Wat is beste 3D printer voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Hoi,

Hierbij mijn vraag.

Ik wil binnenkort een 3D printer halen met mijn vader eventueel ook mijn broer en het doel is dat we er ook wat aan kunnen verdienen met de prints.

Ik heb zelf heel wat reviews gelezen / bekeken(youtube) maar kom er zelf nog niet echt uit.

Budget is rond de 650 tot 900 euro sinds ik het deel met mijn vader of eventueel ok met mijn broer.

Wij willen graag met redelijk sterk materiaal werken en ook wat bijvoorbeeld kaars/lamp hitten kan verdragen. En uiteraard mechanishe kunnen maken zoals ( voorbeeld : een klepje dat open en dicht kan maar in 1 pringt - een wiel dat kan draaien - een tandwiel dat kan draaien en makkelijk overgaat ). Kleur printer is geen must have maar zou wel fijn zijn! maar transparant printen is een soort van musthave.

Ook moet het langdurig goed zijn. Materialen zoals PLA - ABS - PETG is voornamenlijk een soort van must have.

Mij maakt in principe niet uit hoe hij eruit ziet maar mijn vader wilt liever niet in elkaar zetten daarnaast is het ook eigen risico met garantie heb ik begrepen.

Ik ben niet supergoed in texten typen dus ik blijf mijn best doen en hopenlijk kan iemand mij helpen!

mvg Joe :)

ps ik kom wel steeds terug met reviews etc. op de ender 3 of ender 3 v2 maar er moet meer zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door W4R71G3R op 02-11-2020 16:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben toevallig hier ook naar aan het kijken en kwam zelf uit op een Prusa MK3S (kan je eventueel assembled bestellen) of een Creality.

Let wel op dat dit vooral 'hobby' printers zijn. Als je er echt geld mee wilt gaan verdienen, dan moet je je wel realiseren dat je er veel tijd in moet steken (en dat je uurloon dus erg laag kan worden).

Een serieuzere printer (bv een Ultimaker) heeft minder omkijken, maar kost ook meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Je kan haast niet mis gaan met een Prusa i3 Mk3s, maar dat blijft een open printer.
De gehele experience is gewoon goed. (ik heb er één)

In het begin zaten er nog wat dingetjes in, zoals slechte lagers, of een bug in de extruder. Die zijn gefixt.
Er blijft nog wel een populaire modificatie voor bed-leveling beschikbaar met zelfborgende moertjes voor een nog vlakker bed (want geen glasplaat). (de nylock mod)
Plus dat je eventueel nog naar een 5-kleuren kan upgraden. Maar dan kom je weer in vrij jong terrein met de dingen die daar bij horen. De Prusa MMU 2s.

Dingetje momenteel is alleen de beschikbaarheid.

Gevoelige (en stinkende) materialen zoals ABS blijven lastig. Sowieso is ABS erg lastig, ASA of PET-HT100 kunnen ook al een hoop van die eigenschappen overnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 02-11-2020 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Ik zou gaan voor een Prusa i3 Mk3s. In een Ikea Lack enclosure :)

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/af/09/2d/af092d1f2384043625d2109abbb88358.png

[ Voor 43% gewijzigd door caspervc op 02-11-2020 16:30 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Oja, in elkaar zetten van een prusa is niet spannend. Als je ooit iets met lego hebt gedaan lukt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Appesteijn schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:27:
Ik ben toevallig hier ook naar aan het kijken en kwam zelf uit op een Prusa MK3S (kan je eventueel assembled bestellen) of een Creality.

Let wel op dat dit vooral 'hobby' printers zijn. Als je er echt geld mee wilt gaan verdienen, dan moet je je wel realiseren dat je er veel tijd in moet steken (en dat je uurloon dus erg laag kan worden).

Een serieuzere printer (bv een Ultimaker) heeft minder omkijken, maar kost ook meer.
ik speel nu veel games thuis en veel vrijetijd ik werk niet echt met uurloon xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
jeroen3 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:28:
Je kan haast niet mis gaan met een Prusa i3 Mk3s, maar dat blijft een open printer.
De gehele experience is gewoon goed. (ik heb er één)

In het begin zaten er nog wat dingetjes in, zoals slechte lagers, of een bug in de extruder. Die zijn gefixt.
Er blijft nog wel een populaire modificatie voor bed-leveling beschikbaar met zelfborgende moertjes voor een nog vlakker bed (want geen glasplaat). (de nylock mod)
Plus dat je eventueel nog naar een 5-kleuren kan upgraden. Maar dan kom je weer in vrij jong terrein met de dingen die daar bij horen. De Prusa MMU 2s.

Dingetje momenteel is alleen de beschikbaarheid.

Gevoelige (en stinkende) materialen zoals ABS blijven lastig. Sowieso is ABS erg lastig, ASA of PET-HT100 kunnen ook al een hoop van die eigenschappen overnemen.
kan die mk3 ook de prusa mmu2s kit hebben dan? met kleuren ik dacht dat het voor het vorige model was ik heb deze mk3 ook lang bekeken maar dat abs probleem hmh ik weet niet veel van die filamenten maar wil het wel meteen goed doen dan een miskoop hebben van paar honder euro ( mijn rng is best laag daarop xD ) zou transparent filamenten voor kaarshouders/baxiene lichthouders of gewoon lampjes qua warmte dat ervan af komt ook werken hierop?

[ Voor 5% gewijzigd door W4R71G3R op 02-11-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
caspervc schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:29:
Ik zou gaan voor een Prusa i3 Mk3s. In een Ikea Lack enclosure :)

[Afbeelding]
Hoe zit het met het mechanisme gedeelte zoals die octopus als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Er is hier al een uitgebreid topic over waar je meer dan genoeg informatie kan vinden.

OpenSource 3D Printing - Deel 2
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.