mooie speakerset gezocht met dolby.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Hij is voor in de woonkamer en mag max 600,- kosten. Ik weet dat het niet al te veel is, maar het is zo'n pc-prive gedoe.

Wie weet er een??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Yamaha TSS1B :

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/TSS1B.gif

Yamaha TSS1W :

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/TSS1W.gif

Verschillen ? Alleen de kleur :)

Specs :

Output Power : 48W Total Power (6W per satellite x 5, 18W for subwoofer
Frequency Response : 40Hz - 20 kHz
Input Sensitivity : 200mV (1kHz, 4 ohms at rated power)
Drivers : 2" cone for satellites, 5" driver for subwoofer
Speaker Modes : 5.1 channel full scale; 4.1 channel surround; stereo
Inputs : 2" Digital inputs ( 1 optical, 1 coaxial); 2 analog inputs
Controls : Master volume, individual levels for center speaker, effects speakers, subwoofer; full-mute
Box Dimensions : 16" (w) x 16" (h) x15" (d)
Box Weight : 20.9 lbs.

Features :

-Get Premium Surround Sound From Your Computer or Game SystemWith the 4.1 channel surround mode, your computer games take on a new, larger-than-life dimension.

-Turn Any TV and DVD Player Into a Home Theater SystemReplace the built-in speakers and fully enjoy the sound your DVD and TV are capable of delivering.

-Convert Your Portable Music Player Into a High-End Stereo SystemYou can get 3D sound from a portable player

-Make Dynamic PresentationsBring your presentations to life with impressive multimedia surround sound effects.

-Turn Your Computer, TV or DVD Into a Home Theater

-Built-in Dolby Digital®, DTS®, and Dolby Pro-Logic® decoding for premier theater-style surround sound.

-Distinct Speaker Modes for any application:
5.1-Channel System for DVD movies, games and music
4.1-Channel Surround Sound for PC and Console Games
Virtual Surround Stereo for music and multimedia CDs

-Yamaha's exclusive Active Servo Technology for deep bass

-Powerful dedicated amplifier and theater-sound processor with master volume and independent level controls

-Magnetic shielding so you can place the speakers anywhere

-Adjustable angle bass for all five powered satellite speakers to allow for optimum listening position

-Elegant, compact design that can be placed anywhere

-Available in Computer Platinum (shown) and Calypso Black (TSS1B)

waarom geen creative

Kijk maar in mijn post.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Verwacht trouwens niet veel bas in een grote kamer, dat geld voor alle sets behalve de Videologic Digitheatre DTs, maar die kost tegen de 1500 :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

En wat mag dat wel niet kosten?
Op welk niveau ligt de kwaliteit daarvan?
Beter als de DTT2500 of 3500?
en klinkt muziek daar goed op?

• JT

JT

VETAK y0

Beter dan creative, rond de 500 piek dacht ik.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Maar die satelieten hebben elk maar 6W tegenover 7W van de Creative. Sub is maar 18W, 20 voor creative. Dan is die creative toch krachtiger?

Maar je moet hier toch ook een SB live 5.1 voor hebben of niet?

Waar kan je dat dingen kopen dan?
Ook gewoon in een Nederlandse winkel?

• WaarAnders
Als je nog een adresje hebt, vind ik je fantastisch. Mooi setje, mooi prijsje.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:15 schreef WaarAnders het volgende:
Als je nog een adresje hebt, vind ik je fantastisch. Mooi setje, mooi prijsje.
Waar woon je ?

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:22 schreef Da_man het volgende:
Maar die satelieten hebben elk maar 6W tegenover 7W van de Creative. Sub is maar 18W, 20 voor creative. Dan is die creative toch krachtiger?

Maar je moet hier toch ook een SB live 5.1 voor hebben of niet?

Waar kan je dat dingen kopen dan?
Ook gewoon in een Nederlandse winkel?
Wattage zegt nix over kwaliteit, en door die ene wat issie echt niet krachtiger en verschil in db's hoor je ook niet. Hier heb je alleen een geluidskaart of dvd speler met digitale uitgang voor nodig.

