Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik ben op zoek naar meer overzicht in mijn financiën

Ik gebruik momenteel zakelijk SnelStart voor mijn boekhouding. Voor persoonlijke dingen hebben we o.a. Knab Plus (met iets van een overzicht, maar niet echt handig) en een pakket van MijnGeldzaken (voorheen AFAS Personal). Het probleem is dat we de volgende rekeningen hebben:
- Rabobank rekening van mezelf
- Rabobank spaarrekening van mezelf
- Rabobank gezamenlijke rekening
- Rabobank gezamenlijke spaarrekening
- Knab gezamenlijke rekeningen (los pasje/rekening per doel)
- Knab gezamenlijke spaarrekeningen (geen 'echte' rekening, hebben geen IBAN bij Knab)
- ICS MasterCard (via Knab geregeld maar het overzicht is los)

Ik vind SnelStart voor persoonlijk gebruik te duur (inKaart zou €15/m zijn), maar ik ben niet tevreden met MijnGeldzaken (slecht overzicht, categorisatie is 'meh', is heel lastig met overboekingen tussen eigen rekeningen, weinig toegevoegde waarde in de rapporten en budgetten die berekend worden).
Sinds we een creditcard hebben weet ik al helemaal niet meer hoe ik deze in een overzicht zou moeten krijgen, want in MijnGeldzaken zou dit één grote chaos worden.

Ik heb in het verleden ook een keer Firefly III geprobeerd, maar daar miste ik het automatisch importeren, en met de hoeveelheid rekeningen wil ik toch zeker de Rabobank en Knab rekeningen automatisch geïmporteerd hebben (ook al is het alleen de betaalrekeningen).

Mijn basiscriteria:
- Meerdere rekeningen
- Ondersteuning voor spaarrekeningen en tussenrekeningen (lees: PayPal en creditcard)
- Automatisch importeren (PSD2) voor tenminste Rabobank en Knab
- Makkelijk verwerken overboekingen tussen eigen rekeningen
- Automatisch categoriseren (mag op basis van regex of 'AI', of gewoon zoekwoorden)
- Moet via browser beschikbaar zijn, mag self-hosted zijn (ik heb een docker server, shared hosting en optie voor volledige VMs beschikbaar)
- Maximaal rond de 10 euro per maand

Heeft er iemand verder aanraders? Als ik geen verdere oplossing kan vinden zal ik waarschijnlijk toch bij SnelStart uitkomen, maar ik wil toch graag eerst even verder kijken of er niet iets goedkopers is. Er zijn zoveel opties dat ik er even niet meer aan uit kom, en omdat je toch een paar uur bezig bent om zo'n pakket in te stellen en alles in te laden heb ik ook niet echt de tijd om ze allemaal uit te proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Ik kan je niet direct verder helpen, maar misschien vind je nog iets in het centrale topic: Programma om geld mee te beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Anoniem: 677216 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:10:
Ik kan je niet direct verder helpen, maar misschien vind je nog iets in het centrale topic: Programma om geld mee te beheren
Ah super, ik heb op allerlei onderwerpen gezocht maar ik kon geen centraal topic vinden. Daar maar eens doorheen zoeken dan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien TS in het genoemde topic terecht kan, gaat deze op slot.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Dit topic is gesloten.