[Apple Event] "One more thing" - 10 November 2020 19:00

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mede-auteur:
  • robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

robcoenen

Apple kondigde vandaag een derde 2020-evenement aan, dat op dinsdag 10 november om 19:00 uur op de campus van Apple Park in Cupertino, Californië, zal worden gehouden. Net als bij de evenementen in september en oktober, waar de nieuwe Apple Watches, iPhones en andere producten hun debuut maakten, zal het evenement in november digitaal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nqV8cTUA3bE2G-EHIDGE8aI8uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8l4jriLT9vdacngG8YZwRqwB.jpg?f=fotoalbum_large

Apple kondigde al eerder een vierde generatie iPad Air, achtste generatie iPad, Apple Watch Series 6 / SE, en de iPhone 12 lineup aan. Verwacht wordt dat het november evenement zich zal focussen op de Mac waarbij Apple haar eerste Apple Sillicon Mac zal presenteren.

Apple Silicon Mac

Apple heeft beloofd dat de eerste Apple Silicon Mac met een Arm-gebaseerde chip voor het einde van 2020 komt, en het ziet er naar uit dat het evenement in november helemaal in het teken zal staan van Apple Silicon Macs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDF5ApDsns6BZmrfi2nxDyLXB_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhbmimrxlLD4v0bYcbVA7Sbn.jpg?f=fotoalbum_large

Apple heeft in juni voor het eerst zijn werk aan Apple Silicon-chips aangekondigd, en sindsdien hebben we weinig meer gehoord. De Silicon chips van Apple zijn vergelijkbaar met de chips uit de A-serie die worden gebruikt in Apple's iPhones en iPads, met de chips die door Apple zelf zijn ontworpen en door TSMC zijn geproduceerd.

De Apple Silicon-chips zorgen voor betere prestaties en efficiëntere Macs die een diepere integratie tussen hardware en software hebben, waardoor bijvoorbeeld universele programma's op alle Apple-apparaten kunnen worden uitgevoerd.

Er is nog geen duidelijk woord over welke Mac als eerste een Apple Silicon-chip krijgt, maar volgens de geruchten werkt Apple aan een nieuwe MacBook Air of een vernieuwde 12-inch MacBook, dus de goedkopere MacBook-lijn zou als eerste een update kunnen krijgen. Er gaan ook geruchten over een nieuwe 14-inch MacBook en een 24-inch iMac, dus dit zijn ook mogelijke kandidaten.

We zouden slechts een enkele Mac kunnen krijgen of meerdere Macs zouden tegelijkertijd kunnen worden ververst met Apple Silicon.

Andere mogelijke aankodigingen

Dit evenement zal waarschijnlijk vooral worden gehouden om de eerste Apple Silicon Mac (of Macs) te introduceren, maar er zijn nog enkele andere producten in het verschiet die op het evenement van november zouden kunnen worden gelanceerd.
AirPods Studio
Er gaan geruchten dat Apple een high-end over-ear koptelefoon in productie heeft die onderdeel is van de AirPods familie. Naar verwachting zal de adviesprijs rond de $349,- gaan liggen en zal er Active Noise Cancellation aangeboden worden in een retro-style design.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPmZP6Xk0owefTXCGHesNQ1eaIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFD7O4fkak4n7AMWhFSJZhEF.jpg?f=fotoalbum_large

Geruchten suggereerden aanvankelijk dat de AirPods Studio voor het einde van het jaar zouden uitkomen, maar Bloomberg zei onlangs dat er ontwikkelingsproblemen zijn geweest, dus het is nu onduidelijk of ze nog steeds op schema zijn om ze in 2020 te krijgen.
AirTags
AirTags zijn de lang gespeculeerde Bluetooth-trackers van Apple die kunnen worden bevestigd aan items als portemonnees en sleutels, zodat ze kunnen worden gevolgd in de programma's Find My (Zoek mijn) en iPhones, iPads en Macs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N61HrdMgmpc6uOLUodV8zIc0p_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rv6JZpB8WNcySvP5RflBPzIE.jpg?f=fotoalbum_large

Er gaan al geruime tijd geruchten voor de AirTags en wellicht worden ze eindelijk in november aangekondigd, maar er bestaat een kans dat Apple ze volgend jaar pas presenteert.

Hoe te kijken

Apple zal het evenement livestreamen via haar eigen website, YouTube en via de Apple TV app om 19:00 Nederlandse tijd.

Uitnodiging

[ Voor 77% gewijzigd door robcoenen op 02-11-2020 20:54 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:10
Gezien het logo in AR wordt het een MacBook. Denk zelf de 12 inch versie. Pas in Q1 verwacht ik een iMac.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Op dit moment zijn een aantal modellen van de Mac niet leverbaar tot december bij Apple zelf (Amerika):
  • Alle 21.5-inch 4K iMac modellen (levertijd 3 december)
  • De high-end 27-inch iMac 5K (levertijd 25 november - 3 december)
  • Alle iMac Pro modellen (levertijd 10 december)
  • De MacBook Pro 13-inch (levertijd 2 december)
Uiteraard hoeft dit niet per definitie iets te betekenen voor wat aangekondigd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Mijn Macbook Pro is vorige maand gesneuveld, dus een nieuwe Pro 13" zou heel nice zijn.
Hopelijk een keynote vol toffe producten en de release van Big Sur.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:53
Ik verwacht een vrij simpele aankondiging met een nieuwe 12 inch MacBook misschien met de a14 zonder X, focus op extreem licht model voor Max 1000 euro voor studenten en licht zakelijk gebruik. Vermoedelijk passief gekoeld.
Daarnaast de MacBook Pro 13” met a14x chip die meer cores heeft in zowel de cpu alsook de gpu en actieve koeling waardoor de chip hoger geklokt kan worden en daardoor betere prestaties levert.

Als laatste een refresh van de 16” met de nieuwere Intel processoren met de nieuwe mobiele gpu van AMD.

Ik zou dan mijn keuze voor de 13 inch of de 12 inch van de prijs laten afhangen. Ik vraag me dan alleen af wie er nog een MacBook 13inch air of pro zou kopen met Intel en wat deze release gaat doen met prijzen van 2020 2e hands MacBooks.

