Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is voor mijn vrouw. Zij zit de hele dag achter de PC, te gamen, te internetten, series te streamen. Maar de power in de PC is voor de high end games die ze speelt (Serious SAM 4, Horizon Zero Dawn, Doom Eternal, Chernobylite, Cyberpunk 77, e.a.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500,- zonder randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een Corsair K68 RGB toetsenbord, een Logitech MX Master 2 muis, en een Asus ROG Swift PG279QE Zwart monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij deze het verlanglijstje wat ik al had samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben Intel minded, en zal geen AMD overwegen. Discussies daarover dus graag achterwege laten.
Verder heb ik, behalve op monitor gebied, altijd goede ervaringen met Asus gehad. Daarom deze keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een zo stil mogelijke PC worden. Uiteraard snap ik dat onder load je wel wat geluid zult horen, maar ik probeer de build samen te stellen met componenten die geluidsarm zijn (bequiet voeding, coolermaster silencio kast, etc)
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies of de gekozen componenten goed op elkaar aansluiten. Is er misschien een ander moederbord noodzakelijk (we houden allebei wel erg van het ROG logo bij boot up), geld is niet echt een issue, maar overdrijven is ook een kunst. Van ieder component hoor ik graag of er betere zijn, gezien mijn wensen. Wat betreft de grafische kaart, ik heb nu de standaard Asus RTX ROG Strix 3080 gekozen, maar ik heb gehoord dat de TUF variant beter is. Is dat zo?
Verder zouden we wel een 2TB SSD overwegen, maar zover ik zie zijn die niet betaalbaar. Heb ik dat mis?
Verder heb ik nog een vraag. Wanneer zal de grafische kaart die ik zoek beschikbaar zijn?
Dit systeem is voor mijn vrouw. Zij zit de hele dag achter de PC, te gamen, te internetten, series te streamen. Maar de power in de PC is voor de high end games die ze speelt (Serious SAM 4, Horizon Zero Dawn, Doom Eternal, Chernobylite, Cyberpunk 77, e.a.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500,- zonder randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een Corsair K68 RGB toetsenbord, een Logitech MX Master 2 muis, en een Asus ROG Swift PG279QE Zwart monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij deze het verlanglijstje wat ik al had samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 375,05 | € 375,05 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | € 235,- | € 235,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 | € 918,39 | € 918,39 |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus "5400rpm class", 8TB | € 215,59 | € 215,59 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 XL | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 102,28 | € 102,28 |
1 | Processorkoeling | Scythe Ninja 5 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z3600C18 | € 133,90 | € 133,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 120,75 | € 120,75 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.435,81 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben Intel minded, en zal geen AMD overwegen. Discussies daarover dus graag achterwege laten.
Verder heb ik, behalve op monitor gebied, altijd goede ervaringen met Asus gehad. Daarom deze keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een zo stil mogelijke PC worden. Uiteraard snap ik dat onder load je wel wat geluid zult horen, maar ik probeer de build samen te stellen met componenten die geluidsarm zijn (bequiet voeding, coolermaster silencio kast, etc)
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies of de gekozen componenten goed op elkaar aansluiten. Is er misschien een ander moederbord noodzakelijk (we houden allebei wel erg van het ROG logo bij boot up), geld is niet echt een issue, maar overdrijven is ook een kunst. Van ieder component hoor ik graag of er betere zijn, gezien mijn wensen. Wat betreft de grafische kaart, ik heb nu de standaard Asus RTX ROG Strix 3080 gekozen, maar ik heb gehoord dat de TUF variant beter is. Is dat zo?
Verder zouden we wel een 2TB SSD overwegen, maar zover ik zie zijn die niet betaalbaar. Heb ik dat mis?
Verder heb ik nog een vraag. Wanneer zal de grafische kaart die ik zoek beschikbaar zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Leviathan op 16-11-2020 22:49 ]