Hallo,
Ik heb een wat oudere werk / game PC staan, welke ik een lichte upgrade ga geven.
Momenteel bestaat de PC uit:
De upgrade zal bestaan uit:
pricewatch: Intel Core i5-7600K Tray
pricewatch: Corsair Hydro H110i
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G
Dit aangeschaft via V&A alhier.
Nu zit ik alleen met mijn voeding. Dat is echt een oud beestje! Die zit er al vanaf begin af aan in (ergens is 2007-2008 als ik met niet vergis, is steeds 'meeverhuisd'
) Doet het nog steeds prima, maar ik vraag me af of dit goed is om de aankomende GXT1660 aan te gaan sturen. Dus het lijkt me beter om een nieuwe voeding erbij te nemen.
Maar wat? Ik ben eigenlijk totaal niet (meer) thuis in voedingen. Alleen wattage en zaken als 'gold / platinum / 80+' etc zegt niet alles. Als ik bij de buren ga kijken, heb ik al snel de neiging om de vinkjes bij 'Excellent' en 'Ultimate' in te vullen, en dan ergens iets van 500-600w te pakken met een leuk gold / platinum / 80+ labeltje erbij. Maar ik denk dat er meer is om op te letten.
Merken als BeQuiet! en Corsair bestempel ik als goed, maar is dat nog zo? Volgens mij is de Corsair VS serie eentje die ik juist NIET moet hebben. Naar wat voor wattage moet ik kijken? Is 500W van een goede kwaliteit voeding voldoende, of juist 600-700W nodig?
Geluidsproductie maakt mij niet zo veel uit. Led / RGB hoeft niet. Modulair wel graag (maar dat is volgens mij vrij standaard tegenwoordig). Budget maakt ook niet zo veel uit, als het het product maar rechtvaardigt (eurootje of €100?).
Heb o.a. bij de buren de test van april 2020 gelezen.
https://nl.hardware.info/...50w-psus-getest-conclusie
Maar dat zijn wel voedingen boven de 700W, en ik vraag me af ik dat nodig heb. Aan de andere kant, als deze nieuwe voeding ook weer 10+ jaren mee mag gaan zoals de huidige, mag ie best wat over hebben voor de toekomst
BeQuiet Pure Power serie?
Corsair RM serie?
Of juist heel iets anders?
Ik heb een wat oudere werk / game PC staan, welke ik een lichte upgrade ga geven.
Momenteel bestaat de PC uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon HD 7870 Double Dissipation Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 66,- | € 132,- |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower 750W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 129,85 | € 129,85 |
De upgrade zal bestaan uit:
pricewatch: Intel Core i5-7600K Tray
pricewatch: Corsair Hydro H110i
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G
Dit aangeschaft via V&A alhier.
Nu zit ik alleen met mijn voeding. Dat is echt een oud beestje! Die zit er al vanaf begin af aan in (ergens is 2007-2008 als ik met niet vergis, is steeds 'meeverhuisd'
Maar wat? Ik ben eigenlijk totaal niet (meer) thuis in voedingen. Alleen wattage en zaken als 'gold / platinum / 80+' etc zegt niet alles. Als ik bij de buren ga kijken, heb ik al snel de neiging om de vinkjes bij 'Excellent' en 'Ultimate' in te vullen, en dan ergens iets van 500-600w te pakken met een leuk gold / platinum / 80+ labeltje erbij. Maar ik denk dat er meer is om op te letten.
Merken als BeQuiet! en Corsair bestempel ik als goed, maar is dat nog zo? Volgens mij is de Corsair VS serie eentje die ik juist NIET moet hebben. Naar wat voor wattage moet ik kijken? Is 500W van een goede kwaliteit voeding voldoende, of juist 600-700W nodig?
Geluidsproductie maakt mij niet zo veel uit. Led / RGB hoeft niet. Modulair wel graag (maar dat is volgens mij vrij standaard tegenwoordig). Budget maakt ook niet zo veel uit, als het het product maar rechtvaardigt (eurootje of €100?).
Heb o.a. bij de buren de test van april 2020 gelezen.
https://nl.hardware.info/...50w-psus-getest-conclusie
Maar dat zijn wel voedingen boven de 700W, en ik vraag me af ik dat nodig heb. Aan de andere kant, als deze nieuwe voeding ook weer 10+ jaren mee mag gaan zoals de huidige, mag ie best wat over hebben voor de toekomst
BeQuiet Pure Power serie?
Corsair RM serie?
Of juist heel iets anders?
[ Voor 0% gewijzigd door Pazo op 11-11-2020 14:41 . Reden: typo ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline