Goedemorgen. Wat een leuke actie!
Ik ben bremfm, 19 jaar. Voor velen kwam Corona als iets verschrikkelijks. Ook voor mij. Toch had ik een geluk bij een ongeluk: mijn vriendin, die ik vorig jaar heb ontmoet tijdens mijn studie, komt uit Italië. Vanwege de corona, worden al onze uni lessen digitaal gegeven en is het voornamelijk zelfstudie. We besloten tijdens het semester in zuid Italië, bij haar vader, te gaan wonen!
Het is hier prachtig. Het is een paar minuten wandelen naar het strand. Er zijn bergen, dalen, bossen, steden. Het enige "nadeel": het is hier bijna een 3e wereld land. Met pin betalen? Tuurlijk niet. Een plek om te eten? Ga maar zoeken.
Nou moet ik zeggen dat ik dat ook wel iets rustgevends vind hebben. Ik kan me erg goed focussen op mijn studie, waar ik toch wel 2 uur zoom + 6-8 uur scherm-lezen per dag voor doe. Hier komt de Acer Swift 3 goed van pas:
Ik heb mijn monitor vanuit Nederland meegenomen. Mijn game PC heb ik in Nederland gelaten: als ik die hier aansluit slaan de stoppen eruit. Ik heb dus een oude Xiaomi laptop meegenomen. Vervolgens kom ik er hier achter dat de HDMI aansluit het niet doet: ik zit nu dus met monitor, zonder laptop
Hier is onze slaapkamer, waar mijn vriendin meestal in bed zit te studeren en ik aan het bureau. Sorry voor de bende, we zitten in onze examenweken.
Soms verkassen we naar de eetkamer/keuken, of schopt mijn vriendin me erheen omdat ik loop te klieren. Ook die is lekker knusjes.
Dus waarom zou deze Acer Swift 3 een goede vervanging zijn voor mn oude Xiaomi laptopje?
Het scherm
Oh wat een genot moet het zijn om mijn lessen en lezingen te volgen op een groot, 2256x1504 scherm, ipv mijn 11" hd scherm met krassen.
De accuduur
De stroom hier valt vaak weg. Mijn huidige laptop gaat maar een uur of 2-3 mee, wat erg vervelend is als ik hem niet kan opladen. De Acer Swift 3 heeft een fantastische accuduur dus laat die stromstoringen maar komen!
Het ram
Als ik mijn laptop opstart krijg ik een melding van Zoom dat ik misschien niet genoeg RAM heb. Zegt genoeg toch?
De CPU & Videokaart
Een gloednieuwe i5. Sinds kort is er een avondklok hier: na 10 mag je niet meer naar buiten, we mogen gedurende dag de stad niet uit, en we kunnen alleen nog afhalen. Het begint koud te worden hier. Oftewel: er is niet veel te doen. Hoe erg ik verlang naar een ouderwets potje Rocket League of League of Legends. De Acer zou deze spellen prima kunnen draaien. Daarnaast lijkt het me heerlijk om tussen Zoom en PDF te switchen zonder dat mijn Zoom crasht
De WiFi
Wanneer de stroom het wel doet, hebben we hier te maken met gelukkig hele stabiele wifi. Echter is die redelijk ver weg, en daardoor niet zo ver. Sosm ga ik op mijn hotspot. Ik ervaar niet zo veel problemen tijdens Zoom, maar toch zou het fijn zijn om gebruik te maken van Acer's snelle wifi chip en sterker ontvangen.
Het gewicht
Momenteel iets minder relevant, aangezien alles afhaal is, maar zodra die weer open zijn: er is niks fijner dan lekker voor €1,50 in een bar te ontbijten met koffie en je lezingen te doen. Nou moet ik zeggen dat deze Xiaomi ook lekker licht is, maar toch zou ik de kracht van de Acer met hetzelfde lichte gewicht beter kunnen gebruiken.
HDMI aansluiting
Bijna 5 kg aan monitor meegezuild in het vliegtuig. Waarvoor? Als decoratie in onze slaapkamer. Kan niet wachten tot ik de Acer's werkende HDMI poort kan aansluiten op mijn mooie schermpie en hem na 3 maanden stofhappen kan gebruiken.
Mocht ik deze laptop winnen: ik ga na mijn examens, in december/januari (afhankelijk van Corona en vliegtuigen etc.) een week of twee terug naar Nederland. Of ik vraag mijn ouders hem op te sturen naar me. Dat komt wel goed.