Do more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Van onze zeer betrouwbare Mark Gurman:
Details over de Mac lineup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Waar ik dus al bang voor was, huidige (oude) design maar wel de nieuwe ARM Chips.

Het nieuwe design met o.a. Mini Led wordt dan waarschijnlijk bewaard voor de volgende generatie.

Mixed feelings, maar kijk er wel erg naar uit.

De grootste uitdaging gaat natuurlijk 3rd party software zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erg benieuwd naar de nieuwe MacBooks en specificaties.

Nu een vier jaar oude MacBook 12”. Erg blij met het formaat nog altijd, vind een MacBook Air gelijk een stuk lomper ogen. Hoop dus op een upgrade van MacBook 12”.

Dan even reviews en benchmarks afwachten en kijken of het tijd is voor vervanging. In principe denk ik anders nog prima te kunnen doen met het huidige beestje, na een clean install van Big Sur.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:06
Inderdaad de grootste uitdaging,stel u voor dat het trager gaat als Intel of toch throttling bij zware programma´s.
Maar iets zegt mij een Mac met touchscreen en zo niet ,waarom Big Sur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Patrickccc schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:06:
[...]

Inderdaad de grootste uitdaging,stel u voor dat het trager gaat als Intel of toch throttling bij zware programma´s.
Waarom zou je een Mac met een touchscreen willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:13
Patrickccc schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:06:
[...]

Mac met touchscreen=iPad/iPad Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:06
Greatsword schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:42:
[...]

Waarom zou je een Mac met een touchscreen willen?
Willen niet maar ik denk er gewoon aan,waarom Big Sur? Verbeterd me als ik verkeerd ben,de bedoeling is toch apps van iOS naar Mac te brengen en die zijn toch touch based.Wat is dan daar de bedoeling van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Patrickccc schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:21:
[...]

Willen niet maar ik denk er gewoon aan,waarom Big Sur? Verbeterd me als ik verkeerd ben,de bedoeling is toch apps van iOS naar Mac te brengen en die zijn toch touch based.Wat is dan daar de bedoeling van?
Meer apps op de Mac beschikbaar maken en functionaliteit toevoegen zodat ze ook zonder touch kunnen worden bediend.(Muis, toetsenbord, controller etc)

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 03-11-2020 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Greatsword schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:46:
[...]

Waar ik dus al bang voor was, huidige (oude) design maar wel de nieuwe ARM Chips.

Het nieuwe design met o.a. Mini Led wordt dan waarschijnlijk bewaard voor de volgende generatie.

Volgend jaar waarschijnlijk redesign met ronde hoeken en kleinere bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Patrickccc schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:21:
[...]

Big sur is er om de overgang van Intel naar ARM vlot te laten verlopen, voor de rest is het een jaarlijkse update zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
RetroHead schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:28:
Ik verwacht een vrij simpele aankondiging met een nieuwe 12 inch MacBook misschien met de a14 zonder X, focus op extreem licht model voor Max 1000 euro voor studenten en licht zakelijk gebruik. Vermoedelijk passief gekoeld.
Daarnaast de MacBook Pro 13” met a14x chip die meer cores heeft in zowel de cpu alsook de gpu en actieve koeling waardoor de chip hoger geklokt kan worden en daardoor betere prestaties levert.

Als laatste een refresh van de 16” met de nieuwere Intel processoren met de nieuwe mobiele gpu van AMD.

Ik zou dan mijn keuze voor de 13 inch of de 12 inch van de prijs laten afhangen. Ik vraag me dan alleen af wie er nog een MacBook 13inch air of pro zou kopen met Intel en wat deze release gaat doen met prijzen van 2020 2e hands MacBooks.
Volgens Bloomberg wordt het een 13 en 16 inch Macbook Pro + een 13 inch Macbook Air. Die 13 kan 14 worden in hetzelfde formaat maar een beetje in die richting dus. Ik vind het ook wel interessant dat er nu al geruchten over een Mac Pro die half zo groot is als de huidige opduiken (al moet dat ook wel als ze echt helemaal over willen in 2 jaar). En ben dan vooral benieuwd hoe customisable dat is, verschillende videokaarten? In ieder geval geen nvidea of amd. Verschillende processoren? Meerdere processoren? Ram zal wel uitbreidbaar zijn. Spannend :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:12
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Heb hier een MBP uit 2014 die aan vervanging toe is. Eender welke ARM mac met 16GB ram gaat volgens mij een flinke verbeteringen zijn.

Vraag me toch af wat de prijzen van de nieuwe ARM Macs gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
DenBeke schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:35:

Vraag me toch af wat de prijzen van de nieuwe ARM Macs gaan geven.
Kan 2 kanten op gaan:
  • ARM Macs zelfde prijs houden en Intel versies verlagen (Om van de oude voorraden af te komen)
  • Nieuwe ARM Macs goedkoper prijzen dan de intel versies om ze zo aantrekkelijk in de markt te positioneren en dan zodra de Intel versies helemaal vervangen zijn weer de prijs elk jaar een beetje opdrijven.
Denk/Hoop persoonlijk op het tweede aangezien ik de hoofdprijs voor een eerste generatie Macbook wel gortig vindt, alwetende dat je grotendeels afhankelijk zal zijn van alle Apple applicaties en misschien een handje vol (uitgeklede) 3rd party programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
Greatsword schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:29:
[...]

Denk/Hoop persoonlijk op het tweede aangezien ik de hoofdprijs voor een eerste generatie Macbook wel gortig vindt, alwetende dat je grotendeels afhankelijk zal zijn van alle Apple applicaties en misschien een handje vol (uitgeklede) 3rd party programma's.
Een instamp ARM MacBook aan 999 euro zou wel fantastisch zijn. Maar Apple kennende zie ik de prijzen niet meteen omlaag gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
Mijn budget is fixed op 1300 euro max, hoop dat ze daarin vallen :P 12inch of 13inch maakt me dan niet zoveel uit. Ben wel op zoek naar minimaal 256Gb en als het even kan 16gb ram en 2 usb-c poorten, maar zal wel starten met 8gb en dan betalen voor 16gb upgrade.

