Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluidoverlast nieuwe buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-06 12:20
Update: Helaas, 2e gezin is nog erger! JustinoFTW in "Geluidoverlast nieuwe buren"

Goedemorgen allemaal,

Vorige week is het huis van de buren overgedragen naar de nieuwe eigenaar.
Kort mee staan praten maar verder een vriendelijke nette kerel, en kwam over dat hij er zelf zou gaan wonen. Dit was ook een eis van de buren, dat gunde ze de buurt na wat tokkie praktijken in het verleden, die dit overigens alleen mondeling zijn overeengekomen.

Nu is het zo dat er sinds Dinsdag een 4-tal Polen waarvan er twee eindeloos ruzie lopen te maken, te schreeuwen en lopen te stampen door het hele huis. Je zou bijna naar een instantie bellen voor huiselijk geweld.

Ik heb geprobeerd om met ze in contact te komen maar de taal-barriere is nogal groot. Mijn engels is prima, maar die van hun helaas niet. Simpel vragen of ze het schreeuwende vermogen wat lager kunnen houden of er achter komen wie de verhuurder is om daar contact mee op te nemen is dus ook niet gelukt.

Nu is het zo dat ik graag in contact zou willen komen om te kijken of er wellicht een geluidsdempende wand aan beide kanten geplaatst kan worden. Het is namelijk zo dat de huizen geen spouw tussen de huizen hebben maar een betonnen plaat/wand. Het contactgeluid was al aan de hoge kant met de vorige buren, waar ik het overigens goed mee kon vinden.

Iemand enig idee hoe ik er achter zou kunnen komen wie de eigenaar is en hoe ik eventueel aan zijn contactgegevens zou kunnen komen? Wil natuurlijk niet overkomen als de zeikende buurman maar als mijn slaap er onder leid (als in, stamp en schreeuwpartijen om 4 uur snachts) zou ik er graag een oplossing voor willen vinden.

[Voor 6% gewijzigd door JustinoFTW op 19-02-2021 15:04]

5120Wp Oost/West - PV Output

Alle reacties

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:51
Vorige week is het huis van de buren overgedragen naar de nieuwe eigenaar.
Kort mee staan praten maar verder een vriendelijke nette kerel
Je vorige buren vragen of die weten wie het is?

Strava, Twitter

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 01:28
Gegevens van de eigenaar opvragen bij het kadaster en dan wat Googlen op die naam?

Edit: hier dus: https://www.kadaster.nl/producten/woning/eigendomsinformatie

[Voor 32% gewijzigd door Hatsjoe op 13-11-2020 11:02]

• SandaX
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:49

SandaX

wonderlijk

Je zou als je er via de huidige (of vorige) buren niet achter kan komen een uittreksel kunnen aanvragen bij het kadaster

• JustinoFTW
Webgnome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:
[...]

Je vorige buren vragen of die weten wie het is?
Die hebben de gegevens helaas niet. Alles is via een (aankoop)makelaar gedaan.
Hatsjoe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:01:
Gegevens van de eigenaar opvragen bij het kadaster en dan wat Googlen op die naam?

Edit: hier dus: https://www.kadaster.nl/producten/woning/eigendomsinformatie
SandaX schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:01:
Je zou als je er via de huidige (of vorige) buren niet achter kan komen een uittreksel kunnen aanvragen bij het kadaster
Deze was ik tijdens het zoeken helaas nog niet tegengekomen, dank!
Mocht het volgende week niet verminderen en ik geen gesprek met deze buren/huurders gehad heb probeer ik die weg.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:20
Vorige week overdracht en nu 4 stampende schreeuwende polen erin...

Wat doen die polen daar, wonen ze er, of zijn ze aan het verbouwen?

• JustinoFTW
_JGC_ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:
Vorige week overdracht en nu 4 stampende schreeuwende polen erin...

Wat doen die polen daar, wonen ze er, of zijn ze aan het verbouwen?
Wonen, ik hoopte eerst ook op werklui maar helaas.

• Yowzawood
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:02
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:58:
Dit was ook een eis van de buren, dat gunde ze de buurt na wat tokkie praktijken in het verleden, die dit overigens alleen mondeling zijn overeengekomen.
Haha.... alsof je buren na verkoop ook maar iets te eisen hebben over hoe iemand zijn woning gebruikt :-).

Er bestaat wel iets als clausule voor eigen bewoning, maar zoiets gebruikt hooguit een woningcorporatie als anti-speculatie beding. En zelfs dan is het amper af te dwingen.

En ik vrees voor je, schat niet in dat iemand die verhuurt aan 4! arbeidsmigranten het veel zal boeien. Maar je kan het altijd proberen. Opvragen inderdaad via kadaster en dan klagen. Wellicht ook even uitzoeken of er een hypotheek gevestigd is en als dat zo is bij de geldverstrekker informeren of verhuur is toegestaan....

En je vorige buren weten het waarschijnlijk ook gewoon die houden zich dom. Die hebben een koopcontract met de naam en andere gegevens van de koper. Hooguit kan dat een rechtspersoon zijn, dan weet je ook genoeg.

[Voor 11% gewijzigd door Yowzawood op 13-11-2020 11:25]

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:19
Is in je gemeente een vergunning voor verhuur nodig? Zijn alle vergunningen voor de verhuur in orde? Is de VVE akkoord? Je kunt bij kadaster nagaan wie de hypotheekverstrekker is. Misschien mag volgens de hypotheekvoorwaarden verhuur niet eens.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:24
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:
Dit is zo goed als onmogelijk.

Ze hebben toch echt zelf een koopcontract moeten tekenen. Hierin staat de identiteit (met allerlei gegevens uit het paspoort) van beide partijen.

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:23
Uit ervaring blijkt dat hier weinig aan te doen valt. Je hebt het gewoon niet getroffen.Of zelf verhuizen, dialoog aan proberen te gaan of hel en verdoemenis creëren. Speakers tegen de muur wanneer je naar werk gaat met Efteling muziek.

psn: NL-SosuA-

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Indien ze de woning legaal bewonen kun je er weinig tegen doen. Maar als het vriendelijke Polen zijn kun je vast wel in de buurt een Pool vinden die wél Nederlands of Engels spreekt. Als die je kan helpen dit op te lossen is dat wel een 6-pack Pools bier waard

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Of stel even met Google translate een vriendelijke brief op en overhandig die aan ze. Zullen ze dan wel begrijpen

Waarom? Omdat het kan!!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:15
Of neem een cursus pools en praat in hun eigen taal :)

hoeveel nut heeft alleen aan jouw kant een voorzetwand?

Anoniem: 224360

Yowzawood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:16:
[...]

Haha.... alsof je buren na verkoop ook maar iets te eisen hebben over hoe iemand zijn woning gebruikt :-).

Er bestaat wel iets als clausule voor eigen bewoning, maar zoiets gebruikt hooguit een woningcorporatie als anti-speculatie beding. En zelfs dan is het amper af te dwingen.

En ik vrees voor je, schat niet in dat iemand die verhuurt aan 4! arbeidsmigranten het veel zal boeien. Maar je kan het altijd proberen. Opvragen inderdaad via kadaster en dan klagen. Wellicht ook even uitzoeken of er een hypotheek gevestigd is en als dat zo is bij de geldverstrekker informeren of verhuur is toegestaan....

En je vorige buren weten het waarschijnlijk ook gewoon die houden zich dom. Die hebben een koopcontract met de naam en andere gegevens van de koper. Hooguit kan dat een rechtspersoon zijn, dan weet je ook genoeg.
Wat is daar grappig aan? Artikel 6:252 BW regelt dat of anders een kettingbeding, afhankelijk van wat je wilt regelen.

Niet iedere koper gaat daarmee akkoord uiteraard, maar je kunt dat prima regelen en daar gevolgen aan hangen.

• JustinoFTW
Yowzawood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:16:
[...]

Wilke schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:19:
[...]

Dit is zo goed als onmogelijk.

