Beste badkamerkranen - Advies gevraagd!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Heb goede ervaringen met Grohe, paar andere merken gehad niet al te best.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brauer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-05-2024

Brauer

Bedrijfsaccount Brauer
Hoi Krilo,

Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd, zodat uw vragen terecht komen bij collega's van de service afdeling en snel beantwoord kunnen worden.

Fijne middag!

Aan iedereen: via https://www.brauerkranen.nl/site/contact worden al uw vragen beantwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Brauer op 29-08-2022 10:51 ]

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 16:12
Brauer schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Hoi Krilo,

Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd, zodat uw vragen terecht komen bij collega's van de service afdeling en snel beantwoord kunnen worden.

Fijne middag!

Aan iedereen: via https://www.brauerkranen.nl/site/contact worden al uw vragen beantwoord.
Ik heb direct een bericht gestuurd met foto's etc., maar nog niets terug gehoord? Kun je daar achteraan gaan?

• Brauer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-05-2024

Brauer

Bedrijfsaccount Brauer
Krilo_89 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:11:
[...]

Ik heb direct een bericht gestuurd met foto's etc., maar nog niets terug gehoord? Kun je daar achteraan gaan?
Zie DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen80
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-05-2023
fijn topic dit, wij zijn aan het orienteren voor koper-look kranen/regendoucheset.

Zagen ook de bauer serie, vooral de carving serie is erg mooi, maar als ik zo meelees is dat geen slimme keuze.

iemand ervaring met de huislijn van maxaro? of wiesbaden...

of is gewoon grohe kopen nu het beste?

willen vooral goede kwaliteit en de prijs die erbij hoort nemen we voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardma77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe wastafelkraan, maar dat vind ik nog niet zo spannend.
Ook ben ik op een zoek naar een RVS inbouw regendouche, maar ik twijfel ook heel erg.

Blaufoss van x2o zit inmiddels 8 jaar garantie op, maar ik kan weinig referrenties vinden.
Wolfsburg van q1sanitair zit 5 jaar garantie op.

Ik heb gekeken naar:
Blaufoss Smartbox Softline inbouw regendoucheset thermostatische kraan brushed coolmetal
Wolfsburg Ivan regendouche inbouw systeem

Mijn budget is max 1000 voor een rvs regen inbouw douche en ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:38
Wolfsburg van Q1.. bestel het dan gewoon zelf op AliExpress _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezelf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:55
Keuco ixmo hier voor douches. https://www.keuco.com/be_nl/producten/badkamermeubels/ixmo/

Sinds 3 jaar, alleen maar positief tot nu toe. Bij megabad, wel in chroom, niet rvs, iets boven budget

https://www.megabad.com/h...et-unterputz-a-375996.htm

Is inbouw, moeilijker als je in volle steen inbouwt dan opbouw.

[ Voor 10% gewijzigd door Mezelf op 22-02-2023 11:57 ]

• Jasonvl
  • Laatst online: 25-02-2023
*knip*
Dit ruikt iets teveel naar spam en dat is niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:33

Rzaan

Altijd zoekende

Dit vind ik niet een heel sterk argument.
In elke winkel zijn wel goede producten te vinden.
En dat jij er gekocht hebt en blij mee bent, is natuurlijk belangrijk, maar hoeft niet per sé een kwaliteitsstempel te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2023 12:09 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik post hier onze ervaring (tot nu toe): wij hebben Regn kranen. Vonden we mooie balans tussen prijs, keuze in opties. En de kwaliteit is ook goed! Dus wij zijn tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Smithkj schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:58:
Ik post hier onze ervaring (tot nu toe): wij hebben Regn kranen. Vonden we mooie balans tussen prijs, keuze in opties. En de kwaliteit is ook goed! Dus wij zijn tevreden.
Hoe lang heb je ze?
Want je moet vooral letten op wat het binnenwerk gaat doen, en eventueel ook de buitenzijde (het chroom e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Half jaar. Buitenkant is zwart, tot nu toe perfect (ook zonder waterontharder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Hier zeer tevreden over thermostaat kranen van Grohe. Blijven gewoon goed werken en ook mooi. Budget kranen zal ik het weg blijven. Is niks vervelender dan dat je een kraan na 5 jaar moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasonvl
  • Laatst online: 25-02-2023
hardleers? Jasonvl in "Beste badkamer kranen - Advies gevraagd!"

