roken in de badkamer met het raam open - doe niet te moeilijk over dit soort dingen, nadat er gekit is ruik je alleen de chemische lucht van de kit nog. Alhoewel we een verschrikkelijke taalbarrière hadden kon ik prima lachen met ze - hebben ze een lekkage veroorzaakt? Ja.. 3x sorry gezegd door ze, ik heb het laten drogen, zij even geverfd, niemand boos, kan gebeuren. Stucwerk kapot gemaakt door ze, tijdens het tillen van de glasplaat, 3x Sorry gezegd, geantwoord met 'Geen probleem joh, weet je hoe zwaar dat ding is?' Zij fixen het stucwerk weer (kost je 1 uur, jammer dan..) Regel af en toe wat eten voor je 'werknemers' en bied ze regelmatig wat te drinken aan.

Eind resultaat: Een verschrikkelijk mooie badkamer, alles goed uitgelijnd en precies zoals wij het wilde hebben. Hoe? Door elke dag even met ze bij elkaar te komen en te vragen of een stop contact nog iets naar links kan, een verwarmingsbuis iets omlaag en een tegel nog even wat beter uitgelijnd kan worden. Met dit soort acties voorkom je dat je verwarming zover uit elkaar komt of de knop van de WC te hoog komt, letterlijk deze punten heb ik met ze tijdens zo'n 'standup' besproken. Na een tijdje kwamen ze zelfs naar mij toe als ze klaar waren met een onderdeel 'of het goed was?' (En dat met Google Translate en gebrekkig Engels). Ik kon met ze lachen, zij met mij, fouten zijn gemaakt en opgelost. Hoort erbij.

M'n buren begrepen goed dat herrie en rotzooi bij verbouwen hoort. Om dit zo te houden heb ik elke dag even de tuin opgeruimd, wat pallets op de container gegooid zodat er niks afvliegt en aangeboden dat zij ook gebruik kunnen maken van de container als ze nog rotzooi hadden (hebben ze gebruik van gemaakt ook 8)7 )

Ik wijs naar niemand in jouw geval, dit soort dingen moet echt van twee kanten komen, goed opdrachtgeverschap en goed aannemerschap (is geen woord, maar toch..) Of te wel, zorg dat je zelf goed bereikbaar bent voor ze, en controleer af en toe even of alles gaat zoals je wilt..

Aan het eind iedereen een goede fles wodka mee, hopende dat ze me daardoor volgende keer wat voorrang geven op de wachtlijst ;)
Dit is echter heel zwaar een verhaal dat van twee kanten moet komen, als zij zelf al aankomen met de fouten geeft dat een heel andere relatie dan als je zelf alles moet aankaarten en achteraf ervan hoort als je er naar moet vragen. Die werken gewoon met een andere, lagere, kwaliteitsbril. Je doet overkomen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is die jij volledig zo kan beïnvloeden, maar ik vrees dat het toch niet zo mooi is in de wereld, zeker niet nu ze verzuipen in het werk.

Ik ben ook meer tevreden met de lui die mijn vorige badkamer hebben gedaan dan degene die het nu hebben gedaan. Ik kon er minder bij zijn, waardoor dingen pas later naar boven komen. Dat is geen kwade wil geweest, maar blijkbaar werken die meer op gevoel en zicht dan naar de tekening. Soms had dat een reden, soms was het slordigheid. Bespreken is dan het verschil tussen frustratie en ruzie, of acceptatie en oplossingen.

Wat buren betreft - ik heb ruim van te voren even een briefje door de bus gedaan met mijn contactgegevens en de geplande datums, achteraf een wijntje en kinderchampagne gegeven omdat het toch (als altijd) langer duurde. De aannemer heeft ook zover mogelijk meegewerkt, als in minder herrie tijdens slaapje van een baby, gewoon super dat het zo kan.

Maar voor TS de volgende keer, belangrijkste punten:
- Nooit en te nimmer bij dit soort dingen vooraf alles betalen. Een percentage is OK, zij moeten ook materiaal aanschaffen e.d., net als een deel betalen na afronding van bijvoorbeeld de betegeling, maar nooit alles vooraf.
- Probeer er tussendoor bij te zijn, of vraag of een familie lid kan. Mijn vader heeft me zo een hoop ellende bespaard (verkeerde tegels, vergeten vloerverwarming)...