Ze hebben toch echt zelf een koopcontract moeten tekenen. Hierin staat de identiteit (met allerlei gegevens uit het paspoort) van beide partijen.
Toevallig belde de oude buurvrouw net, na mijn appje, ze hebben de contactgegevens in het koopcontract staan.
Als het dus aanhoudt zullen zij, in overleg met de eigenaar, deze naar mij doorsturen.
NESFreak schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:17:
Is in je gemeente een vergunning voor verhuur nodig? Zijn alle vergunningen voor de verhuur in orde? Is de VVE akkoord? Je kunt bij kadaster nagaan wie de hypotheekverstrekker is. Misschien mag volgens de hypotheekvoorwaarden verhuur niet eens.
Ik heb geen idee hoe dit in elkaar zit bij onze gemeente. Kan het wel uitzoeken maar die weg inslaan om dan de klagende zeikert te worden wil ik natuurlijk voorkomen.
Sosua schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:24:
Uit ervaring blijkt dat hier weinig aan te doen valt. Je hebt het gewoon niet getroffen.Of zelf verhuizen, dialoog aan proberen te gaan of hel en verdoemenis creëren. Speakers tegen de muur wanneer je naar werk gaat met Efteling muziek.
Verdoemenis creeren pas ik voor, verlagen naar een ander zijn niveau vind ik niet de oplossing.
Oon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
Indien ze de woning legaal bewonen kun je er weinig tegen doen. Maar als het vriendelijke Polen zijn kun je vast wel in de buurt een Pool vinden die wél Nederlands of Engels spreekt. Als die je kan helpen dit op te lossen is dat wel een 6-pack Pools bier waard
Lolhozer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:33:
Of stel even met Google translate een vriendelijke brief op en overhandig die aan ze. Zullen ze dan wel begrijpen
99ruud99 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:34:

hoeveel nut heeft alleen aan jouw kant een voorzetwand?
Ik ga het inderdaad even proberen om op die manier contact te leggen. Dat lijkt mij ook de meeste effectieve weg, aangezien het de bewoners zijn.
Hoijong schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:36:
[...]

Wat is daar grappig aan? Artikel 6:252 BW regelt dat of anders een kettingbeding, afhankelijk van wat je wilt regelen.

Niet iedere koper gaat daarmee akkoord uiteraard, maar je kunt dat prima regelen en daar gevolgen aan hangen.
Denk dat het qua mondeling inderdaad niet echt rechtsgeldig is, maar grappig is het zeker niet.

• Yowzawood
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:02
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:42:
Denk dat het qua mondeling inderdaad niet echt rechtsgeldig is, maar grappig is het zeker niet.
De grap is dat het natuurlijk gewoon een lulverhaal van je buren is. Je verkoopt gewoon aan de hoogste bieder en daarmee is het klaar.

Echt niemand gaat als particuliere verkoper iets vastleggen over het toekomstig gebruik. Het zal je een zorg zijn als je je geld maar hebt. En als je zoiets al zou willen is het vaak juridisch niets waard omdat het iemand onredelijk in zijn gebruik aantast.

En ook alsof iemand er kosten voor zou maken om naar de rechter te stappen om het af te dwingen.... te absurd voor woorden. Dat doet alleen iemand die een monetair belang heeft zoals een hypotheekverstrekker bij niet toegestane verhuur waardoor zijn waarde van onderpand in gevaar komt.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:16

BazzH

Kei-goed...

NESFreak schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:17:
Vergunning controleren is een goed idee, maar volgens mij heb je voor kamerverhuur alleen in de grote steden een vergunning nodig. Aangezien het gewone woningen zijn, is er waarschijnlijk geen sprake van een VvE. De verhuurder heeft waarschijnlijk geen "gewone" hypotheek, want die eisen vaak dat je de woning zelf gaat bewonen. Die heeft het waarschijnlijk deels met eigen geld en deels met een zakelijke hypotheek gefinancierd. En dan mag hij dus van de bank ook gewoon verhuren.

En als er inderdaad juridisch niets verhuur in de weg staat, dan heb je alleen de overlast om op te acteren. En dat gaat een lang, lang, lang slepend verhaal worden. Verwacht van de verhuurder niets, want die woont er zelf niet en heeft dat huis alleen om er zoveel mogelijk geld mee te verdienen. Pas als het hem mogelijk geld gaat kosten of op een andere manier in de problemen gaat brengen, dan gaat die pas actie ondernemen.

Je kunt er echt vrij weinig tegen doen. Je hebt last van het gedrag van de bewoners. Als je daar actie op gaat ondernemen en er komt beweging vanuit bijvoorbeeld de gemeente, dan stuurt hij de betreffende bewoner naar een ander huis en zet hij er een nieuwe Pool in. Dan heeft hij aan zijn verplichtingen voldaan, want hij heeft de overalstveroorzaker eruit gezet. Gemeente weer blij, maar jij niet, want die nieuwe Pool zou best eens net zoveel herrie kunnen maken als de oude Pool.

[Voor 35% gewijzigd door BazzH op 13-11-2020 12:03]

Think smart........ Act stupid........

• Prutsertje13
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:15
Bij ernstige overlast elke keer melden bij de politie en gemeente, dossier opbouwen is in dit geval erg belangrijk maar dit gaat een lastige zaak worden.....

• JustinoFTW
Prutsertje13 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:38:
Bij ernstige overlast elke keer melden bij de politie en gemeente, dossier opbouwen is in dit geval erg belangrijk maar dit gaat een lastige zaak worden.....
BazzH schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:56:
[...]

Vergunning controleren is een goed idee, maar volgens mij heb je voor kamerverhuur alleen in de grote steden een vergunning nodig. Aangezien het gewone woningen zijn, is er waarschijnlijk geen sprake van een VvE. De verhuurder heeft waarschijnlijk geen "gewone" hypotheek, want die eisen vaak dat je de woning zelf gaat bewonen. Die heeft het waarschijnlijk deels met eigen geld en deels met een zakelijke hypotheek gefinancierd. En dan mag hij dus van de bank ook gewoon verhuren.

En als er inderdaad juridisch niets verhuur in de weg staat, dan heb je alleen de overlast om op te acteren. En dat gaat een lang, lang, lang slepend verhaal worden. Verwacht van de verhuurder niets, want die woont er zelf niet en heeft dat huis alleen om er zoveel mogelijk geld mee te verdienen. Pas als het hem mogelijk geld gaat kosten of op een andere manier in de problemen gaat brengen, dan gaat die pas actie ondernemen.

Je kunt er echt vrij weinig tegen doen. Je hebt last van het gedrag van de bewoners. Als je daar actie op gaat ondernemen en er komt beweging vanuit bijvoorbeeld de gemeente, dan stuurt hij de betreffende bewoner naar een ander huis en zet hij er een nieuwe Pool in. Dan heeft hij aan zijn verplichtingen voldaan, want hij heeft de overalstveroorzaker eruit gezet. Gemeente weer blij, maar jij niet, want die nieuwe Pool zou best eens net zoveel herrie kunnen maken als de oude Pool.
Ik zal er eens naar kijken maar ben inderdaad bang dat er niks tegen te doen is. Ga eerst een gesprek proberen te voeren door de taal-barriere heen. Hopelijk dat daar wat mee te bereiken valt.
Zit mij totaal niet lekker eigelijk, na 3 dagen al.... Maargoed, we gaan zien wat de toekomst brengt.

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:04
Ik weet niet of de huizen bij elkaar onder een VVE vallen. Maar die moet toestemming geven en zou ook de contactgegevens van de eigenaar moeten hebben. In de meeste VVE's wordt verhuur ook niet zomaar toegestaan en moet daar goedkeuring voor gegeven zijn.

Signature here?

• JustinoFTW
SunnieNL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:06:
Ik weet niet of de huizen bij elkaar onder een VVE vallen. Maar die moet toestemming geven en zou ook de contactgegevens van de eigenaar moeten hebben. In de meeste VVE's wordt verhuur ook niet zomaar toegestaan en moet daar goedkeuring voor gegeven zijn.
Helaas niet, het zijn koopwoningen zonder enige VVE.