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2023 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

*snip* maak liever een TR. :)

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rzaan schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:05:
[mbr]*snip* maak liever een TR. :) [/]
Had ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saweli
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-04-2023
Heeft iemand ervaring met inbouw (douche) kranen van t merk Wiesbaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan79
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03-2023
Wat fijn om jullie ervaringen te lezen. Wij overwegen een blaufoss kraan van X2O te kiezen. Champagne goud. Maar nergens kunnen we recensies vinden (behalve dat X2O zelf ze kwalitatief heel goed vindt...). Heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:40
Daan79 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:25:
Wat fijn om jullie ervaringen te lezen. Wij overwegen een blaufoss kraan van X2O te kiezen. Champagne goud. Maar nergens kunnen we recensies vinden (behalve dat X2O zelf ze kwalitatief heel goed vindt...). Heeft iemand er ervaring mee?
Ervaring niet, maar is het inbouw of opbouw? Dat maakt nogal uit voor het risico dat je loopt. (Een standaard opbouwkraan heb je in een half uurtje wel vervangen mocht hij eens stuk gaan)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
Gezocht: de beste mat-zwarte kranen ;)

We horen van een badkamerspeciaalzaak waar we mee in gesprek zijn dat mat zwart altijd gevoelig voor krassen, kalk e.d. blijft. PVD coatings zijn er niet voor mat zwart. Het enige merk dat (volgens deze zaak) een zwarte laag heeft die vergelijkbaar is qua slijtvastheid met chroom is Keuco. Die staan ons qua design niet helemaal aan.

Nu zie ik hier bij Van Heck voor een spotprijsje zwarte kranen waarvan ze claimen dat ze PVD zijn en met maar liefst 12 jaar garantie. Too good to be true?

Iemand meer kennis over dit?

En hoe zit het met Axor vs Hansgrohe? Axor is een v/d merken van de Hansgrohe groep met als onderscheid dat ze zich meer op design richten en met bekende designers. Als ik de (zwarte) producten bekijk zie ik echter veel dat exact hetzelfde is als de collectie van Hansgrohe, op het merkje na, dat er bij Axor meestal vrij aanwezig opgedrukt staat. Zijn er nog andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01

ViezeVis

Sample Text

Stiggy schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:35:

We horen van een badkamerspeciaalzaak waar we mee in gesprek zijn dat mat zwart altijd gevoelig voor krassen, kalk e.d. blijft. PVD coatings zijn er niet voor mat zwart. Het enige merk dat (volgens deze zaak) een zwarte laag heeft die vergelijkbaar is qua slijtvastheid met chroom is Keuco. Die staan ons qua design niet helemaal aan.

Nu zie ik hier bij Van Heck voor een spotprijsje zwarte kranen waarvan ze claimen dat ze PVD zijn en met maar liefst 12 jaar garantie. Too good to be true?

En hoe zit het met Axor vs Hansgrohe? Axor is een v/d merken van de Hansgrohe groep met als onderscheid dat ze zich meer op design richten en met bekende designers. Als ik de (zwarte) producten bekijk zie ik echter veel dat exact hetzelfde is als de collectie van Hansgrohe, op het merkje na, dat er bij Axor meestal vrij aanwezig opgedrukt staat. Zijn er nog andere verschillen?
Blijft ingewikkeld inderdaad... wij zitten in een soortgelijk dilemma. @Brauer is prijstechnisch interessanter qua inbouw en heeft veel weg van het design van Hotbath. Op het forum lees ik vooral veel problemen met de coating van Brauer (PVD). Wat mij op dit moment ook nog niet zo aanstaat is dat Brauer adviseert om de waterontharder op >4dH te zetten. Daarvoor koop je geen waterontharder. Ik heb gevraagd aan hen hoe dit zit met de zwarte kranen.

Hotbath is ook weinig over bekend. Wordt op 't forum over het algemeen wel als goed ervaren. Zelf kan ik geen bron vinden over de 'Chineesheid' van Hotbath. Het schijnt hetzelfde merk te zijn als Damixa inmiddels maar kwaliteit zou anders zijn. Of dat tegenwoordig nog steeds zo is weet ik niet. Damixa zou wel een goed merk zijn, maar is ook zeker niet goedkoper dan Hotbath. Bovendien heeft Damixa ook geen losse knoppen wat Hotbath wél weer heeft. Binnenwerken zijn van Hotbath, Brauer en Damixa allemaal van Messing. Er werd beweerd dat het plastic-fantastic was bij Brauer, maar dat lijkt toch niet zo te zijn. Of een van de merken keramisch is weet ik niet.

