Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 21:43
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik mijn 2de pc werkende. Vandaag wilde ik CSGO en Valorant spelen alleen tijdens het spelen glitched het beeld en gaat het beeld snel zwart om dan vervolgens weer op de desktop te belanden. Het rare is dat het geluid van de game nog steeds actief is.

Op de kaart zit waterkoeling en blijft rond de 40 a 50 graden. Dus dat moet het probleem niet zijn. De kaart heeft eerder problemen gehad. Dit lag toen aan de temperatuur maar was toen opgelost met waterkoeling.

Video over het probleem

Wat ik al geprobeerd hebt:
- Driver herinstallatie
- Driver update
- Memory Clock 30 MHz naar beneden geklokt
- Windows bijwerken

Als iemand een verlossend antwoord weet zal dit erg gewaardeerd worden.

Mvg,
Joost
...

De PC;
- Intel Core I5 4690K
- MSI AMD R9 290
- 16GB DDR3 1600Mhz
- Corsair VS 550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Driver eerst verwijderd met DDU voordat je deze opnieuw installeerde?

Als de kaart temperatuurproblemen heeft gehad dan zou er meer aan de hand kunnen zijn. Wellicht beschadigd vram.

Zou ook eens een andere voeding proberen want een VS550 is een niet erg stabiele oplossing voor deze specs. Wat is er met de 750w Corsair uit MSI R9 290 Flikkert gebeurd?

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 10-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 21:43
Uszka schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:53:
Driver eerst verwijderd met DDU voordat je deze opnieuw installeerde?
Jep. Eerst de drivers nagekeken. Ook DDU uitgevoerd maar maakte geen verschil
Zou ook eens een andere voeding proberen want een VS550 is een niet erg stabiele oplossing voor deze specs. Wat is er met de 750w Corsair uit MSI R9 290 Flikkert gebeurd?
Deze is defect geraakt. Hij wilde zowel deze als mijn huidige game pc niet doorstarten. Daarnaast is ook het moederbord toen vervangen voor een nieuw exemplaar.