Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 21:43
Beste Tweakers,

Nadat ik eindelijk mijn ventilator probleem heb opgelost is er weer een andere probleem opgedoken. Mijn Kachel genaamd R9 290 flikkert te vaak.

Dit gebeurde afgelopen week spontaan. Ik wilde lekker een potje Rainbow six Siege spelen doet het gebeurde.
Ik heb een video van het probleem. (YouTube: Amd r9 290 probleem)

Daarbij is de koelpasta ongeveer een jaar geleden vervangen. De kaart runt 49/52 graden idle. De kaart wordt niet warmer dan 85 graden.

Ik heb ook al eerder een probleem gehad met de kaart. Dit was een stotterprobleem wat uitendelijk opgelost is.

Als iemand een verlossend antwoord weet zal dit erg gewaardeerd worden.

Mvg,

Joost
...

Mijn PC;

Intel Core I5 4690K
MSI AMD R9 290
8GB DDR3 1600Mhz
Corsair 750W PSU 80 Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Al een andere kabel geprobeerd?
daarna driver herinstalleren met DDU.

Je kan met behulp van afterburner je geheugen en/of coreclock terugschroeven. Nog eens proberen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn Sapphire R9 290 is hier van de week ook mee begonnen. Toevallig.

Ik draai driver 18.6.1.

Mijn systeem log wordt volgespammed met de melding: Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recoverd, toevallig bij jou ook?

[ Voor 60% gewijzigd door royb3 op 06-12-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Probeer eens een oudere driver?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Andere kabel en ander scherm zou ik eerst proberen, dan weet je of het wel aan je PC ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ziet eruit als artifacts door een instabiele GPU.

Ik zou eens ofwel de klok iets terugschroeven ofwel de spanning iets omhoog schroeven om te kijken of dat het verhelpt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Laatste drivers geinstalleerd? Zo ja, probeer dan eens een oudere versie.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
royb3 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:57:
Mijn Sapphire R9 290 is hier van de week ook mee begonnen. Toevallig.

Ik draai driver 18.6.1.

Mijn systeem log wordt volgespammed met de melding: Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recoverd, toevallig bij jou ook?
Ik heb even gekeken. Ik draai op dit moment 18.9.3.
En in de logboeken zag ik verder niet veel bijzonder.
PilatuS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 04:14:
Andere kabel en ander scherm zou ik eerst proberen, dan weet je of het wel aan je PC ligt.
Dit heb ik beide nog niet geprobeerd. Ik test dit vdw uit. Dus er komt nog zeker een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
Status update :

Ik het een oudere Driver geïnstalleerd maar nog steeds het zelfde resultaat.
PilatuS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 04:14:
Ik kreeg de strepen door beide schermen. Zou raar zijn als beide kabels of scherm defect zijn.

Daarnaast heb ik er in 6950 erin gedaan om te testen. Deze werkt prima maar om de 10 minuten valt het scherm 3 seconden uit op mijn hoofdscherm. Dus ik word hier niet echt wijzer van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met 2 schermen en kabels hetzelfde probleem zal dat het niet zijn. Dat het beeldscherm uitvalt met een andere kaart kan de voeding zijn. Mogelijk heb je 2 problemen van wat ik nu weet, namelijk de oude videokaart die artifacts geeft en defect is, maar met de andere videokaart mogelijk de voeding. Testen met nog een andere kaart en andere voeding is wat ik nu zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
PilatuS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:12:
Met 2 schermen en kabels hetzelfde probleem zal dat het niet zijn. Dat het beeldscherm uitvalt met een andere kaart kan de voeding zijn. Mogelijk heb je 2 problemen van wat ik nu weet, namelijk de oude videokaart die artifacts geeft en defect is, maar met de andere videokaart mogelijk de voeding. Testen met nog een andere kaart en andere voeding is wat ik nu zou doen.
Ik heb helaas geen andere kaarten liggen. Het zelfde geld voor de voeding. Dus ik ga vdw kijken of dat ik een nieuwe kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is even uitzoeken wat het nu precies is. Onderdelen blijven vervangen en stresstesten om te zien wat nou precies de boosdoener is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvDiermen
Ik heb uiteindelijk er voor gekozen om er waterkoeling erop te zetten. Nadat heb ik nergens meer last van. Dus hoogst waarschijnlijk dat hitte de boosdoener was.

In ieder geval bedankt iedereen voor het helpen :)

Mvg,

Joost
Pagina: 1