Maak kans op de slanke, lichte Acer Swift 3 laptop!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raym
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 15:20
Het nieuwe werken betekent ook: echt mobiel werken. Meerdere meetings gehad in de auto (wat overigens minder oncomfortabel is als ik eerst dacht) maar ook vanuit de boot.

Toegegeven, het weer is niet perfect op dit moment en het is moeilijk de boot warm te houden zonder een vermogen te verstoken, maar nog steeds kun je mooie dagen hebben dat je vanuit een haven aan de tafel met 5G (T-Mobile) aan het werk kan.

De Swift is een mooi maatje voor een niet al te grote boot en kan tevens dienst doen als OpenCPN kaartenplotter. Enige wat daar voor nodig is is een USB gebaseerde GPS ontvanger!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_tntkA4oKSlzt9qo593DlokBuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs2Goh0GoJw9XBbLyqlQAumq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert Tanghe
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-08 21:41
Een aantal maanden geleden heb ik voor mijn studies een nieuwe Legion 5 aangeschaft. Mijn zus daarentegen is wel eens aan vernieuwing toe. Ze heeft namelijk een 17.3 inch laptop (Dell Inspiron 17 7779), waarvan de accu het slechts twee uur volhoudt tijdens browsen. Ook neemt ze hem elke dag mee naar school, waar hij bijna altijd aan de oplader hangt. Hij past zelfs niet eens in haar rugzak!
Deze Acer Swift 3 ziet er dus perfect uit. Uitstekende prestaties met de Intel Core i7-1065G7, meer dan voldoende opslag, een scherm van topkwaliteit en natuurlijk het belangrijkste voor schoolgebruik: een prachtige accuduur, een erg compact formaat en een heel erg licht gewicht. Haar huidige laptop heeft trouwens nog enkele defecten. Soms begint het scherm uit het niets te flikkeren en na een tijdje blijft het zwart. Daar gaat je schoolwerk dan...
Haar studieplek is wel erg gezellig. In de caravan in de tuin (,ondertussen al wat gezelliger aangekleed met dekens en plantjes 😀).

Veel succes toegewenst aan iedereen die meedoet met de winactie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iUWhvfmDX5tpoe4FW0NFk1aVsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDczQ3whvvzxhLFfyK9bILya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTEzjJQCUmwGgqrtmes3-MX5330=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gECCvjL9LVNZGVi2TMUKzdiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LqaaHeitpvDh84qKxw2VJb3KO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UKXgsYizYMCl7NVAy9JG6g1n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een andere werkplek dan je zult verwachten. Mijn oude HP core duo heeft ondertussen wel een 60Gb SSD maar komt toch wat snelheid te kort. Via het netwek kan ik bij de tekeningen komen die beneden op de PC staan waar ik ontwerpjes teken.
Als ik lekker aan het draaien en frezen ben moet er altijd wel een muziekje aan of in de avonduren de TV. En dan kom ik toch wat te kort, niet alleen machine kracht maar ook WiFi bereik gezien de laptop zelf al niet een te beste ontvangst heeft maar ook de router niet de sterktste is.

Een nieuwe en snellere laptop zou wel wenselijk zijn, met meer HDD ruimte kan ik de bestanden van beneden eerder synchroniseren ipv van daar lezen maar zal ook naast het weergeven van mijn constructietekeningen ook het afspelen van media beter gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s14CzMruYqNPN8SRZNJDKYBF_SQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9uGgYGJYP3j3tEz1MZQPzDRt.jpg?f=user_large

En mijn andere laptop....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6Ri7x4SHPMgk_6lk2M2SOIUz0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y3aFoNrh7OXFpN9Ygy2aHt2w.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door memphis op 23-11-2020 21:58 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterkneusje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-07-2024
Ziehier mijn set-up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFQ8Nx9zTwZwT3kSmm5iHYgMZQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkqHx26UZX6KidL1oBBoV5uU.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen maart met veel plezier mijn eerste pc gebouwd. In dezelfde maand heb ik tevens ook mijn eerste zoontje mogen ontvangen die noodgedwongen nu helaas naast de set-up slaapt. Op de momenten dat de baby slaapt en het rustig genoeg is om te gamen is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik naast zijn bedje intense shooters of racing games ga spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX1DRmZBr9mlph4U6YpMDPt3iJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JK86PzRXFkCh9BfYfRNakLy.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij zou de lichte laptop met goede accuduur me dus de mogelijkheid geven om af en toe even te ontsnappen aan de baby drukte en de goede wifi geeft me de vrijheid om dit in alle hoekjes van het huis te doen. Daarnaast zou de degelijke processor en ram mijn vrouw helpen met lichte videobewerking.

