Goeie Netwerkkabels (2m & 20m)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yushi
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Hallo,

Ik zou graag 2 nieuwe netwerkkabels willen bestellen zodat we eindelijk geen geklooi meer met wifi hebben.

Ben opzoek naar 2 kabels, 1 van minimaal 2 meter, en 1 van minimaal 20 meter.

Nu dacht ik 2 goede kabels gevonden te hebben, maar gelukkig had ook nog even hier op tweakers rondgekeken of goedkoop geen duurkoop zou zijn en kwam toen dit topic tegen: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Nu begin ik te twijfelen of de kabels die ik had gevonden wel goed zijn, ze waren CAT6, maar hadden Aluminium bekleed met koper ipv. gewoon koper wat volgens dit topic dus niet goed is.

Zou iemand me een tip kunnen geven welk kabeltje wel goed is voor een mooie prijs?
Kleur of dergelijke maakt niet uit, want gaat toch netjes weggewerkt worden.

Alle reacties

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Dreamer

Foutje

Er is behoorlijk veel informatie over te vinden op het Internet. Als je meer over wilt weten kan je deze pagina eens lezen. https://www.netwerkkabels...heb-ik-nodig-korte-uitleg

Mijn advies voor een goede netwerkkabel er vanuit gaande dat het in een thuissituatie wordt geinstalleerd.

Minimaal CAT5E of hoger
Koperen aders (ookwel aangeduid als CU)
Flexibele kern
UTP beschermingsklasse (kan ook STP/FTP/SFTP zijn, maar voor een thuissituatie vaak onnodig)
Dikte van de aders: AWG 24/7

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Yushi
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dreamer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:40:
Er is behoorlijk veel informatie over te vinden op het Internet. Als je meer over wilt weten kan je deze pagina eens lezen. https://www.netwerkkabels...heb-ik-nodig-korte-uitleg

Mijn advies voor een goede netwerkkabel er vanuit gaande dat het in een thuissituatie wordt geinstalleerd.

Minimaal CAT5E of hoger
Koperen aders (ookwel aangeduid als CU)
Flexibele kern
UTP beschermingsklasse (kan ook STP/FTP/SFTP zijn, maar voor een thuissituatie vaak onnodig)
Dikte van de aders: AWG 24/7
Als ik kijk op die link en filters invul kan ik alleen kiezen uit 24/1 en 26/7
Welke staat dan gelijk aan die 24/7?

Link met Filters

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 16:15
Qua beschermingklasse kan ik wel nog even meegeven: Trek je de kabels door een leiding? Naast bestaande stroomdraden? Dan is een afgeschermde kabel misschien nog wel handig. Als dat niet het geval is kun je met unshielded prima af :)