Netflix geeft hdcp 2.2 error op HD beamer/Onkyo receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 14:25

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mijn vraag
Wanneer ik de Netflix app opstart op mijn pc, krijg ik de volgende melding van mijn receiver ( Onkyo TX-NR686

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6_QAdaAe7BPtFpzgNS9N95YTbk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azTxsXjNoHv1MBneCOetue7s.jpg?f=fotoalbum_medium

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10, Intel Nuc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Netflix via webbrowser geen probleem, plex hd ook niet.

Is dit een instelling in Netflix?

Basement Bios ---- Exo-S

Beste antwoord (via Mystikal op 17-12-2020 15:31)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die GT1070XE heeft een HDMI 1.4a aansluiting, die is normaal gezien niet HDCP 2.2 want :
Quote: (gevonden in https://www.benq.eu/nl-nl...s-it-important-in-4k.html)
Zijn er verschillende versies van HDCP?
Ja. Op dit moment, begin 2020, zijn HDCP 1.4 en HDCP 2.2 de twee belangrijkste versies. Dat is deels de reden dat het protocol wordt verward met HDMI. De introductie van HDCP 1.4 viel namelijk min of meer samen met die van HDMI 1.3/1.4 en HDCP 2.2 kwam tegelijkertijd met HDMI 2.0. Om het nog verwarrender te maken, is bij 4K projectoren, tv's en monitoren bijna altijd “HDCP 2.2” weergegeven naast de HDMI-ingang.

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K. Nu HDMI 2.1 in 2020 op grotere schaal op de markt gaat komen, zal HDCP 2.2 cruciaal blijven om van 4K te kunnen genieten. En het is te verwachten dat er nieuwe versies van HDCP gaan komen als 8K content gangbaarder wordt.

end quote

Wat als je netflix instelt max 1080 (Full HD) te gebruiken?

Verder zijn er blijkbaar converters: https://www.netwerkproduc...-22-22-naar-14-black.html
Geen idee of dat een oplossing voor je is, maar zou kunnen gezien de omschrijving.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Helaas niemand met een antwoord. hopelijk kan ik zelf het beste antwoord aanvinken.

De technische onderbouwing heb ik niet, echter ik heb op mijn nuc een adapter gezet die usb-c naar hdmi-f gaat en vervolgens dezelfde hdmi kabel gebruikt naar receiver toe.
Vervolgens start Netflix wel op zonder dat mijn receiver de foutmelding geeft.

Het zal dus iets te maken te hebben met het signaal dat via de hdmi port gaat op de nuc die een probleem geeft met hdcp 2.2.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik ga dit topic weer kicken. De oplossing die ik aandroeg kan geen dts signaal uitsturen. Dus ben ik terug bij stap 1.

Iemand een suggestie?

Inmiddels een versie windows installatie. Alle drivers geupdate, firmware geupdate.

Ik weet niet of de fout zit bij de pc, de beamer, of de versterker.

[ Voor 35% gewijzigd door Mystikal op 13-12-2020 18:24 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Helemaal niemand met enige input of kennis mbt deze technische zaak?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 15:53
heb je geprobeerd om tijdelijk zonder receiver te werken en de nuc rechtstreeks op de beamer aan te sluiten?

Heb je een andere kabel geprobeerd?

Deze info mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
Aangezien je receiver HDCP 2.2 ondersteunt denk ik dat het probleem bij de beamer zit.
Welk model is't en heeft-ie ondersteuning voor HDCP 2.2?

Als deze geen HDCP 2.2 aankan zal het waarschijnlijk niet lukken om een goede (beveiligde) verbinding op te zetten voor je 4K video.
Netflix probeert dat waarschijnlijk alleen als je de app gebruikt en niet via de web-browser?
(Of via web heb je alleen 1080p ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Steefmeister schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:50:
heb je geprobeerd om tijdelijk zonder receiver te werken en de nuc rechtstreeks op de beamer aan te sluiten?

Heb je een andere kabel geprobeerd?

Deze info mis ik wel.
Goede terechte opmerkingen. Andere kabel niet gebruikt, wel andere port op mijn intel nuc (middels hdmi to usb-c adapter) en dan geen problemen.
RudolfR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:31:
Aangezien je receiver HDCP 2.2 ondersteunt denk ik dat het probleem bij de beamer zit.
Welk model is't en heeft-ie ondersteuning voor HDCP 2.2?

Als deze geen HDCP 2.2 aankan zal het waarschijnlijk niet lukken om een goede (beveiligde) verbinding op te zetten voor je 4K video.
Netflix probeert dat waarschijnlijk alleen als je de app gebruikt en niet via de web-browser?
(Of via web heb je alleen 1080p ofzo).
De beamer is een Optoma GT1070XE, maar kan niets vinden over HDCP 2.2. HDCP is niet iets wat je kan uitzetten? Ik hoef geen beveiligde verbinding.... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die GT1070XE heeft een HDMI 1.4a aansluiting, die is normaal gezien niet HDCP 2.2 want :
Ja. Op dit moment, begin 2020, zijn HDCP 1.4 en HDCP 2.2 de twee belangrijkste versies. Dat is deels de reden dat het protocol wordt verward met HDMI. De introductie van HDCP 1.4 viel namelijk min of meer samen met die van HDMI 1.3/1.4 en HDCP 2.2 kwam tegelijkertijd met HDMI 2.0. Om het nog verwarrender te maken, is bij 4K projectoren, tv's en monitoren bijna altijd “HDCP 2.2” weergegeven naast de HDMI-ingang.

HDCP 1.4 is gemaakt voor full HD content, terwijl HDCP 2.2 is bedoeld voor ultra HD 4K. Nu HDMI 2.1 in 2020 op grotere schaal op de markt gaat komen, zal HDCP 2.2 cruciaal blijven om van 4K te kunnen genieten. En het is te verwachten dat er nieuwe versies van HDCP gaan komen als 8K content gangbaarder wordt.

end quote

Verder zijn er blijkbaar converters: https://www.netwerkproduc...-22-22-naar-14-black.html
Geen idee of dat een oplossing voor je is, maar zou kunnen gezien de omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Quantor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:18:

end quote

Bedankt voor deze zeer uitgebreide post. Ik heb net zitten kijken in de instellingen van Netflix, zowel de windows app als de website. Ik kan nergens aangeven dat ik alleen HD kwaliteit wil zien. Dus dat is niet in te stellen.

Tenzij ik iets over het hoofd zie?

CTRL ALT SHIFT S werkt niet meer namelijk.

Even bij die shop geinformeerd of dit mijn probleem gaat oplossen en of dit apparaat ook DTS doorstuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 15-12-2020 20:03 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Quantor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:18:
Ik heb de converter aangeschaft en deze heeft het probleem verholpen!

Top!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1