Mijn vraag
Tijdens Apex legends heb ik af en toe last van kleine stotters, soms een wat grotere, dan gaat vaak ook de rendering opeens naar een veel lager niveau.
Moet ik nu mijn instellingen verlagen, en frames cappen op 144, dat zo de GPU niet constant op 98% zit? had het idee dat ik dit probleem een aantal weken geleden niet had..
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD adrenaline 20.9.1
Acer 1440p 144hz Scherm
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet nagegaan of er vergelijkbare problemen zijn. Vind vooral oude topics, niets nieuw.
Zie dat er intussen weer een driver update is, ga die eens proberen.
Als ik bij AMD software kijk wat er in de stats gebeurd, valt me op dat GPU aansluiting temperatuur tijdens game rond de 98grC blijft hangen. GPU temp zelf zit rond de 84grC.
Tijdens de grotere drops is duidelijk te zien dat de coreclock en energie verbruik tijdelijk inzakken:
/f/image/KQxVCTHIu40PtOJjiwJdomns.png?f=fotoalbum_large)
Bij de prestaties van AMD tool, is ook te zien dat er af en toe langere frametijden zijn, dit lijken me de kleine stutters die ik ervaar:
/f/image/yU3l1dIURxjtV7oAULCt4EM9.png?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat hier mee te doen?
Koeling niet in orde?
Andere settings?
Hardware probleem?
Alvast bedankt voor de reacties!
Tijdens Apex legends heb ik af en toe last van kleine stotters, soms een wat grotere, dan gaat vaak ook de rendering opeens naar een veel lager niveau.
Moet ik nu mijn instellingen verlagen, en frames cappen op 144, dat zo de GPU niet constant op 98% zit? had het idee dat ik dit probleem een aantal weken geleden niet had..
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 70,60 | € 70,60 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC | € 379,90 | € 379,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 72,04 | € 72,04 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 71,16 | € 71,16 |
1 | Solid state drives | Sandisk Extreme Pro M.2 500GB | € 80,09 | € 80,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 926,74 |
AMD adrenaline 20.9.1
Acer 1440p 144hz Scherm
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet nagegaan of er vergelijkbare problemen zijn. Vind vooral oude topics, niets nieuw.
Zie dat er intussen weer een driver update is, ga die eens proberen.
Als ik bij AMD software kijk wat er in de stats gebeurd, valt me op dat GPU aansluiting temperatuur tijdens game rond de 98grC blijft hangen. GPU temp zelf zit rond de 84grC.
Tijdens de grotere drops is duidelijk te zien dat de coreclock en energie verbruik tijdelijk inzakken:
/f/image/KQxVCTHIu40PtOJjiwJdomns.png?f=fotoalbum_large)
Bij de prestaties van AMD tool, is ook te zien dat er af en toe langere frametijden zijn, dit lijken me de kleine stutters die ik ervaar:
/f/image/yU3l1dIURxjtV7oAULCt4EM9.png?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat hier mee te doen?
Koeling niet in orde?
Andere settings?
Hardware probleem?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator