Mwua, dat is ongeveer de prijs van de huidige air volgens mij?THE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:29:
Oh, klein foutje: 1099 euro ongeveer. Dat is nogal een prijs.
Mac mini. logisch.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mm denk dat dit wel meevalt. Zijn gewoon werk paarden, die koop je als je hem nodig hebt. Niet omdat het de nieuwste is.AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:30:
[...]
er zal altijd wel iets beters komen maar voor de prijs van een Mac Pro zou ik toch ook wel eens slikken als ik dan een nieuwe MacBook Pro zie
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Jep, dat is wat ze zeiden.Gropah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:30:
[...]
Mwua, dat is ongeveer de prijs van de huidige air volgens mij?
Volgens mij is de opslag vanaf 128GB/8GB RAM.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Jeeh, toch de mini 
Niet meer space gray zo te zien?
Niet meer space gray zo te zien?
[ Voor 46% gewijzigd door RobbertC op 10-11-2020 19:31 ]
"Up to 16GB memory". Dus dat wordt nog extra geld leggen voor een normale hoeveelheid ram geheugen...
Had gehoopt op 16GB ram standaard.
Had gehoopt op 16GB ram standaard.
MacRumors:
Key features of the new MacBook Air:
Apple-designed M1 processor
A completely silent, fanless design
Up to 18 hours of battery life
Thunderbolt 3 and USB4 support
Up to 3.5x faster CPU, up to 5x faster graphics, and up to 2x faster SSD
Up to 9x faster machine learning
Key features of the new MacBook Air:
Apple-designed M1 processor
A completely silent, fanless design
Up to 18 hours of battery life
Thunderbolt 3 and USB4 support
Up to 3.5x faster CPU, up to 5x faster graphics, and up to 2x faster SSD
Up to 9x faster machine learning
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat sound design van de stream is btw wel ERG dik in deze presentatie! De speakers moeten hard werken om al dat laag weer te geven.
De MacAir is een prima machine voor mensen die willen webbrowsen maar een ipad te beperkt vinden en een Mac Pro te veel opties heeft.
De MacAir is een prima machine voor mensen die willen webbrowsen maar een ipad te beperkt vinden en een Mac Pro te veel opties heeft.
3 times faster.
Ik heb nu een MacMini 2018 met i7 onder de tv.
Ben benieuwd hoeveel beter deze dan echt gaat worden.
Ik heb nu een MacMini 2018 met i7 onder de tv.
Ben benieuwd hoeveel beter deze dan echt gaat worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-11-2020 19:32 ]
Ik verwacht nog geen nieuwe Mac Pro, maar hopelijk dat ze alvast een preview geven.
Apple tv? Zal het?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ik denk dat ze dan niet de M1 doen, maar echt een specialere. En dan gewoon iets van 64 cores ofzo.muhda schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:32:
Ik verwacht nog geen nieuwe Mac Pro, maar hopelijk dat ze alvast een preview geven.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Krijgen ze allemaal dezelfde chip? Macbook pro hopelijk wel een andere
Deze chip in een AppleTVNick25 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:34:
Apple tv? Zal het?
#Hebbon
Ik zou nog altijd niet weten wat er geüpgraded moet worden aan een Apple TV. Zelfs mijn Apple TV4 doet het nog altijd prima.Nick25 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:34:
Apple tv? Zal het?
Hopelijk komt er nog een nieuw extern scherm, maar dan iets minder ehh highend
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Fast ur ........8)
Mooie prijs voor de mini hoor.
Nice! Blij dat ik nog geen Mac Mini 2018 had gekocht
Mijne ook maar tochTHE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:34:
[...]
Ik zou nog altijd niet weten wat er geüpgraded moet worden aan een Apple TV. Zelfs mijn Apple TV4 doet het nog altijd prima.
Oh oh
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zelfde design, ietsje minder highend, voor 1000 euro. Ik denk warme broodjesTKroon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:35:
Hopelijk komt er nog een nieuw extern scherm, maar dan iets minder ehh highend
Wooow, MacBook Pro!!!
wel mooie filmpjes allemaal
wel mooie filmpjes allemaal
Zonder losse GPU ??
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Noice
Flinke bezels zeg, jammer dat ze dit getadeerde design niet wat aangepast hebben.