En als ons batterijtje weer helemaal leeg is na een lange dag kan de laptop nog even door zodat we even gezellig een filmpje op bed kunnen kijken samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vis_net
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-07 01:43
Voor het begin van het nieuwe schooljaar eiste de jongste van de drie dat hij eindelijk eens aan een normale bureau zijn huiswerk moest kunnen maken. Dat betekende dus het verplaatsen van de kleine gameroom/kantoor naar de nog kleinere zolderkamer. Ingeklemd tussen kledingkast, vensterbank en achter me het bureau met de consoles, zit ik met mijn neus op de 32" scherm, omdat het kinderbureau eigenlijk niet diep genoeg is. De werklaptop is uiteraard netjes weggewerkt op de vensterbank en de privé 2-in-1 mini laptop is prima in zicht tot het moment dat je de laatste echt wil gebruiken om snel je mail en Tweakers.net te checken. Helaas heb ik geen converter voor de mini HDMI, anders had ik hem kunnen aansluiten op de HDMI matrix. Maar een laptop met een groter scherm om even snel te checken zonder de afstandsbediening van de matrix bij te hoeven pakken, en zonder dat Windows over de zeik gaat vanwege het schakelen tussen resoluties, zou toch wel erg prettig zijn. Verbeteringen en uitdagingen genoeg om snel te kunnen schakelen tussen zakelijk en privé. Dan zou zo'n Acer van pas kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkHTXVCdfgAZ1-0uom__r7tGnLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7t7J4WAzXjWv7WHRSe1kbAM.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso moeten de laptops snel ontkoppelbaar zijn en genoeg sap hebben, mocht ik na een korte break weer terug op mijn werkplek tot de ontdekking komen dat de gamer jr. de monitor heeft ingepikt. Dan kan ik de spulleboel oppakken en plaats nemen aan mijn volgende werkplek, waarbij natuurlijk de kans bestaat dat mijn baas een extra oog in het zeiltje kan houden wat ik allemaal uitspook in al die vage vensters, en als het allemaal niet belangrijk genoeg gevonden wordt, dat ik haar maar eens moest assisteren met coördinerende en operationele activiteiten in de keuken en dinerzaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44czwfxJX7Vo3wJ7_hVRbweO-9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JqrxqfJuEAqPzbJOfzETrQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat levert dit topic een hilarische foto's op d:)b

Heel erg leuk om een kijkje te krijgen in hoe iedereen met het thuiswerken omgaat. _/-\o_

Mijn duit in het zakje......mijn Thuiswerkplek/werkbank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc1cO9T3Edwm0TRv8W-PL3uaaI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eH4T1OsfBIaDmvZFzGUV7PQq.jpg?f=fotoalbum_large

Verre van ideaal op zolder, omdat het er of snikheet is, of net ff te fris |:(

Mijn vrouw werkt beneden in de woonkamer en omdat we allebei zeer regelmatig moeten bellen met klanten en/of collega's komt dat niet goed als we samen in één ruimte moeten werken.
Die telefoongesprekken zijn vaak ook pittig van aard omdat we vaak klanten aan de lijn hebben met "tegenstrijdige belangen" om het maar even simpel te stellen :+ .

Helaas hebben we ook nog eens zéér luidruchtige buren die nou niet bepaald kaas hebben gegeten hoe ze hun kinderen moeten opvoeden. Het rent, gilt en schreeuwt allemaal maar alsof ze alleen op de wereld zijn, slaan met deuren wordt met de paplepel in gegoten.
Ook de afgelopen tijd hebben in ons huizenblok veel verbouwingen plaatsgevonden in diverse woningen wat het thuiswerken allemaal niet echt prettiger maakte. Bellen is iets lastig als ze twee huizen verder met boorhamers badkamers en keukens slopen.

#/rant :P

Mijn oude desktop uit het jaar kruik (ik weet zo even de specs niet eens, zit nu even op kantoor) werkt maar het houd niet over. Heb al UTP getrokken want de WiFi van beneden ging het niet trekken.
Daarnaast heb ik een oude Samsung tablet waar het niet op werken is want daarmee kan ik niet al niet eens inloggen op mijn werkomgeving naast het feit dat het volkomen waardeloos werkt.

Waarom dan de Acer willen?

Sowieso ben ik meestal in meerdere systemen tegelijk aan het werk om deze te kunnen raadplegen. Ik heb dan ook ernstig behoefte aan een extra scherm (normaliter 2x24 inch ter beschikking).
Mijn huidige scherm kan ik eenvoudig aan de Swift koppelen, daar zou ik eigenlijk al enorm meegeholpen zijn :)
Dan kan de PC-kast het veld ruimen voor wat meer ruimte op het werkblad.

Ik gebruik de werkbank namelijk...*drumroll*.....als werkbank voor alle klussen in en om huis.

Een laptopje als de Swift zou me ook de mogelijkheid bieden om zo nu en dan lekker beneden te kunnen werken en indien nodig kan ik dan even verkassen naar zolder.

Ook buiten het werk om kan ik met de Swift wat plezieriger forummen als mijn vrouw bijv. Netflix kijkt en ik Kerstfilm #17 wel even kan overslaan of met een half oog mee kijk. Samen op de bank blijft toch een stuk gezelliger dan een eind bij elkaar vandaan.

Anyway......hopelijk komen we met de vaccinaties in een stroomversnelling terecht naar weer een normale gang van zaken. Tot die tijd zou ik blij zijn met de Acer :)

succes allemaal die meedoen d:)b :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riannedeg
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKUFITYrWO3MY4GigScbdCPHTxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsh1R3DbgKWfw2HItLiAi4OO.jpg?f=fotoalbum_large

Verbannen naar de rommelzolder
Efficient werken is zo je reinste kolder
Want het is koud en stoffig in deze nok
En regelmatig vind ik mijn muis terug in een oude sok.
Met de Acer (en een warm kleedje) op de bank: dat lijkt me pas fijn,
Dus ik hoop dat ik de gelukkige winnaar zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Mijn werk plek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3GgYNBGebjRV5xmEE-JzTtC2zc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QG80ANumerWfWGBiCFLvGlr0.jpg?f=fotoalbum_medium
De laptop had ik gekocht toen ik nog geen vader was en nog tijd had om te gamen. Met zo'n zware laptop, die niet lang zonder prik kan, misschien een 1/2 uurtje op de accu is ergens anders zitten geen pretje. Het is te groot en te zwaar om ergens anders neer te zetten dan op de grond met een stopcontact in de buurt. Zelfs zo zwaar dat de accu het langer uit houdt dan dat je de laptop op je schoot kan houden. Ga je even naar de wc en de 2 jarige zit er gelijk achter. Was die laptop maar kleiner en lichter, dan kon je die even op de kast leggen zodat je niet weer crtl+alt+pijltje hoeft te doen of plaktoetsen uit te zetten. Het geluidje vind ze erg leuk, ik wat minder...

Tijden veranderen, en eisen ook, met zo'n lichte en goede accu die de Acer Swift heeft kan ik op elke stoel in huis lekker werken zonder last te krijgen van je benen. Of op de bank samen met de kleine een Nijntje filmpje kijken ter ontspanning. En wat wel heel erg fijn is als je even van je laptop weg moet, kan je de Acer Swift zo buiten bereik leggen en erna gelijk weer verder zonder eerst te herstellen wat de kleine veranderd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Felicitaties aan de winnaar.

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:28
Is de winnaar al bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dat zou je denken aan @Verwijderd zijn post ;) , maar vandaag (26-11) zou in elk geval de winnaar een e-mail krijgen.

De dag is nog jong, maar ík heb in elk geval nog geen e-mail :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:12
Fraggert schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:50:
[...]

dat zou je denken aan @Verwijderd zijn post ;) , maar vandaag (26-11) zou in elk geval de winnaar een e-mail krijgen.

De dag is nog jong, maar ík heb in elk geval nog geen e-mail :+
Ik ook nog niet.. nog steeds duimende :*)

• spaansie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 16:25
Ik heb heel veel email, maar geen mededeling dat ik de winnaar ben. Weinig hoop meer aan zo aan het einde van de dag :(

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
Hahaha inderdaad! Maar wat niet is kan nog komen...acht de kans alleen klein :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik win nooit wat dus ben niet teleurgesteld....

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:28
Who knows... It ain't over till the fat lady sings...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spaansie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 16:25
Denk dat het over is. Net me vrouw horen zingen😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AiR60
Ik ben benieuwd wie dan de gelukkig
Is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

@marijngr@LuukaLike @Moonsugar
Het lijkt erop dat er nog geen winnaar is van deze actie, ondanks dat er was genoemd dat er uiterlijk gisteren een winnaar bekend werd gemaakt.Gaat dit nog gebeuren?

Gezien de winnaar per email wordt gecontacteerd, en de email niet publiekelijk beschikbaar is kan er alleen vanuit T.net de email worden gestuurd (en niet vanuit Acer). Kan er bevestigd worden dat er een winnaar aan is gewezen, en dat er dus daadwerkelijk een laptop is weggegeven zoals gecommuniceerd is? Het voelt nu een beetje raar aan; er wordt wel een actie aangekondigd en mensen doen mee maar de prijs lijkt niet te worden uitgereikt. (of iig niet publiekelijk bekend gemaakt).

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Theo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:22:
Het lijkt erop dat er nog geen winnaar is van deze actie, ondanks dat er was genoemd dat er uiterlijk gisteren een winnaar bekend werd gemaakt.Gaat dit nog gebeuren?

Gezien de winnaar per email wordt gecontacteerd, en de email niet publiekelijk beschikbaar is kan er alleen vanuit T.net de email worden gestuurd (en niet vanuit Acer). Kan er bevestigd worden dat er een winnaar aan is gewezen, en dat er dus daadwerkelijk een laptop is weggegeven zoals gecommuniceerd is? Het voelt nu een beetje raar aan; er wordt wel een actie aangekondigd en mensen doen mee maar de prijs lijkt niet te worden uitgereikt. (of iig niet publiekelijk bekend gemaakt).
Of misschien dat de winnaar zich hier wil bekendmaken door een review te schrijven d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Het lijkt mij dat als er een winnaar was er vast wel een frontpage artikel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memphis schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:44:
Het lijkt mij dat als er een winnaar was er vast wel een frontpage artikel zou zijn.
Bij de Sinterklaas actie was dat er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CZO10tx9_fGVRbXGU1mZhItlGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmY0TQIXRS3FIOTyF7GBWUgR.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn werkplek vandaag! Alleen een mooie compacte Acer Swift Ontbreekt nog in deze compacte werkplek. O-)

Ben waarschijnlijk al te laat voor de prijsvraag, maar wilde het graag delen.

[ Voor 7% gewijzigd door Koekje op 30-11-2020 12:00 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 21:57
Theo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:22:

Er was blijkbaar een vertraging bij het contact opnemen met de winnaar. Ik werd vanmorgen door Marijn gemaild met het bericht dat ik als de gelukkig winnaar van deze wedstrijd ben geselecteerd. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
aritmeester schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:30:
[...]

Er was blijkbaar een vertraging bij het contact opnemen met de winnaar. Ik werd vanmorgen door Marijn gemaild met het bericht dat ik als de gelukkig winnaar van deze wedstrijd ben geselecteerd. *O*
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijngr
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-12-2022
Dat klopt inderdaad, het duurde in dit geval iets langer dan we hadden verwacht. @aritmeester nogmaals gefeliciteerd en heel veel plezier met de Acer Swift 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Congrats :)