Comptabiliteit Rog strix rtx 3080 OC en sleeved cables.

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-02-2024
Hey allemaal,

Ik ga bijna mijn nieuwe build bestellen maar vroeg mij af of iets compatibel was.

Ik zou graag de stock PSU kabels vervangen met simpele zwarte sleeved cables van Corsair genamelijk deze: pricewatch: Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Starter Kit Type ...

Mijn videokaart: pricewatch: Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC
heeft 3x 8 (6+2) pins aansluitingen en de bij de kit zitten er 1x EPS12V/ATX12V (4+4 connector) cable - 750 mm en 2x PCIe (single 6+2 connector) cable - 650 mm. Die 2 laatsten zijn bijna zeker compatibel maar ben niet zeker over de derde (EPS) kabel. Dit is namelijk een 4+4 connector. Wil het dus zeggen dat ik nog een extra 6+2 moet bestellen of zit ik goed?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:09
Een EPS-connector is een aansluiting voor je moederbord (de linkerbovenkant, bij je CPU) en deze heeft een andere lay-out, dan een PCI-e aansluiting.
Ondanks dat ze beide een 8-pin aansluiting zijn, hebben ze fysiek een iets andere layout.. Als je op google zoekt naar een vergelijking tussen de twee, dan zal je zien dat in de bovenste rij er één pin is die een andere vorm heeft bij EPS versus PCI-e.

Om je GPU van de benodigde aansluitingen te voorzien, dien je nog één losse PCI-e kabel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Let even op : welk merk psu heb je?

Elk merk heeft weer net andere aansluitingen, dus je kan ze niet zomaar vervangen door ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
Trently schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:04:
Een EPS-connector is een aansluiting voor je moederbord (de linkerbovenkant, bij je CPU) en deze heeft een andere lay-out, dan een PCI-e aansluiting.
Ondanks dat ze beide een 8-pin aansluiting zijn, hebben ze fysiek een iets andere layout.. Als je op google zoekt naar een vergelijking tussen de twee, dan zal je zien dat in de bovenste rij er één pin is die een andere vorm heeft bij EPS versus PCI-e.

Om je GPU van de benodigde aansluitingen te voorzien, dien je nog één losse PCI-e kabel te kopen.
Dit bevestigd mijn vermoeden...
Spijtig want alle kitjes zijn standaar maar met 2x 6+2 pins kabel... heb geen zin om een hele extra kit te kopen voor 1 extra kabel haha. Ik had gekeken op cablemod waar je zelf de hoeveelheid kabels kan samenstellen... 3x 6+2 en 1x24 kwam op iets van een 50€+ 15€ verzendingskosten. Spijtig dat je minimaal een bestelling van 69.90 € moet plaatsen om te kunnen laten leveren... en dit zonder verzendingskosten....

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
99ruud99 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:14:
Let even op : welk merk psu heb je?

Elk merk heeft weer net andere aansluitingen, dus je kan ze niet zomaar vervangen door ander merk.
Ik ga de rm 850 (2019) bestellen normaal. Had gelezen dat deze prijs/kwaliteit zeker goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:09
BorisH schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
[...]

Dit bevestigd mijn vermoeden...
Spijtig want alle kitjes zijn standaar maar met 2x 6+2 pins kabel... heb geen zin om een hele extra kit te kopen voor 1 extra kabel haha. Ik had gekeken op cablemod waar je zelf de hoeveelheid kabels kan samenstellen... 3x 6+2 en 1x24 kwam op iets van een 50€+ 15€ verzendingskosten. Spijtig dat je minimaal een bestelling van 69.90 € moet plaatsen om te kunnen laten leveren... en dit zonder verzendingskosten....

Mvg
Toevallig dat je het zegt over de verzendkosten van Cablemod, ik heb namelijk zelf ook (wat voorbarig misschien) een derde PCI-e kabel besteld. Als ik dat via de Europese shop van cablemod zou doen, dan moet je inderdaad de €69.90 halen voordat er verzonden wordt.
Ik heb het zelf via de Amerikaanse shop van Cablemod gedaan en daar kon ik wel één losse kabel bestellen :+ . Deze is ook al reeds ontvangen, dus dat is misschien nog een optie om relatief ( ;) ) goedkoop een derde PCI-e kabel te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:37
BorisH schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:21:
[...]
Had gelezen dat deze prijs/kwaliteit zeker goed zit.
Niet echt. Vergeleken met de RMx is de kwaliteit van de caps en fan een stuk lager. Alle Corsairs, op de TX550M V2 na, zijn eigenlijk €10 - €20 te duur op dit moment. Voor bijna elk model is er voor dezelfde prijs wel iets beters te krijgen. Zou ook geen single rail adviseren bij een 850w. De beveiliging tegen kortsluiting en overbelasting is een stuk minder goed dan bij een multirail voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
Trently schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:18:
[...]

Toevallig dat je het zegt over de verzendkosten van Cablemod, ik heb namelijk zelf ook (wat voorbarig misschien) een derde PCI-e kabel besteld. Als ik dat via de Europese shop van cablemod zou doen, dan moet je inderdaad de €69.90 halen voordat er verzonden wordt.
Ik heb het zelf via de Amerikaanse shop van Cablemod gedaan en daar kon ik wel één losse kabel bestellen :+ . Deze is ook al reeds ontvangen, dus dat is misschien nog een optie om relatief ( ;) ) goedkoop een derde PCI-e kabel te hebben.
Dat is wel een vreemd systeem als je die 69 niet moet halen via amerikaanse website en toch leveren :D Ik ga dan waarschijnijk alle kabel zo gewoon bestellen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
Uszka schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:48:
[...]

Niet echt. Vergeleken met de RMx is de kwaliteit van de caps en fan een stuk lager. Alle Corsairs, op de TX550M V2 na, zijn eigenlijk €10 - €20 te duur op dit moment. Voor bijna elk model is er voor dezelfde prijs wel iets beters te krijgen. Zou ook geen single rail adviseren bij een 850w. De beveiliging tegen kortsluiting en overbelasting is een stuk minder goed dan bij een multirail voeding.
Ja zie al die dingen wist ik natuurlijk niet... welke psu raad jij dan aan? :D heb gehoord die van seasonic of evga goed waren. Wil de gulden middenweg tussen prijs/kwaliteit. Lieft wil ik niet hoger gaan dan 120-130 voor mijn psu. Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 850 watt of de 750w versie want daar heb je ook genoeg aan. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W is ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
Sinds de rog strix 3080 toch zeer veel watt (zeker in OC) vraagt zou ik toch 850w pakken voor de zekerheid. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als de voeding je te duur wordt kan je altijd nog besparen op ssd en moederbord zonder op prestaties in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisH
Zit ik met deze goed dan? pricewatch: Corsair RM850x (2018) Zwart Is wel wat meer maar die 30 euro kan er wel bij als dit beter is. Dit model is 2018 ipv 2019 van de gewone rm model, heeft dit iets van invloed op de futureproofness van de psu of totaal niet? Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic per onderwerp is (meer dan) genoeg: Corsair sleeved cables met corsair rm850

Crossposten is op GoT niet toegestaan. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:39

br00ky

Moderator Harde Waren
En die kan dan weer prima gemerged met New rgb gaming rig 2100€ (RTX3080).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.