Leuk werken bij Apple, allemaal vrouwen als product manager ?
Maar dan krijg je dezelfde chip als een Air in een Pro?
Of klokken ze die dingen anders?
Ik ga nu toch eens denken om mijn MBP 2016 eens te vervangen
Da's voor volgende jaar, hé, zodat ze tegen dan nog eens met iets nieuws kunnen komen.Belecthor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Flinke bezels zeg, jammer dat ze dit getadeerde design niet wat aangepast hebben.
Stiekem vind ik deze manier van Apple Event leuker dan op een podium.
Vroeg ik mij ook afDonstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Eens!THE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Stiekem vind ik deze manier van Apple Event leuker dan op een podium.
Haha, het blijft Apple natuurlijk.DenBeke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
[...]
Da's voor volgende jaar, hé, zodat ze tegen dan nog eens met iets nieuws kunnen komen.
Wait wait wait, is de nieuwe Macbook Pro 13" met de M1 nu sneller dan mijn 16" 2019 Macbook pro?....
Denk klokken, Macbook Pro mevrouw heeft het ook over weer 8 core GPU.Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Giswerk vanuit mijn kant, maar ik denk clock speeds, core count en cache sizesDonstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Hebben ze ergens aangegeven of deze macbooks ook Bootcamp ondersteunen? Want allemaal leuk en aardig die "graphic" performance maar als ik alleen maar wat simpele telefoon games op OSX kan spelen heb ik er natuurlijk nog niets aan.
Ik vind het trouwens ook irritant dat ze niet duidelijk aangeven in welke specifieke taak ze sneller zijn dan Windows laptops/PC.
Ik vind het trouwens ook irritant dat ze niet duidelijk aangeven in welke specifieke taak ze sneller zijn dan Windows laptops/PC.
[ Voor 22% gewijzigd door lasharor op 10-11-2020 19:39 ]
Denk het wel. Denk dat M1 net zoiets is als de benaming i7. Een standaardopzet, maar verschillen in koeling, frequency, caches etc.Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:
Voor mij het belangrijkstelasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:
Hebben ze ergens aangegeven of deze macbooks ook Bootcamp ondersteunen? Want allemaal leuk en aardig die "graphic" performance maar als ik alleen maar wat simpele telefoon games op OSX kan spelen heb ik er natuurlijk nog niets aan.
Die batterij is wel het grootste voordeel van die M1-processor.
Ja zal wel ja. Is ook met koeling enz.Gropah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:
[...]
Giswerk vanuit mijn kant, maar ik denk clock speeds, core count en cache sizes
Urgh jammer genoeg begin dit jaar een MBP gekocht.
Wat een gigantische vooruitgang met M1, zulke cijfers had ik niet verwacht.
Keep on running
Windows 10 krijg je er niet op, die CPU is een compleet andere architectuur immers.lasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:
wellicht via virtualisatie maar dan moet vmware eerst een product maken die het zou kunnen (arm>x64)
A wise man's life is based around fuck you
Goed het gamen is voor mij niet "het belangrijkste" maar ik zou het wel cool vinden als ik een simpele Windows game kan spelen op mijn laptop van +1000 EUR.
Maar 2 TB-poorten... Komt er dan een versie boven met 4 poorten?
Fotonerd
Ik vind het een leuk meisje. Met verstand van zaken.
Eerst maar eens benchmarks zien.. Die marketing praat hecht ik nog niet zoveel waarde aan.ZorbaR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik denk dat door de overstap naar ARM het alleen maar moeilijker is geworden om games die voor windows bedoelt zijn op een mac te spelen.lasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
[...]
Goed het gamen is voor mij niet "het belangrijkste" maar ik zou het wel cool vinden als ik een simpele Windows game kan spelen op mijn laptop van +1000 EUR.
Niks gamen. Developen C#lasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
[...]
Is nu natuurlijk nog marketing geneuzel, maar ik had wel verwacht dat volledige verticale integratie enorme winsten oplevert. Knap.ZorbaR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:
Als het echt zo goed is als het lijkt dan vraag ik me af hoe het ontwikkelt. Want stel dat ze elke generatie 50% sneller gaan en Intel dat ook doet, dan blijft Intel achter als M1 standaard al veel sneller is.