Ik ben ook benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat de A14 / A14X niet de intel macs gaat inhalen qua prestaties, wie gaat er anders nog een intel kopen? Zullen ze dan die A14 gaan knijpen of gewoon de intel modellen uit het assortiment halen? Zoveel vragen!!

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
RetroHead schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:52:

Ik ben ook benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat de A14 / A14X niet de intel macs gaat inhalen qua prestaties, wie gaat er anders nog een intel kopen? Zullen ze dan die A14 gaan knijpen of gewoon de intel modellen uit het assortiment halen? Zoveel vragen!!
Het is juiste de bedoeling dat ze minimaal gelijk aan de huidige intel versies gaan presteren en tegelijkertijd veel zuiniger zijn (dus langere accu duur) en veel koeler.

De mensen die intel kopen zijn AFHANKELIJK van 3rd party software/bootcamp en kunnen of willen niet zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Mijn budget is fixed op 1300 euro max, hoop dat ze daarin vallen :P 12inch of 13inch maakt me dan niet zoveel uit. Ben wel op zoek naar minimaal 256Gb en als het even kan 16gb ram en 2 usb-c poorten, maar zal wel starten met 8gb en dan betalen voor 16gb upgrade.

Is het hele idee van een nieuwe macbook uitbrengen niet dat deze beter is dan voorgaande? Als er nieuwe macbooks worden aangekondigd en deze scoren slechter in benchmarks, waarom zou men dan upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door UnitedJunk op 03-11-2020 14:58 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
Ja, maar als de 16 inch pro een intel blijft voeren en de 13 inch pro met A14X sneller is dan zal niemand toch meer die 16inch kopen.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
RetroHead schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:
Ja, maar als de 16 inch pro een intel blijft voeren en de 13 inch pro met A14X sneller is dan zal niemand toch meer die 16inch kopen.
Jawel, want als de sofware er niet is op de ARM macbooks dan heb je dus helemaal niets aan die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
RetroHead schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:18:
Ah, ergens wel een punt, maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die een 16" nemen om het formaat of een Intel willen i.v.m. Windows. Die nieuwe iPad Air heeft bijvoorbeeld ook een betere A chip dan de iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Is dat niet de bedoeling dat de A14/A14X sneller is dan Intel? Anders kunnen ze gewoon die A14X in de vuilbak gooien. Qua marketing en voorsprong op andere merken moeten ze beter zijn anders zullen ze er nog niet snel verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
AppleFan2007 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:01:
[...]

Is dat niet de bedoeling dat de A14/A14X sneller is dan Intel? Anders kunnen ze gewoon die A14X in de vuilbak gooien. Qua marketing en voorsprong op andere merken moeten ze beter zijn anders zullen ze er nog niet snel verkopen.
Sneller dan Intel hangt er natuurlijk vanaf met welke cpu van intel je de nieuwe chip vergelijkt. Ik denk dat sowieso het marketingtechnisch belangrijk is dat ze hem sneller maken dan zijn Intel voorganger, maar dan nog denk ik dat het ook niet het belangrijkste sellingpoint is van de nieuwe MacBook. Energiezuinig, stil en cool is minstens zo belangrijk. Zelf vind ik dat eigenlijk een betere upgrade voor de MacBook Air i.v.m. de CPU throttling op het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Eindelijk! Mijn MacBook Pro late 2013 is echt aan vervanging toe. Ik ben benieuwd wat ze gaan aankondigen, ik verwacht sowieso dat de nieuwe chip minimaal net zo snel moet zijn als die van intel. Maar waar ik vooral naar benieuwd naar ben is de batterijduur, deze gaat naar? 19 uur ofzo?

Daarnaast ben ik benieuwd wat Apple gaat doen met de Apple Silicon. Meer presentaties + fan? Of fanloos en dunner maken? Het hoeft van mij niet dunner per se, ik zou eerder meer batterij duur willen.

[ Voor 9% gewijzigd door BTBoy op 04-11-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
BTBoy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:36:
Eindelijk! Mijn MacBook Pro late 2013 is echt aan vervanging toe. Ik ben benieuwd wat ze gaan aankondigen, ik verwacht sowieso dat de nieuwe chip minimaal net zo snel moet zijn als die van intel. Maar waar ik vooral naar benieuwd naar ben is de batterijduur, deze gaat naar? 19 uur ofzo? Ik ben erg benieuwd..

Daarnaast ben ik benieuwd wat Apple gaat doen met de Apple Silicon, interessant wordt of ze een fan gaan plaatsen of niet. Meer presentaties + fan? Of fanloos en dunner maken? Het hoeft van mij niet dunner per se, ik zou eerder meer batterij duur willen. Kortom, ik ben benieuwd!
Ik denk de air in ieder geval zonder fan en met lange batterijduur op een A14X processor. En ik hoop/denk dat ze voor de MBP een andere soc presenteren die sneller is en evt. met fan en minder batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

[...]

Eens, erg jammer. Die 16" Macbook ziet er niet uit 8)7 Nog maar een jaartje geduld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Al is de nieuwe air al net zo snel als de huidige maar bij load niet zo warm wordt dat de cpu teruggeklokt moet worden en merkbaar trager wordt is dat al een dikke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:11

4POX

Everybody is wired

Mijn voorspelling.

De laptops zullen geen grote veranderingen krijgen. Het wordt een andere PCB die misschien kleiner is omdat Apple de T2 en wat andere chips achterwege kan laten. Geheugen weet ik niet wat ze gaan doen. Blijft het op 8GB omdat de hele lijnup dat nu ook heeft of gaan ze naar 16GB om het wat soepeler te maken. Ik denk dat het 8GB blijft. De accu kan iets groter worden of blijft gelijk. Apple laat het design ongemoeid omdat ze die ervaring al hebben met de iPhone lijn. Ze hebben een groep consumenten in hun greep die elke generatie blijft kopen. iPhone houden hetzelfde design maar veranderen van binnen. Er zijn mensen die meteen upgraden. De 14" microled zal later komen. Er zal toch een groep zijn die gaat upgraden. Je hebt dus al twee upgrade momenten in de roadmap. eerst een nieuwe architectuur. Later een nieuw model. Eerst aan silicon 13". Later de 14". Kijk maar naar de geschiedenis. Apple is heel goed in het promoten van iets nieuws en brengt de aandacht tot oude modellen tot het minimum. Je hoeft niet te updaten maar je onderbewuste blijft klagen. Hoe vaak betrap jezelf erop dat je naar nieuwe Apple producten loopt te kijken terwijl je huidige lijnop het nog prima doet.

