Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Goedenavond tweakers

Mijn partner en ik wonen nu zn tweemaanden samen en nu komt er een tijd van rekening delen (wie betaald wat etc). Nu zit ikzelf en recent mijn partner al een poosje te denken om over te stappen naar een andere bank. Echter is er veel keus en is voor mij niet duidelijk of onze wens wel mogelijk is bij 1 bank. Of dat het toch beter is om gescheiden rekeningen/banken te houden

Ons wens is als volgt
- ieder een eigen prive rekening met pas
- ieder een eigen spaarrekening (waar de ander niet bij kan)
- gezamenlijke boodschappen rekening (waar we beide per maand een x bedrag op storten)
- gezamenlijke vaste lasten rekening (waar huur, abonnementen etc vanaf gaan)
- gezamelijke spaarrekeningen (voor spaardoelen bijv vervangingen van defecte apparatuur)
- gratis ideal betalingen
- gratis contant geld opnemen
- automatisch overschrijven
- automatisch incasso

Zoals je ziet hebben wij een aardig wensen lijstje en willen wij elk zelf de mogelijkheid hebben om onze eigen rekening te beheren. Op onze eigen rekening willen wij dan ook ons loon hebben gestart. Vanuit daar maken we het over op de gezamenlijke rekeningen.

Op dit moment zit ik aan bunq te denken. Dit omdat je vrijheid hebt om rekeningen aan te maken. Wat niet duidelijk is of ik zomaar dingen kan aanpassen in de rekening van mn partner of andersom.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
Je zou naar Knab kunnen kijken in ieder geval voor het gezamenlijke gedeelte; voor €5 per maand krijg je namelijk 2 bankpassen, 2 creditcards, 5 betaalrekeningen ( met eigen IBAN ) en onbeperkt spaarrekeningen/spaarpotjes.
https://www.knab.nl/betalen/gezamenlijke-rekening
Qua klantenservice en innovaties zijn ze dan weer niet al te best, zie ook: Ervaringen KNAB

Dan voor het '' ieder een eigen '' gedeelte gewoon een simpele Nederlandse betaalrekening van bijvoorbeeld een ING,ABN,Rabo,ASN etc.

Je zou ook nog naar Vivid kunnen kijken, wat wellicht wel een optie is voor het gezamenlijke gedeelte.
Vivid is gratis en je kunt potjes aanmaken binnen Vivid die je kunt delen met een andere Vivid gebruiker, dus zo zou je ook een gedeelde rekening kunnen maken in principe.
Een nadeel is dan wellicht weer dat je een Duitse IBAN krijgt en dat daardoor iDeal niet werkt, maar je krijgt wel gewoon een betaalpas en voor online betalingen krijg je creditcard gegevens om mee te betalen.
Zie het Vivid topic: Discussie over & Ervaringen met Vivid

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 11-11-2020 00:16 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt niet alsof er iets bij zit dat niet bij elke willekeurige bank kan?

Gezamenlijke rekening die in beider apps te zien is naast de eigen rekening is niet iets heel speciaals toch?
Meeste banken zul je gewoon 1 gezamenlijke reling kunnen aanmaken, 2 weet ik niet of overal kan.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2020 00:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:06
Vraagje:
Wat heb je al gedaan om te onderzoeken of dit kan.

Een beetje zoeken op de website van ABN-AMRO levert mij dit op:

Gezamenlijke rekening + beiden een aparte rekening: 3 betaalrekening + 4 betaalpassen € 6,80

Volgens mij als je hier nog extra bij praat is het opgelost.

Autorisatie is gewoon op te lossen via de bank.
In elk geval bij de ABN-AMRO is dat heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Dit kan bij elke bank...
Dit is namelijk wat heel veel mensen hebben, met dan soms juist alles op 1 hoop binnen laten komen en een stukje overmaken naar eigen rekening of juist andersom zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Goedemorgen.

