Caiway glas: mijn devices denken dat ik in Israel zit...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFolkert
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-04 16:32
Mijn vraag

Sinds twee weken overgeschakeld van Caiway coax naar Caiway glas. Werkt prima.
Er is slechts 1 taai probleem: al mijn devices die ik met het (glas-) modem/router verbind, draadloos of bedraad, denken dat ik in Israel zit. IPadres bevindt zich ("where's my IP") gewoon in Amsterdam.

In Google mn lokatie goed gezet, maar alle clients van m'n modem/router blijven vinden dat ik desondanks in Israel zit. Erg vervelend.

De Helpdesk van Caiway heeft (uiteraard...) geen idee. Jullie wel?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-06 12:14
Wat is je IP (WAN)? (subnet) zoals hier onder is aangegeven

[ Voor 51% gewijzigd door Punkbuster op 04-11-2020 21:37 ]

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
@FFolkert geef niet je volledige IP maar zoek het subnet op waarin je IP zich bevindt (kan je uitzoeken door je IP in ripe.net in te voeren).

Op welke services merk je dat je uit Israel komt? Als where's my IP zegt dat je in Amsterdam zit dan heb ik het idee dat bepaalde services hun geolocatie database nog niet hebben geüpdatet .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

Klippy

Still Game

Wat bedoel je precies met "al mijn devices die ik met het (glas-) modem/router verbind, draadloos of bedraad, denken dat ik in Israel zit"?

Waar zie je dat? Je hebt het over Google, zie je dit dan in Google search? Of Google maps?
Wat zijn je "devices"? Windows clients? Android? iOS?

Als het vooral om Google gaat en je denkt dat het IP gerelateerd is kan je hier een verzoek indienen.
Maar het kan ook zijn dat het recentelijk pas gewijzigd is en je IP eerst in Israel zat. IP adressen worden tegenwoordig wat meer verkocht dus van eigenaar gewisseld door de schaarste. Zou vanzelf goed moeten komen normaal.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

In mei stond er overigens ook al een artikel op Tweakers waarin vermeld wordt dat gebruikers afwijkende IP locaties hebben: nieuws: Caiway-klanten in diverse regio's melden problemen met internet en te...

In de comments zie ik daar ook meerdere meldingen van dus het lijkt me geen onbekend probleem bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFolkert
Een paar antwoorden:

1- die vraag van ripe.net: ik heb m’n op adres ingevuld maar begrijp de resultaten niet (noob). Alles linkt naar Deltafiber of Kabelfoon. Lijkt me correct.

2- devices: W10 PC; als ik google.NL open staat linksonder “Israël” terwijl ik m’n werk en home locatie in NL heb staan. Ook zie ik Hebreeuwse tekens bij “Google aangeboden in...”

IPad: als ik apps open die ook reclame laten zien, komen die (deels) uit Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:57:
Een paar antwoorden:

1- die vraag van ripe.net: ik heb m’n op adres ingevuld maar begrijp de resultaten niet (noob). Alles linkt naar Deltafiber of Kabelfoon. Lijkt me correct.

2- devices: W10 PC; als ik google.NL open staat linksonder “Israël” terwijl ik m’n werk en home locatie in NL heb staan. Ook zie ik Hebreeuwse tekens bij “Google aangeboden in...”

IPad: als ik apps open die ook reclame laten zien, komen die (deels) uit Israël.
Deel hetgeen wat bij je ripe resultaten staat bij inetnum:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFolkert
Kan ik die data bij “inetnum” zomaar delen? Privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:17

g0tanks

Moderator CSA
Ik moest hier aan denken: Android telefoons beide verkeerde GPS locatie.

