Loze leidingen in de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry-
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2020
Beste forum van Tweakers,

Mijn vraag
Hoe vind ik loze leidingen die vanuit de meterkast naar andere plekken in mijn huis gaan?

Het gaat in dit geval om loze leidingen die vanuit de meterkast naar bv de zolder lopen. Ik zou graag willen weten hoe ik erachter kom welke loze leiding naar de zolder of een andere plek loopt in mijn woning.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd een stofzuiger tegen de leidingen aan te houden met ducttape echter hoor ik dan niet waar in de muur de leidingen uitkomt.

Mvg,

Harry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:43
Rook er in blazen met een rookmachine ofzo?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13

IQM

De meest simpele methode lijkt mij toch om een metalen trekveer door de loze leiding te duwen en te kijken waar hij uitkomt. Dan weet je ook gelijk of de leiding nog intact is. (zal niet de eerste keer zijn dat een leiding kapot of dicht zit.)

Een fotootje van de situatie in je meterkast zou wellicht kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik weet alleen dat het heel vroeger voorschrift was om bij nieuwbouwwoningen vanuit de meterkast twee loze buizen aan teleggen naar de keuken. Een 3/4 inch buis voor een eventueel fornuis en een 5/8 inch voor een boiler. Maar dat was vroeger, omdat ik niet in het installatie vak terecht ben gekomen weet ik niet hoe het nu zit. Als het nog steeds net als vroeger is, dan is het antwoord: Naar de keuken.