Dual voeding

Pagina: 1
Acties:

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Is het mogelijk om 2 voedingen met elkaar te verbinden om meer vermogen te krijgen? Ik zal het ff uitleggen:
Ik heb geen zin om een dure voeding van 200+ gulden te kopen, maar ik heb nog wel een paar atx voedingen liggen, en ik wil deze met elkaar verbinden door de 5 v aan de 5v te verbinden, de 3.3v aan de 3.3v etc

Mij lijkt dit best te moeten kunnen maar het is natuurlijk wel mogelijk dat dat door spanningsverschillen tussen de beide 3.3V lijnen er een stroom tussen beide voedingen gaat lopen, dit zal wel niet al te best zijn.

Iemand ideeen of ervaringen?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

met een paar (zware) diode moet dat wel lukken.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Da_Bink
opzich wel lijkt me, maar dan heb je dus wel een voltage drop van 0.7 volt op elke lijn, voor de 12v lijn is dat misschien geen probleem, maar 3.3V min 0.7V is 2.6V, das toch wel erg laag. Germanium diodes zou dit probleem kleiner maken (0.2 - 0.3V drop) maar ik weet niet of deze wel in hoog vermogen uitvoeringen verkrijgbaar en betaalbaar zijn. De standaard diodes zijn bij hoog vermogen ook al erg duur.

Verwijderd

Je wilt dus 2 200W voedingen gebruiken voor je pc ipv een nieuwe 300W te moeten kopen? dan zou je misschien de ene voeding voor het mobo kunnen gebruiken en de andere voor je hd's en cd/dvd drives.

• Da_Bink
Ik heb een 300W el cheapo voeding, (en 250 en 235 over) maar mijn athlon op 1,4GHz en 1.9V trekt hij eigenlijk al niet, het gaat me dus vooral om de 3.3V en 5V lijn

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 09:11

Chakotay

Lick here to continue

Je hoeft ze niet aan elkaar te hangen, gewoon zoals eman zij de hardware erover verdelen. Op eentje dus het mobo en evt wat fans, op de andere de rest :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Het gaat gewoon niet.

Koop toch voor 90 piek een 400 watter .. :P

Zoek er een uit in de pricewatch en klaar is kees. http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/26

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:43 schreef Chakotay het volgende:
Je hoeft ze niet aan elkaar te hangen, gewoon zoals eman zij de hardware erover verdelen. Op eentje dus het mobo en evt wat fans, op de andere de rest :)
Maar het mobo verbruik is juist het probleem, vooral de 5 volt voor de CPU. Hoe wil je dat dan gaan verdelen ??

• Da_Bink
Ik zal het proberen, ik post mijn bevindingen wel.

Verwijderd

400W????? :?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

waarom zou je MOBO en PROC het niet doen op 200WATT ??? dat moet toch kunnen... zolang je er maar geen andere SHIT bij hangt op dezelfde voeding.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

Op zaterdag 11 augustus 2001 18:46 schreef Hooi het volgende:
Het gaat gewoon niet.
alles kan.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

HTTP://213.51.72.76

das mijn site op mijn server
en die draait met 1 ATX en 1 AT voeding

ik heb allen CDROMS op 1 voeding hangen met een stel fans

en een stel hdd's op de anderen met het mobo en een stel fans dus...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

voor 50 piek hebbie al een 300Watt voeding hoor en dat is denk toch wel genoeg.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Da_Bink
via een relais heb ik een 2e atx voeding laten inschakelen.
Op die 2e voeding had ik de hdd's, cdrom en voodoo5 kaart en mijn fans. de minpolen had ik met elkaar verbonden. Dit werkte goed, alles werkte in een keer.

Verwijderd

Goedzo =)

Toch had ik het zelf niet gerisceerd... Maarjah... ik heb al een mooie 340 watt Chieftech voeding =D die heeft 30a op de 5,5v, en 28a op de 3,3v q=Þ (Sorry heel ff patsen met mijn voeding waar ik nog niets aan gehad heb =))

iig nice dat het gelukt is.
Pagina: 1