Zijn er nadelen aan een UTP koppelstuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Ivm Covid heb ik mijn werkplek verhuisd en moet ik nieuwe kabels leggen. Nu is mijn plan om tot in de hoek van waar ik zit een kabel te trekken en aan het einde een UTP koppelstuk te plaatsen; waardoor ik feitelijk een ethernet aansluiting heb "tegen de muur aan" ipv in de muur. Deze kabel ligt vast (ik verwerk de kabel achter de laminaat plinten).

Is het gebruik van een UTP koppelstuk aan te raden of is het beter dat ik de kabel iets doortrek en direct verbind met mijn PC. Momenteel staat er toch slechts één apparaat wat aangesloten is (mijn PC), maar het voordeel is dat ik met een UTP koppelstuk de flexibiliteit overhoudt om de lengte van de kabel tussen mijn PC en de gecreëerde aansluiting in de hand hou.

TLDR: heeft een UTP koppelstuk nadelen? Zoja, is er sprake van extra packetloss of vertraging. Zoja ik heb VDSL internet en gebruik de standaard apparatuur en dus ik betwijfel of het merkbaar is.

Beste antwoord (via Maulwurfje op 15-11-2020 14:58)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:49
Officieel mogen er, volgens de specs, maximaal 100 meter kabel tussen 2 actieve poorten zitten met daarin 4 overgangen. Zeker als de kabel korter is, zullen meer overgangen nog wel werken.

Mijn Ervaring met koppel blokjes is dat het best goed gaat, al heb ik 1 keer gehad dat een contact veertje per ongeluk 1 opzij gesprongen was (dus 2 veertjes zaten tegen dezelfde pin --> geen verbinding mogelijk op gigabit (dedicated 100mbit kaart werkte wel...omdat ie maar 2 paren gebruikt).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nee, maakt in principe niks uit en zal prima werken :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Rmg

Bij een goed koppelstuk is het een kwestie van "Als het werkt werkt het".

Wel is het zo dat als er wel problemen zijn dat een koppelstuk verdachte nummer 1 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Zolang je koppelstuk van redelijke kwaliteit is zullen de verliezen te verwaarlozen zijn. Dus geen CAT5-koppelstuk gebruiken als de rest van je netwerk CAT6 is bijvoorbeeld.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:55
Geloof niet dat het uitmaakt voor de huiselijke netwerken, als je maar niet over de maximale kabel lengte heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

EMP

Krulloos!

De paar keer dat ik een simpel koppelstukje zoals deze geprobeerd heb te gebruiken kreeg ik gewoon geen enkele verbinding.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://shop.medialine.ag/Shop/EN/Image/Show/4069/A7EE5A3A-AA90-491C-BF90-E63F1FAF3062/360/260/schwaiger-isdn-coupler.jpg

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In theorie kan het geen kwaad, in de praktijk zorgen ze nog wel eens voor storing. Zeker over langere afstanden, bij kabels van discutabele kwaliteit en/of bij hoge snelheden.

Doe jezelf een plezier: trek die kabel door tot een plek waar je een kleine switch kunt wegwerken (denk aan de adapter), kost nog geen 30 euro, en dan kun je later toch meer apparaten aansluiten, of je pc verplaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 11-11-2020 15:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

EMP schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:30:
De paar keer dat ik een simpel koppelstukje zoals deze geprobeerd heb te gebruiken kreeg ik gewoon geen enkele verbinding.

Zoiets:
[Afbeelding]
Ik heb er meerdere in gebruik. ongeveer net zo als TS. Ik ben lui, en dat Is makkelijker dan een opbouwdoos met keystones te plaatsen :) Tot op heden zonder problemen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Aragnut
Officieel mogen er, volgens de specs, maximaal 100 meter kabel tussen 2 actieve poorten zitten met daarin 4 overgangen. Zeker als de kabel korter is, zullen meer overgangen nog wel werken.

Mijn Ervaring met koppel blokjes is dat het best goed gaat, al heb ik 1 keer gehad dat een contact veertje per ongeluk 1 opzij gesprongen was (dus 2 veertjes zaten tegen dezelfde pin --> geen verbinding mogelijk op gigabit (dedicated 100mbit kaart werkte wel...omdat ie maar 2 paren gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Waarom niet een kleine opbouwbehuizing tegen de muur/plint plaatsen?

