Dit issue heb ik in het begin ook gehad. Bewegingssensor i.c.m. een lamp op zolder. Uiteindelijk binnen de LSC/Tuya app niet voor elkaar gekregen, en een poging gedaan met Domoticz, maar ook dat kreeg ik niet voor elkaar. Uiteindelijk heb ik het opgelost door een "dummy" stopcontact LSC schakelaar als "brug" te gebruiken. Een beetje krom, en 8 euro extra voor een stopcontact die eigenlijk alleen als vertragend relais ingezet wordt, maargoed, heb maar 1 plek waar ik dit toepas en dat is op zolder.
Reden? Met enige regelmaat lopen we met een wasmand met was naar zolder, hebben de handjes vol en dan moet je in het donker eerst de wasmand neerzetten, lamp aandrukken en je kunt verder. Op deze manier kun je gewoon met je handen vol doorlopen en gaat de lamp vanzelf aan.
Gedachtengang en oplossing:
Binnen de LSC/Tuya app ingesteld, dat zodra de sensor beweging ziet, de lamp aan moet gaan, en het stopcontact. Op die laatste in de app een timer gezet van 5 minuten, die aftelt. Daarnaast binnen Domoticz de automation aangemaakt, dat zodra het LSC stopcontact uit is, deze de lamp weer uitschakelt.
Beetje krom, maar het werkt wel. Als er een minuut later beweging wordt geconstateerd, gaat de teller van het dummy stopcontact weer terug naar die 5 minuten. Pas als er na 5 minuten geen beweging meer is geweest, loopt de teller van het dummy stopcontact naar 0 en gaat uit, Domoticz ziet dat, en zet de lamp voor me uit.
Had het liefst alles in Domoticz willen regelen, maar helaas zijn die LSC dingen van de Action niet te flashen naar andere firmware, hopelijk weten ze dit in de toekomst weer te "kraken" waarmee je ze weer rechtstreeks in Domoticz kan aansturen zonder rare bruggen/constructies. Dan kun je ipv een stopcontact gewoon een dummy schakelaar met aftelfunctie gebruiken om dit te regelen