Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medium game pc compleet - voor 10 jarige

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
bladerash schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:43:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed€ 101,05€ 101,05
1MoederbordenMSI MAG A520M Vector Wifi€ 77,90€ 77,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5600 XT MECH OC€ 300,05€ 300,05
1BehuizingenAntec Dark Phantom 301M€ 48,-€ 48,-
1MonitorenLG 29WL500 Zwart€ 177,11€ 177,11
1ToetsenbordenSharkoon Skiller SGK4 (Qwerty)€ 31,-€ 31,-
1MuizenSharkoon Skiller SGM1 Optical Gaming Mouse€ 35,99€ 35,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenSeasonic Core Gold GC 500€ 60,67€ 60,67
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,45€ 101,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 992,12

Hier heb ik de focus op snellere videokaart en grotere scherm.. want ''game pc''.

benchmark van de gpu. Zit tussen de RTX 2060 en RTX 2060 Super in.
ik vind dit nog ook echt een hele goeie ook :D

echt....

thx

alleen die videokaart, als ik dit zie:

https://gpu.userbenchmark...AMD-RX-5600-XT/4056vs4062

begrijp ik dan dat die 1660 super beter is?

volgens mij ben ik scheel :+

https://nl.hardware.info/...-5700-overbodig-conclusie

tja

[ Voor 3% gewijzigd door DeDooieVent op 10-11-2020 17:57 ]

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:25
Een PC van 1000€ voor een tienjarige....

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
GT-R schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:01:
Een PC van 1000€ voor een tienjarige....
Dat valt mee toch, Ik was 12 toen ik een pc kreeg van 4000 gulden van m'n ouders.
Een packard bell iMedia met Pentium 3 866Mhz, 30GB HD, 128MB ram, AGP 4x nVidia TNT2 M64.

• DeDooieVent
Ik wil deze discussie liever niet zie OP. Wat mijn beweegredenen zijn, dat is aan mij.

• DeDooieVent
Nou ik wilde voor zover iedereen bedanken voor de bijdragen. Ik heb besteld, en ja over budget, maar oma betaalde de monitor, dus nou ja 9 euro overschrijding, toch netjes.

Ik heb alles bij 1 webshop besteld overigens, MAX-ict vertroebelt de prijslijst sowieso, ik koop daar echt niets, sorry. Maar dan nog, vergeleken met de overgebleven webshops scheelde het soms een paar euro, ja het zal ook wel.

Belangrijke wijzigingen, de monitor, ik had wat reviews gelezen van het voorgestelde model en toen las ik bij de buren een lovend artikel over de uiteindelijk gekozen monitor.

De kast... ja over de top, maar hij legt zelf naast wat hij al zelf zou inleggen, de helft bij, en ik moet zeggen, toen ik het klepje over de powerbutton zag leefde mijn droom van een "launch missiles" op mijn bureau ineens weer op... nuke Nam :D

De processor, ja ik had ruimte over door oma, dus ik heb de 3600 gedaan, en een koeler. met lapjes, want 1 hij was in de aanbieding, 2 hij paste in het budget, 3 als een koeler eenmaal zit vind ik het wel goed, ik ben uit de tijd van gechipte athlons.

De ssd ging vandaag in de aanbieding, dus nou ja, ssd is ssd, en als hij crasht zie ik wel verder :D al verwacht ik dat niet, maar er staan geen afstudeerscripties op vooralsnog, al is ie natuurlijk wonderbaarlijk en verbijsterend superintelligent, zoals iedereen denkt over zijn kind.

Toetsenbord en muis hebben we samen na veel beraad uitgezocht, ik heb hem laten voelen, want ik heb alle types wel liggen hier, maar dan zonder RGB. Ik heb filmpjes met hem bekeken van wat het tobo kon, lichtspectrotaculair dan he :')

Die muis... zelfde verhaal... en ja het paste, dankzij oma.... :D

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fXhRnJw.png

Dus, allen, dank en ik zal een foto plaatsen van het lichtorgel wanneer gereed, ergens midden volgende week :D

[ Voor 8% gewijzigd door DeDooieVent op 15-11-2020 15:12 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Je hebt nu de CX550M ipv de TX550M?
Verder helemaal top.

• DeDooieVent
mitsumark schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:22:
Je hebt nu de CX550M ipv de TX550M?
Verder helemaal top.
Oh... :o

is dat heel erg?

Wat is het verschil?

edit:
oh ja, nou ja, tier 1 of tier 3, het zij zo... :D heb ik echt overheen gekeken

[ Voor 16% gewijzigd door DeDooieVent op 15-11-2020 15:26 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Heel erg niet, de TX is wat beter en gaat daardoor langer mee, voor hetzelfde geld.
Hij zal met de CX ook prima werken als je niet wilt ruilen.