Is het mogelijk dat je router of modem in een vorig leven in Israel heeft gestaan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:02:
Kan ik die data bij “inetnum” zomaar delen? Privacy?
Privacy is geen issue; de database is openbaar
Om jouw privacy te beschermen wordt er naar het subnet gevraagd, niet naar je IP adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFolkert
Inetnum: 213.184.96.0. - 213.184.127.255
Geolocation linkt naar een lokatie in de buurt v Amsterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:07:
Inetnum: 213.184.96.0. - 213.184.127.255
Geolocation linkt naar een lokatie in de buurt v Amsterdam
In de ripe database staat de geolocatie op NL. Ripe is de organisatie die verantwoordelijk is voor de administratie van uitgegeven IP adressen. Dit betekent dat de informatie bij de bron dus goed staat en bij andere diensten nog niet. Het kan even duren voordat alle diensten de juiste geolocatie hebben overgenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

https://iplocation.com/ denkt inderdaad dat het in Israël zit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFolkert
Klopt, iplocation plaatst m’n locatie in Israël, terwijl m’n IP adres in de genoemde range van Ripe zit...en Ripe vindt dat die range in NL zit als ik jullie goed begrijp...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik heb in wat andere bronnen gezocht en zie dat dat subnet tot 2016 tot een Israëlisch bedrijf toebehoorde. Ik vind het daarom wel vreemd dat je hier nu nog laatst van hebt. De meest bekende diensten moeten hun geolocatie database al lang hebben geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFolkert
Ik ben binnen een uur heel wat wijzer geworden, dank!

De vraag is nu eigenlijk: wat kan ik er aan doen?
Kan Caiway mij een ander IP-adres geven, uit een andere range?
Moet ik het modem resetten?
Of gewoon een tijd wachten??

[ Voor 3% gewijzigd door FFolkert op 04-11-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig wat Netflix denkt, als je een netflix account hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neyluzz
Het enige wat je kan doen is de desbetreffende diensten waarbij je dit probleem ondervindt vragen om hun geolocatie database te updaten.

Caiway kan je een ander adres geven, maar dat zit hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde subnet dus je blijft hetzelfde probleem houden.

Modem minstens een half uur uitzetten zorgt ervoor dat je een nieuw IP krijgt mits het IP dat je had in de tussentijd aan een andere abonnee is toegewezen.

Idd een tijd wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 04-11-2020 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFolkert
Anoniem: 63072 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:23:
Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig wat Netflix denkt, als je een netflix account hebt.
Netflix werkt gewoon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:20:
Ik ben binnen een uur heel wat wijzer geworden, dank!

De vraag is nu eigenlijk: wat kan ik er aan doen?
Kan Caiway mij een ander IP-adres geven, uit een andere range?
Moet ik het modem resetten?
Of gewoon een tijd wachten??
Had je mijn link naar Googles IP problemen formulier gezien?
Die kan je al invullen, maar verder geen ervaring mee.
Het is vreemd dat er oude locaties rondzwerven, ik zou zeggen dat je bij Caiway toch nog eens moet proberen want die zijn eigenaar van het IP adres.
Wachten lijkt me weinig helpen als bovenstaande info correct is dat het adres al van 2016 niet meer in Israel zit.
Wachten kan misschien wel helpen door je modem te ontkoppelen van de stroom en hopen dat je een ander IP krijgt? Ik heb geen Caiway ervaringen dus geen idee of die adressen lang vasthouden of op MAC adres uitdelen, dat kan iemand anders vast wel beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFolkert
Klippy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:57:
[...]

Had je mijn link naar Googles IP problemen formulier gezien?
Die kan je al invullen, maar verder geen ervaring mee.
Het is vreemd dat er oude locaties rondzwerven, ik zou zeggen dat je bij Caiway toch nog eens moet proberen want die zijn eigenaar van het IP adres.
Wachten lijkt me weinig helpen als bovenstaande info correct is dat het adres al van 2016 niet meer in Israel zit.
Wachten kan misschien wel helpen door je modem te ontkoppelen van de stroom en hopen dat je een ander IP krijgt? Ik heb geen Caiway ervaringen dus geen idee of die adressen lang vasthouden of op MAC adres uitdelen, dat kan iemand anders vast wel beantwoorden.
Thx, ik heb net dat Google formulier ingevuld. Zo’n aanvraag kan een maand duren las ik.
Ik zal het modem iig een paar keer langere tijd uitzetten, hoewel met een gamende puber in huis is dat een uitdaging. >:)
Toch ga ik Caiway ook vragen om of een nieuw IP adres, of dat zij ervoor zorgen dat de lokatie van deze IP range goed komt te staan.