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gipv0tdjwldK_v3_unmqNAHFgHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/em0AJGpycS34elN5PXwDpl38.jpg?f=user_large

Met een keystone erin. Kun je ook makkelijker de installatiekabel in afwerken.

Ik neem tenminste aan dat je voor het "vaste" stuk gewoon installatiekabel met stugge kern legt.
heuveltje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:33:
[...]

Ik heb er meerdere in gebruik. ongeveer net zo als TS. Ik ben lui, en dat Is makkelijker dan een opbouwdoos met keystones te plaatsen :) Tot op heden zonder problemen.
Een keystone aansluiten is toch niet moeilijker dan een RJ45 stekker aanzetten? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 11-11-2020 15:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
In de ideale situatie heb je natuurlijk zo weinig mogelijk koppelvlakken en juist één gehele kabel. Maar het gebruik van een koppelstuk zoals @EMP laat zien is in praktijk vrijwel geen probleem voor consumentenaansluitingen. Zelfs als je kijkt naar bedrijfsnetwerken, zitten er vrijwel altijd twee (extra) koppelvakken tussen: de patchpunten ;-)

En eigenlijk is één makkelijke oplossing dat voor jou specifiek de informatie geeft: Meet je snelheid, packetloss, etc. eens op de kabel zonder koppelbok en daarna mét koppelblok. Dan weet je zelf ook hoeveel impact het heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Geen enkel probleem, let alleen op dat er ook Rj45 koppelstukjes zijn die voor ISDN gemaakt zijn die passen wel maar zullen niet werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoiets:
[Afbeelding]
Dan acht ik de kans aanwezig dat je gekoppeld hebt met een zelf gemaakte kabel waarvan het schema A of B was en de andere kabel het tegenover gestelde. Of je hebt een ISDN koppelstukje gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Ik heb nu op allekabels dit in mijn winkelmandje gestopt:
15m CAT6 kabel + Metalen CAT6 koppelstuk. Dan ga ik ervanuit dat dit probleemloos werkt omdat dit ruim binnen de maximale lengte valt en het koppelstukje in een metalen behuizing zit.

Dit ga ik dus bestellen. Ik heb geen behoefte aan een netwerk switch omdat je dan ook actief stroom nodig bent. Dus nog meer kabels en stekkers.

[ Voor 14% gewijzigd door Maulwurfje op 11-11-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Xander schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:34:
Waarom niet een kleine opbouwbehuizing tegen de muur/plint plaatsen?

Zoiets:
[Afbeelding]

Met een keystone erin. Kun je ook makkelijker de installatiekabel in afwerken.

Ik neem tenminste aan dat je voor het "vaste" stuk gewoon installatiekabel met stugge kern legt.

[...]

Een keystone aansluiten is toch niet moeilijker dan een RJ45 stekker aanzetten? :?
Moeilijker heb ik niks over gezegd, maar ik heb geen punchtool, dus dat ging al niet.
Daarnaast gaat je aanname fout, want ik heb ook gewoon 15m patchkabels gekocht met aangegoten stekkers. Dus dat was helemaal geen moeite :) en nog veel goedkoper ook :P

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 11-11-2020 15:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
heuveltje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:53:
Daarnaast gaat je aanname fout, want ik heb ook gewoon 15m patchkabels gekocht met aangegoten stekkers. Dus dat was helemaal geen moeite :) en nog goedkoper ook :P
Dat doe ik dus ook. Sinds wanneer is dit slecht? Deze informatie is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zoiets:
[Afbeelding]
Een van de twee moet een rechte kabel zijn. Een "normale" (EIA/TIA 568B) kabel heeft namelijk een twist in ader 3 en 6.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

EMP

Krulloos!

KillerAce_NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:48:
[...]

Dan acht ik de kans aanwezig dat je gekoppeld hebt met een zelf gemaakte kabel waarvan het schema A of B was en de andere kabel het tegenover gestelde. Of je hebt een ISDN koppelstukje gebruikt.
JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:57:
[...]

Een van de twee moet een rechte kabel zijn. Een "normale" (EIA/TIA 568B) kabel heeft namelijk een twist in ader 3 en 6.
Het was een ISDN koppelstukje. Had niet gedacht dat dat uitmaakte, maar logisch nu ik er over nadenk.

