Beste,
Ik ben zoek geraakt op het internet voor de overstap naar een full frame camera. Ik zal kort de context vertellen en dan concreet de vraag stellen.
Context
Ik ben een liefhebben van landschappen, golfbanen en zee. Deze fotografeer ik graag. Ik heb nu een Canon 70D camera met een Tokina wide angle lens en een standaard zoom lens van canon. Ik merk dat de instellingen en voor het nadeel van de crop mij beperken om de juiste foto´s te maken. Ik heb een prima budget beschikbaar om over te stappen en ik weet hierin de dat lenzen belangrijker zijn dan de perse de camera zelf.
Verder ben ik hiervoor (ik volg inmiddels een opleiding tot professioneel fotograaf) ook van plan om hiervan deels mijn beroep te maken.
Vraag
Mijn vraag is wie kan mij tips geven voor:
1. Full frame camera
2. Een aantal goede lens opties in combinatie met de full frame camera.
Reeds naar gekeken:
- Canon 6d mark II
- Nikon 850 D
- De nieuwe full frame systeemcamera´s
- 20 mm lens nikon
- Wide angle lezen nikon, canon.
Of wel, ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt. ;-)
Dank je wel alvast.
Ik ben zoek geraakt op het internet voor de overstap naar een full frame camera. Ik zal kort de context vertellen en dan concreet de vraag stellen.
Context
Ik ben een liefhebben van landschappen, golfbanen en zee. Deze fotografeer ik graag. Ik heb nu een Canon 70D camera met een Tokina wide angle lens en een standaard zoom lens van canon. Ik merk dat de instellingen en voor het nadeel van de crop mij beperken om de juiste foto´s te maken. Ik heb een prima budget beschikbaar om over te stappen en ik weet hierin de dat lenzen belangrijker zijn dan de perse de camera zelf.
Verder ben ik hiervoor (ik volg inmiddels een opleiding tot professioneel fotograaf) ook van plan om hiervan deels mijn beroep te maken.
Vraag
Mijn vraag is wie kan mij tips geven voor:
1. Full frame camera
2. Een aantal goede lens opties in combinatie met de full frame camera.
Reeds naar gekeken:
- Canon 6d mark II
- Nikon 850 D
- De nieuwe full frame systeemcamera´s
- 20 mm lens nikon
- Wide angle lezen nikon, canon.
Of wel, ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt. ;-)
Dank je wel alvast.