Hoi,
Ik ben een oude tweaker, heb reeds lang geen pc meer gebouwd, dus help me.
De situatie: Mijn zoon is 10 en hij krijgt een gamepc. Kan je van vinden wat je wil, maar dat is het uitgangspunt. Het budget is 1000 euro. Inclusief monitor, muis en tobo. (het budget hoeft niet persé op)
Hij moet er mee kunnen gamen, geen RTX of iets, al vind ik het machtig mooi en zou ik bijna... ja je bent tweaker of niet
Het moet RGB hebben, daar kan je ook van vinden wat je wil, hij is tien, en hij wil lampjes. Ik snap dat en dat wil ik dus ook dat dat er in zit.
Hij moet er lang mee doen, hij moet er echt jaren mee vooruit kunnen, niet qua videokaart, want ik weet hoe dat gaat, ook niet qua cpu... zelfde laken, pak...
Maar de monitor, de kast, de voeding, het tobo en de muis moeten gewoon goed zijn, de rest voldoende om een upgrade over een jaar of 3 te legitimeren.
Qua voeding, hij moet goed zijn, maar rust me niet uit met een 1500 megawat ding, want een nieuwe kopen wanneer daar nood aan is lijkt me slimmer.
Qua geheugen, ik denk dat 16 GB echt voorlopig voldoende is.
Ok, ik heb dus in topics rondgesnuffeld, en zelf een beetje gekeken, maar dit is mijn plan. Ik heb nog ruim de tijd hoor een maand zo, maar help me... De laatste pc die ik bouwde... ik denk athlon 64
edit:
Oh ik wil een optical drive en een kast zonder optical drivebay... pienter
Ik ben een oude tweaker, heb reeds lang geen pc meer gebouwd, dus help me.
De situatie: Mijn zoon is 10 en hij krijgt een gamepc. Kan je van vinden wat je wil, maar dat is het uitgangspunt. Het budget is 1000 euro. Inclusief monitor, muis en tobo. (het budget hoeft niet persé op)
Hij moet er mee kunnen gamen, geen RTX of iets, al vind ik het machtig mooi en zou ik bijna... ja je bent tweaker of niet
Het moet RGB hebben, daar kan je ook van vinden wat je wil, hij is tien, en hij wil lampjes. Ik snap dat en dat wil ik dus ook dat dat er in zit.
Hij moet er lang mee doen, hij moet er echt jaren mee vooruit kunnen, niet qua videokaart, want ik weet hoe dat gaat, ook niet qua cpu... zelfde laken, pak...
Maar de monitor, de kast, de voeding, het tobo en de muis moeten gewoon goed zijn, de rest voldoende om een upgrade over een jaar of 3 te legitimeren.
Qua voeding, hij moet goed zijn, maar rust me niet uit met een 1500 megawat ding, want een nieuwe kopen wanneer daar nood aan is lijkt me slimmer.
Qua geheugen, ik denk dat 16 GB echt voorlopig voldoende is.
Ok, ik heb dus in topics rondgesnuffeld, en zelf een beetje gekeken, maar dit is mijn plan. Ik heb nog ruim de tijd hoor een maand zo, maar help me... De laatste pc die ik bouwde... ik denk athlon 64
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 128,64 | € 128,64 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B450-PLUS II | € 110,17 | € 110,17 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 241,- | € 241,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB311L ARGB (met ARGB controller) | € 64,80 | € 64,80 |
| 1 | Monitoren | Acer EK240YA Zwart | € 107,88 | € 107,88 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 79,17 | € 79,17 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 14,80 | € 14,80 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 71,- | € 71,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,16 | ||
edit:
Oh ik wil een optical drive en een kast zonder optical drivebay... pienter