Ik ging er vanuit dat ik uniek/zeldzaam was in mn wensenpakket. Dit omdat veel van mijn vrienden juist een gezamenlijke rekening hebben en dus alles delen. Wij willen het voor nu juist gescheiden houden. Dat dit bij elke bank kan was ik niet van op de hoogte. Dit omdat het voor mij lastig uitzoeken is en wij alleen ervaring hebben met abn-amro. Mijn partner maakte zojuist ook een opmerking dat hij ook graag gebruik wilt maken van telefoon-pinpas op zijn android (soort apple pay) wat niet meer ondersteund wordt door abn-amro.

Daarnaast gaat onze voorkeur niet naar ING en betwijfelen wij of het nog wel verstandig is om bij zon grote bank te willen zitten. Dit ivm de schandalen de afgelopen jaren en natuurlijk als maar stijgende maandlasten en minder services.

Vandaar dat wij dachten hierdoor alleen terecht te kunnen bij internet banken. Echter zagen wij dat bij een aantal internet banken je transactie/opname kosten krijg.

Ook willen wij elkaars prive rekening niet in zien/beheren. Dit willen wij echt prive houden. Maar wel het liefst in 1 pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Jboy1991 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:18:
Goedemorgen.

Ik ging er vanuit dat ik uniek/zeldzaam was in mn wensenpakket. Dit omdat veel van mijn vrienden juist een gezamenlijke rekening hebben en dus alles delen. Wij willen het voor nu juist gescheiden houden. Dat dit bij elke bank kan was ik niet van op de hoogte. Dit omdat het voor mij lastig uitzoeken is en wij alleen ervaring hebben met abn-amro. Mijn partner maakte zojuist ook een opmerking dat hij ook graag gebruik wilt maken van telefoon-pinpas op zijn android (soort apple pay) wat niet meer ondersteund wordt door abn-amro.

Daarnaast gaat onze voorkeur niet naar ING en betwijfelen wij of het nog wel verstandig is om bij zon grote bank te willen zitten. Dit ivm de schandalen de afgelopen jaren en natuurlijk als maar stijgende maandlasten en minder services.

Vandaar dat wij dachten hierdoor alleen terecht te kunnen bij internet banken. Echter zagen wij dat bij een aantal internet banken je transactie/opname kosten krijg.

Ook willen wij elkaars prive rekening niet in zien/beheren. Dit willen wij echt prive houden. Maar wel het liefst in 1 pakket.
Wij zitten juist bij ING vanwege de goede app, de mogelijkheid om gemakkelijk spaardoelen in te stellen, limieten aan te passen en ondersteuning voor Apple Pay enzo.

Als het allemaal in 1 pakket moet, maar tegelijkertijd deels niet zichtbaar voor één van beide rekeninghouders wordt het wel veel lastiger. Dat maakt jullie situatie toch uniek.
Makkelijkste oplossing is elkaar genoeg vertrouwen om elkaar inzicht in de financiën te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Wij hebben precies hetzelfde maar dan bij de Rabobank, zelfde verdeling ook inderdaad. Werkt prima, ben tevreden ermee

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 16:15
Wat is de reden dat je alles bij één bank en specifieker alles in één pakket) onder wilt brengen?
Het volgende klinkt voor mij makkelijk:
- beiden houden eigen betaal- en spaarrekening bij huidige bank (of andere bank naar eigen keuze)
- opent een gezamenlijk rekening voor boodschappen en vaste lasten (zou niet weten waarom je daar twee aparte rekeningen voor zou willen) en je opent een gezamenlijke spaarrekening.

Klaar, ieder zijn eigen zaken privé en geen wiebetaaltwat gedoe meer.

Resteert bij welke bank je dit zou moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 11-11-2020 07:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 16:27
Ik heb zelf een extra criterium (dus ga ik een beetje offtopic, maar ik wil het je wel meegeven):
Ik vind het belangeijk dat mijn bank mijn geld niet mag investeren in producten/bedrijven waar ik niet achter sta: wapens/munitie/kinderarbeid etc.
Om daar een beeld van te krijgen kijk ik dat meestal op de "eerlijk geld wijzer" even na. Daar scoort de ASn/SNS/Volksbank momenteel het hoogst:

https://eerlijkegeldwijze...ksbank-asn-sns-regiobank/

(Daar heb ik ook de verzekeringen voor het gezin uitgezocht.)

