Op zoek naar een koffieautomaat machine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-11 20:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Koffieautomaat machine.

Wat is je budget?
tot 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name capuccino's en latte's te maken

Wat heb je zelf al gevonden?
De'Longhi Magnifica S - ECAM22.110.B - Volautomatische espressomachine - Zilver/Zwart (heeft geen melk reservoir, ik lees op internet dat dat juist goed is (scheelt onderhoud). Maar geen idee of dit inmiddels achterhaald is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst een met niet al teveel onderhoud en een waar je bonen in kan doen.

Alle reacties

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
Met die dien je zelf je melk op te schuimen met het pijpje.

Ik zou er een nemen die zelf melk op kan schuimen maar met een extern reservoir. Ik hang bij de mijne gewoon het slangetje in het melkpak. Met water spoel ik de buitenkant van het slangetje af en de machine doet automatisch de rest.

Lichtpuntje...

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:03

prein2

Monument verduurzamen is leuk

@LuisjeNL je houdt ons wel in spanning! Welk merk/type heb je?!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Een pijpje wat je makkelijk kan schoonmaken is oké. Maar een losse unit met slangetjes eraan die je moet doorspoelen is drama. Dat is leuk dr 1e paar keer maar erna is t gauw over. Wij hadden een Miele inbouw met melkfles maar het continue schoonmaken van dr fles, slangetjes doorspoelen en apparaat spoelen vonden wij teveel werk uit voor 1 a 2 cappuccino. Zou daar zelf niet weer voor kiezen iig..

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
@prein2

Haha wat dom, had ik meteen even moeten delen! Wel buiten het gestelde budget maar geeft je wel een idee.

https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyG0iEonhsNrEeuFNv4hv5uJTyg=/fit-in/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2002447902.jpeg?f=imagegallery

Op het plaatje zie je ook het slangetje wat ik bedoel, die kan hoef je niet perse te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door LuisjeNL op 12-11-2020 19:42 ]

Lichtpuntje...

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb een Senseo melkopschuimer gekocht naast m’n halfautomaat. Ik vind het makkelijker als het stoompijpje en makkelijk schoon te maken.

• Ilias1991
LuisjeNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:41:
@prein2

Haha wat dom, had ik meteen even moeten delen! Wel buiten het gestelde budget maar geeft je wel een idee.

https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/

[Afbeelding]

Op het plaatje zie je ook het slangetje wat ik bedoel, die kan hoef je niet perse te gebruiken.
Mogelijk met black friday kunnen scoren.

• Ilias1991
WouterG schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:48:
Ik heb een Senseo melkopschuimer gekocht naast m’n halfautomaat. Ik vind het makkelijker als het stoompijpje en makkelijk schoon te maken.
Daar zat ik ook aan te denken.

Wellicht die samen met een delonghi.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:26
Er bestaat een speciale koffiehoek hier op het forum:
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

Als het daar over budgetapparaten gaat (wat €500,- helaas is), dan wordt vooral een tweedehands/gereviseerde Jura geadviseerd, of een Nivona.

Qua melkopschuiming doe je dat bij voorkeur extern. Ik drink zelf geen koffie met (een vorm van) melk, maar als ik het goed heb is een losse melkopschuimer niet alleen minder schoonmaakwerk, de kwaliteit van het schuim schijnt ook nog beter te zijn.

Een bonenmachine en weinig onderhoud zijn twee dingen die niet samengaan. Je zal elke X kopjes de lekbak en koffiedrapbak leeg moeten maken. Je zal regelmatig (bij voorkeur elke 1 a 2 weken) de zetgroep moeten schoonmaken. Je zal moeten ontkalken en de leidingen moeten reinigen. En het advies is dat je elk jaar of twee jaar het apparaat laat nakijken en smeren.

Wil je gewoon snel een bakje koffie die ook nog prima drinkbaar is, dan is een nespresso of vergelijkbaar systeem waarschijnlijk een betere keuze.

• Ilias1991
Inmiddels ook deze op het oog nu:
Delonghi ECAM23.463.B

Als ik de reacties mag geloven dan is alles tot 500 meer van hetzelfde.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb ook een Delonghi, weet het type nummer niet uit mijn hoofd.
Maar op het melkreservoir zit een extra knop om het melkgedeelte intern schoon te spoelen met stoom.
Nadeel is alleen dat je het ingedrukt dient te houden, maar verder zeer handig.
Daarna deksel en rietje onder de kraan uitspoelen en that's it.

Als ik een nieuwe automaat ga halen, dan let ik erop dat er ook zo'n knop op zit.
Kan niet missen, zit op het plastic gedeelte van het melkreservoir en is een zilveren knop.
Maar het zou ook kunnen dat de knop tegenwoordig elektronisch is, mijn automaat is alweer >10 jaar oud.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ilias1991 Niet om je een bepaald type apparaat af of áán te willen gaan raden maar: Bedenk jezelf van te voren goed dat je, afhankelijk van de verschillende mogelijkheden van het apparaat, ook méér werk gaat krijgen qua onderhoud en reinigen op het moment dat zo'n apparaat ook meer kan....

Het simpel opschuimen van een beetje melk in zo'n simpel apparaat moet je niet willen doen als je maar één keer per dag een 'Flat White' of een 'Cappuccino' voor jezelf gaat bereiden ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 13:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het ‘latte go’ systeem van Philips lijkt me iets minder gedoe dan iets met een slangetje. Maar ik heb het nog nooit in praktijk gezien
Pagina: 1