• Terminus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik zou achterhalen wie de verhuurder is, en deze aanspreken. Leg uit dat deze situatie onhoudbaar is en dat je bij een volgend incident melding bij de gemeente/politie. Een verhuurder gaat dan als hij slim is direct zelf aan de slag daarmee.

• JustinoFTW
Terminus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:19:
Ik zou achterhalen wie de verhuurder is, en deze aanspreken. Leg uit dat deze situatie onhoudbaar is en dat je bij een volgend incident melding bij de gemeente/politie. Een verhuurder gaat dan als hij slim is direct zelf aan de slag daarmee.
Zodra ik de contactgegeven in handen heb wil ik hem zeker even melden over de huidige situatie.
Hoop het netjes zonder alle instanties er omheen op te lossen, maar helaas komt dat niet vaak voor als ik het zo allemaal lees.

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-06 15:52
Het is toevallig niet de stuc/tegelploeg die de hele woning doorgaat voordat het huis voor een ton meer weer te koop komt?

• JustinoFTW
Rostares schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:21:
Het is toevallig niet de stuc/tegelploeg die de hele woning doorgaat voordat het huis voor een ton meer weer te koop komt?
Ik blijf stille hoop houden van wel, maar ik ben bang dat het toch echt huurders zijn.
De eigenaar zit ook in de vastgoed begreep ik van de oude buren, dus dat kan ook van alles betekenen als opknappen, verhuren etc.

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:26
[...]
Ik heb geen idee hoe dit in elkaar zit bij onze gemeente. Kan het wel uitzoeken maar die weg inslaan om dan de klagende zeikert te worden wil ik natuurlijk voorkomen.
[...]
Google eens op: vergunning kamerverhuur <<Naam van de gemeente>>

Succes!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Wat een ellende. Ik zou in ieder geval proberen zo min mogelijk tijd te verliezen, dus als praten/rede niet lukt binnen een week dat gewoon bestoken met politiebezoekjes, wijk-beheerders, etc. Want ervaring leert dat als mensen eenmaal gewend zijn aan dat ze weg komen met een hufterige leefstijl ze niet snel meer gaan buigen.

Eventueel kan je een lotgenoten-clubje beginnen met @philip020z van dit topic, waar volgens mij ook nooit een oplossingg voor gekomen is:
Problemen met buren...ik weet niet meer wat ik moet doen!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:52
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:05:
[...]

:?

In het koopcontract staan die gegevens gewoon :?

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:58:
Vorige week is het huis van de buren overgedragen naar de nieuwe eigenaar (...) Nu is het zo dat er sinds Dinsdag
Hieruit begrijp ik dat de hinder die je ervaart zo’n 4 dagen (misschien ondertussen 5 of 6) duurt? Dat klinkt relatief kort, hoewel het na meerdere slapeloze nachten uiteraard al een aardige impact kan hebben.
ze hebben de contactgegevens in het koopcontract staan.
Als het dus aanhoudt zullen zij, in overleg met de eigenaar, deze naar mij doorsturen
Niet per se waarschijnlijk op dit moment, maar denk erom dat de koper de woning ook weer kan verkopen. Uiteindelijk is dus toch een uittreksel van het Kadaster het meest bewijzend, mocht je ooit toekomen aan serieuze stappen.

Het kan ook nuttig zijn om te vragen of ze de koopakte met je willen delen, maar ik begrijp dat de ‘afspraak’ over zelfbewoning niet vastligt. Je kunt eventueel ook zelf de koopakte raadplegen in het Kadaster, waamee je ook de informatie van de koper ontvangt. Dat kan ook een rechtspersoon zijn zoals een B.V. en dan moet je ook de KvK raadplegen. Dat laatste kan tot een zeker aantal opvragingen gratis via de KvK app.

https://www.kadaster.nl/p...derzoek/koopakte-opvragen

Zoals al is genoemd zal overleg (zeker gezien het relatief korte tijdsbeloop) waarschijnlijk het meest logische zijn, is het niet met de bewoners, danwel met de eigenaar. Er bestaan ook andere vormen van ‘buitengerechtelijke’ conflictbemiddeling zoals buurtbemiddeling of een (betaalde) mediator.

Een website waarop zeer veel informatie staat m.b.t. hinder van buren is van het CCV:

https://www.hetccv-woonoverlast.nl/woonoverlast

Op de website staan allerlei documenten, video’s en tips over mogelijkheden om iets te doen aan hinder. Let op dat hinder een persoonlijke aangelegenheid is, en dat niet elke vorm van hinder ook altijd ongeoorloofd of onrechtmatig is. Buren hebben nu eenmaal enige hinder van elkaar te dulden. Dat betekent niet dat hetgeen je nu ervaart per se rechtmatig is, maar dat je eigen grens van wat acceptabel is niet noodzakelijk leidend hoeft te zijn. Het blijft dus ook een kwestie van jezelf verplaatsen in een ander, hoewel dat met de ene vorm van hinder waarschijnlijk makkelijker is te doen dan de ander.

Mocht het (na verloop van tijd) serieuzer of complexer worden, dan is het goed om je te realiseren dat er grofweg drie juridische routes bestaan. Bedenk wel dat juridiseren een conflict er niet per se beter op maakt, maar als je vastloopt is dat soms toch nodig via:

1. civiel recht: jij vs. je buren danwel jij vs. de koper/verhuurder
2. strafrecht: politie/OM vs. je buren danwel politie/OM vs. de koper/verhuurder
3. bestuursrecht: gemeente vs. je buren danwel gemeente vs. koper/verhuurder

Die routes sluiten elkaar niet uit en kunnen met elkaar samenlopen, hoewel dat niet per se handig is.

Route 1 is relatief het duurste, maar ook het meest ‘stuurbare’, in die zin dat je zelf actie kan ondernemen. Hinder kan onder omstandigheden worden geduid als ‘onrechtmatige daad’ (art. 6:162 BW) en voor hinder door buren is dat nog eens extra uitgewerkt in art. 5:37 BW. Omstandigheden die een rol kunnen spelen om de (on)rechtmatigheid vast te stellen zijn bijvoorbeeld de aard, duur en ernst van de hinder, de gevoeligheid van het handelen (sommige mensen hebben een heel goed gehoor of reukvermogen) of lokatie (wel niet kamerverhuur toegestaan bijvoorbeeld).

Een verhuurder is overigens aan te spreken op het gedrag van huurders, omdat een huurder zich moet gedragen als een goed huurder. In het uiterste geval kan een verhuurder de huurovereenkomst ontbinden, maar daarvoor zul jij de verhuurder in rechte moeten aanspreken en bijvoorbeeld een dwangsom vorderen als een verhuurder niet optreedt (dat hoeft niet per se ontbinding van de huurovereenkomst te zijn uiteraard, voor zover dat überhaupt kan vanuit jouw positie). Het voordeel van de verhuurder aanspreken is dat je vrij eenvoudig kunt nagaan wie dat (waarschijnlijk) is, en dat het los staat van welke huurders er in de toekomst komen huren. Linksom of rechtsom is het wel aan te raden eerst juridisch advies in te winnen voor je naar de (kanton)rechter stapt. Wordt je in het ongelijk gesteld, dan draai je meestal op voor de proceskosten, waaronder een vergoeding voor de adviseur van de andere partij hoewel dat meestal beperkt is via een staffel.

Route 2 is een stuk goedkoper, maar vereist dat je de politie betrekt in het geschil. Veel mensen vinden dat (begrijpelijk) niet leuk, en dat kan weer leiden tot escalatie van de overlast. Datzelfde geldt overigens ook voor route 1 als je het onjuist of te vroeg inzet. Te denken valt aan overtreding van art. 431 Sr (burengerucht), maar ook een geldboete is niet per se afdoende om mensen te laten stoppen uiteraard. Een ander nadeel van route 2 is dat je de controle uit handen geeft aan de politie of het OM en je dus afhankelijk bent van hun handelen.

