Ben erg benieuwd @Krilo_89. Ik heb nog genoeg foto's van drie verschillende sets/batches Brauer kranen met daarop diverse beschadigingen (krasjes, coating eraf, kleur verschillen).Krilo_89 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:45:
[...]
Ja ze hangen bij ons al een tijdje dus 'ietwat' laat. Het mechanisme van de thermostaat etc. bevalt tot nu toe prima en voelde ook degelijk aan. De stortdouche idem dito, al heb ik daar het idee dat er wel wat vlekjes onstaan bij de stortdouche. We hebben nu de goude variant hangen, dus ik ga wel even kijken of ik een fototje kan toevoegen, dan weet jij @jody.vandertorn wellicht of dat hetzelfde is (coating die loslaat).
De handdouche is idd gewoon plastic, maar goed. Hij is goud, dus wat mij betreft prima, totdat het stuk gaat natuurlijk.
Maar als mijn 'vlekjes' overeenkomen met die coating issues, dan ga ik even terug naar de winkel. (Ik heb ook een waterontharder thuis, dus ik weet dat ik hier op moet letten)
ps, Ik heb in de winkel die 'nieuwe' grohe colors in mijn handen gehad en dat voelde puur 'lichter' dan dat van brauer. Beetje plastic vs aluminium. De verkoper was ook fan van brauer, pure Duitse kwaliteit. En hij liet ook zien dat het merendeel van alle merken gewoon plastic regendouches en handdouches heeft, dus heel raar is dat niet.
Wat voor een waterontharder heb je thuis (wij hebben een Aquacell)? Er doen veel verhalen de ronde dat dit invloed zou hebben op de PVD coating alsook op RVS materialen in het algemeen.
Vooralsnog geloof ik hier niet in, omdat andere kranen in onze (nieuwe) woning er gewoon nog helemaal tip top uitzien (onze Lanesto kraan in de keuken bijvoorbeeld, geen enkel vlekje of wat dan ook).
Ook zien (voor de 3e keer) de Brauer wastafel pluggen in de badkamer er nog prima uit, en daar komt iedere dag toch veel "onthard" water op terecht.

:strip_exif()/f/image/fySOde8nKVHk5eRfKiA60ENt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8rrskfXLHA8jvIyTeh9ee8r.jpg?f=fotoalbum_large)