Ecodan warmtepomp

• WaarAnders
in de buurt van amsterdam, maar via internet bestellen vind ik makkelijker(winkel is ook goed)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Op zaterdag 11 augustus 2001 22:23 schreef WaarAnders het volgende:
in de buurt van amsterdam, maar via internet bestellen vind ik makkelijker(winkel is ook goed)
Die Yamaha set ik supergoed, alleen wordt die nu niet meer geleverd als je een beetje pech heb.

Ik heb deze set ook een paar maand terug gekocht en toen was de zwarte er al niet meer, en van de witte waren er nog maar een paar, in heel Nederland. Waarom? Omdat deze set binnenkort (of het is al zo) geleverd wordt samen met hifi systemen.

De set zelf is ook supergoed, alleen de subwoofer is 'goed', terwijl de set zelf 'super' is. De subwoofer kan al te lage tonen niet echt goed aan.

Oh jah, de set ziet er op de foto heel groot uit, maar de speakertjes zijn maar ies van 5 bij 5 :D. Over het algemeen een heel goeie set, vooral voor het geld.

D'r zit zelfs nog een Dolby Digital en DTS decoder ingebouwd.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Hij kost trouwens 550, en zeker beter dan de creative (heb verschil gehoort).

Je kan hem bestellen bij een dealer in je buurt, zijn gewone huisjes meestal. Op een site kon je zo'n postocde check doen, weet alleen niet meer welke, was op de site van de distributeur van Yahama in Nederland

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 22:23 schreef WaarAnders het volgende:
Probeer is BCE (Benelux Computer Exchange)

Ecodan warmtepomp

• WaarAnders
BCE heeft hem niet. Niet in Pricewatch, niet op de engelse site van yamaha. Altavista en Google eens proberen.

• WaarAnders
Ik heb hem in het buitenland gevonden nu, nu nog in nederland.

• JT

JT

VETAK y0

Aah, fok, das klot. Stuur is een meeltje naar Quote, zij zijn de importeurs.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:57 schreef Da_man het volgende:
En wat mag dat wel niet kosten?
Op welk niveau ligt de kwaliteit daarvan?
Beter als de DTT2500 of 3500?
en klinkt muziek daar goed op?
Je begint irritant te worden met die "Creative is het beste van alles! Als iets beter klinkt wil ik het bijna niet geloven!" houding. Hoe oud ben je nou.

Ohja, voor F500,- is de beste set gewoon de ADA885. 4.1 set met ingebouwde DD decoder en 2 weg sattelites met 8" woofer die tot 33Hz komt. Daar kunnen die Yamaha sets gewoon niet aan tippen. Pas op! Ik zeg niet dat ze acoustisch slecht klinken (integendeel), maar de subwoofers mogen van mij een stuk groter uitgebouwd zijn, zodat ze met dezelfde THD ook flinke volumes kunnen trekken. Wat dat wil je toch bij films?
Wattage zegt nix over kwaliteit, en door die ene wat issie echt niet krachtiger en verschil in db's hoor je ook niet. Hier heb je alleen een geluidskaart of dvd speler met digitale uitgang voor nodig.
Ik snap niet dat mensen nog steeds op wattage letten, kijk eerder naar de gevoeligheid of de grootte van de conus. Blijkbaar snapt men nog steeds niet dat wattage niet veel/nix zegt, blijkbaar lezen ze vaak over dingen heen/niet. Mijn ADA885 heeft maar een 60Watts woofer en gaat een stuk harder dan een 80Watts (geloof ik) Midiland 8200 woofer. Kun je met OBJECTIEVE testen (van 3D Soundsurge, staat veel blaat in, maar in elke test altijd wel goed onderbouwde metingen met duidelijke info) en daar scoorde Creative nog steeds het slechtste van alle woofers, KWANTITATIEF op alle vlakken (frequentiebereik, THD etc.) Kwalitatief waren ze "redelijk". Echt hoge beoordeling krijgen de Creative sets niet, EN TERECHT.

Houdt alsjeblieft op met je Creative is ECHT WEL goed geblaat. Je begint irritant te worden met die "Creative is het beste van alles! Als iets beter klinkt wil ik het bijna niet geloven!" houding. Hoe oud ben je nou.

• JT

JT

VETAK y0

Je kan idd beter een 4.1 set kopen. Maar voor 5.1 vind ik de Yammie de beste keuze.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

In de woonkamer wil je ze dus hebben.

Voor het aansluiten op de pc of aan je versterker.

Als je 'm aan je versterker wilt aansluiten ga dan maar voor jbl.

Kost rond de 600,-
5 speakers en 1 subwoofer. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de prestaties want die zijn gewoon uitstekend vooral de subwoofer.

In die pc boxen heb ik niet zoveel vertrouwen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Och, ik ben van mening dat je aan die (altijd VEEL te kleine) center kanaaltjes bij PC subwoofer sets niets hebt.

Geen duidelijke meerwaarde.

• WaarAnders
Volgens mij heb ik hier iets gemist; met 4.1 speakers heb je toch geen dolby digital?

En ik wil hem aan mijn computerhangen ja.

Heeft er iemand hier een goede website waar alles met zo'n versterker wordt uitgelegd, want dat wordt dan wel interessant. Ik weet alleen niet wat ik daarvoor nodig heb en moet doen. Website in het ned. graag;)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 14:47 schreef Yokozuna het volgende:
Och, ik ben van mening dat je aan die (altijd VEEL te kleine) center kanaaltjes bij PC subwoofer sets niets hebt.

Geen duidelijke meerwaarde.
Ik heb zelf zo'n dolby digital set voor in de woonkamer en daar zitten ook kleine speakertjes bij en die geven perfect geluid.
In combinatie natuurlijk met een 20" subwoofer met 60watt rms.
Niet aan de pc natuurlijk.

• JT

JT

VETAK y0

5.1 heeft het principe van 6 kanalen :
2 front kanalen
2 rear kanalen
center kanaal
subwoofer kanaal

Als je dan een 4.1 set neemt, dan word de center gesimuleerd door de 2 front speakers, en dat werkt wel ok. Ik zou iig voor 4.1 gaan, en dan is de Altec idd een goede set.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:02 schreef WaarAnders het volgende:
Volgens mij heb ik hier iets gemist; met 4.1 speakers heb je toch geen dolby digital?

En ik wil hem aan mijn computerhangen ja.

Heeft er iemand hier een goede website waar alles met zo'n versterker wordt uitgelegd, want dat wordt dan wel interessant. Ik weet alleen niet wat ik daarvoor nodig heb en moet doen. Website in het ned. graag;)
Je zou www.hifi.nl kunnen proberen en daar deze vraag posten.

Daar vindt je alle info en hulp die je nodig hebt denk ik. :)

• WaarAnders
Ik zal het nog ff precies uitleggen wat ik wil.

Ik wil beneden in de woonkamer een soort crontrolecentrum/server maken, die ook als dvd speler moet dienen. Ik was overal al uit alleen de geluidskaart en de boxen nog niet.

Ik wil iets moois(vanwege huiskamer) en ook Dolby Digital. Het geluid mag bij elkaar iets van 900,- t/m 1100,- kosten.

Nou wil ik dus nog weten wat een goede oplossing is.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:09 schreef WaarAnders het volgende:
Ik zal het nog ff precies uitleggen wat ik wil.

Ik wil beneden in de woonkamer een soort crontrolecentrum/server maken, die ook als dvd speler moet dienen. Ik was overal al uit alleen de geluidskaart en de boxen nog niet.

Ik wil iets moois(vanwege huiskamer) en ook Dolby Digital. Het geluid mag bij elkaar iets van 900,- t/m 1100,- kosten.

Nou wil ik dus nog weten wat een goede oplossing is.
Je wilt dus iets voor de huiskamer ik neem aan dat die best wel groot is en daarom zul je toch een set moeten hebben met veel vermogen. Anders krijg je de ruimte niet goed gevuld.

KIjk maar op www.hifi.nl voor de boxen.
Voor een goede geluidskaart kijk maar bij de reviews. En zoek daar een goede uit.