Route 3 kan op meerdere manieren, maar is waarschijnlijk het meest logische in jouw geval via de relatief nieuwe Wet aanpak woonoverlast uit 2017. Die wet maakt het mogelijk via de Gemeentewet art. 151d dat gemeenteraden in de APV laten opnemen dat burgemeesters de bevoegdheid krijgen om een ‘gedragsaanwijzing’ te geven. Je kunt de APV van je eigen gemeente opzoeken en nagaan of daarin een verwijzing staat naar de tekst in art. 151d lid 1, omdat de VNG gemeenten een ‘voorbeeldtekst’ heeft toegestuurd. Het kan er dus ook anders of helemaal niet instaan (niet alle gemeenteraden hebben volgens mij de wet daadwerkelijk geïmplementeerd).

Let op de laatste zin in lid 2 van art. 151d (ik heb bold aangezet):
2 (...) De burgemeester oefent de bevoegdheid uit met inachtneming van hetgeen daaromtrent door de raad in de verordening is bepaald en slechts indien de ernstige en herhaaldelijke hinder redelijkerwijs niet op een andere geschikte wijze kan worden tegengegaan.
De aanwijzing van een burgemeester is dus een ‘laatste’ redmiddel. In jouw geval is er daar dus zeker nog geen sprake van, maar ook in een later stadium kunnen gemeenten weinig aanleiding zien om onder deze vlag handhavend op te treden. Gemeenten vinden het naar ik begrijp ook lastig om zo op te treden, zeker als ze het nog maar weinig hebben gedaan denk ik. Dat hangt dus af van de gemeente waar je woont en wat je hebt ondernomen. Mocht je vinden dat de gemeente niet adequaat optreedt en er voor art. 151d wel voldoende aanleiding is, dan kun je proberen handhaving af te dwingen via een officieel handhavingsverzoek.

Als er sprake is van zoiets als illegale kamerverhuur, dan is het misschien al sneller mogelijk om de gemeente te laten handhaven. Behalve bepalingen in de APV zoals bovenstaande, hebben sommige gemeenten allerlei lokale regelgeving over verhuur. Soms is er bijvoorbeeld een vergunning of zelfbewoning verplicht.

Eerst maar eens de website van het CCV lezen zou ik zeggen en proberen in gesprek te raken. En uiteraard altijd galant blijven, wat er ook gebeurd. Dat is altijd in je voordeel. Succes!

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• JustinoFTW
Kleine update, gister voor de eerste keer even langs de buren geweest (om 01:00 snachts, na 2 uur geprobeert te gaan slapen zonder succes)
Eerst even netjes voorgesteld, op een nette en rustige toon zoals het hoort. Daarna ook kalm en rustig aangegeven dat ik niet de zeikende buurman wil zijn/worden maar wel graag zou willen slapen. De man aan de deur spreekt gelukkig Nederlands, wat de eerste keer niet het geval was.
Hij bood zijn excuses aan en ze hebben netjes de muziek (harde bonkende bass) uitgezet, hoewel de gespreken/discussies door bleven gaan. Die gespreksgeluiden zijn inderdaad geluiden waar je niet heel veel van kan zeggen, ook zeker omdat de huizen gehorig zijn. Daar stoor ik mij overigens ook niet echt aan.

Tot nu toe dus wel een beter gevoel over en ga mij morgen avond (wat ik sowieso al van plan was) even fatsoenlijk voorstellen. Ben benieuwd hoe het verder loopt, want zelfs een paar dagen slechte nachtrust hakt er al behoorlijk in.

@Number10 ik ga morgen je info even doornemen, ik ga nu even slaap inhalen. De heren liggen ook op bed vermoed ik haha

Hoop het in ieder geval direct met de bewoners/huurders op te lossen. Dat is ook voor de toekomst het beste middel in mijn ogen!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Enigszins bemoedigend maar het is toch verschrikkelijk dat je in zo'n situatie moet leven :{

Hopelijk komt het goed, ik hoop het

Hoi :)

• dimi_v
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:37
[...]

[...]

Toevallig belde de oude buurvrouw net, na mijn appje, ze hebben de contactgegevens in het koopcontract staan.
Als het dus aanhoudt zullen zij, in overleg met de eigenaar, deze naar mij doorsturen.
Waarom doen ze daar zo heimelijk over?? Je mag toch wel weten wie de eigenaar van het aangrenzende pand is. Stel dat er gemeenschappelijk onderhoud moet plaatsvinden, of je hebt lekkage die van hun badkamer of dak komt. Wat een gedoe zeg. Als de koper niet akkoord gaat, wat dan? Moeten jouw oude buren tot in lengte van dagen dan intermediair tussen jullie en het Polenhotel verhuurder zijn?

Je oude buren zijn gewoon bang dat jij ze kwalijk neemt wat er nu inzit denk ik

[Voor 10% gewijzigd door dimi_v op 15-11-2020 23:21]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:16

BazzH

Kei-goed...

dimi_v schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:18:
[...]

Waarom doen ze daar zo heimelijk over?? Je mag toch wel weten wie de eigenaar van het aangrenzende pand is. Stel dat er gemeenschappelijk onderhoud moet plaatsvinden, of je hebt lekkage die van hun badkamer of dak komt. Wat een gedoe zeg. Als de koper niet akkoord gaat, wat dan? Moeten jouw oude buren tot in lengte van dagen dan intermediair tussen jullie en het Polenhotel verhuurder zijn?

Je oude buren zijn gewoon bang dat jij ze kwalijk neemt wat er nu inzit denk ik
Je kunt het zo opvragen bij het Kadaster. Dus dat is dan een geheim van 2 of 3 euro.

Think smart........ Act stupid........

• Delakhan
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08-06 17:15
Ik heb goed contact gehad met een Poolse buurman afgelopen jaren. Deze woonde naast mij onder de leegstandswet samen met zijn partner met kind op komst. Hiermee heb ik buiten in het zonnetje onder het genot van een pools biertje weleens het woonoverlast van zijn 'landgenoten' besproken. (Niet racistisch bedoeld...)

Deze had voorheen ook regelmatig met meerdere volwassenen samen in een vaak te kleine woning gewoond. Hij gaf aan dat ze gewoon geen rekening houden met de omgeving. Mede ook omdat ze vaak maar 1 seizoen in een woning waren. En hierdoor geen binding hadden met de buurt of interesse hadden dit aan te gaan. Ook waren er veel ergernissen onderling omdat ze vaak met te veel bewoners in een woning zaten en badkamer/keuken moesten delen. Wat natuurlijk voor de nodige woordenwisseling zorgden, aldus hem. Mijn ervaring is trouwens dat het duits vaak beter is dan het engels.

Ik wens je veel sterkte, het enige wat ik weet is dat er in sommige gemeente wetgeving is omtrend:"woningdelen" hierbij moet dacht ik min 12m2 woonoppervlak per volwassenen zijn maar wanneer het geen één huishouden betreft kan ook het aantal volwassenen (soms al 3 of meer) per woning gelimiteerd zijn.

Heb geen juridische kennis en zeg het uit mijn hoofd maar ik zou hier ook eens naar kijken...

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:50
Ik raad je aan zsm naar een andere woning uit te kijken. Hoe je het ook went of keert dit ga je niet winnen.
Tenzij je 3 jaar van leven hieraan wilt spenderen en door alle stress 5 jaar eerder sterft.

Helaas ervaringsdeskundige in de huur (woningbouwcorp).

Ondanks dat de overlastgevende geen huurders bescherming had (speciaal traject voor dakloze junks) en er een huizenhoog dossier lag, de politie 2x p.w. langskwam, zijn wij na een jaar weggegaan voor onze eigen sanity.

Bij koop wordt dat alleen maar.lastiger. de gemiddelde poolse enclave in de woonwijk is waarschijnlijk vergelijkbaar qua overlast met mijn junkie buurman.

[Voor 54% gewijzigd door eL_Jay op 16-11-2020 12:20]

• Perseus
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:11
Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande reactie. Met veel moeite, tijd en stress kun je misschien het overlastniveau enigszins verlagen, maar je zal je er altijd op fixeren en blijven storen. Makkelijkste en meest stressvrije oplossing is verhuizen.

• JustinoFTW
Delakhan schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:35:
Ik heb goed contact gehad met een Poolse buurman afgelopen jaren. Deze woonde naast mij onder de leegstandswet samen met zijn partner met kind op komst. Hiermee heb ik buiten in het zonnetje onder het genot van een pools biertje weleens het woonoverlast van zijn 'landgenoten' besproken. (Niet racistisch bedoeld...)

Deze had voorheen ook regelmatig met meerdere volwassenen samen in een vaak te kleine woning gewoond. Hij gaf aan dat ze gewoon geen rekening houden met de omgeving. Mede ook omdat ze vaak maar 1 seizoen in een woning waren. En hierdoor geen binding hadden met de buurt of interesse hadden dit aan te gaan. Ook waren er veel ergernissen onderling omdat ze vaak met te veel bewoners in een woning zaten en badkamer/keuken moesten delen. Wat natuurlijk voor de nodige woordenwisseling zorgden, aldus hem. Mijn ervaring is trouwens dat het duits vaak beter is dan het engels.

Ik wens je veel sterkte, het enige wat ik weet is dat er in sommige gemeente wetgeving is omtrend:"woningdelen" hierbij moet dacht ik min 12m2 woonoppervlak per volwassenen zijn maar wanneer het geen één huishouden betreft kan ook het aantal volwassenen (soms al 3 of meer) per woning gelimiteerd zijn.

Heb geen juridische kennis en zeg het uit mijn hoofd maar ik zou hier ook eens naar kijken...
Dat klinkt inderdaad een beetje als mijn situatie, maar het lijkt nu al wat te verbeteren sinds mijn nachtelijke bezoek.
Perseus schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:23:
Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande reactie. Met veel moeite, tijd en stress kun je misschien het overlastniveau enigszins verlagen, maar je zal je er altijd op fixeren en blijven storen. Makkelijkste en meest stressvrije oplossing is verhuizen.
eL_Jay schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:15:
Ik raad je aan zsm naar een andere woning uit te kijken. Hoe je het ook went of keert dit ga je niet winnen.
Tenzij je 3 jaar van leven hieraan wilt spenderen en door alle stress 5 jaar eerder sterft.

Helaas ervaringsdeskundige in de huur (woningbouwcorp).

Ondanks dat de overlastgevende geen huurders bescherming had (speciaal traject voor dakloze junks) en er een huizenhoog dossier lag, de politie 2x p.w. langskwam, zijn wij na een jaar weggegaan voor onze eigen sanity.

Bij koop wordt dat alleen maar.lastiger. de gemiddelde poolse enclave in de woonwijk is waarschijnlijk vergelijkbaar qua overlast met mijn junkie buurman.
Ik vindt verhuizen niet echt een oplossing als ik heel eerlijk moet zijn, zeker niet na een week. Dat is meer het probleem uit de weg lopen en hopen dat je nieuwe buren niet zo zijn.
Voordeel is dat ik nu een hoekhuis heb en dus gelukkig maar last van één kant kan hebben.

Het lijkt er overigens aardig op dat na mijn nachtelijke bezoek de buren in ieder geval savonds rustiger zijn en de muziek uit houden.

• JustinoFTW
Vanmiddag een aantal keer een verhuisbus langs zien komen, en wat denken jullie? Die luidruchtige polen zijn sinds donderdag al vertrokken! Geen idee waarom, want het waren huurders en geen klussers, maar helemaal prima.

Er zit sinds vandaag een jong gezinnetje in die tot zover een heel stuk rustiger zijn (op de verhuis geluiden na, maar dat hoort er nou eenmaal bij haha)

Ondertussen ook de contactgegevens van de eigenaar, dus zodra ik mijn ideeen met bijv de schutting heb ga ik hem eens contacteren.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:13

T-Infinity

Heen en weer....

Yowzawood schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:52:
[...]

De grap is dat het natuurlijk gewoon een lulverhaal van je buren is. Je verkoopt gewoon aan de hoogste bieder en daarmee is het klaar.

Echt niemand gaat als particuliere verkoper iets vastleggen over het toekomstig gebruik. Het zal je een zorg zijn als je je geld maar hebt. En als je zoiets al zou willen is het vaak juridisch niets waard omdat het iemand onredelijk in zijn gebruik aantast.
Niet iedereen is zo op geld gericht. Ik zou mijn huis niet aan de hoogste bieder verkopen als dat een erge tokkie zou zijn. Dat zou ik mijn buren niet aan willen doen. Maargoed dat gaat dus over het kiezen van een koper. De stap zetten om contractueel zaken vast te leggen zou mij ook te ver gaan.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:41

Oekol

waka waka hey hey

JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:25:
[...]

Ik blijf stille hoop houden van wel, maar ik ben bang dat het toch echt huurders zijn.
De eigenaar zit ook in de vastgoed begreep ik van de oude buren, dus dat kan ook van alles betekenen als opknappen, verhuren etc.
Daar heb je je antwoord. Zit in 't vastgoed, die gaat er dus nooit zelf wonen. Succes met de Polen! Buren hebben gewoon hun eigen voortuin schoongeveegd en wat geld opgehaald bij de hoogste bieder.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:35
T-Infinity schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:57:
[...]

Niet iedereen is zo op geld gericht. Ik zou mijn huis niet aan de hoogste bieder verkopen als dat een erge tokkie zou zijn. Dat zou ik mijn buren niet aan willen doen. Maargoed dat gaat dus over het kiezen van een koper. De stap zetten om contractueel zaken vast te leggen zou mij ook te ver gaan.
Dan moet je wel heel principieel zijn om een hoger bod van 10k niet te accepteren of der mate geld als ballast hebben. Voor beide respect. Ik denk dat 99,9% van de medemens die 10k pakt.

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Succes.. Die knakker gaat het echt niet leeg laten staan. Dus wie weet wat je allemaal langs je krijgt over de tijd heen.

Afhankelijk van de buurt/woning kan dit nog erger zijn als de woningbouw.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gallifrey
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14-01 22:05
Dit is grappig, ik begon me serieus af te vragen of ik hier een post had geplaatst.

De woning boven mij is enkele maanden geleden verkocht. Ik had met de eigenaar afgesproken dat hij aan een particulier zou verkopen. Dus hij een man gesproken die aangaf weinig te willen verbouwen, kwam er bij het ondertekenen van de notaris achter dat er een vastgoedmaatschappij achter zit die enkel geld wil verdienen aan verhuur. Die heeft het vervolgens aan een beheermaatschappij gegeven en die heeft het aan een partij gegeven die het vervolgens verhuurt heeft aan een Pools gezin met drie volwassenen en twee kinderen waarvan 1 een hyperactieve autistische peuter is die zoveel lawaai maakt dat er barsten in het plafond komen. Ze hebben inmiddels peuken en maden in de onderliggende tuin gegooid en voor de regenperiode stond er bijna elke dag een nieuw blikje bier in het portiek. Echt afschuwelijk.

Ergste is dat je er inderdaad zo goed als niets aan kan doen zo lang ze vanaf 2200 maar stil zijn. En in mijn geval zitten al die maatschappijen in andere steden en geven geen ruk om de buren, zo lang ze hun huur maar krijgen.

Goed om te horen dat jij in ieder geval nu betere buren hebt.

Is trouwens echt een plaag momenteel, al die figuren die huizen opkopen om ze vervolgens te verhuren. Ik krijg een paar keer in de maand zo'n handgeprint briefje van 1 of andere figuur die graag mijn woning wil kopen in de bus.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Morpheusk schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:06:
[...]

Dan moet je wel heel principieel zijn om een hoger bod van 10k niet te accepteren of der mate geld als ballast hebben. Voor beide respect. Ik denk dat 99,9% van de medemens die 10k pakt.
Ik hoor genoeg verhalen hier in Amsterdam en omstreken waar de verkoper uitgesproken kiest om een woning niet te verkopen aan buitenlanders (die meer betalen), maar het enkel en alleen aan Nederlanders (of Belgen in 1 geval :+ ) wil verkopen.

Zonder dit soort mensen zouden alle huizen in Amsterdam in no-time in Chinees bezit zijn. Er zijn hele straten waar men weigert te verkopen aan buitenlanders van ver weg. Of daar racisme bij te pas komt weet ik niet, de argumenten die ik vooral hoor zijn zaken als: "We willen geen AirBNB-straat worden" en "We willen geen overlast van glimmende jassen met bontkraagjes op scooters".

Nu weet ik niet of dit de juiste manier van handelen is, want wie wil nou niet een lading AirBNBs in de straat en leegstand door Chinese investeerders die d'r een paar weken per jaar zijn? :+

• BFmango
  • Laatst online: 14-06 17:57
99ruud99 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:34:
Of niet. Want we zijn hier in Nederland en hier praten we Nederlands.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:42
JustinoFTW schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:52:
Vanmiddag een aantal keer een verhuisbus langs zien komen, en wat denken jullie? Die luidruchtige polen zijn sinds donderdag al vertrokken! Geen idee waarom, want het waren huurders en geen klussers, maar helemaal prima.

Er zit sinds vandaag een jong gezinnetje in die tot zover een heel stuk rustiger zijn (op de verhuis geluiden na, maar dat hoort er nou eenmaal bij haha)

Ondertussen ook de contactgegevens van de eigenaar, dus zodra ik mijn ideeen met bijv de schutting heb ga ik hem eens contacteren.
Jij wint de staatsloterij niet meer, al je geluk is bij deze verbruikt. :P

• 99ruud99
BFmango schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:30:
[...]
Of niet. Want we zijn hier in Nederland en hier praten we Nederlands.
was sarcasme ;)

• 99ruud99

eerste wat je doet is dus even langsgaan met een verse appeltaart, en een verse lasagne, zonder zelf naar binnen te gaan.
Klinkt raar, maar die lasagne gaan ze heel dankbaar mee zijn - even niet hoeven koken na een lange dag werken. Gewoon hop lasagne de oven in.

Anoniem: 1031525

Wat een opluchting! Mijn bloed ging al koken van de onmacht die ik voelde in je openingspost.
Ik zou zelf zo snel mogelijk contact opnemen met de eigenaar om hem om enige zekerheid te vragen of dat gezinnetje er nu voorlopig blijft of dat die over een paar weken ook weg zijn...
In ieder geval fijn dat je de komende tijd weer rust hebt en hopen dat dat zo blijft.

• Neutrino
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 13:47
Ik persoonlijk zou het onderstaande bouwen. Het zal je woonruimte wel wat verkleinen, maar als je geen medewerking kan krijgen van je buren, zal dit in ieder geval enorm helpen.

YouTube: Wall Soundproofing with the ReductoClip Independent Wall System

• WeiserMaster
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:23
Prutsertje13 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:38:
Geluidsopnames zijn belangrijk, eveneens een logboek bijhouden met de tijden en overlast.
Ik woon zelf in van die containerwoningen, en het duurt maanden politie en verhuurder inschakelen voordat nieuwe buren doorhebben dat elke dag van ~1400 tot 0600 uur s'ochtends keihard muziek of feesten niet oké is 8)7
Bizar hoe dat hier gaat.
Maar zonder opnames, een logboek en elke keer inschakelen van politie schiet je niet veel op, je wordt heel snel afgedaan als iemand die zich aanstelt :X

• jaikzelf
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-01 22:52
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:19:
[...]

Helaas niet, het zijn koopwoningen zonder enige VVE.
Dit ben ik totaal niet met u eens,
Ik heb meerdere panden in grote steden en ik ben als eigenaar wel degelijk aansprakelijk.
Ik ben ook nog eens voorzitter van een VVE.
*knip*
Dergelijke beschuldigingen laten we achterwege

[Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 25-11-2020 10:15]

• Ryan1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-06 11:24

Ryan1981

Je ne sais pas

Probeer een (anonieme) brief in pools in de brievenbus. Daar kun je op een beleefde neutrale niet aanstootgevende manier uitleggen waar je last van hebt.

Ik moet wel zeggen, het eerste wat ik altijd lees is praten met de buren maar mijn mening is dat de boosdoeners heel goed weten dat ze zich asociaal gedragen, het interesseerd ze gewoon niet, en praten gaat weinig uitvoeren.

Wij gaan binnekort verhuizen (niet vanwege de buren wij zijn van huren naar koop gegaan, hopelijk treffen we het nu beter). Onze huidige benedenburen geven niets om hun omgeving. Ze zijn nu 4:14AM aan het stofzuigen, aan het ruzien. Ze hebben 2 jonge kinderen die heen en weer rennen elke avond wat resulteert in een luid gebonk. Ze laten de kinderen met een bal in de flat spelen. Onze verhuurder eist dat de vloer een geluidsdempende laag heeft maar ik denk dat zij die niet hebben. In de ochtend blaast er iemand regelmatig op een misthoorn. Er was een periode dat er zeer luide pianomuziek klonk (van een cd ofzo) soms wel om 5:30AM. Hier hebben wij op geacteerd met een anonieme brief en dat is gestopt 2 weken later.

Ik snap nog wel dat de kinderen energie kwijt willen en dat de corona situatie daarbij niet helpt maar deze familie doet niets om het tot een minimum te beperken.

Mocht verhuizen geen optie zijn en heeft praten/brief niets uitgehaald, dan zou ik bewijslast gaan opbouwen. Filmcamera met geluid op de muur richten en de voorvallen opslaan. Dan een compilatie meenemen van 10 minuten naar de wijkagent, hem laten zien/horen zodat hij weet dat jij een goede reden hebt om te klagen en dan vanaf dat moment elke keer als het raak is de politie bellen. Iets anders zou ik ook niet weten.

Zo ook even gevent! :p

• _Arthur
  • Nu online
Lezen luitjes! De Polen zijn reeds foetsie!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
jaikzelf schreef op maandag 23 november 2020 @ 02:46:
[...]

Dit ben ik totaal niet met u eens,
Ik heb meerdere panden in grote steden en ik ben als eigenaar wel degelijk aansprakelijk.
Ik ben ook nog eens voorzitter van een VVE.
u zit gewoon te liegen
Waar heb je het over?

• JustinoFTW
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:21:
Lezen luitjes! De Polen zijn reeds foetsie!
Heb de startpost even geupdatet :9

• JustinoFTW
Toch nog maar even een topic-bump.
Het is helaas na 2 weken een slagveld aan de andere kant.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 3% gewijzigd door JustinoFTW op 19-02-2021 15:03]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De verhuurder WIL niets meer betekenen klopt beter als kan niets meer betekenen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Ik denk dat er weinig meer mogelijkheden zijn dan een goede advocaat zoeken.

• BFmango
JustinoFTW schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:01:
Toch nog maar even een topic-bump.
Het is helaas na 2 weken een slagveld aan de andere kant.

***members only***
Verhuizen.

En dan naar een buurt zonder Poolse huurtokkies.

Je kunt lullen wat je wil, maar er is sprake van een trend.

• JustinoFTW
BFmango schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Verhuizen.

En dan naar een buurt zonder Poolse huurtokkies.

Je kunt lullen wat je wil, maar er is sprake van een trend.
Verhuizen is de verhuurder zijn zin geven. En dat was ik niet van plan.
Heb hier net een groot stuk grond bijgekocht als tuin, dus was niet van plan om te gaan.

Als ik in de toekomst verhuis, samen met mijn vriendin, dan wordt het iig een huis met spouwmuur, of vrijstaand. Dankzij deze huurpraktijken er achtergekomen dat het rijtje huizen hier is doorgelegd qua betonplaten. Dus je voelt en hoort alles idd een stuk erger.

• BFmango
JustinoFTW schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Verhuizen is de verhuurder zijn zin geven. En dat was ik niet van plan.
Heb hier net een groot stuk grond bijgekocht als tuin, dus was niet van plan om te gaan.