Als er nieuws is zal ik het hier posten, ik heb hier in korte tijd veel opgestoken, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:07:
[...]

Thx, ik heb net dat Google formulier ingevuld. Zo’n aanvraag kan een maand duren las ik.
Ik zal het modem iig een paar keer langere tijd uitzetten, hoewel met een gamende puber in huis is dat een uitdaging. >:)
Toch ga ik Caiway ook vragen om of een nieuw IP adres, of dat zij ervoor zorgen dat de lokatie van deze IP range goed komt te staan.

Als er nieuws is zal ik het hier posten, ik heb hier in korte tijd veel opgestoken, top!
Caiway vragen om het probleem op te lossen gaat niet lukken aangezien RIPE (welke de geolocatie bepaald en administreert) de juiste geolocatie al heeft opgeslagen. Alle andere partijen moeten gebruik maken van die bron. Die partijen zijn nu dus aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Neyluzz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:28:
[...]

Caiway vragen om het probleem op te lossen gaat niet lukken aangezien RIPE (welke de geolocatie bepaald en administreert) de juiste geolocatie al heeft opgeslagen. Alle andere partijen moeten gebruik maken van die bron. Die partijen zijn nu dus aan zet.
De grote content providers gebruiken geofeeds (sinds kort RFC8805) voor localisatie ipv de data van RIPE.

Mijn gok is dat die niet zijn doorgegeven of niet up to date zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er wordt druk gehandeld in IP-ranges vanwege tekorten; zo te zien heeft CaiWay een range ingekocht die voorheen tot een Israelisch bedrijf behoorde.

Het duurt doorgaans even tot alle databases over de hele wereld die wijziging hebben doorgevoerd. Je kunt contact met ze opnemen als het tot problemen leidt (bijvoorbeeld geoblocking issues).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
hier zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja
FFolkert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:07:
Inetnum: 213.184.96.0. - 213.184.127.255...
Er kunnen 32*256 = 8192 mensen met hetzelfde probleem zijn.
Het lijkt me niet zinnig als die dat allemaal hier gaan melden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:05:
Er wordt druk gehandeld in IP-ranges vanwege tekorten; zo te zien heeft CaiWay een range ingekocht die voorheen tot een Israelisch bedrijf behoorde.

Het duurt doorgaans even tot alle databases over de hele wereld die wijziging hebben doorgevoerd. Je kunt contact met ze opnemen als het tot problemen leidt (bijvoorbeeld geoblocking issues).
nou ja.. dat had caiway allang moeten regelen voor ze die ip reeks operationeel inzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

boyette schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:34:
[...]

nou ja.. dat had caiway allang moeten regelen voor ze die ip reeks operationeel inzetten...
Ter verdediging van caiway: daar hebben ze geen invloed op. Bovendien kan dat er toe leiden dat er wachtlijsten ontstaan voor een internetaccount.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Heroic_Nonsense schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:14:
[...]

Ter verdediging van caiway: daar hebben ze geen invloed op. Bovendien kan dat er toe leiden dat er wachtlijsten ontstaan voor een internetaccount.
dat is 2x onjuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Onderbouw dan :’)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik wil niet op de man spelen. Ik ben wel benieuwd of je dat kunt onderbouwen.

Je hebt geen invloed op hoe een andere partij jouw IP-reeks classificeert. Je kunt ze hooguit vragen hun database te updaten.

Mijn andere stelling was een reactie op de stelling dat men de reeks pas mag gebruiken als alle databases ter wereld zijn bijgewerkt. Als je krap in je IP-adressen zit, dan kun je geen nieuwe klanten accepteren (je kunt ze immers geen IP-adres geven omdat de reeks on-hold staat).

Disclaimer: Heroic_Nonsense werkt niet voor CaiWay, maar heeft in het verleden wel voor de juridische afdeling van een grote ISP gewerkt en met dit bijltje gehakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-11-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:15:
[...]

Je hebt geen invloed op hoe een andere partij jouw IP-reeks classificeert. Je kunt ze hooguit vragen hun database te updaten.
Dergelijke verzoeken zijn dus normaal en met het vragen of een database aangepast kan worden heb je dus wel invloed op de classificering.

Dit soort verzoeken zijn ook heel normaal en worden normaal gesproken door een ISP gedaan voordat reeksen worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:15:
[...]

Mijn andere stelling was een reactie op de stelling dat men de reeks pas mag gebruiken als alle databases ter wereld zijn bijgewerkt. Als je krap in je IP-adressen zit, dan kun je geen nieuwe klanten accepteren (je kunt ze immers geen IP-adres geven omdat de reeks on-hold staat).
Ja dat klopt.
Maar als er sprake is van een dergelijke nijpende situatie waarbij men ip reeksen moet gaan gebruiken die nog niet gereed zijn voor gebruik. Dan mag je gerust spreken van wanbeleid.
Want dan is er sprake van ernstig falen op het gebied van tijdig inkopen van ip-reeksen.

In die zin zeg ik dus dat het onjuist is.
Want er kunnen hierdoor geen wachtlijsten ontstaan. Ik heb in mijn reactie natuurlijk niet meegenomen dat er mogelijk wanbeleid speelt bij een bedrijf.

Wanneer er sprake is van wanbeleid is het natuurlijk wel mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 09-11-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFolkert
Korte update: een aantal malen het modem gedurende de nacht uitgezet. Helaas zonder resultaat, ons IP-adres blijft hetzelfde.
Caiway zegt niets te kunnen doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
FFolkert schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:39:
Korte update: een aantal malen het modem gedurende de nacht uitgezet. Helaas zonder resultaat, ons IP-adres blijft hetzelfde.
Spijtig... Wat Caiway zegt is waar, ze kunnen niets voor je betekenen. Tenminste, technisch gezien kunnen ze je zo een ander IP geven, maar je bent (net zoals bij andere providers) een nummertje.

Het probleem ligt bij de diensten die je gebruikt, dus ik begrijp dat Caiway je niet kan/wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FFolkert schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:39:
Is er een mogelijkheid om een andere router aan te sluiten ?
of de huidige (tijdelijk) een ander MACadres te laten uitzenden naar buiten toe ?

Ik weet dat Ziggo en ook Tweak IPadressering doen op basis van DHCP, en koppelen aan macadres
Dan kan je evt. over 6 maanden de boel terugzetten, en is het probleem ( misschien ) opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FreshMaker schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:16:
[...]

Is er een mogelijkheid om een andere router aan te sluiten ?
of de huidige (tijdelijk) een ander MACadres te laten uitzenden naar buiten toe ?

Ik weet dat Ziggo en ook Tweak IPadressering doen op basis van DHCP, en koppelen aan macadres
Dan kan je evt. over 6 maanden de boel terugzetten, en is het probleem ( misschien ) opgelost
Al zou je een ander IP adres krijgen, dan kan je niet afdwingen in welke reeks die zit. En uit welk land die afkomstig is.

Oplossing:
- Geduld hebben en mailen naar de sites die hun locationdatabase niet op orde hebben.
- Gebruik een VPN.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2020 19:49 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 16:04
boyette schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:25:
[...]

Dergelijke verzoeken zijn dus normaal en met het vragen of een database aangepast kan worden heb je dus wel invloed op de classificering.

Dit soort verzoeken zijn ook heel normaal en worden normaal gesproken door een ISP gedaan voordat reeksen worden vrijgegeven.
Even een vraagje. Werk je toevallig bij de van toepassing zijnde afdeling binnen een ISP? Ik heb namelijk wel bij meerdere ISP's dit soort cases behandeld en ja wanneer wij een melding doorkregen dat een IP-reeks verkeerd staat sturen we een verzoek naar de van toepassing zijnde partij om dit te corrigeren. Verreweg de meeste verzoeken worden echter niet beantwoord. De enige partijen waar je een beetje snel antwoord krijgt zijn de grote contentboeren als Netflix en zo nu en dan Google en Microsoft.

Daarnaast is het doen van alle verzoeken voor een reeks wordt vrijgegeven niet realistisch. Je gaat standaard wel de grote namen langs maar er zijn zoveel partijen in de markt die verschillende versies van IP databases draaien dat ze allemaal langsgaan niet realistisch is. Daarom hanteren we vaak het beleid dat we het doorzetten zodra een klant klaagt dat ze een bepaalde site niet kunnen bereiken.

Als je dit topic uitgebreid had doorgenomen had je ook gezien dat iemand anders al uitgezocht heeft dat deze reeks sinds 2016 niet meer in Israël staat. Wanneer het vier jaar later nog steeds niet aangepast is (terwijl RIPE wel goed staat) kun je de schuld al totaal niet leggen bij de huidige eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55
Ik maak meestal de vergelijking met een normaal woonadres. Als je verhuist naar een nieuw adres, moet je ook zelf doorgeven dat je bent verhuist. En als je dat niet doet zal je post dus op je oude adres worden bezorgd. De verhuurder of verkoper van je nieuwe woning kan daar ook niets aan doen. En de GBA of BRP van de gemeente helpt maar bij een deel van de databases en post.

En denk erom. IP adressen zijn schaars. Wat voor problemen krijg je met een ander IP adres? Misschien is dat adres geblacklist.

Je kan altijd de provider om hulp vragen. Als die uiteindelijk zegt niets meer te kunnen doen, moet je zelf proberen het op te lossen bij de partij die de verkeerde informatie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FFolkert
Lo and behold!
Afgelopen nacht vanaf 00:00 tot vandaag 12:00 het modem uitgeschakeld en na inschakelen hadden we een nieuw IP adres, in een totaal andere range, dat netjes in Naaldwijk ligt volgend iplocation.com.

Geen geoblocking meer, geen vage Hebreeuwse reclame etc.
We laten het hierbij. Allen dank voor alle tips en vooral inzicht in de materie 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36
Mocht het in het vervolg nog eens voorkomen of als iemand anders dit topic opgraaft...

Wat @FreshMaker zegt heeft mij in het verleden ook al eens geholpen bij Caiway. In mijn geval dachten veel sites dat ik in Duitsland zat. Na het aanpassen van het uitgaande mac adres in mijn router en een paar uurtjes de stroom eraf kreeg ik een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erruhwin
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik heb hier ook hetzelfde probleem, steeds locatie in Israel zowel op google als Youtube, dus ook Israelische reklame's. Reset van Router haalt niets uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:15
Erruhwin schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:05:
Ik heb hier ook hetzelfde probleem, steeds locatie in Israel zowel op google als Youtube, dus ook Israelische reklame's. Reset van Router haalt niets uit. :(
Probeer je router eens een ander MAC adres te geven, spoofen. Soms helpt dat, krijg je een nieuwe lease / nieuw IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:54
Minimaal 30 minuten van de stroom afhouden, anders Caiway bellen voor een release en renew. En ja, dat kunnen ze gewoon. Waarschijnlijk zeggen ze eerst van niet, maar dat is onzin. Gewoon volhardend zijn.

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1