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou toch voor die Altec Lansing gaan. Dat kreng heeft gewoon een 8" woofer en gaat lekker hard zodat je genoeg luchtverplaatsing hebt in je kamer.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:18 schreef JT het volgende:
Ik zou toch voor die Altec Lansing gaan. Dat kreng heeft gewoon een 8" woofer en gaat lekker hard zodat je genoeg luchtverplaatsing hebt in je kamer.
Het is maar waar je van houdt.
ALs je in totaal 1100,- wilt uitgeven voor geluid en boxen voor in de woonkamer kun je beter zo'n dolby digital home cinema set kopen is ongeveer 400,- duurder maar het geeft veel beter resultaat.

Ik heb het zelf ook zo.

20" subwoofer 1x60 watt rms en 5x 30wat rms speakertjes.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:24 schreef ureal het volgende:

[..]

Het is maar waar je van houdt.
ALs je in totaal 1100,- wilt uitgeven voor geluid en boxen voor in de woonkamer kun je beter zo'n dolby digital home cinema set kopen is ongeveer 400,- duurder maar het geeft veel beter resultaat.

Ik heb het zelf ook zo.

20" subwoofer 1x60 watt rms en 5x 30wat rms speakertjes.
Welk merk ? Want dat is nl niet duur....

20" is trouwens pittig, ik wil ook wel zo'n 50 cm woofer

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:25 schreef JT het volgende:

[..]

Welk merk ? Want dat is nl niet duur....

20" is trouwens pittig, ik wil ook wel zo'n 50 cm woofer
Dat is een van sony die van mij is van jamaha maar die is ook een stuk duurder.
Anders maak je toch zelf een subwoofer.
Zo moeilijk is dat niet. Gewoon een woofer kopen van caliber of jbl 15" rond de 300 a 400,-.
Ik heb er 1 in mijn auto met 150 watt rms erop :9~ . 2 kanalen van 75 watt rms gebrugd.

Sony heeft wat minder vermogen volgens mij 6x30 watt. Maar ook perfect denk ik.
:)

• WaarAnders
Euh....... Sorry, die 1100,- was in mijn vorige configuratie die ik op papier gemaakt had. 800,- en misschien iets hoger is hier het max.

Excuses hiervoor!

• WaarAnders
Zo'n home cinema is wel leuk, alleen waar hang ik die aan(als ik het geld had)? Stand-alone heb ik niet en op pc kan ik die(volgens mij) niet aansluiten.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:29 schreef ureal het volgende:

[..]

Dat is een van sony die van mij is van jamaha maar die is ook een stuk duurder.
Anders maak je toch zelf een subwoofer.
Zo moeilijk is dat niet. Gewoon een woofer kopen van caliber of jbl 15" rond de 300 a 400,-.
Ik heb er 1 in mijn auto met 150 watt rms erop :9~ . 2 kanalen van 75 watt rms gebrugd.

Sony heeft wat minder vermogen volgens mij 6x30 watt. Maar ook perfect denk ik.
:)
ut was toch 20" ? 15 " is gaar :P

maareh, dat setje heeft toch geen dd ? toch alleen dpl ?

Ecodan warmtepomp

• WaarAnders
Op zondag 12 augustus 2001 14:39 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ohja, voor F500,- is de beste set gewoon de ADA885. 4.1 set met ingebouwde DD decoder en 2 weg sattelites met 8" woofer die tot 33Hz komt. Daar kunnen die Yamaha sets gewoon niet aan tippen. Pas op! Ik zeg niet dat ze acoustisch slecht klinken (integendeel), maar de subwoofers mogen van mij een stuk groter uitgebouwd zijn, zodat ze met dezelfde THD ook flinke volumes kunnen trekken. Wat dat wil je toch bij films?
[..]
Die wil ik wel, alleen waar koop ik die LOS, ik heb ze gezien bij dell. Maar die gaan niet los.

http://www.altec-lansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=17795&prmenbr=9490&from= Wat vinden jullie van deze?

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 16:33 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

Die wil ik wel, alleen waar koop ik die LOS, ik heb ze gezien bij dell. Maar die gaan niet los.

http://www.altec-lansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=17795&prmenbr=9490&from= Wat vinden jullie van deze?
Bagger !!!!! De middentoner zit onderop naar beneden gericht !! DAT KAN GEWOONWEG NIET !!! Dan kanje je satteliet net zo goed naar voren neerleggen ! Echt heel lelijk geluid gaf dat.

die Altec kan je bij Regenboog kopen.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1