Prijs zal niet veel veranderen. Apple gaat de Intel machines niet opeens heel goedkoop verkopen omdat de voorraad op moet. Dat wil zeggen dat Apple zijn marges kleiner gaat maken. Dan heeft iemand liggen slapen tijdens economie klas. De Apple Siiicon zal even krachtig zijn als de intel cpu's. Het verschil zit in de GPU en de rand dingen. Apple noemt het geen ARM meer omdat de ARM echt niet meer het belangrijkste onderdeel is. Dat is al die extra dingetjes die je op de sheet ziet. Video encoding, schijf encryptie. etc. Apple kan zijn software optimaliseren voor die extra ondelen.

De Apple silicon machine is inkooptechnisch (geen idee hoeveel R&D was) goedkoper te produceren maar zal dezelfde prijs houden als de huidige lijnop. (De Apple advies prijs). Het zou raar zijn als je een product gaat introdueren wat zogenaamd gehakt maakt van intel machines voor een veel langere prijs. Dan gaat Apple zichzelf in de vinger snijden met de verkoop van de intel machines. De priijs van Apple silicon gaat dus heel slim gekozen worden zonder dat het de hele lijnop uit balans haalt.

Ik hoop echt niet dat Apple weer terug wil naar een nieuwe generatie butterfly switches. Ik weet niet waar ik het gehoord of gelezen heb. Maar het is voor Apple een verademing dat Johnny Ive is vertrokken. Hij bleef maar hameren op design over functie. Waardoor Apple van die rare fratzen heeft gemaakt. (weer een halve mm eraf maar daardoor een onstabiel keyboard)

Aanvulling. Er zal ook iets aan de naamgeving veranderen. Het wordt makkelijker de modellen uitelkaar te houden. Macbook 6 air SE, Macbook 6 air max. Of de Air gaat kleuren krijgen die de intel modellen niet krijgen.

Ik kijk naar deze presentatie meer uit dan naar een iPhone presentatie. iPhones zijn best hele saaie apparaten (Daarom heb ik er ook 1. Het werkt stabiel. Met Android was ik veel te veel aan het klooien met roms en schijf management. Maar ik gebruikte android toen 512mb-8gb schijfruimte nog de norm was. Met iPhone kan ik niet klooien. Dat geeft mij rust)

[ Voor 3% gewijzigd door 4POX op 05-11-2020 16:25 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:09:

Aanvulling. Er zal ook iets aan de naamgeving veranderen. Het wordt makkelijker de modellen uitelkaar te houden. Macbook 6 air SE, Macbook 6 air max. Of de Air gaat kleuren krijgen die de intel modellen niet krijgen.
Never gonna happen. In dit geval heeft je glazen bol je helaas even in de steek gelaten. De benaming gaat niet veranderen, alleen de specs. Het moet voor gemiddelde gebruiker totaal irrelevant zijn wat voor processor er in zit, volgens Apple.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Chiron

Moderator Discord
[...]

Eigenlijk kon je aan het ontwerp van de koeling al afleiden dat deze berekend was op veel koudere chips dan de laatste intel chips. De laatste generatie macbooks kenden problemen met thermal throttling en andere ellende. Met de migratie naar Apple Silicon lossen ze dat op, en hoeven dus geen grote wijzigingen te doen aan dat ontwerp. Aan de buitenkant blijft alles hetzelfde, want de design language en herkenbaarheid moet wel in stand blijven.

3rd party software is vooralsnog geen uitdaging, want Rosetta 2.0, al is het nog afwachten wat dat doet qua performance.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Chiron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:24:
[...]

Eigenlijk kon je aan het ontwerp van de koeling al afleiden dat deze berekend was op veel koudere chips dan de laatste intel chips. De laatste generatie macbooks kenden problemen met thermal throttling en andere ellende. Met de migratie naar Apple Silicon lossen ze dat op, en hoeven dus geen grote wijzigingen te doen aan dat ontwerp. Aan de buitenkant blijft alles hetzelfde, want de design language en herkenbaarheid moet wel in stand blijven.

3rd party software is vooralsnog geen uitdaging, want Rosetta 2.0, al is het nog afwachten wat dat doet qua performance.
https://www.theverge.com/...n-app-converter-explainer

"Early benchmarks found that popular PowerPC applications, such as Photoshop and Office, were running at less than half their native speed on the Intel systems."

Het is dus echt wachten op native versies wil het beter scoren qua performance, wel echt benieuwd of Rosetta echt zo ontzichtbaar is en of het echt werkt.

Heb zelf toch zeker 10-20 programma's waar ik echt niet zonder kan/wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 05-11-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Greatsword schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:43:
[...]

Het is dus echt wachten op native versies wil het beter scoren qua performance,
Van Adobe verwacht ik dat ze snel met een native versie komen, die verwachting lijkt me wel reëel?

Ik gebruik eigenlijk niets anders buiten Adobe software, Safari en Mail en een beetje Office. Dat laatste niet intensief, dus als dat niet zo snel is, kan ik er wel mee leven. Als de rest on par is, denk ik dat ik wel een eerste generatie aandurf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
lateef schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:47:
[...]

Van Adobe verwacht ik dat ze snel met een native versie komen, die verwachting lijkt me wel reëel?
Ik wacht ook nog steeds op een volledige Photoshop versie op de iPad, we zijn inmiddels 2 jaar verder na aankondiging en het is werkelijk nog steeds om te huilen.

Een native versie werd al gedemonstreerd tijdens de WWDC maar of dat een volledige versie is valt nog te bezien, ik reken er in ieder geval niet op en mijn main Mac zal daarom dus een Intel versie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 24-04 13:24
Greatsword schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:53:
[...]

Ik wacht ook nog steeds op een volledige Photoshop versie op de iPad, we zijn inmiddels 2 jaar verder na aankondiging en het is werkelijk nog steeds om te huilen.

Een native versie werd al gedemonteerd tijdens de WWDC maar of dat een volledige versie is valt nog te bezien, ik reken er in ieder geval niet op en mijn main Mac zal daarom dus een Intel versie blijven.
Mijn laptop is niet mijn main Mac, maar wel al flink oud en eigenlijk wel echt aan vervanging toe.

Omdat het niet mijn main Mac is, doe ik er altijd best lang mee. Heb nu volgens mij het oudste model dat met huidige OS werkt, wil dus eigenlijk geen Intel laptop meer, omdat ik normaal wel meer dan 5/6 jaar met mijn laptop doe en ik niet verwacht dat de ondersteuning (veel) langer dan 5/6 jaar zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
Here we go: gelekte benchmark a14x

https://www.iphoneincanad...s-a12z-bionic-benchmarks/

Do more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
" The multi-core score of 7220, beats the multi-core score of the top-end i9 16-inch MacBook Pro"

Dat is niet misselijk!

"Similarly, there is an impressive 26% GPU performance improvement"

Op grafisch gebied vind ik het wel meevallen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2020/11/bench-1.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2020/11/bench-2.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2020/11/bench-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
Grafisch gezien zou het overeen komen met een amd vega 9 igpu. Valt mij ook tegen!

Als ik het vertaal naar geekbench 5 metal benchmark 25% stijging tov A12Z, dan zou het rond de 15000 punten zijn. Ik had rond de 20.000 verwacht.

Single en multicore zijn wel echt indrukwekkend!

[ Voor 10% gewijzigd door RetroHead op 06-11-2020 00:26 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Niets nieuws onder de horizon maar nog even de verwachtingen van de grotere namen samengevat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZCXX75eM6KZMaz59tMTsHn462Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEn2psk9sMh1jvYmgXDjopTg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Van de airtags zeggen ze bij ieder event dat ze zouden komen, ik geloof het niet meer, ik wacht wel tot ze het echt vermelden op het podium of waar dan ook.
ik denk ook dat ze de airtags in een nadere event zouden aankondigen in plaats van een event dat specifiek gericht is op ARM mac's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:11

4POX

Everybody is wired

AppleFan2007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:37:
Van de airtags zeggen ze bij ieder event dat ze zouden komen, ik geloof het niet meer, ik wacht wel tot ze het echt vermelden op het podium of waar dan ook.
ik denk ook dat ze de airtags in een nadere event zouden aankondigen in plaats van een event dat specifiek gericht is op ARM mac's.
Ik hoor namelijk erg weinig over de nieuwe find my MacBook and iPhone functie. Werkt het inmiddels al. Klopt het dat je een telefoon/laptop kunt vinden die uit staat. Maar dicht genoeg bij een ander apple device komt toch de locatie kan doorgeven.

De airtags gaan dus de Bluetooth verbinding in de telefoons/homepods/laptops gebruiken. Ik vind het helemaal passen in een silicon presentatie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
4POX schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:46:
[...]

Ik hoor namelijk erg weinig over de nieuwe find my MacBook and iPhone functie. Werkt het inmiddels al. Klopt het dat je een telefoon/laptop kunt vinden die uit staat. Maar dicht genoeg bij een ander apple device komt toch de locatie kan doorgeven.

De airtags gaan dus de Bluetooth verbinding in de telefoons/homepods/laptops gebruiken. Ik vind het helemaal passen in een silicon presentatie.
bij de find my MacBook functie zie je de laatste locatie voor die uitgeschakeld werd, veel heb je er natuurlijk niet aan als die gestolen wordt. Zo heb ik het toch begrepen bij WWDC toen ze die functie aankondigde. Ik heb het nog niet voorgehad dat mijn telefoon het signaleerde dat mij Mac ergens anders was.

Volgens mij gaan de airtags eerder communiceren met de iPhone 11 series en iPhone 12 series omdat die de U1 chip hebben voor zeer nauwkeurige locatie.
Homepods kunnen nu ook gebruikt worden voor het gebruik in huis, wel alleen met de HomePod mini want ook die heeft een U1 chip.
Mac's zitten daar voorlopig niet bij, tenzij ze die ook een U1 chip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik kon laatst mijn iPad Pro (2020 met U1) tracken via de Find My app terwijl deze niet verbonden was via internet of hotspot. Vermoedelijk omdat iemand anders met een iPhone 11 in de buurt was die ook een U1 chip had en zodoende de locatie doorgaf.

Hopelijk krijgen de toekomstige Macbooks ook deze chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
UnitedJunk schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:07:
Ik kon laatst mijn iPad Pro (2020 met U1) tracken via de Find My app terwijl deze niet verbonden was via internet of hotspot. Vermoedelijk omdat iemand anders met een iPhone 11 in de buurt was die ook een U1 chip had en zodoende de locatie doorgaf.

een iPad Pro 2020 zou geen U1 chip hebben, er staat hier nergens iets over op de site van Apple en ook anders sites laten weten dat er geen U1 chip in zit.
Tenzij jij ergens een instelling hebt gevonden die er op wijst dat er wel een inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 15:48

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

UnitedJunk schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:07:

AppleFan2007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:14:
[...]

een iPad Pro 2020 zou geen U1 chip hebben, er staat hier nergens iets over op de site van Apple en ook anders sites laten weten dat er geen U1 chip in zit.
Tenzij jij ergens een instelling hebt gevonden die er op wijst dat er wel een inzit.
De U1 heeft niets te maken met deze "Find My"-tracking, wordt helemaal geregeld m.b.v. bluetooth :) .

[ Voor 4% gewijzigd door 6129(15) op 09-11-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
6129(15) schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:11:
[...]

[...]

De U1 heeft niets te maken met deze "Find My"-tracking, wordt helemaal geregeld m.b.v. bluetooth :) .
Dus nu wordt het met bluetooth gedaan.
nu heb ik ergens gelezen dat ze wel U1 zouden gebruiken voor de airtags, lijkt me dan niet meer dan logisch dat ze het ook bij andere apparaten gebruiken.
Ik dacht dat de U1 chip wel al gebruikt werd voor locatie bepaling in 'zoek mijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds gisteren macOS Big Sur op mijn MacBook 12" en moet zeggen dat het allemaal erg smooth loopt. Ik had verwacht dat ik des te meer reden zou voelen naar die nieuwe ARM-MacBooks te willen overstappen, maar dat gevoel heb ik nog niet echt.

