Welke techcadeaus raad jij je medetweakers aan? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 86.726 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Stranger__NL schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:39:

Naam en link: Generieke Netwerk kabel tester.
Omschrijving: Onontbeerlijk voor elk modern huis. Even kijken of je kabel wel goed is? Even kijken of je wel de juiste kabel naar je netwerk patchkast hebt lopen? Een controleren waarom je Wifi-accesspunt het niet doet? Begin met de kabeltester.
Prijs: 3 euro
De kwaliteit van deze is echt heel erg slecht. De tester zegt niet meer dan dat er een signaal mogelijk is. Heb je verschillende aders omgedraaid dan ga je dit niet zien en ook wat meer geavanceerdere storingen blijven onzichtbaar. Ik heb meerdere van deze testers gehad; vrijwel allemaal defect na een paar keer gebruik.

Goed gereedschap is het halve werk zegt men wel eens. Daar valt deze zeker niet onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 20-12-2020 20:51 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 10:20
Bor schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:50:
[...]
Goed gereedschap is het halve werk zegt men wel eens. Daar valt deze zeker niet onder.
Yep, hij kost 3 euro en dat is ook precies wat je krijgt :)
Maar voor die 3 euro zit hij al meer dan 3 jaar in mijn gereedschapssetje en ik gebruik 'm zo om de maand eens. En ik leen 'm ook uit. Dus het kan best tegen een stootje en de durability is, bij die van mij, prima.

Maargoed, wat moet je dan hebben? Commentaar is zilver, alternatieven zijn goud. Educate us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ff nieuw leven in schoppen 🤣. Ik ben heel erg blij met mijn twee HomePod mini’s!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:17
Komt er weer een vakantie-geld-editie? Helemaal nu we toch niet echt op vakantie kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 11:25
Airtags , voor de gadget liefhebber 😄, leuk om kado te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 07:37
DCNY schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:58:
Komt er weer een vakantie-geld-editie? Helemaal nu we toch niet echt op vakantie kunnen :)
Uitstekend idee! d:)b

Naam van het product: HomeWizard Wi-Fi P1 Meter.
Link naar het product: https://www.homewizard.nl/homewizard-wi-fi-p1-meter
Prijs van het product: €29,95
Omschrijving:
Dit product ben ik tegengekomen na een korte zoektocht om ons energie en gasverbruik wat inzichtelijker te krijgen. De HomeWizard P1 Meter kwam bij mijn Google search al vrij snel naar voren en de informatie op de website was lekker helder voor iemand die geen flauw idee had wat een P1 meter nou eigenlijk was.

In eerste instantie was ik wat skeptisch nadat ik de mooie gelikte screenshots van de app zag, maar ik dacht - voor €29,95 kan ik 't altijd even proberen. Want ik vond het er toch wel erg mooi uit zien. Eenmaal besteld en ontvangen ben ik de HomeWizard P1 Meter gaan aansluiten. Dit was oprecht één van de makkelijkste installaties ooit. Na installatie ben ik met mijn mobiel - met de app erop - bij de lichtschakelaar gaan staan en heb ik even getest of ik de waardes daadwerkelijk in real-time kan uitlezen. Dat ging uitstekend en was verassend leuk om te zien. Uiteindelijk ben ik het hele huis doorgegaan om te kijken wat nou hoeveel watt verbruikt :P Ook de teruglevering van de zonnepanelen laat hij mooi zien in de grafieken!

Oh ja, en voor de echte Tweaker onder ons zit er zelfs een API in, waarbij je zelf de data kan uitlezen (zonder app) indien gewenst!

Kortom, erg leuk cadeau om (jezelf) te geven of te krijgen!

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 17:42
Ik heb ook nog wat aanraders:

Naam van product: Kensington VeriMark Fingerprint Key
Link naar product: pricewatch: Kensington VeriMark Fingerprint Key (Universeel)
Prijs van het product: €39,99
Beschrijving/onderbouwing:
Tegenwoordig zitten ze op bijna alle smartphones, en steeds meer laptops worden er ook mee uitgerust: een vingerafdrukscanner. Maar mocht je deze nou nog missen op je laptop of bijvoorbeeld je PC, dan kun je met deze USB-vingerafdrukscanner ook inloggen met bijvoorbeeld Windows Hello. Ook is hij geschikt om bijvoorbeeld op crypto-exchanges je identiteit te verifiëren; niet zo'n verkeerd idee aangezien deze sim-swapping-proof is.