[ Voor 9% gewijzigd door WTBram op 11-11-2020 08:27 ]

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

timwijn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:46:
Wat is de reden dat je alles bij één bank en specifieker alles in één pakket) onder wilt brengen?
Het volgende klinkt voor mij makkelijk:
- beiden houden eigen betaal- en spaarrekening bij huidige bank (of andere bank naar eigen keuze)
- opent een gezamenlijk rekening voor boodschappen en vaste lasten (zou niet weten waarom je daar twee aparte rekeningen voor zou willen) en je opent een gezamenlijke spaarrekening.

Klaar, ieder zijn eigen zaken privé en geen wiebetaaltwat gedoe meer.

Resteert bij welke bank je dit zou moeten doen.
Qua betalingssnelheid zou ik de rekeningen wel onder één bank laten scharen anders kan de verwerkingstijd zomaar een dag duren.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00
Dat is al bijna twee jaar (meestal) niet meer zo: https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Volgens mij kan je dit bij iedere bank wel regelen. Gewoon meerdere pakketten samenstellen...

Maar waarom zou je -gezien de hoeveelheid verschillende rekeningen- per se bij één bank willen zitten?
Jij en je vriend kunnen toch ook gewoon bij de huidige bank blijven en een gezamenlijke e/o rekening openen bij een bank?
Dan heb je allebei nog je privé rekening en privé spaarrekening waar de ander niet bij kan (ook niet per ongeluk door een koppelfoutje van de bank). Tot de e/o rekening hebben jullie beide toegang en kunnen jullie beide zien wat de verschillende saldo's zijn.

Ook qua transactie snelheid gaat het over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) ook vrij vlot! Als ik geld naar een ander overmaak, staat dit vaak binnen een minuut (zeer ruim genomen!) al op de rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Voor de 2 privérekeningen heeft het voordeel om die bij andere bank(en) te houden dan je en/of rekening.

Er kan iets gebeuren met de bank, of een bank kan per abuis een vlaggetje zetten bij bepaalde rekeninghouders, en dan heb je even geen toegang tot je geld. Dan is het fijn om nog een andere bankpas te hebben.

Concreet voorbeeld: ik heb een creditcard die ik door het jaar heen niet veel gebruik. Tot ik in Parijs besloot om met elektrische steps te gaan bewegen. Had ik ineens >10 kleine transacties. Bank herkent anomaliteit, blokkeert kaart en belt de volgende dag op of ik de transacties herkende. Dan is een reservekaart dus handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14:58
Wij hebben het redelijk vergelijkbaar geregeld bij de ING,
Eén gezamelijke rekening met spaarrekening en elk een pas waar vaste lasten en boodschappen vanaf gaan. (weet niet of dit er 2 kunnen zijn zoals je graag wilt, maar als je ervoor wilt betalen vast wel)
Daarnaast elk een eigen rekening met spaarrekening en pas. In de app kan je heel eenvoudig zelf spaardoelen aanmaken die er uitzien als aparte spaarrekeningen in je app, zodat je verschillende spaarpotten kunt aanhouden.
Ik zie mijn rekening + spaarpotten en de gezamelijke rekening + spaarpotten in de app, maar kan niet bij die van mijn vriendin. Dat is voor haar precies andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Wij hebben bewust twee verschillende banken, juist voor als een van de banken een storing heeft. En voor sparen ook een andere bank, zodat áls er iets mis gaat (gehackt of pas plus pin gestolen of wat dan ook) we niet ook ons spaargeld kwijt zijn. (Het risico daarop vind ik overigens zeer klein, maar ook dan vind ik het beter om dat minieme risico nog verder te verkleinen)

Overmaken van geld gebeurt tegenwoordig tussen banken onderling trouwens ook in een vloek en een zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wat @t_captain en @Rubbergrover1 al zeggen: verdeel je rekeningen over meerdere banken, en zeker mbt spaargeld zorgen voor onafhankelijke consortia mbt depositogarantie.

Verder zijn je wensen niet heel bijzonder. Spaarrekeningen zijn meestal gratis (en echte rente krijg je nergens momenteel). Voor betaalrekeningen heb je meer te kiezen. Bij de grote banken zijn de kosten nu ook minitieus onderverdeeld in de diensten die je kunt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 23:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mijn vriendin en ik zitten bij bunq. Je kunt daar 25 tekeningen (per persoon) openen, per tekening kun je bepalen met wie je die deelt (of niet). Ze zijn wel iets duurder dan de meeste andere banken, en halen wel eens gekke fratsen met updates uit… Maar in grote lijnen ben ik nog tevreden!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:30
Gertjuhjan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:27:
[...]

Qua betalingssnelheid zou ik de rekeningen wel onder één bank laten scharen anders kan de verwerkingstijd zomaar een dag duren.
Bieden alle banken Instant Payments aan?

Deelname aan Instant Payments is optioneel. De meeste banken in Nederland doen mee en bieden Instant Payments aan. De verwachting is dat op termijn meer banken zullen volgen. Ook banken in andere SEPA-landen gaan Instant Payments aanbieden of bieden dit al aan.

https://www.betaalverenig...-vragen-instant-payments/

EDIT: sorry over bericht @coinman63 heen gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door bluefish007 op 11-11-2020 09:25 . Reden: zie EDIT ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:24
Even los van het feit dat je dit makkelijk zelf had kunnen uitzoeken: kies juist een 2e bank. De en/of rekening bij bank A en de privé rekeningen bij bank B (of B en C).. simpelweg vanwege het feit wat in het verleden de DSB bank heette.. je wilt risico spreiden lijkt mij als het gaat om financiën..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Mijn vrouw en ik hebben het als volgt zo geregeld:

1 en/of rekening
beiden privé rekening

op en/of rekening kunnen we spaarrekeningen openen/spaardoelen instellen. Dit kan op privé rekening ook.

Hierdoor zien we alleen de en/of rekening. Privé rekening zie ik niet van de ander.

Alles hadden we op eigen privé rekening laten storten en dan eigen deel overmaken naar en/of rekening voor belangrijke zaken.

Sinds we een koophuis en 2 kinderen hebben, hebben we alles op en/of rekening gezet en krijgen mijn vrouw en ik zakgeld per maand om eigen dingen te kunnen/mogen doen.

Wij betalen ook met Apple Pay met onze iPhones, zowel privé als en/of rekening staan erop, dus kunnen altijd bepalen van welke 'pinpas' we willen betalen.

De rest in je lijstje voldoet onze bank ook.

Dit alles bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hier spuit 11.
Wij zitten bij de ABN en hebben nagenoeg de configuratie die jij schetst.
(we hebben nog ook een set rekeningen voor ons zoontje).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Je wilt sommige diensten gratis. Als je moet kiezen tussen de dienst (en daarmee jouw wens bereikt) of gratis, wat heeft dan jouw voorkeur? In andere woorden, heb je wat geld over voor een goede oplossing?

In veel Europese landen moet behoorlijk voor de dienstverlening door een bank worden betaald. Daar hebben de inwoners nauwelijks keuze. Nederland lijkt de uitzondering. Zelf betaal ik al jaren voor verschillende diensten op internet (bijv. Evernote). Ik zie functionaliteit waar ik mee geholpen ben. Dat is mij het geld waard want het bespaart tijd en/of levert een toegevoegde waarde. Met die blik kijk ik ook naar dienstverlening van banken. En dan ben ik zelf erg tevreden met de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:35
- ieder een eigen prive rekening met pas
- ieder een eigen spaarrekening (waar de ander niet bij kan)
- gezamenlijke boodschappen rekening (waar we beide per maand een x bedrag op storten)
- gezamenlijke vaste lasten rekening (waar huur, abonnementen etc vanaf gaan)
- gezamelijke spaarrekeningen (voor spaardoelen bijv vervangingen van defecte apparatuur)
- gratis ideal betalingen
- gratis contant geld opnemen
- automatisch overschrijven
- automatisch incasso
Dit hebben wij bij ABN Amro, maar volgens mij kan dit bij elke bank.
Overigens, waarom een aparte rekening voor gezamenlijke boodschappen en gezamenlijke vaste lasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:51
ASS-Ware schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:09:
[...]