Benieuwd naar andere aankondigingen morgenavond dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

THE_BASE schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:20:
Sinds gisteren macOS Big Sur op mijn MacBook 12" en moet zeggen dat het allemaal erg smooth loopt. Ik had verwacht dat ik des te meer reden zou voelen naar die nieuwe ARM-MacBooks te willen overstappen, maar dat gevoel heb ik nog niet echt.

Benieuwd naar andere aankondigingen morgenavond dus. :)
Welke generatie/jaar? Mijn Macbook 12" uit 2015 doet vele dingen nog nipt OK, sommige gewoon slecht. Misschien geeft Big Sur wat meer ademruimte zoals Snow Leopard ooit deed. Anyway, de batterij van de MacBook is niet al te best meer en twijfel om die te laten vervangen. Uiteindelijk, da's weer 300ish EUR die ik kan toeleggen op een ARM-Mac i.p.v. achterhaalde tech. Aan de andere kant wacht ook gewoon liever op micro-LED Macs/iPad voor het overstappen, en als ik het leven van deze machine nog 1 à 2 jaarkan rekken: Waarom niet?

[ Voor 5% gewijzigd door 6129(15) op 09-11-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

AppleFan2007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:20:
[...]

Dus nu wordt het met bluetooth gedaan.
nu heb ik ergens gelezen dat ze wel U1 zouden gebruiken voor de airtags, lijkt me dan niet meer dan logisch dat ze het ook bij andere apparaten gebruiken.
Ik dacht dat de U1 chip wel al gebruikt werd voor locatie bepaling in 'zoek mijn'.
Mijn vermoeden is dat de U1 i.c.m. AirTags e.a. apparaten voornamelijk gebruikt zal worden om 'verloren' spullen superlokaal terug te vinden (bijvb. sleutels in huis 'kwijt') en om niet-Apple objecten te kunnen opsporen (ook in een wijder gebied... op termijn, als er genoeg UWB-apparaten en tags van Apple rondzwerven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
6129(15) schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:42:
[...]

Welke generatie/jaar? Mijn Macbook 12" uit 2015 doet vele dingen nog nipt OK, sommige gewoon slecht. Misschien geeft Big Sur wat meer ademruimte zoals Snow Leopard ooit deed. Anyway, de batterij van de MacBook is niet al te best meer en twijfel om die te laten vervangen. Uiteindelijk, da's weer 300ish EUR die ik kan toeleggen op een ARM-Mac i.p.v. achterhaalde tech. Aan de andere kant wacht ook gewoon liever op micro-LED Macs/iPad voor het overstappen, en als ik het leven van deze machine nog 1 à 2 jaarkan rekken: Waarom niet?
Weet niet of dit het topic is om daarover te discussiëren, maar snap je punt zeker. Mijn MacBook is van 2016. De batterij gaf laatst de melding 'onderhoud'. Maar na een NVRAM/PRAM-reset is het weg en nog niet gezien. Dat gezegd: dan maar lekker aan de kabel. Een accu kost overigens 'slechts' 90 euro (ooit al eens bij een MacBook Air zelf vervangen, prima te doen).

Natuurlijk is een recent beestje met nieuwe hardware erg aantrekkelijk, maar Big Sur heeft mijn MacBook zo smooth gemaakt, dat ik dat voor nu echt ga uitstellen, bovendien is het enige wat ik er mee doe: Mail, Safari, Spotify en Numbers. Verder geen zware taken en daar voldoet het prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
6129(15) schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:48:
[...]

Mijn vermoeden is dat de U1 i.c.m. AirTags e.a. apparaten voornamelijk gebruikt zal worden om 'verloren' spullen superlokaal terug te vinden (bijvb. sleutels in huis 'kwijt') en om niet-Apple objecten te kunnen opsporen (ook in een wijder gebied... op termijn, als er genoeg UWB-apparaten en tags van Apple rondzwerven.)
ik denk dat het daarom nog zolang heeft geduurd voordat we de Airtags echt te zien gaan krijgen, in 2019 waren er nog veel te weinig apparaten met een U1 chip waardoor je niet altijd een AirTag terug zou vinden, zeker niet op landelijk gebied.

Nu ook de Apple Watch een U1 heeft, 7 verschillende iPhone modellen het hebben heb je meer kans dat de AirTag gevonden zal worden.

Hoe ze het in je huis gaan doen is mij nog een raadsel, stel je voor dat de recentste iPhone dat je hebt een XS is en je een Apple Watch serie 5 hebt, je hebt geen HomePod mini, hoe ga je het dan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
6129(15) schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:11:
[...]

[...]

Ah duidelijk. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6129(15)

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

AppleFan2007 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:34:
[...]
Hoe ze het in je huis gaan doen is mij nog een raadsel, stel je voor dat de recentste iPhone dat je hebt een XS is en je een Apple Watch serie 5 hebt, je hebt geen HomePod mini, hoe ga je het dan vinden?
Speculatie: Misschien dat het bezitten van een met U1-chip uitgeruste hardware een harde noodzaak is voor het product. Heel jammer, maar wel weer een manier voor Apple om mensen aan het kopen of upgraden te zetten. Ze zijn er niet heel verlegen om om dit te forceren jammer genoeg. Wat hun ecologische intenties ook zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 6129(15) op 09-11-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
6129(15) schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:20:
[...]

Speculatie: Misschien dat het bezitten van een met U1-chip uitgeruste hardware een harde noodzaak is voor het product. Heel jammer, maar wel weer een manier voor Apple om mensen aan het kopen of upgraden te zetten. Ze zijn er niet heel verlegen om om dit te forceren jammer genoeg. Wat hun ecologische intenties ook zijn.
of op zijn minst 1 iemand in het gezin met een iPhone 11 of hoger, hopelijk staat dit dan duidelijk op de verpakking anders zouden mensen zich een beetje opgelicht voelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnitedJunk
We hebben er zin in! Nog 10 uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 10:58
Jaaa een Apple Event topic. Deze is wel een stuk rustiger dan de iPhone en iPad topics :o
Terwijl dit event toch de meest spannende is van de laatste jaren als je het mij vraagt.

De geruchten wijzen er niet op, maar ik hoop echt op een nieuwe Mac Mini met ARM. Gewoon omdat het vernieuwend en anders is.

Verder ben ik benieuwd naar hoe Apple de App store gaat brengen, gaan we bijvoorbeeld toegang krijgen tot de hele iPad bibliotheek of zal dit toch gescheiden blijven tussen iPadOS en MacOS.
Het toevoegen van een muis en trackpad support in iPadOS zou er toch op kunnen wijzen dat we van al deze apps gebruik kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 10-11-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
yorroy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:
Jaaa een Apple Event topic. Deze is wel een stuk rustiger dan de iPhone en iPad topics :o
Terwijl dit event toch de meest spannende is van de laatste jaren als je het mij vraagt.

De geruchten wijzen er niet op, maar ik hoop echt op een nieuwe Mac Mini met ARM. Gewoon omdat het vernieuwend en anders is.

Verder ben ik benieuwd naar hoe Apple de App store gaat brengen, gaan we bijvoorbeeld toegang krijgen tot de hele iPad bibliotheek of zal dit toch gescheiden blijven tussen iPadOS en MacOS.
Het toevoegen van een muis en trackpad support in iPadOS zou er toch op kunnen wijzen dat we van al deze apps gebruik kunnen maken.
Ja ben ook heel benieuwd, dit is echt een nieuwe stap in hun hele apparaten lijn. Ik vind dat er sowieso weinig geruchten over dit event zijn, bij het iPhone en iPad event was alles eigenlijk al uitgelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
Lang geleden dat ik nog zo hyped was voor een keynote!
Het beperkte aantal geruchten/lekken maakt het net spannender. Tot nu toe weten we totaal niets over de specs van de eerste ARM Macs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ik ben ook super benieuwd. Hoop op een sneak peak van de nieuwe iMac, al verwacht ik die helaas nog niet.
Daarnaast hoop ik echt dat Apple komt met een 'One More Thing'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnitedJunk
Sluw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:
[...]

Ja ben ook heel benieuwd, dit is echt een nieuwe stap in hun hele apparaten lijn. Ik vind dat er sowieso weinig geruchten over dit event zijn, bij het iPhone en iPad event was alles eigenlijk al uitgelekt.
Meer info over iOS/iPadOS apps op Silicon:
https://developer.apple.com/support/ios-ipados-mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
yorroy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:31:

technisch gezien is er al een Mac mini met ARM, die hebben ze verdeeld tussen ontwikkelaars. Het zou me dan ook niet verbazen mocht dat dan een prototype zijn en vanavond uitkomt als eerste ARM Mac maar dan met een A14X.

Deze morgen las ik een artikel waarin stond dat je iOS apps kon runnen op je Mac als deze geoptimaliseerd is. Je ziet dus iOS apps in de Mac App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
MartijnMartijn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:08:
Ik ben ook super benieuwd. Hoop op een sneak peak van de nieuwe iMac, al verwacht ik die helaas nog niet.
Daarnaast hoop ik echt dat Apple komt met een 'One More Thing'.
de 'One More Thing' zou niet echt verassend zijn aangezien het event zelf 'One More Thing' heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ook via bekende sites als MacRumors nog weinig info bekend. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 09:09
Iemand enige hoop op informatie over die AR bril waar Apple aan schijnt te werken? Persoonlijk kunnen die laptops mij weinig schelen, maar bij een titel als one more thing heb ik een beetje hoop op iets speciaals. En een AR bril, zeker van een grote speler als Apple is zeker iets speciaals. Heb er alleen weinig meer over gehoord de laatste maanden.
De google glass vond ik al heel tof, ben erg benieuwd wat er in 6 jaar nog meer mogelijk is geworden. De google glass werd toch een beetje tegengehouden door de toen beschikbare techniek, zeker chipsets zijn veel zuiniger en krachtiger geworden. En kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hier ook erg benieuwd naar de producten die gaan komen (en natuurlijk hopelijk Big Sur GM, wil een schone install doen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ruw ER schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:25:
Iemand enige hoop op informatie over die AR bril waar Apple aan schijnt te werken? Persoonlijk kunnen die laptops mij weinig schelen, maar bij een titel als one more thing heb ik een beetje hoop op iets speciaals. En een AR bril, zeker van een grote speler als Apple is zeker iets speciaals. Heb er alleen weinig meer over gehoord de laatste maanden.
De google glass vond ik al heel tof, ben erg benieuwd wat er in 6 jaar nog meer mogelijk is geworden. De google glass werd toch een beetje tegengehouden door de toen beschikbare techniek, zeker chipsets zijn veel zuiniger en krachtiger geworden. En kleiner.
Oh dit is echt het laatste dat ik zou verwachten. Ondanks dat ik het concept tof vind, denk ik dat dit nog een aantal jaar gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Als groot Apple freak vind ik eigenlijk de keynote van vanavond niet zo heel boeiend. Misschien komt het omdat het vandaag samenvalt met de Xbox Series X en Football Manager 2021 Beta.. dus kom tijd tekort. :+
Maar heb sowieso geen interesse in een ARM MacBook, dus ben niet zo hyped voor deze keynote als normaal.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Die Glass gaat er het komende jaar inderdaad niet komen denk ik. Als er nog iets extra's komt lijkt het de vaak genoemde AirTags en eventueel AirPods Studio te worden. AppleTV lijkt een te grote vernieuwing te worden voor een update na zo iets belangrijks als ARM Macs. Ik denk vooral focus op ARM en de mogelijkheden daarvan + software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Rivanov schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:39:
Als groot Apple freak vind ik eigenlijk de keynote van vanavond niet zo heel boeiend. Misschien komt het omdat het vandaag samenvalt met de Xbox Series X en Football Manager 2021 Beta.. dus kom tijd tekort. :+
Maar heb sowieso geen interesse in een ARM MacBook, dus ben niet zo hyped voor deze keynote als normaal.
ik heb ongeveer hetzelfde, ik ben niet zo hyped zoals met andere Keynotes maar ik kijk er wel naar uit omdat deze keynote toch wel iets groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 10:58
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:23:
[...]

de 'One More Thing' zou niet echt verassend zijn aangezien het event zelf 'One More Thing' heet
Die kan haast niet ontbreken dit keer, maar gelet op de geruchten die er wel zijn zou die AirTag een keer moeten komen zou je denken. Maar aangezien het deze Keynote om Mac draait weet ik niet of ze zoiets als een AirTag gaan doen.

De AirPods studio is meer iets wat bij een nieuwe Mac zou passen, maar die schijnt nog niet klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
yorroy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:17:
[...]

Die kan haast niet ontbreken dit keer, maar gelet op de geruchten die er wel zijn zou die AirTag een keer moeten komen zou je denken. Maar aangezien het deze Keynote om Mac draait weet ik niet of ze zoiets als een AirTag gaan doen.

De AirPods studio is meer iets wat bij een nieuwe Mac zou passen, maar die schijnt nog niet klaar te zijn.
Al zijn de Airtags ook al niet meer ‘One More Thing’.
Geruchten lekkers zoals Jon prosser spreken er al een jaar lang over, Apple heeft ze ‘per ongeluk’ gelekt in een supportvideo die er een halfuur opstond voor ze de video offline haalden.

Het zij tof zijn mochten ze vanavond ineens met de AirPower komen, dat zou pas een ‘One More Thing’ zijn. Of een nieuw product dat nooit is uitgelekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het zijn ook elke keer dezelfde die ik in een Keynote van Apple tread zie :+

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan vertellen / laten zien. Maar ik lees morgen de highlight wel. Helaas geen tijd vandaag.

Alvast veel plezier ieder

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:22:
[...]

technisch gezien is er al een Mac mini met ARM, die hebben ze verdeeld tussen ontwikkelaars. Het zou me dan ook niet verbazen mocht dat dan een prototype zijn en vanavond uitkomt als eerste ARM Mac maar dan met een A14X.

Deze morgen las ik een artikel waarin stond dat je iOS apps kon runnen op je Mac als deze geoptimaliseerd is. Je ziet dus iOS apps in de Mac App Store.
makes sense :)

Wikipedia: Rosetta (software)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Whoop whoop nog een klein half uurtje :D

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik weet niet of ik het ga halen want mijn eten is nog niet klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 16:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hopelijk weer wat AppleTV nieuws en ook Apple+ bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

Splinter Cell schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:46:
Hopelijk weer wat AppleTV nieuws en ook Apple+ bijv.
Inderdaad, iets meer dan alleen ARM aub, dat maakt het nog wat interessanter.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:25
Ik zit er klaar voor 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 18:27
Nieuwe apple tv & airtags aub, mijn cc ligt al klaar xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:10
Nieuwe (ARM) Macbooks zou wel cool zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ik heb nog een MBP uit 2010. Die is nu toch echt wel op 😛 hoog tijd voor een nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

woess schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:54:
Nieuwe (ARM) Macbooks zou wel cool zijn hoor.
14 inch graag.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Itczein - indigo rising

Is de muziek die je hoort btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:37
Wat een herrie. Dat geluid resoneert gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:36
12 inch. Lekker handzaam.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
youtube-dl -F https://www.youtube.com/watch?v=5AwdkGKmZ0I
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading webpage
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading m3u8 information
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading MPD manifest
[info] Available formats for 5AwdkGKmZ0I:
format code  extension  resolution note
91           mp4        256x144    HLS  197k , avc1.42c00b, 30.0fps, mp4a.40.5@ 48k
92           mp4        426x240    HLS  338k , avc1.4d4015, 30.0fps, mp4a.40.5@ 48k
93           mp4        640x360    HLS  829k , avc1.4d401e, 30.0fps, mp4a.40.2@128k
94           mp4        854x480    HLS 1380k , avc1.4d401f, 30.0fps, mp4a.40.2@128k
95           mp4        1280x720   HLS 2593k , avc1.4d401f, 30.0fps, mp4a.40.2@256k
96           mp4        1920x1080  HLS 4715k , avc1.640028, 30.0fps, mp4a.40.2@256k (best)

De stream is begonnen! youtube-dl laat alleen maar live-formaten zien, wat zou kunnen duiden op een live-event i.p.v. een vooraf opgenomen event. Apple streamt het iig naar Youtube alsof het live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Eindelijk begonnen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Gaan we

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
ik heb het net gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Balance schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:00:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
youtube-dl -F https://www.youtube.com/watch?v=5AwdkGKmZ0I
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading webpage
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading m3u8 information
[youtube] 5AwdkGKmZ0I: Downloading MPD manifest
[info] Available formats for 5AwdkGKmZ0I:
format code  extension  resolution note
91           mp4        256x144    HLS  197k , avc1.42c00b, 30.0fps, mp4a.40.5@ 48k
92           mp4        426x240    HLS  338k , avc1.4d4015, 30.0fps, mp4a.40.5@ 48k
93           mp4        640x360    HLS  829k , avc1.4d401e, 30.0fps, mp4a.40.2@128k
94           mp4        854x480    HLS 1380k , avc1.4d401f, 30.0fps, mp4a.40.2@128k
95           mp4        1280x720   HLS 2593k , avc1.4d401f, 30.0fps, mp4a.40.2@256k
96           mp4        1920x1080  HLS 4715k , avc1.640028, 30.0fps, mp4a.40.2@256k (best)

De stream is begonnen! youtube-dl laat alleen maar live-formaten zien, wat zou kunnen duiden op een live-event i.p.v. een vooraf opgenomen event. Apple streamt het iig naar Youtube alsof het live is.
Lijkt me sterk, het is vooraf opgenomen :)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:37
Tones And I - Fly Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Todaaay. ok Tim. ff tempo erop graag.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
MysticX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:01:
Lijkt me sterk, het is vooraf opgenomen :)
Yup, en ze vertrouwden de stream niet vooraf aan Youtube/Google :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dit jaar heeft Apple inderdaad wel erg veel uitgebracht. Knap gedaan in deze tijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Veel plezier allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens mij zijn we maar met een klein clubje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 16:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Klinkt als een Mac only persco.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.