Hallo iedereen,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe gamepc.
Ik had gisteren het geluk om een AMD ryzen 5600x te bemachtigen en ga mijn andere onderdelen zo snel mogelijk bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
"next-gen" titels zoals Cyberpunk en andere AAA-titels voor de komende 3-4 jaar op 2k tot 4k kunnen draaien min 60 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een complete build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou echt van de nzxt h510 elite builds met een Aio-koeler (zoals de z63) voor de looks. Ik probeer een balans te vinden tussen prestaties en uiterlijk. Ik hoorde dat de h510 elite niet het beste presteer qua airflow, maar na wat meer onderzoek leek het met de meeste mensen zeker geen probleem te zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur dus geen componenten.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier om advies te vragen over wat ik kan verbeteren aan de huidige bouw. Bijvoorbeeld als er een "nieuwere versie" is van bepaalde onderdelen waar ik naar zou moeten kijken, of een beter moederbord dat ongeveer dezelfde prijs heeft. Ik weet dat sommige componenten "goedkoper" kunnen maar de meerkost voor de look is ingecalculeerd in de prijs.
Ook vraag ik mij af of ik de aio cooler met de tubes naar onder zou kunnen plaatsen met z'on grote gpu als de rtx 3080 voor betere koeling en het voorkomen van geluid op lange termijn zoals hier weergegeven: YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien... of zou ik hier niet te veel over wakker liggen ?
Hier is een lijst van hoe ik de buildop dit moment zie:
Laat me even weten wat jullie mening is !
Alvast bedankt!
Boris
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe gamepc.
Ik had gisteren het geluk om een AMD ryzen 5600x te bemachtigen en ga mijn andere onderdelen zo snel mogelijk bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
"next-gen" titels zoals Cyberpunk en andere AAA-titels voor de komende 3-4 jaar op 2k tot 4k kunnen draaien min 60 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een complete build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou echt van de nzxt h510 elite builds met een Aio-koeler (zoals de z63) voor de looks. Ik probeer een balans te vinden tussen prestaties en uiterlijk. Ik hoorde dat de h510 elite niet het beste presteer qua airflow, maar na wat meer onderzoek leek het met de meeste mensen zeker geen probleem te zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur dus geen componenten.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben hier om advies te vragen over wat ik kan verbeteren aan de huidige bouw. Bijvoorbeeld als er een "nieuwere versie" is van bepaalde onderdelen waar ik naar zou moeten kijken, of een beter moederbord dat ongeveer dezelfde prijs heeft. Ik weet dat sommige componenten "goedkoper" kunnen maar de meerkost voor de look is ingecalculeerd in de prijs.
Ook vraag ik mij af of ik de aio cooler met de tubes naar onder zou kunnen plaatsen met z'on grote gpu als de rtx 3080 voor betere koeling en het voorkomen van geluid op lange termijn zoals hier weergegeven: YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien... of zou ik hier niet te veel over wakker liggen ?
Hier is een lijst van hoe ik de buildop dit moment zie:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC | € 929,- | € 929,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart | € 135,- | € 135,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z63 | € 224,90 | € 224,90 |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2, 120mm | € 20,26 | € 20,26 |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2, 140mm | € 22,- | € 22,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZRC | € 191,56 | € 191,56 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 166,- | € 166,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.282,52 |
Laat me even weten wat jullie mening is !
Alvast bedankt!
Boris
[ Voor 53% gewijzigd door BorisH op 06-11-2020 16:48 ]