iMac of Macbook of iPad Pro... help...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
Beste kenners,

Nu er van alles beweegt op markt bij Apple een vraagje over een aanschaf. Misschien is deze vraag reeds voorbij gekomen, maar ik zit toch met een specifiek software-vraag.
Gebruik reeds 8 jaar een iMac.. deze kan niet updaten naar Big Sure… Hij doet het nog prima, maar vernieuwing “roept”.
De 27” was wat overkill toen… zou dus kunnen wachten op de iMac die volgend jaar uitkomt.

OF ik kan gaan voor een nieuwe Macbook air
* in een dock plaatsen en aansluiten op een externe moni indien ik terug op bureau zit.
OF ik kan gaan voor een iPad pro met toetsenbord? Ik gebruik nu een iPad mini 4… heel veel.
Nu… ik gebruik op mijn iMac sabnzb… en laat alles uitpakken op een NAS (WD)… werkt perfect.

Kan ik dit ook doen met een iPad? Kan ik een nzb downloaden en via SabNZB dit laten uitpakken op een externe schijf?
Ik lees dat OS en OSX aan het versmelten zijn?

Dus mijn luxeprobleem is;
- Wachten op iMac volgend jaar.
- Macbook air kopen
- iPadpro met toetsenbord enz… (120hz… de nieuwe air heeft maar 60hz)

Ik heb al veeeel youtube filmpjes gezien…. Maar tja…. Hoe meer je er ziet….

Veel dank voor de info.

Dekwoje

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Elke verkoper in een winkel:
“Waar wilt u hem voor gaan gebruiken?”

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 14-11-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Nieuwe air zou ik dan voor gaan.

Ik gebruik nu zelf een macbook pro 2019 die ik in een dock zet en dan aan een monitor heb hangen als ik achter mijn bureau zit.

Maar goed zoals wootism al vraagt, waar wil je hem voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Wootism schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:29:
Elke verkoper in een winkel:
“Waar wilt u hem voor gaan gebruiken?”
Excuses; geen zware toepassingen...
Ik maak af en een klein simpel filmpje in iMovie en bewaar netje alle foto’s in iPhoto.
Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dekwoje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:27:
Kan ik dit ook doen met een iPad? Kan ik een nzb downloaden en via SabNZB dit laten uitpakken op een externe schijf?
Nee, geen SabNZB op de iPad. Je kan die wel op een ander systeem draaien en beheren met browser of app.
Daarentegen beschikt m'n iPad 11 pro bijvoorbeeld over Lumafusion wat niet op de MacBook Air werkt tenzij dat veranderd met de nieuwe modellen met M1.Verder bv op iPad mogelijk de pencil te gebruiken (vind ik soms wel handiger dan muis/trackpad), betere camera met video bellen en zo nog meer voor en nadelen afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
bite schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:46:
[...]

Nee, geen SabNZB op de iPad. Je kan die wel op een ander systeem draaien en beheren met browser of app.
Daarentegen beschikt m'n iPad 11 pro bijvoorbeeld over Lumafusion wat niet op de MacBook Air werkt tenzij dat veranderd met de nieuwe modellen met M1.Verder bv op iPad mogelijk de pencil te gebruiken (vind ik soms wel handiger dan muis/trackpad), betere camera met video bellen en zo nog meer voor en nadelen afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen.
Toch jammer.... maar idd, ik kan eventueel op een oud laptopje of zo mijn Nzb toestanden doen.
Niemand die nog geen “omwegen” gevonden heeft om het toch klaar te krijgen op een iPad? 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:24
Dekwoje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:09:
[...]

Toch jammer.... maar idd, ik kan eventueel op een oud laptopje of zo mijn Nzb toestanden doen.
Niemand die nog geen “omwegen” gevonden heeft om het toch klaar te krijgen op een iPad? 🧐
Nope daar is een iPad een te gesloten systeem voor dus waarschijnlijk heb je meteen je antwoord op je vraag. Je kan denk ik dan beter voor een macbook of imac gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Je hebt NZB voor iOS

https://apps.apple.com/nl/app/nzb-for-ios/id597832369

[ Voor 58% gewijzigd door Ronvgs op 14-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Dekwoje Tsjaa, wat wil je nou.

Mobiel zijn of een desktop?
iOS of MacOS?

Als je al een extern scherm hebt kan je ook voor een Mac Mini gaan dan hoef je niet tot volgend jaar te wachten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Dekwoje
Greatsword schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:29:
@Dekwoje Tsjaa, wat wil je nou.

Mobiel zijn of een desktop?
iOS of MacOS?

Als je al een extern scherm hebt kan je ook voor een Mac Mini gaan dan hoef je niet tot volgend jaar te wachten.
Dat is ook weer waar.... dus kan ik beter gaan voor een volwaardig gebruik van Big Sure met de mogelijkheid om gewoon te blijven doen wat ik graag doen... (nzb)

Zeggen jullie; wachten op de iMac van volgend jaar?
OF; Macmini met de M1 en een deftige 27" monitor? Is een andere opstelling, maar waarom niet?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Nu begin ik helemaal te twijfelen. Hoe meer reviews en filmpjes.. hoe moeilijker.