• DeDooieVent
Ik heb een mail gestuurd, die TX is ook nog eens 5 euro goedkoper :D dan blijf ik nog dichter bij mijn budget, en aangezien ze pas volgende week leveren hoop ik dat het goed komt.

• DeDooieVent
Oh nog wel 1 vraag trouwens, en die is ARGB technisch.

Die kast, ik zag een sticker "Asus Aura Sync" dus ik dacht, wel zo handig als het mobo dan ook Asus Aura Sync heeft, dus vandaar dat mobo.

Nu heeft die CPU cooler ook dat Asus Aura Sync. Nu heb ik op het mobo zover ik in de manual las maar 1 Aura Sync header, hoe moet ik dat zien? Nu heb ik ARGB splitters gezien, zou ik daar nog achterheen moeten? Want ik zie ook hubs, met hele chipsets. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me, want ik neem aan dat het via het moederbord loopt, die aura sync... toch?

• DeDooieVent
Grappig, die videokaart is ineens een stuk duurder, een aanloop voor black friday, of is dat onzin?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fXPtp13.png

• DeDooieVent
De voeding is omgeruild, soort van, hij is geannuleerd in de bestelling en ik heb een nieuwe besteld. De TX550CM. Ik heb nog even gekeken of een andere misschien een optie was, maar in het filter viel hij er gewoon als eerste keus uit, dus dat is het dan ook wel.

:D

Edit, die videokaart is nu weer 289

https://www.megekko.nl/pr...60S-O6G-GAMING-Videokaart

Dat is mal toch?

[ Voor 25% gewijzigd door DeDooieVent op 17-11-2020 15:26 ]

Verwijderd

DeDooieVent schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:46:
Oh nog wel 1 vraag trouwens, en die is ARGB technisch.

Die kast, ik zag een sticker "Asus Aura Sync" dus ik dacht, wel zo handig als het mobo dan ook Asus Aura Sync heeft, dus vandaar dat mobo.

Nu heeft die CPU cooler ook dat Asus Aura Sync. Nu heb ik op het mobo zover ik in de manual las maar 1 Aura Sync header, hoe moet ik dat zien? Nu heb ik ARGB splitters gezien, zou ik daar nog achterheen moeten? Want ik zie ook hubs, met hele chipsets. Dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me, want ik neem aan dat het via het moederbord loopt, die aura sync... toch?
<potentiëel destructieve onzin, weg ge-edit>

EDIT: probeer dit NIET, zie latere post

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2020 15:56 ]

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:42:
[...]

In de specificaties van het moederbord zie ik een "CPU OPT Fan connector(s)", is dat het niet voor de cpu rgb?
Ja ik heb echt geen benul, ik zal ht wel zien als ik dat mobo heb :D ik heb echt nog nooit een computer gebouwd met dit soort franje.

Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezocht bij 1 systeem, in ditgeval, vanwege de sticker op de kast (!) het asus aura sync systeem, of protocol... denk ik.

Maar hoe ik straks alle touwtjes aan elkaar vast moet knuppen.... geen enkel benul.

Ik heb al zitten kijken naar hubs en splitters, maar ik wacht het even af, ik zie het wel. De rest aansluiten en installeren zie ik wel goedkomen, ik heb processors meegemakt waar de splinters vanaf sprongen als je het ook maar ietsje verkeerd deed :D dus die RGB ledjes zal ook wel lukken... uiteindelijk

Verwijderd

DeDooieVent schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ja ik heb echt geen benul, ik zal ht wel zien als ik dat mobo heb :D ik heb echt nog nooit een computer gebouwd met dit soort franje.

Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezocht bij 1 systeem, in ditgeval, vanwege de sticker op de kast (!) het asus aura sync systeem, of protocol... denk ik.

Maar hoe ik straks alle touwtjes aan elkaar vast moet knuppen.... geen enkel benul.

Ik heb al zitten kijken naar hubs en splitters, maar ik wacht het even af, ik zie het wel. De rest aansluiten en installeren zie ik wel goedkomen, ik heb processors meegemakt waar de splinters vanaf sprongen als je het ook maar ietsje verkeerd deed :D dus die RGB ledjes zal ook wel lukken... uiteindelijk
Ahem, het schaamrood zit me even bij de kaken, probeer dit NIET: de OPT is voor een extra cpu fan, niet de rgb.

Veel kasten (en argb fans) hebben overigens de optie om a-rgb te "daisy chainen", dwz om extra a-rgb lapjes aan te sluiten, aangestuurd door de zelfde header.

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:53:
[...]

Ahem, het schaamrood zit me even bij de kaken, probeer dit NIET: de OPT is voor een extra cpu fan, niet de rgb.