Tip voor TS is dus om geen ISDN koppelstukje te gebruiken :+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Maulwurfje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:50:
Ik heb nu op allekabels dit in mijn winkelmandje gestopt:
15m CAT6 kabel + Metalen CAT6 koppelstuk. Dan ga ik ervanuit dat dit probleemloos werkt omdat dit ruim binnen de maximale lengte valt en het koppelstukje in een metalen behuizing zit.
Ik nam aan dat je installatiekabel wilde gebruiken.

Als je 2 patchkabels wilt koppelen dan ligt een koppelstukje inderdaad wel voor de hand.

Een afgeschermd exemplaar heeft geen meerwaarde als je geen afgeschermde kabel gebruikt (maar het kan ook geen kwaad).
heuveltje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:53:
Moeilijker heb ik niks over gezegd, maar ik heb geen punchtool, dus dat ging al niet.
Dat spul is toch allemaal toolless tegenwoordig. :P
Daarnaast gaat je aanname fout, want ik heb ook gewoon 15m patchkabels gekocht met aangegoten stekkers. Dus dat was helemaal geen moeite :) en nog veel goedkoper ook :P
Zie het eerste deel van mijn reactie. ;)

Als ik lees "een kabel trekken" ga ik er niet vanuit dat iemand een patchkabel gebruikt. Voor kabel "trekken" kun je beter installatiekabel gebruiken, want die is mechanisch veel sterker. Daarnaast trekken veel mensen een kabel door buis en dat gaat wat lastig met stekkers eraan. ;)

Maar blijkbaar komt het op dit geval neer op "een patchkabel neerleggen" i.p.v. op "kabel trekken". :P

edit:
@Maulwurfje die kabel die je hebt uitgezocht is trouwens wel CCA, oftewel Copper Clad Aluminium, in plaats van "echt koper". Waarschijnlijk gaat dat gewoon werken aangezien de kabel relatief kort is en de stekkers al zijn aangezet, maar echt hoogwaardig is het niet.

Ik zou zelf liever gewoon een 100% koperen kabel kiezen.

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 11-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
KillerAce_NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:48:
[...]

Zolang beide uiteindes van dezelfde kabel gelijk zijn ( A of B ), maakt het niet uit of je gelijke of verschillende soorten kabels koppelt (pin 1 blijft pin 1, pin 2 blijft pin 2 etc.).
JackBol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:57:
[...]

Bij mijn weten is enkel bij een crosslink kabel zo dat de paren omgewisseld zijn. Normale kabels verbinden recht door. Crosslink heb je nodig als je 2 devices aan elkaar koppelt die allebei normaal of "client" of "switch" zijn. Gelukkig zijn moderne apparaten doorgaans slim genoeg om dit zelf door te hebben. hebben ze de gigabit standaard gemaakt Auto mdi/mdi-x verplicht gesteld (thanks @Orion84 )

edit: Wikipedia: Ethernet crossover cable

[ Voor 9% gewijzigd door Aragnut op 11-11-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[b]Xander in "Zijn er nadelen aan een UTP koppelstuk?"Xande

Dat spul is toch allemaal toolless tegenwoordig. :P
Ow geen idee hoe dat zit, die op het werk zijn dat iig niet :)
Als ik lees "een kabel trekken" ga ik er niet vanuit dat iemand een patchkabel gebruikt. Voor kabel "trekken" kun je beter installatiekabel gebruiken, want die is mechanisch veel sterker. Daarnaast trekken veel mensen een kabel door buis en dat gaat wat lastig met stekkers eraan. ;)

Maar blijkbaar komt het op dit geval neer op "een patchkabel neerleggen" i.p.v. op "kabel trekken". :P
Das net hoe je het interpreteert. :)
Ik heb elke kamer in het huis bekabeld toen ik er in trok. Maar daar zaten nergens loze leidingen

Dus bij mij lopen ze verticaal in de plint. (of door de kruipruimte)
En tussen de verdiepingen heb ik alles langs de verwarmingspijpen lopen.

En als je dan toch gaten aan het boren bent in de muur , is het verschil tussen 8 en 15mm ook niet echt boeiend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aragnut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:01:
[...]
Gelukkig zijn moderne apparaten doorgaans slim genoeg om dit zelf door te hebben.
Niet gelukkig of doorgaans, bij de gigabit ethernet standaard hebben ze Auto mdi/mdi-x verplicht gesteld :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18

Bij mijn weten is enkel bij een crosslink kabel zo dat de paren omgewisseld zijn. Normale kabels verbinden recht door. Crosslink heb je nodig als je 2 devices aan elkaar koppelt die allebei normaal of "client" of "switch" zijn. Gelukkig zijn moderne apparaten doorgaans slim genoeg om dit zelf door te hebben.

Nee dat is niet helemaal het punt. Bij een crossover kabel zijn de TX aders aan de ene kant verbonden met de Rx aders aan de andere kant en andersom.

Zodat je geen switch nodig hebt tussen 2 PC's.

Standaard EIA/TIA 568B schema heeft niet kleur/kleur&wit op een logische volgorde maar heeft groen twee posities verder zitten.

je krijgt dan
1 wit/oranje (2)
2 oranje (2)
3 wit/groen (3)
4 blauw (1)
5 wit/blauw (1)
6 groen (3)
7 wit/bruin (4)
8 bruin (4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Xander schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:00:

edit:
@Maulwurfje die kabel die je hebt uitgezocht is trouwens wel CCA, oftewel Copper Clad Aluminium, in plaats van "echt koper". Waarschijnlijk gaat dat gewoon werken aangezien de kabel relatief kort is en de stekkers al zijn aangezet, maar echt hoogwaardig is het niet.

Ik zou zelf liever gewoon een 100% koperen kabel kiezen.

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Ja, ik trek geen kabels. Ik haal de laminaatplinten eraf en stop de kabel in de ruimte tussen de muur en het laminaat en timmer met kleine spijkertje de laminaatplinten weer vast. Zo ligt de kabel ook naar mijn oude werkplek.
Als er ooit een nieuwe vloer inkomt en alles opnieuw gestuct moet worden worden er wel kabelgoten gelegd en kabels getrokken.

En bedankt voor de laatste tip. Wat komt er toch veel kennis te kijken bij zo'n eenvoudige aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Maulwurfje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:12:
En bedankt voor de laatste tip. Wat komt er toch veel kennis te kijken bij zo'n eenvoudige aanschaf.
Als je bij allekabels wilt blijven zou ik deze bestellen: https://checkout.allekabe...1748/uutp-cat6-kabel.html

Voor die €3 verschil ga je toch niet riskeren dat het niet goed werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
supersnathan94 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:10:
[...]

Nee dat is niet helemaal het punt. Bij een crossover kabel zijn de TX aders aan de ene kant verbonden met de Rx aders aan de andere kant en andersom.

Zodat je geen switch nodig hebt tussen 2 PC's.

Standaard EIA/TIA 568B schema heeft niet kleur/kleur&wit op een logische volgorde maar heeft groen twee posities verder zitten.

je krijgt dan
1 wit/oranje (2)
2 oranje (2)
3 wit/groen (3)
4 blauw (1)
5 wit/blauw (1)
6 groen (3)
7 wit/bruin (4)
8 bruin (4)
Verschil tussen 568A en 568B is dat de oranje en groene ader paar zijn omgedraaid. Maar pin 1 aan de ene kant is nog steeds pin 1 aan de andere kant van de kabel. Het maakt dus niet uit of je:

Apparaat <-- 568A-kabel-568A --> blokje <--- 568A-kabel-568A --> apparaat
doet of
Apparaat <-- 568B-kabel-568B --> blokje <--- 568A-kabel-568A --> apparaat

zolang je op de kabel zelf maar aan beide kanten hetzelfde standaard aan houdt. Bij een crosslover kabel zijn de kabel paren met kleuren oranje/groen en blauw/bruin omgewisseld

Voor de TS maakt het dus niet uit welke standaard is aangehouden voor de huidige kabel bij het kopen van een extra kabel (al is 1 standaard in huis wel zo makkelijk mocht je ooit wel kabels aanpassen).