Naam van product: Silverstone ECU02-e interface kaart
Link naar product: pricewatch: Silverstone ECU02-E interface kaart
Prijs van het product: €36,99
Heeft je behuizing een front-paneel met ondersteuning voor USB 3.2 gen 2, maar biedt je moederbord geen header hiervoor? Dan kun je met dit PCI-e insteekkaartje tóch je USB 3.2 gen 2 randapparatuur full-speed aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Victor Belli schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:59:
Ik heb ook nog wat aanraders:

Naam van product: Kensington VeriMark Fingerprint Key
Link naar product: pricewatch: Kensington VeriMark Fingerprint Key (Universeel)
Prijs van het product: €39,99
Tegenwoordig zitten ze op bijna alle smartphones, en steeds meer laptops worden er ook mee uitgerust: een vingerafdrukscanner. Maar mocht je deze nou nog missen op je laptop of bijvoorbeeld je PC, dan kun je met deze USB-vingerafdrukscanner ook inloggen met bijvoorbeeld Windows Hello. Ook is hij geschikt om bijvoorbeeld op crypto-exchanges je identiteit te verifiëren; niet zo'n verkeerd idee aangezien deze sim-swapping-proof is.
Ik heb hier wel eens naar gekeken maar dat device verzameld slechte recenties lijkt het.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
nalufrank schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Uitstekend idee! d:)b

Naam van het product: HomeWizard Wi-Fi P1 Meter.
Link naar het product: https://www.homewizard.nl/homewizard-wi-fi-p1-meter
Prijs van het product: €29,95
Omschrijving:
Dit product ben ik tegengekomen na een korte zoektocht om ons energie en gasverbruik wat inzichtelijker te krijgen. De HomeWizard P1 Meter kwam bij mijn Google search al vrij snel naar voren en de informatie op de website was lekker helder voor iemand die geen flauw idee had wat een P1 meter nou eigenlijk was.

In eerste instantie was ik wat skeptisch nadat ik de mooie gelikte screenshots van de app zag, maar ik dacht - voor €29,95 kan ik 't altijd even proberen. Want ik vond het er toch wel erg mooi uit zien. Eenmaal besteld en ontvangen ben ik de HomeWizard P1 Meter gaan aansluiten. Dit was oprecht één van de makkelijkste installaties ooit. Na installatie ben ik met mijn mobiel - met de app erop - bij de lichtschakelaar gaan staan en heb ik even getest of ik de waardes daadwerkelijk in real-time kan uitlezen. Dat ging uitstekend en was verassend leuk om te zien. Uiteindelijk ben ik het hele huis doorgegaan om te kijken wat nou hoeveel watt verbruikt :P Ook de teruglevering van de zonnepanelen laat hij mooi zien in de grafieken!

Oh ja, en voor de echte Tweaker onder ons zit er zelfs een API in, waarbij je zelf de data kan uitlezen (zonder app) indien gewenst!

Kortom, erg leuk cadeau om (jezelf) te geven of te krijgen!
En, stroomverbruik aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 07:37
Zeker, op sommige plekken een stand-by killer stekkerdoos geplaatst. Het was al gewoon leuk om real-time te zien hoeveel apparaten verbruiken. Maar vooral wat er 's nachts aan sluipverbruik doorheen ging, dat is nu naar een minimaal niveau gebracht met de inzichten hiervan :-)

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:03
NAS zo ingesteld dat hij van 22u-10u uitschakelt, scheelt toch weer 3 tientjes op jaarbasis.

Het is gewoon een leuke gadget die je bewust maakt van stroomgebruik, zo ontdekte ik ook een paar vergeten niet-led-lampen in gesloten armaturen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Komt er ook weer een 2021 editie van dit Topic?

De feestdagen gloren inmiddels aan de horizon, en inspiratie voor cadeautjes is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
beugeldop schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:48:
Komt er ook weer een 2021 editie van dit Topic?

De feestdagen gloren inmiddels aan de horizon, en inspiratie voor cadeautjes is altijd welkom!
Vergeet ook Black Friday en Cyber Monday niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Het topic is overigens niet jaar-specifiek, dus het staat een ieder natuurlijk vrij om de tips gewoon te delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ik probeer een "Egelhuis pakket" samen te stellen voor de kinderen. Niet alleen het materiaal voor het hok zelf, maar ook inclusief Raspberry Pi, camera module, etc. Ofwel een mooi hobby project voor ons samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels
  • Het product mag niet meer dan 300 euro kosten (exclusief verzenden).
  • Het moet op het moment van publicatie online verkrijgbaar zijn. Of dat bij een Nederlandse, Duitse of Chinese webshop is, maakt niet uit.
  • Als je een suggestie doet, geef dan ook een duidelijke omschrijving en onderbouwing voor je keuze. Wij kunnen zelf wel wat bedenken, maar uiteindelijk zijn het jullie aanbevelingen en hoe persoonlijker de onderbouwing, hoe leuker. Probeer je medetweakers te enthousiasmeren voor jouw suggestie.