Als ik in de toekomst verhuis, samen met mijn vriendin, dan wordt het iig een huis met spouwmuur, of vrijstaand. Dankzij deze huurpraktijken er achtergekomen dat het rijtje huizen hier is doorgelegd qua betonplaten. Dus je voelt en hoort alles idd een stuk erger.
Mijn eerste huis kocht ik in een buurt met sociale huur en koop door elkaar. Daarna verhuisd naar een betere buurt met duurdere woning en alleen koop. Wereld van verschil in type mens. Beste beslissing ooit.

Pas goed op jezelf en als je over een jaar nog loopt te klooien gewoon eieren voor je geld kiezen en verhuizen. Maar da’s mijn advies. Een strijd voeren tegen een stel tokkies is niet hoe ik mijn leven wil leven. Al helemaal niet als ze hier niet zijn geboren en uit een hele andere cultuur komen, dat brengt aanvullende problemen met zich mee.

• JustinoFTW
BFmango schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Mijn eerste huis kocht ik in een buurt met sociale huur en koop door elkaar. Daarna verhuisd naar een betere buurt met duurdere woning en alleen koop. Wereld van verschil in type mens. Beste beslissing ooit.

Pas goed op jezelf en als je over een jaar nog loopt te klooien gewoon eieren voor je geld kiezen en verhuizen. Maar da’s mijn advies. Een strijd voeren tegen een stel tokkies is niet hoe ik mijn leven wil leven. Al helemaal niet als ze hier niet zijn geboren en uit een hele andere cultuur komen, dat brengt aanvullende problemen met zich mee.
Ik ben het compleet met je eens! Klinkt als een soortgelijke sutuatie. En dat is ook zeker mij plan, alleen niet direct. Mijn huis, die ik gekocht heb in 2015, is nu incl tuin 2x zoveel waard. Het nadeel is dat ik ook behoorlijk duur moet terugkopen. En dat red ik dan weer niet qua hypotheek

• Valorian
[...]
Maar die beslissing voorkomt niet altijd ellende zoals TS nu in zit. Hij zit kennelijk óók in een koop rijtje, alleen iemand heeft besloten te kopen en verburen aan aso’s. Dat kan bij jouw buren ook gebeuren als hun huis verkocht wordt aan zo’n belegger/verhuurder. Dat heeft dus vooral te maken met geluk/pech.

• Scuderia110
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
Heb met je te doen, let op jezelf, burengerucht kan een leven kapot maken. Succes, hopelijk komen er snel normale mensen naast je.

Heb niet alles doorgelezen (dus misschien advies wat je al gehad hebt), maar je kunt nakijken of er een hypotheek op rust en bij wie die loopt. Als ze verhuren zonder toestemming krijgen ze serieuze problemen met de hypotheekverstrekker, die geeft ze dan een aantal weken om de huurders eruit te krijgen, weet niet precies de procedure. Kun je zelf achteraan gaan.

Nogmaals succes.

• JustinoFTW
Scuderia110 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:32:
Heb met je te doen, let op jezelf, burengerucht kan een leven kapot maken. Succes, hopelijk komen er snel normale mensen naast je.

Heb niet alles doorgelezen (dus misschien advies wat je al gehad hebt), maar je kunt nakijken of er een hypotheek op rust en bij wie die loopt. Als ze verhuren zonder toestemming krijgen ze serieuze problemen met de hypotheekverstrekker, die geeft ze dan een aantal weken om de huurders eruit te krijgen, weet niet precies de procedure. Kun je zelf achteraan gaan.

Nogmaals succes.
Thanks voor de tip, en het medeleven!
Ik ga eens kijken of dat te achterhalen valt. Enig idee of dit ergens op te vragen is? Ik ga iig even zoeken!

EDIT: Zie net bij Kadaster voor €3,- dus dat maar even doen

EDIT2: Was er natuurlijk al bang voor. Een verhuurhypotheek :+

[Voor 6% gewijzigd door JustinoFTW op 20-02-2021 21:55]

• Valorian
JustinoFTW schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Thanks voor de tip, en het medeleven!
Ik ga eens kijken of dat te achterhalen valt. Enig idee of dit ergens op te vragen is? Ik ga iig even zoeken!

EDIT: Zie net bij Kadaster voor €3,- dus dat maar even doen

EDIT2: Was er natuurlijk al bang voor. Een verhuurhypotheek :+
Je gaf eerder al aan dat er meerdere huishoudens in de woning lijken te wonen. Ik zou daar op door gaan / het aankaarten bij gemeente. Als dat inderdaad niet toegestaan is dan maak je denk ik toch wel veel kans dat je daar iets kan winnen. Andere optie is voortaan bij elke vorm van lawaai de politie bellen en aangeven dat je het idee hebt dat er sprake is van huiselijk geweld en je je zorgen maakt om het gezin in die woning. Gezien de mate van lawaai die je omschrijft zit je dan waarschijnlijk nog dicht op de waarheid ook...

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:30
[...]
dat het jou beste beslissing ooit is is mooi maar het geeft geen garantie dat het nooit veranderd

ken genoeg mensen die in de (tussen haakjes) betere buurten wonen en elkaar ook naar het leven staan

dat gezegd hebbende heeft TS gewoon een probleem want hij kan of wil niet verhuizen

*knip*
Dat soort adviezen geven we dus niet.

mag het nee helpt het? in sommige gevallen wel ja ;)

[Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 22-02-2021 19:19]

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:41
[...]

Ik woon nu in een 2 kapper, maar de volgende word vrijstaand.
Heb gelukkig niet veel geluidsoverlast van de buren.

Maar bij ons zit het meer in centimeters pikken in de tuin.
Heg was dood tussen ons in. Zij wilden geen nieuwe heg, dus ik moest de schutting op eigen grond zetten.
Buurman heeft lijntje gespannen waar de erfgrens zat.
Keurig aan gehouden.
Paar jaar later, heg weg, schutting met palen tussen mijn palen in om 4cm te winnen omdat hij anders niet mooi uit kwam.

Altijd gedoe met verf.
Pas ik mijn kleuren enigszins aan op hem, kiest hij een compleet ander kleurschema.

Verbouwen ook altijd gezeik.

Nee, voor mij geen buren meer.
100m ertussen is dichtbij zat. :9
(nu nog even sparen)

M.A.W. zolang er buren zijn hou je toch altijd wel een beetje gedoe of irritaties.

[Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 22-02-2021 14:02]

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

Anoniem: 310408

Maak je geen zorgen, je roept niet op tot burgerlijke ongehoorzaamheid maar tot intimidate en dreigen met geweld. Omdat het 'goedkoper is'. Behoorlijk strafbaar, volledig laakbaar en van mij mag je van tweakers af.

Ridicuul dat mensen dit soort dingen gewoon intypen zonder zich te schamen.

Maak volgende keer een TR aan, zodat wij het op kunnen pakken aub.

[Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 23-02-2021 09:53]

• bie100
falconhunter schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Maak je geen zorgen, je roept niet op tot burgerlijke ongehoorzaamheid maar tot intimidate en dreigen met geweld. Omdat het 'goedkoper is'. Behoorlijk strafbaar, volledig laakbaar en van mij mag je van tweakers af.

Ridicuul dat mensen dit soort dingen gewoon intypen zonder zich te schamen.
tja dreig nergens met geweld of intimidatie dat maak jij ervan

en het klopt ik schaam me nergens voor :)

vind het bedreigender dat jij vind dat ik van tweakers af moet ik geef een mening daar ben je het niet mee eens prima toch

maar om dan gelijk te zeggen je moet van tweakers af voor een mening dat zegt meer over jou dan over mijn

maar goed het is een mening he geen waarheid

[Voor 20% gewijzigd door bie100 op 22-02-2021 15:27]

• Randfiguur
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:46
Over horrorburen gesproken... Jij bewijst dat het blijkbaar altijd erger kan dan geluidsoverlast.

[Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 23-02-2021 09:55. Reden: Quote aangepast]

• bie100
Randfiguur schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Over horrorburen gesproken... Jij bewijst dat het blijkbaar altijd erger kan dan geluidsoverlast.
nee hoor ik ben een goede buur niks mis mee of je het gelooft of niet

maar ik kan me voorstellen dat je naar andere maatregelen grijpt als het water aan je lippen staat

is dat goed? nee natuurlijk niet maar ik begrijp het wel

kan me eigen nog herinneren het verhaal van Gijsbert Ruiter die had jarenlange terreur had van een woonwagenkamp en dat liep toen ook uit de hand

niet goed wel te begrijpen

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bie100 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:33:
is dat goed? nee natuurlijk niet maar ik begrijp het wel
Je gaat alleen een tandje verder als "begip". Je stelt het voor als methode van handelen.
Een subtiel maar belangrijk verschil.

• bie100
Cyberpope schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Je gaat alleen een tandje verder als "begip". Je stelt het voor als methode van handelen.
Een subtiel maar belangrijk verschil.
dat ben ik met je eens dat had ik beter kunnen verwoorden (y)

• TheZenMeister
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:29
Ik heb ook dergelijke buren gehad. Niks hielp. Politie deed niks. Zelfs een fles champagne als cadeau gegeven etc. Het werd eigenlijk alleen maar erger totdat ik de deur intrapte en hun installatie heb gedemonteerd met een vriendelijke boodschap.
Het is misschien niet erg burgerlijk maar het was wel stil.

• JustinoFTW
TheZenMeister schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:35:
Ik heb ook dergelijke buren gehad. Niks hielp. Politie deed niks. Zelfs een fles champagne als cadeau gegeven etc. Het werd eigenlijk alleen maar erger totdat ik de deur intrapte en hun installatie heb gedemonteerd met een vriendelijke boodschap.
Los van dat ik het nogal een extreme manier vindt, vindt ik het moeilijk om je verhaal te geloven. Onder de streep heb je met dat gedrag meer jezelf er bij zodra de buren, waar jij juist last van hebt, aangifte tegen je doet. Let maar eens op hoe snel de politie dan opeens kan werken.

Ga morgen eens met de verhuurder bellen met de vraag wat hij van plan is dit keer in het huis te stoppen. Heb via Google Translate van de huidige b(h)uurtjes begrepen dat ze 2 Maart weg zijn. Dus ik ben dan van de olifanjes af, maar de vraag is natuurlijk wat ik er voor terug krijg.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Het is ook niet zo Zen, Meister...

iRacing Profiel

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

Sterk verhaal. Maar het is dan ook het internet. Chuck Norris :D

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08-06 10:56

YourMom

I put the p in pool.

Burenbonje... kan er helaas van meespreken, toen ik nog bij ouders woonde (en dat was een "goeie" buurt met geheel vrijstaande koophuizen) was er ook eentje naast ons die z'n huis bouwde, enfin, er zat 1 huis tussen, zolang hij het niet bewoonde leek het een 'ok' buur...

Toen kwam ie er wonen met z'n mechelse herdershond, het dier blafte ganse nachten lang, quasi elke nacht... vaak de hele nacht door, blafte zich letterlijk hees, waardoor het geblaf helaas niet stiller werd, gewoon scherper. Buurman zelf was ganse nachten weg (werkte alleen in de namiddag dus kon lekker uitslapen)

Soit: eerst proberen mee praten, onmogelijke mens, vanaf dag 1 beginnen schelden. dus wij en andere buren: politie bellen telkens de hond weer aan z'n onmogelijke blafsessies op onmogelijke uren begon.

En de politie... Die konden niks doen zolang ze zélf geen vaststelling van het blaffende dier tijdens de nachturen konden maken, raar maar waar slaagde hij er steeds in om 5 minuten eerder thuis te komen dan wanneer de politie arriveerde nadat wij, of andere buren in het holst van de nacht hen hadden opgebeld.

Lang verhaal kort: dit heeft vele jaren geduurd en het is zelfs tot een rechtszaak gekomen die in beroep werd hernomen, de rechtszaak alléén heeft 5 jaar in beslag genomen.

Ik wil maar zeggen... zo'n zaken kunnen kl*** uitdraaien en "gelijk hebben is nog geen gelijk halen"...

• bie100
JustinoFTW schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:24:
[...]

Ga morgen eens met de verhuurder bellen met de vraag wat hij van plan is dit keer in het huis te stoppen. Heb via Google Translate van de huidige b(h)uurtjes begrepen dat ze 2 Maart weg zijn. Dus ik ben dan van de olifanjes af, maar de vraag is natuurlijk wat ik er voor terug krijg.
tja of het die verhuurder wat uitmaakt wie die naarst je pleurt het gaat hem alleen om de poen dat blijkt wel

je kan beter met hem afspreken of die een soort van lijst maakt met gedragsregels voor de nieuwe huurders

ik weet dat klinkt niet sympathiek maar het schept wel duidelijkheid ook voor de verhuurders denk dat de verhuurder zelf ook niet zit te wachten op klagende buren ( lijkt mij)

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-06 02:14
FRANQ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Ik woon nu in een 2 kapper, maar de volgende word vrijstaand.
Heb gelukkig niet veel geluidsoverlast van de buren.

Maar bij ons zit het meer in centimeters pikken in de tuin.
Heg was dood tussen ons in. Zij wilden geen nieuwe heg, dus ik moest de schutting op eigen grond zetten.
Buurman heeft lijntje gespannen waar de erfgrens zat.
Keurig aan gehouden.
Paar jaar later, heg weg, schutting met palen tussen mijn palen in om 4cm te winnen omdat hij anders niet mooi uit kwam.

Altijd gedoe met verf.
Pas ik mijn kleuren enigszins aan op hem, kiest hij een compleet ander kleurschema.

Verbouwen ook altijd gezeik.

Nee, voor mij geen buren meer.
100m ertussen is dichtbij zat. :9
(nu nog even sparen)

M.A.W. zolang er buren zijn hou je toch altijd wel een beetje gedoe of irritaties.
Die *** kunnen ook makkelijk vrijstaand wonen.
Ik woon in een 2-1 kap, met die buren geen problemen, maar het vrijstaande ernaast zijn toch ***.

Er bestond een recht van overpad, maar bij verkoop in hun akte is die niet meegenomen, zorgt natuurlijk voor problemen.
Hun geloofde mij niet, kwaad bloed natuurlijk, via gemeente mij in gelijk gesteld, weliswaar is het recht van overpad eraf gehaald kosteloos en een vergoeding om mijn poort naar voorkant van de woning te brengen.
Natuurlijk in mijn nadeel maargoed... als je naar de rechter stapt kostte het me waarschijnlijk toch enkel geld.
Nadien begon hij over de schutting die op de erfgrens staat, maar vanwege windbelasting ietswat scheef stond (zou 10 cm op zijn grond staan... hoe dat gemeten is heb ik gevraagd, is op basis van 'zicht', blijkbaar een rolmaat in z'n oogkassen misschien).
Het verzoek kwam om deze op eigen grond te plaatsen, natuurlijk hoeft dat niet want hij heeft de grond zo gekocht en ook de situatie zo geaccepteerd (enkel schutting recht gezet).
Vervolgens ben ik plaats aan het maken voor mijn poort te verplaatsen, omdat hij zijn fundering niet geisoleerd heeft en waarschijnlijk afstandhouders in de funderingsbalken vergeten is (zelfbouw) denderde bij terugkloppen van diverse stenen ietswat door in z'n huis, kwam hij vertellen wat ik moest doen.
Dan ook nog hebben deze 5 parkeerplaatsen op eigen erf (2 garages + 3 plaatsen op oprit) en nog moest een auto op een openbare plaats staan waardoor mijn vrouw bijna een straat verder zou moeten parkeren.
Op dat moment heb ik er ook *** aan en dan zou ik de auto nog durven parkeren op hun oprit ook als ze deze zelf niet gebruiken!

Dus ook vrijstaande *** buren kun je hebben.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True