Dus de optie om met een iPad Pro mijn desktop te vervangen gaat niet door.
Maar.... welke opstelling zou ik dan nemen; (met de M1)

* Macmini 8gig (of 16) met 512ssd + LG 27UL850
* MacBook Air 8gig (of 16) met 512 ssd + LG 27UL850

Ik zit bijna altijd op mijn bureau voor schoolwerk enz... maar de optie om ineens een laptop erbij te hebben doet me twijfelen tussen de mini of de air... zucht.`

99% gebruik ik voor surfen, tekstverwerking, fb, muziek beluisteren, YouTube, 1 keer per jaar iMovie, foto's bewaren in iPhoto... dus geen "heavy toestanden"....

Dankjulliewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-10 12:27
Als je kunt wachten, dan altijd wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je er verder niks boeiends mee doet, doen de specs er vrij weinig toe. Dan komt het puur of gewenste formfactor aan.

Als je 'm af en toe wilt kunnen meenemen: de air.
Als dat niet hoeft, mac mini of wachten op nieuwe imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Dekwoje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:47:
Maar.... welke opstelling zou ik dan nemen; (met de M1)

* Macmini 8gig (of 16) met 512ssd + LG 27UL850
* MacBook Air 8gig (of 16) met 512 ssd + LG 27UL850

Ik zit bijna altijd op mijn bureau voor schoolwerk enz... maar de optie om ineens een laptop erbij te hebben doet me twijfelen tussen de mini of de air... zucht.`

Dankjulliewel!
Je kunt die MacBook Air natuurlijk gewoon zien als een Mac Mini die je ook als laptop kunt gebruiken. Dus ik zou voor de MacBook gaan. Wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks een ouder topic zet ik hem toch hier.

Ik kamp met hetzelfde luxe probleem, en weet ook niet wat de beste keuze is.

Situatie is momenteel een 13'MBP en een 21' iMac uit 2015.

Dagelijks gebruik voor mij is Office/Mail/Netflix, voor studie af en toe photoshop en autoCAD welke op de MBP moeiteloos gingen al begint deze wel af en toe vast te lopen.

Nu wil ik mijn iMac komend jaar vervangen voor de nieuwe iMac omdat deze erg sloom is geworden (sinds Big Sur erg traag geworden) voor een iMac met M1/X chip die dit jaar uitkomt.

Echter twijfel ik of ik voor een iPad Pro moet gaan in combinatie met een iMac of beter voor een Macbook Air 8core CPU/GPU 512GB kan gaan welke met een leuke monitor ook mijn Mac kan vervangen. Voordeel van de iPad is portability wat ik vooral op vakanties en tijdens mijn treinreis fijn vind. Voordeel van de Air is uiteraard de M1 chip en als ik de Youtube videos zie alleen maar lovende reviews.

Ooit had ik een MB 12inch welke perfect was qua formaat, maar daar bleef het ook bij (toetsenbord was slecht en de performance waren ver onder niveau van Apple)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
Omdat je het hebt over Photoshop en Autocad zou ik toch echt voor een macbook gaan.
Imac M serie staat hier ook op het lijstje kan niet wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekwoje
Heb de knoop hier doorgehakt hier.
Ben gegaan voor de air... met een 27" LG eraan... draadloos toetsenbord en muis erbij voor de momenten dat ik "een groter scherm nodig heb" en op mijn bureau de Mac aansluiten met USC-C.. werkt allemaal top!
Zit dit bericht te typen in de zetel met de MacBook op schoot...
Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
Lekker hoor waarschijnlijk geen spijt van de aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-10 15:49
Welke LG monitor is het geworden ? HD/4k/5k ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Sorry voor het late antwoord!!
De LG 27UL850 is het geworden...
Moet zeggen... na 8 jaar iMac nu die nieuwe MacBook Air in combinatie met het scherm.... Jawel.
Ik gebruik eigenlijk mijn iPad niet meer... zit altijd op de bank met mijn MacBook ... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimdekogel
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-09 13:04
Alhoewel deze discussie al wat ouder is, blijft de vraag voor mij ook nu relevant, zeker met de komst van vernieuwde apparaten.

Ik ben altijd een Dell Latitude-gebruiker geweest, maar door de relatief hoge kosten van fysieke upgrades kijk ik nu naar een ander ecosysteem. Omdat ik mijn iPhone al gebruik, neig ik sterk naar Apple om alles goed te laten samenwerken. Maar dan komt de vraag: kies ik voor een MacBook of voor een iPad?

Mijn gebruik bestaat vooral uit browsen, met af en toe zwaardere taken zoals werken in QGIS of het beheren van grote Google Sheets-documenten. Voor die gevallen is het essentieel dat het apparaat voldoende rekenkracht heeft, maar hoeft niet supersnel. Device wordt veel mee gereisd. Zowel macbook als ipad sluit ik aan op een nieuw te halen HP 32insch scherm.

Specificaties en overwegingen:
- iPad Air 13″ (M3) of toch iPad Pro 13″ (M4)

- MacBook Air M4 15"

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Pimdekogel andermans topic kapen is niet gewenst, ook al heb je een vergelijkbare vraag. Je kunt beter een eigen topic openen, waarin je duidelijk uitlegt wat je probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, en waarom je twijfelt. Zo kunnen we je het beste helpen. Nu zal men mogelijk reageren op de TS, en niet jouw vraag. Dit topic gaat dan ook op slot. Je mag een nieuw topic openen, maar leest eerst de quickstart goed door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.