Edit: voorbeeld verduidelijkt

[ Voor 5% gewijzigd door Aragnut op 11-11-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Zolang beide uiteindes van dezelfde kabel gelijk zijn ( A of B ), maakt het niet uit of je gelijke of verschillende soorten kabels koppelt (pin 1 blijft pin 1, pin 2 blijft pin 2 etc.).

[...]

Bij mijn weten is enkel bij een crosslink kabel zo dat de paren omgewisseld zijn. Normale kabels verbinden recht door. Crosslink heb je nodig als je 2 devices aan elkaar koppelt die allebei normaal of "client" of "switch" zijn. Gelukkig zijn moderne apparaten doorgaans slim genoeg om dit zelf door te hebben. hebben ze de gigabit standaard gemaakt Auto mdi/mdi-x verplicht gesteld (thanks @Orion84 )

Leesch.....
De een A of B de ander B of A, verschillend dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
KillerAce_NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:46:
[...]

Leesch.....
De een A of B de ander B of A, verschillend dus...
Ik snap niet precies waar je op doelt (al klopte m'n voorbeeld niet goed, dit heb ik nu aangepast). Wat ik probeer aan te geven is dat voor een koppelblokje + nieuwe kabel het niet uit maakt welke standaard met de huidige kabels gevolgd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18
Nee dat klopt wel idd. Het is alleen makkelijker om voor alle kabels dezelfde aan te houden. B is de meest gangbare eigenlijk dus zou daar wel voor gaan. Maakt onderhoud makkelijker. Vaak zat gehad dat een kabeltje toch ineens een ader verkeerd schoot met t krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aragnut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:12:
[...]

Ik snap niet precies waar je op doelt (al klopte m'n voorbeeld niet goed, dit heb ik nu aangepast). Wat ik probeer aan te geven is dat voor een koppelblokje + nieuwe kabel het niet uit maakt welke standaard met de huidige kabels gevolgd wordt.
Wel als je A en B door elkaar haalt.Dus A in de linkerkant vh blokje en B in de rechterkant. Ik zelf zou nooit zulke blokjes gebruiken icm met zelfgelegde kabels. Als er toch al 1 ligt dan is ie makkelijk te vervangen door een langere en doe je het in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KillerAce_NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:44:
[...]

Wel als je A en B door elkaar haalt.Dus A in de linkerkant vh blokje en B in de rechterkant. Ik zelf zou nooit zulke blokjes gebruiken icm met zelfgelegde kabels. Als er toch al 1 ligt dan is ie makkelijk te vervangen door een langere en doe je het in 1x goed.
Nee dat maakt dus helemaal niet uit. Zolang je aan 1 kant van het blokje een kabel gebruikt die aan beide zijden als A is afgemonteerd, en aan de andere kant van het blokje een kabel gebruikt die aan beide zijden als B is afgemonteerd, is het resultaat van de hele keten gewoon "straight":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  T568A          T568A                                T568B          T568B
1 wit-groen  --- wit-groen ----- 1 koppelblokje 1 --- wit-oranje --- wit-oranje --- 1
2 groen -------- groen --------- 2 koppelblokje 2 --- oranje ------- oranje ------- 2
3 wit-oranje --- wit-oranje  --- 3 koppelblokje 3 --- wit-groen ---- wit-groen ---- 3
4 blauw -------- blauw --------- 4 koppelblokje 4 --- blauw -------- blauw -------- 4
5 wit-blauw ---- wit-blauw ----- 5 koppelblokje 5 --- wit-blauw ---- wit-blauw ---- 5
6 oranje ------- oranje -------- 6 koppelblokje 6 --- groen -------- groen -------- 6
7 wit-bruin ---- wit-bruin ----- 7 koppelblokje 7 --- wit-bruin ---- wit-bruin ---- 7
8 bruin -------- bruin --------- 8 koppelblokje 8 --- bruin -------- bruin -------- 8

Ik kan toch echt zonder énig probleem mijn laptop met mijn T568B patchkabel aansluiten in de installatie van een klant die geheel T568A is hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 15-11-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:53
Heb met zo goedkoop koppelstukje ook wel eens ruzie gehad bij iemand, De utp verbinding wou niet meer verbinden zonder problemen, Heb de blokje uit elkaar genomen, Paar keer rond gedraaid zodat de draden die in de koppelstukje zitten min of meer getwist word en sindsdien werkt die wel prima.
Pagina: 1