Veel kasten (en argp fans) hebben overigens de optie om a-rgb te "daisy chainen", dwz om extra a-rgb lapjes aan te sluiten, aangestuurd door de zelfde header.
Oh nou schaam je nergens voor, je zit in een topic waar iemand een pc koopt van 1000 euro en zich vooral druk maakt om de ledjes :D

:')

En ik had inderdaad wat gezien qua daisychainen, dus ik verwacht ook wel dat het goed komt, en anders ga ik hier domme vragen stellen :D

Verwijderd

DeDooieVent schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:58:
[...]

Oh nou schaam je nergens voor, je zit in een topic waar iemand een pc koopt van 1000 euro en zich vooral druk maakt om de ledjes :D
Ik geloof niet dat je helemaal in de gaten hebt hoe slecht mijn idee was; het was nog net niet zo erg als de suggestie om speaker kabeltjes in het stopcontact te steken, maar het scheelt niet veel en het had je op zijn minst een gloednieuwe fan kunnen kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2020 16:18 ]

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:07:
[...]

Ik geloof niet dat je helemaal in de gaten hebt hoe slecht mijn idee was; het was nog net niet zo erg als de suggestie om speaker kabeltjes in het stopcontact te steken, maar het scheelt niet veel en het had je op zijn minst een gloednieuwe fan kunnen kosten.
Zou het passen :D ?

De stekker bedoel ik... want dat zou wel maf zijn dan.

Overigens, als ik zo mijn eigen jeugd na ga verwacht ik nog wel eens het één en ander. Ik woon in het westen, mocht je ooit daar de zon zien opkomen...

Verwijderd

DeDooieVent schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:23:
[...]

Zou het passen :D ?

De stekker bedoel ik... want dat zou wel maf zijn dan.

Overigens, als ik zo mijn eigen jeugd na ga verwacht ik nog wel eens het één en ander. Ik woon in het westen, mocht je ooit daar de zon zien opkomen...
Die cpu koeler gebruikt niet een standaard a-rgb stekkertje:
https://www.thermaltake.c...ler/UX200ARGB/mb_sync.jpg

Het had gepast 7(8)7

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:28:
[...]

Die cpu koeler gebruikt niet een standaard a-rgb stekkertje:
https://www.thermaltake.c...ler/UX200ARGB/mb_sync.jpg

Het had gepast 7(8)7
Oh god... als hij net zo experimenteel als ik ben is, wat ik wel hoop, :d dan...

edit, ik heb gekeken naar die pinout, maar, serieus... !

2020 en we zitten nog zo? :D Ik had toch wel hoop op een uniforme stekker. ga ik straks het frontpanel en de usb poorten ook full 1998 draadje voor draadje aansluiten?

:D sommige dingen...

[ Voor 24% gewijzigd door DeDooieVent op 17-11-2020 17:24 ]

• DeDooieVent
Ik heb echt altijd wat :D hahahaha

Ik heb contact gehad met die webshop over die voeding, dus ze zeggen, prima, we annuleren die voeding, en dan bestelt u een nieuwe, zo gezegd, zo gedaan, is zelfs binnen al. De TX550M, netjes en mooi.

Kijk ik net in mijn bestelling.... heb ik dit :D

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/OXR2VdD.png

Hebben ze de kast geannuleerd... gvd... en dat was de reden dat de leverdatum pas dinsdag is...
Wat een chaos...

Nu al!!!!

:D

hahahahahahhahaha

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:29
bq pure base 500 dx dan maar?

• DeDooieVent
Kom je nu mee, jeetje.. die kast is wel mooi ja... vraag me af wat hij er van vindt

• DeDooieVent
Wat een chaos... alles is inmiddels verzonden, maar dus zonder kast, en als ik die nu wil bestellen is de leverdatum pas maandag over anderhalve week...

man man

:')

Ik ben niet geheel tevreden over de webshop (!), en dan kijk je nog uit en filter je Max-ict eruit...

Wat te doen... morgen nog eens overleggen over die kast

Edit:

Nou als het goed is komt vanmiddag de kast ook, de rest is al binnen. Het is de be quiet! dx500 geworden, hij vond hem mooier dan de Fenix Saber, en ik ook. Dus nou goed. Voor de grap hou ik mijn boodschappenmandje bij, omdat ik ergens vrees dat vandaag, black fiday, weleens veel had kunnen schelen. Maar kennelijk niet. Mijn lijstje is op dit moment ruim 4% duurder zelfs.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/wrEjFj7.png

En de buit ;)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/loiDwJ8.png

[ Voor 43% gewijzigd door DeDooieVent op 20-11-2020 09:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste