Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafische bug in gebruikersmenu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

In de meest recente Safari (non-beta macOS) zit er in de dropdown van het gebruikersmenu sinds vandaag? een rare bug. Een soort lijn die doorschijnend is en. De kleur verandert in ieder geval als je een andere onderliggende kleur eronder scrollt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aF3RTvoFDg78TIEbNrArRhaoEus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/890kmxu3rHuOZF6ruWJBl5TY.png?f=user_large

Als ik in de Element Inspector een wijziging doe in de CSS, lijkt het te worden opgelost door het plaatsen van een background-color: #FFF op dit element, die ontbreekt nu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

crisp

Devver

Pixelated

Er zit al een background-color op de <ul> (#fafafa). Dit is feitelijk gewoon een renderbug van Safari. Een extra background-color op het overkoepelende element zetten is dan puur een workaround die niet nodig zou moeten zijn.

Wellicht heeft het ook met zoomlevel te maken?

Dit lijkt overigens heel erg op deze melding: Bug bij meldingen lijkt op een barst (ook toevallig in een dropdown)

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 11-11-2020 21:52 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt op precies hetzelfde probleem, een "barst" inderdaad. Ik heb alle zoom levels geprobeerd, barst blijft.

Dezelfde oplossing werkt trouwens, als ik de border-radius: 1px weghaal is het opgelost.

Komt overigens puur omdat die UL in een loze div is ge-nest. Als je die div wegpleurt en de UL overlaat is er niks aan het handje als je een border-radius invult. 1px of groter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 22:49 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als ik die div 'wegpleur' dan werkt de js behaviour waarschijnlijk niet meer goed ;)

De border-radius weghalen is inderdaad een workaround die ik al eerder op een andere plek heb toegepast voor een soortgelijk (safari) probleem. Ik zal eens kijken of dat hier acceptabel is.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de border-radius weggehaald. Dat hadden we eerder ook voor popups al gedaan ivm precies dezelfde safari bug (die er dus blijkbaar nog steeds in zit :()

Intentionally left blank