En vergeet niet dat je achteraf er ook nog van moet kunnen genieten. Als je je net als ik helemaal krom gaat ergeren aan die kitrandjes, kijk even wat je kan doen om toch mentaal tevreden te kunnen zijn. Die zijn bij ons wel helemaal rete-strak overigens, alsof het machinaal is gedaan. Speciaal iemand voor laten gekomen, het kan dus absoluut wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullSec
  • Laatst online: 07-09 17:25
Zebby schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:22:
[...]

Dit is echter heel zwaar een verhaal dat van twee kanten moet komen, als zij zelf al aankomen met de fouten geeft dat een heel andere relatie dan als je zelf alles moet aankaarten en achteraf ervan hoort als je er naar moet vragen. Die werken gewoon met een andere, lagere, kwaliteitsbril. Je doet overkomen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is die jij volledig zo kan beïnvloeden, maar ik vrees dat het toch niet zo mooi is in de wereld, zeker niet nu ze verzuipen in het werk.

Ik ben ook meer tevreden met de lui die mijn vorige badkamer hebben gedaan dan degene die het nu hebben gedaan. Ik kon er minder bij zijn, waardoor dingen pas later naar boven komen. Dat is geen kwade wil geweest, maar blijkbaar werken die meer op gevoel en zicht dan naar de tekening. Soms had dat een reden, soms was het slordigheid. Bespreken is dan het verschil tussen frustratie en ruzie, of acceptatie en oplossingen.

Wat buren betreft - ik heb ruim van te voren even een briefje door de bus gedaan met mijn contactgegevens en de geplande datums, achteraf een wijntje en kinderchampagne gegeven omdat het toch (als altijd) langer duurde. De aannemer heeft ook zover mogelijk meegewerkt, als in minder herrie tijdens slaapje van een baby, gewoon super dat het zo kan.

Maar voor TS de volgende keer, belangrijkste punten:
- Nooit en te nimmer bij dit soort dingen vooraf alles betalen. Een percentage is OK, zij moeten ook materiaal aanschaffen e.d., net als een deel betalen na afronding van bijvoorbeeld de betegeling, maar nooit alles vooraf.
- Probeer er tussendoor bij te zijn, of vraag of een familie lid kan. Mijn vader heeft me zo een hoop ellende bespaard (verkeerde tegels, vergeten vloerverwarming)...

En vergeet niet dat je achteraf er ook nog van moet kunnen genieten. Als je je net als ik helemaal krom gaat ergeren aan die kitrandjes, kijk even wat je kan doen om toch mentaal tevreden te kunnen zijn. Die zijn bij ons wel helemaal rete-strak overigens, alsof het machinaal is gedaan. Speciaal iemand voor laten gekomen, het kan dus absoluut wel!
Op je eerste alinea: Eens, maar ik heb ook hard gewerkt om die relatie met ze op te bouwen - door aanwezig te zijn, bereikbaar te zijn en met ze mee te denken, niet te zwaar aan alles te tillen en open te staan voor ze. Niet om mezelf te prijzen, maar ik denk wel dat het belangrijk is om vanaf het begin te laten zien dat ik het belangrijk vind om een gezonde (zakelijke) relatie met ze op te bouwen. Het mij benaderen gebeurde de eerste dagen namelijk zeker niet, vooral door de taalbarrière.

Anderzijds; als ik niet voor het stucen en tegelen had aangekaart dat ik vond dat de knop te hoog zat (en hen had gevraagd dit te verlagen), niet tijdig (lees: voor het tegelen) had aangegeven dat een stopcontact iets meer naar rechts moet en niet had aangegeven dat ik een aantal tegels niet echt goed uitgelijnd vond, had ik nu wellicht een topic als TS kunnen maken.

Blijft staan dat er altijd beunhazen rondlopen, dan kom je er met deze aanpak ook niet. Gelukkig heb ik die nog niet mee gemaakt, ongetwijfeld dat dit wel een keer gaat gebeuren - dan komen de ingebrekestellingen vanzelf te voorschijn - iets wat ook bij een gezonde zakelijke relatie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
DeBolle schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:25:
[...]

Dit ben ik geheel met je eens, het is al weer jaren geleden, dat we een keuken en badkamer lieten verbouwen. Dat zou 3 weken duren, de eerste week wist ik al dat dit ging uitlopen er was een leerling timmerman die gewoon met een hamer de tegels van de muur bikte, terwijl die muur eruit ging. Dat vond ik niet zo'n strak plan. Daarbij kwam er een rekening voor het bouwafval, die loog er niet om en dat wou hij pas afvoeren aan het eind van de verbouwing. Nu kon ik een familiebedrijf in milieu dus die gebeld dat ik op zaterdagmiddag een aantal weken een shovel nodig was met een dichte tweekuubsbak en dat ik het vanzelfsprekend gesorteerd zou storten. Kosten nul komma nul. maar wanneer dit familiebedrijf mij nodig is ben ik er ook en dan stuur ik ook geen factuur.Al met al heeft die verbouwing ruim 6 weken geduurd en vlak erna de aannemer bankroet.Nu lees ik hier in de reacties dat er bedrijven zijn die keukens/badkamers verkopen en dus bedrijven inhuren. Volgend jaar komt de aanbouw en het jaar erop de nieuwe keuken, ik houd van een strakke planning, die keuken wordt op maat gemaakt en ook op zijn advies door een bedrijf geplaatst, die ondernemer is niet van een keten. Die zet zijn bedrijf niet op het spel door doe het zelfers in te huren. En dat zie ik bij franchisers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Er kan tijdens een verbouwing inderdaad wel iets mis gaan of men laat iets vallen zoals een emmer. Zou dit zeer zeker eerst even bespreken met de aannemer. Aan hem de taak om dit op te lossen als jullie niet tevreden zijn.

Persoonlijk:

• Radiator had zonder tussenstukje prima op het blok vanuit de muur gekund. Zo heb ik het ook in de badkamer. Een tussen buis stuk is dan helemaal niet nodig en veel netter.

• Het kit werk vind ik persoonlijk zeer matig en erg dik, en zou dit niet accepteren. Ook de kleuren matchen niet mooi t.o.v de voeg. Lijkt mij erg grijs. Waar zilvergrijs beter had gepast. Maar is op basis van een foto lastig te bepalen. Lijkt mij een licht grijze voeg. En bij een wit kozijn gewoon wit afkitten.

• Deur lijkt snel even met een handzaak gedaan te zijn. Maar dan nog had dit veel strakker gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 20:14
Dimitri_Klokov schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:32:
Ben je door SaniSale gebeld n.a.v. dit topic en zijn het de zelfde mannen die je badkamer ook gebouwd hebben?

Hopelijk wordt het nu netjes opgelost.

Gelukkig bij ons nog een paar dingetjes, waaronder het gepruts van de tegelzetters. Hij liep tijdens de oplevering weg. Lang verhaal kort. krijgt hij momenteel de laatste 30% van zijn factuur (ongeveer 30k) niet betaald en op één of andere manier maakt dat nog geen indruk op hem.

Volgens de opzichter zou het herstel van zijn prutswerk ongeveer 5K zijn maar je moet dat soort figuren wel motiveren om te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
gumtree schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:27:
[...]

Ben je door SaniSale gebeld n.a.v. dit topic en zijn het de zelfde mannen die je badkamer ook gebouwd hebben?
Nee, ik heb zelf de verkoper van SaniSale (die gelijk de planning regelt) gebeld, en ik heb gemerkt dat hij er snel achteraan gaat. Gisteren door hem teruggebeld met de mededeling dat ze de dingen waar we mee zitten op gaan pakken. Daarna volgde een telefoontje van de aannemer: de desbetreffende tegels hadden ze op dat moment al eruit gesloopt zei hij. En hij zei dat hij morgen weer aanwezig was. Mooi, want dat was mijn vrije dag.

Ik ben vandaag dus in de ochtend en de middag naar ons huis gegaan (we zijn er nog niet ingetrokken, het is nog onbewoonbaar), en hij is weer niet komen opdagen. Geen bericht, niks. Inmiddels is dit al vijf keer of zo gebeurd. Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Het begint bij het nakomen van afspraken. Wat later komen maakt mij echt niet uit, maar als je zo onbetrouwbaar bent en telkens niet communiceert, ga ik niet met blikjes cola en koekjes klaar staan. Vrij nemen van mijn werk of familieleden sturen om ze in de gaten te houden heeft zo ook weinig zin, want je weet nooit wanneer ze er zijn.

Inmiddels ligt de hele badkamervloer vol met puin. Ik mag hopen dat de vloertegels die ze laten liggen zo niet beschadigd raken. Geen idee of ze er tegen kunnen, maar een zeiltje neerleggen lijkt me toch niet zoveel moeite? Dat soort dingen komen we dus constant tegen. Als ze zelf veel beter controleren en vragen hoe we het willen hebben, scheelt dat ook voor hun werk. We overleggen wel hoe we het willen hebben, maar we hebben ook niet echt de kennis om aan alles te denken. Een radiator van 1,20 meter plaats je niet tegen het plafond aan, dat lijkt ons wel logisch, dus dan ga je niet van te voren zeggen dat ze dat niet moeten doen. Als je dan in de avond komt kijken en je ziet de radiator zo hangen, tja.. Zaken zoals de deur recht maken en de plekken op de muren en plafond lossen we dan wel zelf op.

Overigens zitten we echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij. 17.000 euro zijn we kwijt voor een vrij simpele badkamer zonder bad van niet eens 5 vierkante meter en een extra toilet beneden. 10.000 daarvan is voor het slopen en de montage, en we hebben nog eens 800 euro extra in overleg betaald voor extra meerwerk. Dan mag je wel een normale afwerking verwachten denk ik. En dan krijgen we van die onzinnige opmerkingen zoals 'deze muur hebben we gratis voor jullie gestuct', terwijl het stucwerk gewoon in de offerte is opgenomen :')

In een eerder stadium vroegen we naar de prijs voor het schilderwerk. Niet eens 10 vierkante meter voor 370 euro. Een vriendenprijsje noemde hij het _O- .. We doen het wel zelf.

We houden ons hart vast of dit nog wel goed gaat komen op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 17-11-2020 20:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Snap de frustratie. Zelf ook veel gedonder gehad met een aannemer mbt een aanbouw.

Mooie praatjes. En dan een paar onkundige aan het werk zetten en zelf amper komen. Veel dingen fout zien gaat op detail niveau zoals wapening, isolatie, koudebruggen, lood aanbrengen in muren, bovenop moeten zitten elke dag. Tot ruzie aan toe met de bouwlui.

Afwerking was prima. “Lost een stukadoor wel op” maar wat achter muur anders fout had gezeten had je nooit meer gezien.

Tis dat ik een bouwkundige opleiding heb gevolgd en thuis moest werken ivm corona. Maar wil niet weten wat voor een prutszooi hij bij andere heeft gedaan.

Soms kan je dingen beter zelf doen als je het kan en tijd hebt.

Maar slopen zonder even netjes af te dekken... daar kan je met je pet niet bij. Boeit ze gewoon echt helemaal niks... en is gewoon een hoop geld.

Hoop dat ze het netjes oplossen en jullie kunnen genieten van een mooie badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
@Passie-m Ik snap wat je bedoeld, ik kom zelf uit een bouw-familie en heb daar veel geleerd, maar heb zelf gekozen voor de IT.

Het is in de IT niet anders, daar heb je ook genoeg mensen die precies in je verhaal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
@Dimitri_Klokov Ik werk zelf ook als adviseur bij Sanisale, wellicht kan ik iets voor je betekenen. Kun je aangeven om welk filiaal het gaat ? Mag eventueel ook via een DM als je dat prettiger vind.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyX
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
Dimitri was dit bij Sanisale Wijchen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:06
NancyX schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:26:
Dimitri was dit bij Sanisale Wijchen?
Wat een goed idee om dit bijna vier jaar oude topic omhoog te trappen met zo'n vraag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is niet kwaad bedoeld, maar dat kan ook per DM naar elkaar.

Ik doe dit oudje op slot :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.