Ergens wel eens, maar het blijft strak. En Windows-laptops zijn ook al 10 jaar zwart en van hard-plastic.Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
Vind dit design wel een beetje oud worden.
Zou schandalig zijn moesten ze die nog met 8GB RAM leveren!EValentino schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
Up to 16Gb voor een pro machine?!
Want bezels? Wat mij betreft is het afgezien van de bezels wel prima eigenlijk. Zou eigenlijk vrij weinig veranderen aan mijn Macbook Pro 2019 (afgezien van die bezels dan)Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
Vind dit design wel een beetje oud worden.
Oké geen 16” model dus.
Zouden ze dan nog niet meekunnen met de i7/i9?
Anders hadden ze dat toch wel gedaan zou je denken.
Zouden ze dan nog niet meekunnen met de i7/i9?
Anders hadden ze dat toch wel gedaan zou je denken.
Donderdag Big Sur.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat gaan we nu krijgen?
MacOS Big Sur aanstaande donderdag beschikbaar.
Dat is 100% het geval, anders zeggen ze niet up-to....DenBeke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
[...]
Zou schandalig zijn moesten ze die nog met 8GB RAM leveren!
Op mijn MacBook 12 (met verschrikkelijke cpu en gpu voor games) en iPad gebruik ik Shadow om via Windows (cloud) te gamen, werkt prima voor mij.lasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
[...]
Het is redelijk tijdloos, maar moet eerlijk zeggen dat ik het design van de dell XPS lijn tegenwoordig wel beter vind.THE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
[...]
Ergens wel eens, maar het blijft strak. En Windows-laptops zijn ook al 10 jaar zwart en van hard-plastic.
Te gek voor woorden...EValentino schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:42:
[...]
Dat is 100% het geval, anders zeggen ze niet up-to....
Ja bouw kwaliteit is nog steeds wel goed hoor.THE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
[...]
Ergens wel eens, maar het blijft strak. En Windows-laptops zijn ook al 10 jaar zwart en van hard-plastic.
Maar Windows laptops in dezelfde prijs klasse zijn allang geen “zwart hard plastic” meer (toch hoef ik ze niet hoor overigens)
Ja die bezels oa. Dat kan wel fraaier.lasharor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
[...]
Want bezels? Wat mij betreft is het afgezien van de bezels wel prima eigenlijk. Zou eigenlijk vrij weinig veranderen aan mijn Macbook Pro 2019 (afgezien van die bezels dan)
Haha donderdag Big sur. Doe dan gewoon vandaag, waarom nog 2 dagen extra wachten
.
Heb die RC inmiddels al geinstalleerd.
Heb die RC inmiddels al geinstalleerd.
Ook jammer dat TouchID kennelijk nog leidend is bij de MacBooks. Daar zou FaceID prima te implementeren moeten zijn zou ik verwachten.
Jammer geen opmerking of informatie over de iMac of Mac Pro.
Volgens mij heb ik die Chime al bij Big Sur. Of is dat de plus die je krijgt bij de M1-processor.
Nehh, dat zit inderdaad al in Big SurTHE_BASE schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:44:
Volgens mij heb ik die Chime al bij Big Sur. Of is dat de plus die je krijgt bij de M1-processor.
Maar ze hebben dus nog een lange weg te gaan zeggen ze. Is het dan niet verstandiger nog even twee jaartjes te wachten tot alle kinderziektes verdwenen zijn?
Ik denk dat de resterende Macs gelijk de M2 krijgen, dus de 16” Pro, en de iMacs.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Grappig hoe ze ook verschillende beroepen uitlichten terwijl het voor een wetenschapper natuurlijk veel moeilijk is om opeens over te gaan naar een ARM macbook als alle software is geschreven voor een ander platform.
Mochten er geen nieuwe accessoires komen, dan is de volgende optie ergens in maart/april van 2021.
In 45 minuten weer helemaal bij.
In 45 minuten weer helemaal bij.
[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 10-11-2020 19:45 ]
Eerder een andere letter denk ik.TKroon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:44:
Ik denk dat de resterende Macs gelijk de M2 krijgen, dus de 16” Pro, en de iMacs.
Dit topic is gesloten.