Dit hebben wij bij ABN Amro, maar volgens mij kan dit bij elke bank.
Overigens, waarom een aparte rekening voor gezamenlijke boodschappen en gezamenlijke vaste lasten?
Heel handig: Vanaf de "inkomsten" rekening geld naar de "vasten lasten" en naar de "boodschappen" rekening

op die manier kan je nooit per ongeluk zorgen dat de hypotheek niet betaald kan worden omdat je even verkeerd plant..

Ik verbaas mij er eerder over dat er nog mensen zijn die dat niet hebben!

Ik heb zelf bij bunq er iets van 10 in gebruik: Inkomsten, Boodschappen, Jaarlijkste lasten, Maandelijke lasten, Giften, Auto kosten, koppel rekeningen aar spaar of beleggins rekening, etc. dit uiteraard los van spaar, reserverings en buffer rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
overhyped schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:36:
[...]

Heel handig: Vanaf de "inkomsten" rekening geld naar de "vasten lasten" en naar de "boodschappen" rekening

op die manier kan je nooit per ongeluk zorgen dat de hypotheek niet betaald kan worden omdat je even verkeerd plant..

Ik verbaas mij er eerder over dat er nog mensen zijn die dat niet hebben!

Ik heb zelf bij bunq er iets van 10 in gebruik: Inkomsten, Boodschappen, Jaarlijkste lasten, Maandelijke lasten, Giften, Auto kosten, koppel rekeningen aar spaar of beleggins rekening, etc. dit uiteraard los van spaar, reserverings en buffer rekeningen.
Kwestie van smaak. Ik vind dat weer onhandig. Wij hebben een gezamenlijke rekening waar alle gezamenlijke kosten van betaald worden. We schrijven beide een bedrag over naar de gezamenlijke en betalen alles daarvan.. nooit gehad dat we ineens iets niet konden betalen iig. Denk kwestie van smaak of wat je handig vindt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
ID-College schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:03:
[...]

Kwestie van smaak. Ik vind dat weer onhandig. Wij hebben een gezamenlijke rekening waar alle gezamenlijke kosten van betaald worden. We schrijven beide een bedrag over naar de gezamenlijke en betalen alles daarvan.. nooit gehad dat we ineens iets niet konden betalen iig. Denk kwestie van smaak of wat je handig vindt..
het is een beetje "least privilege" toegepast op rekeningen. M'n hele salaris kan nooit weg zijn door te skimmen: De rekening waar dat binnenkomt heeft geen pas.

Als iemand mij dwingt geld te pinnen dan is er maximaal een paar 100e weg, meer staat er niet op de rekening.

Automatische incasso's? Alelen mogelijk tot het maximale van de vaste laten van 1 maand.

en alle grote bedragen staan op externe rekeningen waar het even duurt voordat het op een betaal rekening staat. Je doet iets in security of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
overhyped schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:32:
[...]

het is een beetje "least privilege" toegepast op rekeningen. M'n hele salaris kan nooit weg zijn door te skimmen: De rekening waar dat binnenkomt heeft geen pas.

Als iemand mij dwingt geld te pinnen dan is er maximaal een paar 100e weg, meer staat er niet op de rekening.

Automatische incasso's? Alelen mogelijk tot het maximale van de vaste laten van 1 maand.

en alle grote bedragen staan op externe rekeningen waar het even duurt voordat het op een betaal rekening staat. Je doet iets in security of niet ;)
Haha eens.. Mijn spaarcenten staan weer ergens anders inderdaad (dus ja ik heb eigenlijk nog een rekening) waar geen betaalpas van is.. Dus als je dat bedoelt: excuses dan hebben wij idd dezelfde opzet. Ik dacht dat je nog een rekening bedoelde met betaalpas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
ID-College schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:09:
[...]

Haha eens.. Mijn spaarcenten staan weer ergens anders inderdaad (dus ja ik heb eigenlijk nog een rekening) waar geen betaalpas van is.. Dus als je dat bedoelt: excuses dan hebben wij idd dezelfde opzet. Ik dacht dat je nog een rekening bedoelde met betaalpas :P
Ik bedoel ook meerdere betaal rekeningen, naast spaar rekeningen! Sowieso een aparte voor m’n salaris. Komt alleen geld op binnen. Een aparte (met pas) voor boodschappen/uit eten/etc. Een aparte met pas voor auto kosten. Een aparte met credit card voor internet betalingen. Een aparte, zonder pas coor vaste lasten. Een aparte die alleen gebruikt wordt als tussenrekening tussen m’n betaal rekening en externe spaar en beleggings rekeningen. Een aparte (zonder pas) voor jaarlijkse incasso’s. Een aparte waar een percentage voor goede doelen heen gaat. Etc etc.

