Dit staat al 2 maanden te koop! Waarom gaan mensen daar dan nog steeds 70k op overbieden?

Naar mijn mening: overbieden doe je als er een inschrijving is en iedereen als een malle blind moet opschrijven tot hoe ver ze willen gaan.
Hier is echt geen sprake meer van een inschrijving.
Blijkbaar heeft de verkoper geen haast. Ik zou dan liever met een laag 'openingsbod' inzetten en het gesprek aangaan om aan te voelen waar de makelaar heen wilt. Ik heb niet het idee dat dit appartement goedkoop op de markt staat. Zeker omdat nummer 13 ook nog beschikbaar is in hetzelfde complex voor 11k minder, en die staat ook al een maand te koop.
Nee... laag inzetten, kijken hoe hard je wordt uitgelachen (of misschien wel helemaal niet!) en dan een eindbod doen.
Ik weet ook niet of ik per se een aankoopmakelaar zou nemen bij een appartement wat al langere tijd te koop staat, maar dat is wellicht persoonlijke voorkeur. Neem in ieder geval geen aankoopmakelaar die een percentage van de aankoopprijs rekent, dan heeft hij een incentive om jou zo hoog mogelijk te laten bieden immers.
Tel daarbij op dat de markt in Amsterdam aan het afkoelen is als je naar de cijfers kijkt:
https://www.huizenzoeker....land/amsterdam/amsterdam/
@woningnieuws op Twitter deelt regelmatig een setje van Amsterdamse woningen die een paar weken/maanden online staan waarvan de vraagprijs wordt verlaagd, en zie ook andere tweets van hem over de Amsterdamse woningmarkt. Hosanna-nieuwsberichten komen regelmatig uit een gekleurde hoek
Moet trouwens ook zeggen dat ik die VVE behoorlijk prijzig vind nog bovenop de hypotheeklast van zo'n appartement.
[
Voor 42% gewijzigd door
Richh op 03-11-2020 15:15
]