Mischien ben ik een beetje een buiten categorie ;) en sowieso off-topic hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:35

Dat kunnen wij niet verkeerd plannen, want we maken eind van de maand geld over naar de (1) gezamelijke rekening en begin van de maand daarna wordt de hypotheek afgeschreven.
De rest van de maand betalen we daar alle gezamelijke kosten van, onder andere boodschappen.
Je weet toch ongeveer wel wat je per maand aan uitgaven hebt?
Tel daar een kleine marge bij op en je weet wat er naar de gezamelijke rekening moet.
Maar goed, dat vinden wij handig.
Je kan ook teveel rekeningen hebben hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:00
Wij hebben ook aparte gezamenlijke rekeningen voor:
  • Een rekening voor de boodschappen
  • Een rekening voor de woonlasten
  • Een rekening voor het kattenvoer
  • Een rekening voor de autoverzekeringen/onderhoud
  • Een rekening voor nieuwe tuinartikelen, goudvissen, meubilair, enz.
  • En nog een paar rekeningen
Zonder gekheid: waarom niet gewoon één gezamenlijke rekening voor vaste lasten?
En zoals de rest volgens mij al heeft aangegeven is dit bij elke willekeurige bank prima mogelijk. Voor de rentepercentages op spaarrekeningen hoef je het tegenwoordig toch niet meer te doen en de grotere banken hebben allemaal prima apps en Apple Pay enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:10
Vraag nav dit topic. Wij zitten nu bij Knab (gezamenlijk en elk een prive rekening), Knab bied echter geen kinder/jeugdrekeningen aan dus ik kijk naar oa ING en Rabo.

We zoeken een pakket met een gezamenlijke en twee eigen rekeningen, alleen willen we gewoon allebei overal bij kunnen. Nu lees ik hierboven dat je bij ING elkaars rekeningen niet ziet, kan dit evt wel? En hoe zit dat bij RABO? Kan dit soort details niet vinden op de sites, Rabo is mee te chatten (uiteraard vandaag niet) maar voor ING is gelijk een afspraak nodig lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:43
jaspov schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:57:
We zoeken een pakket met een gezamenlijke en twee eigen rekeningen, alleen willen we gewoon allebei overal bij kunnen. Nu lees ik hierboven dat je bij ING elkaars rekeningen niet ziet, kan dit evt wel?
Via machtigen van elkaars ING rekeningen: https://www.ing.nl/partic...bankzaken/machtiging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Ik heb een soortgelijke combi bij ING lopen:
1 privé rekening voor de boodschappen, met daaraan spaarrekeningen en een pinpas gekoppeld
1 privé rekening voor mijn vaste lasten, met daaraan een creditcard gekoppeld
1 en/of rekening met partner, met ook daaraan spaarrekeningen en 2 pinpassen gekoppeld

Partner heeft daarna zelf nog een privérekening, en ik nog een rekening bij N26 voor betalingen in vreemde valuta en als back-up mocht ING een keer storing hebben.

Het bovenstaande is niet 1 geheel pakket, maar "gewoon" 3 keer een Oranjerekening waarvan 1 met een 2e rekeninghouder. Kost me in totaal iets van 4 of 5 euro per maand.
Enige irritante aan ING is dat ze een harde limiet hebben van 3 rekeningen per rekeninghouder. Ik kan dus geen extra rekening meer openen, of als extra rekeninghouder op iemand anders' rekening worden gezet.
In feite omsluit dat een groot deel van je eisen, behalve de mogelijkheid tot veel rekeningen per persoon die bunq dan weer wel biedt.

[ Voor 9% gewijzigd door ShitHappens op 01-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

TWKterry

Master Mariner

Bij de Rabo hetzelfde, elkaar machtigen en dan kun je overal bij.
Pagina: 1