Alle merken hebben uiteindelijk 5 jaar garantie. Hotbath had 'vroegâh' 10 jaar garantie, maar inmiddels is dat ook niet meer. Er is 'genoeg te vinden' op Tweakers over deze merken, maar het wordt er niet duidelijker van ofzo.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
@ViezeVis Ik vind het lastig. Je kan ook voor een van de bekende en gevestigde merken gaan (Grohe of Hansgrohe) maar daar kom ik wel eens plastic knoppen tegen. Brrr. Hotbath voelt wel altijd goed, mooie massieve knoppen.

Een collega van me heeft kranen van Paffoni (Paffoni.it) en is daar erg tevreden over. Maar veel vind ik daar verder ook niet over.

Wil je zwarte kranen? Bij de Baderie bezweren ze dat Keuco het enige merk is dat kwalitatief goede zwarte kranen levert. Maar ook daar kan ik weinig bevestiging over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:35
Stiggy schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:42:
@ViezeVis Ik vind het lastig. Je kan ook voor een van de bekende en gevestigde merken gaan (Grohe of Hansgrohe) maar daar kom ik wel eens plastic knoppen tegen. Brrr. Hotbath voelt wel altijd goed, mooie massieve knoppen.

Een collega van me heeft kranen van Paffoni (Paffoni.it) en is daar erg tevreden over. Maar veel vind ik daar verder ook niet over.

Wil je zwarte kranen? Bij de Baderie bezweren ze dat Keuco het enige merk is dat kwalitatief goede zwarte kranen levert. Maar ook daar kan ik weinig bevestiging over vinden.
Wij zijn, na twee keer door roesten (van binnenuit) binnen een jaar, ook (weer) op de markt voor een zwarte douche set. Keuco had ik nog niet gehoord, vermoed dat ze daar vooral energie in de producten steken, want die website is op een mobiel helemaal ruk. Ik heb nog geen douche set kunnen vinden. :? :?
Ik kwam op onderstaande door te zoeken naar kueco en dan op de site van keuco op de knop "assortiment" te klikken.

https://catalog.keuco.com/en_nl?query=Shower&limit=1-20

Edit:
De eerste site gaf een Nederlandse contact sectie, maar zoeken moest in het Engels. (Zie linkje hierboven)
De Nederlandse site geeft nu een Duitse contact sectie. Aldaar (de Duitse site?) Geeft wel de mogelijkheid om kranen aan te klikken, dat helpt.
https://www.keuco.com

[ Voor 19% gewijzigd door tcw82 op 20-08-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Stiggy schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:42:

Sanidump zet veel in op Paffoni naast Damixa en Hotbath (voornamelijk Hotbath). Sani4all juist op Brauer. Je hoeft in ieder geval niet uit te gaan van de winkels, want ze zeggen allemaal dat ze het beste product verkopen en dat de rest allemaal Chinese of plastic rommel is. En of een merk deels Chinees is of niet, zolang het niet onderbouwd is vind ik 't maar lastig om er klakkeloos vanuit te gaan.
tcw82 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Wij zijn, na twee keer door roesten (van binnenuit) binnen een jaar, ook (weer) op de markt voor een zwarte douche set.
Dat vraagt natuurlijk om een merk :P

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 20-08-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

/ dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door ViezeVis op 20-08-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
ViezeVis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Sanidump zet veel in op Paffoni naast Damixa en Hotbath (voornamelijk Hotbath). Sani4all juist op Brauer. Je hoeft in ieder geval niet uit te gaan van de winkels, want ze zeggen allemaal dat ze het beste product verkopen en dat de rest allemaal Chinese of plastic rommel is. En of een merk deels Chinees is of niet, zolang het niet onderbouwd is vind ik 't maar lastig om er klakkeloos vanuit te gaan.

[...]

Dat vraagt natuurlijk om een merk :P
Was onze eerste keer dat we zo een set als geheel kochten en dan ook de eerste keer in deze kleur.

https://www.sanitairwinke...hermostaat-rond-mat-zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Stiggy schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:35:

Axor hier. Axor is het premium label van hansgrohe met veel vaker metalen en/of messing onderdelen, ook in de bediening van kranen en elementen. Ook kan je tegen een forse meerprijs iets van 10-15 kleuren kiezen voor de meeste onderdelen.

Het hangt hier net een week, dus over levensduur kan ik je nog niet veel vertellen. :+ Omdat die krengen al duur genoeg zijn, hebben we gewoon standaard chroom.

Veel eigen merk kranen van keukenzaken komen uit 'Italië'. Daar worden ze in elkaar gezet met Chinese onderdelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Señor Sjon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Axor hier. Axor is het premium label van hansgrohe met veel vaker metalen en/of messing onderdelen, ook in de bediening van kranen en elementen. Ook kan je tegen een forse meerprijs iets van 10-15 kleuren kiezen voor de meeste onderdelen.

Het hangt hier net een week, dus over levensduur kan ik je nog niet veel vertellen. :+ Omdat die krengen al duur genoeg zijn, hebben we gewoon standaard chroom.

Veel eigen merk kranen van keukenzaken komen uit 'Italië'. Daar worden ze in elkaar gezet met Chinese onderdelen.
Als ik zo op de site van Axor keek viel me op dat er veel producten wel heul erg hetzelfde zijn als bij Hansgrohe zelf. Bv deze handdouche lijkt me gewoon de Raindance Select S maar dan met een zwart knopje en een hogere prijs. Ik vroeg me af wat dan de toegevoegde waarde is. Thermostaatknoppen lijken vaak ook hetzelfde. Maar misschien zijn daar betere materialen in gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, ze delen heel veel. Binnenwerk staat vaak ook Hansgrohe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Señor Sjon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:17:
Klopt, ze delen heel veel. Binnenwerk staat vaak ook Hansgrohe op.
Wat heeft jou dan toch voor Axor doen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De kraan en douchekop die wij wilden was er niet in hansgrohe. :+ De bediening is ook metaal, dus het is ook een gevoel bij het bedienen ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Señor Sjon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:48:
De kraan en douchekop die wij wilden was er niet in hansgrohe. :+ De bediening is ook metaal, dus het is ook een gevoel bij het bedienen ervan. :)
Oef, dat zijn mooie spullekes! :+
Ik wou eerst ook regendouche met meerdere standen (ik keek naar Rainfinity), maar dat werd me toch echt te prijzig. Jij hebt hier voor alleen een knopje en een douchekop €2215 + €2183 = €4398,- adviesprijs te pakken :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die knop bedient twee stralen van de douche en nog een losse handdouche (van hansgrohe, die had een mooie rail voor de hoogteverstelling waar de slang in past die Axor weer niet had).

De thermostaat kan iets van 30l/minuut leveren en 24 per kanaal. Niet geheel onhandig.

Enne, beiden hebben ook een binnenwerk... Dus tel er nog maar meer geld bij op. Nou ja, die van de regendouche was uiteindelijk een dure piepschuim mal voor de leidingen en de plafonneur.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 21-08-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
Señor Sjon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:30:
De thermostaat kan iets van 30l/minuut leveren en 24 per kanaal. Niet geheel onhandig.
Wow :P

Ik heb alle kranen vernieuwd, geen behoefte aan regendouche met 30l/min etc, maar het is tegenwoordig wel heel bont met de waterbesparende maatregelen.

De Grohe Precision Flow (bouwmarkt) model produceert met de bijgeleverde handdouche een straal als een oud mannetje. Pas voorbij de begrensstand en een dedicated waterbesparende douchekop (die ik al had) is het bruikbaar.
Idem de Grohe badthermostaatkraan.
Semi-idem Ikea wastafelkraan.

Voor de kosten van jouw twee onderdelen heb ik 2 badkamers gerenoveerd / opgefrist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn handen zijn ook niet vies geworden. :p

Niks te klagen over de douchestraal in ieder geval, meer dan prima. Niet geheel warmtepomp bestendig, maar wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Stiggy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Oef, dat zijn mooie spullekes! :+
Ik wou eerst ook regendouche met meerdere standen (ik keek naar Rainfinity), maar dat werd me toch echt te prijzig. Jij hebt hier voor alleen een knopje en een douchekop €2215 + €2183 = €4398,- adviesprijs te pakken :o
Dan toch maar 3 Brauer setjes kopen :Y)
Over Brauer gesproken. Geniaal antwoord teruggekregen van ze:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

8)7 8)7 8)7
Damixa zegt gewoon: ja, kan gewoon. Maar een te hoge zout- of PH waarde door foute afstelling kan de kraan aantasten. Heel verhaal van hun quality department erbij (iets met diverter, TMC cartridge en cartridges?). Is op zich logisch. Gaf gevoelsmatig meer vertrouwen dan een indek-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
(Te) zuiver water gaat een evenwicht zoeken in de elementen die normaal opgelost zitten, die zullen dus mogelijk onttrokken worden uit de omgeving. Als die omgeving je kraan is, zal die daar onder gaan leiden.

Mogelijk veroorzaakt het te ver ontharden van het water een soortgelijke situatie.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

tcw82 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:11:
(Te) zuiver water gaat een evenwicht zoeken in de elementen die normaal opgelost zitten, die zullen dus mogelijk onttrokken worden uit de omgeving. Als die omgeving je kraan is, zal die daar onder gaan leiden.

Mogelijk veroorzaakt het te ver ontharden van het water een soortgelijke situatie.
Klopt zeker. Alleen het enige verschil is is dat de pH waarden nagenoeg hetzelfde blijven (pH neutraal). Wat wel gebeurt met een waterontharder is dat kalk wordt opgenomen uit leidingen en het dus meespoelt de kraan uit. Met als gevolg dat de kranen meer kalk krijgen aan het begin.

• tcw82
ViezeVis schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Klopt zeker. Alleen het enige verschil is is dat de pH waarden nagenoeg hetzelfde blijven (pH neutraal). Wat wel gebeurt met een waterontharder is dat kalk wordt opgenomen uit leidingen en het dus meespoelt de kraan uit. Met als gevolg dat de kranen meer kalk krijgen aan het begin.
pH speelt geen, of slechts beperkte rol bij het defunderen van elementen.
Mogelijk hebben we het niet over hetzelfde fenomeen.

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 24-08-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 09:57
NDF82 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:54:
Wij zijn twee jaar geleden voor hotbath gegaan omdat we het erg mooi vonden. Het is erg duur maar de uitstraling was het meer dan waard.

De kwaliteit is echter waardeloos. De thermostaat van de douche mengkraan is al vervangen net als de bad stop en de regendouche. Die laatste twee vanwege put corrosie.

De after sales is net zo waardeloos als de kwaliteit van de producten. Ben voor de vervanging van de regen douche bijna een jaar aan het bellen/mailen geweest.

Mijn advies (n=1): koop geen hotbath. Een volgende keer gaan we we voor het vertrouwde Grohe.
Hier ook slechte ervaring met hotbath. De thermostaat van onze douche laat zicht zeer licht regelen, ook na vervanging van het binnenwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 09:18
als je zekerheid wilt, koop de simpelste opbouw modellen die makkelijk te vervangen zijn.

Inbouw en ingetegeld en dat soort dingen word je alleen maar zenuwachtig van.........

als je mooi wilt........... tsja......... duimen dat het heel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urano
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-01-2024
Interessant topic!

Wij zijn ons aan het oriënteren op inbouw kranen in de kleur geborsteld goud.
Door dit topic zijn er al een aantal merken afgevallen.

Plieger is in dit topic nog niet genoemd volgens mij. Heeft iemand ervaring met Plieger in zijn algemeenheid en meer specifiek de Roma serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 14:28
Even los van de prijs twijfel ik tussen BWS of Brauer kranen. Waar zouden jullie voor kiezen?

• reuze-renze
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:57
Ik zat dus ook aan Brauer te denken
en wel aan de "Carving Thermostatisch regendouche set. samen met 2 wastafel kranen.

nu ik de verhalen zo lees vraag ik het me af welk ander alternatief er met Carving in GUN Metal te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05 09:13
Ondertussen zijn we een paar keer naar de Brauer kranen gaan kijken.
We hebben de kritiek hierboven gelezen over de kwaliteit en het vroegtijdig "oxideren" van de PVD coating maar toch een paar bedenkingen...

De Brauer kleur geborsteld koper in carving versie vinden we echt de mooiste.
Bij andere merken vinden we het koper veel minder ogend.
Brauer zijn echte zware metalen kranen. Bij andere merken die iets in koperkleur hebben, zoals Grohe wordt er veel plastic gebruikt en dat voelt niet lekker aan.
Dat de sproeier wel uit plastic is heeft blijkbaar zijn reden.
Als die in metaal op de tegels zou vallen zijn je tegels stuk

De prijs voor een setje van wat we nodig hebben staat hieronder.
Het Black Friday en algemeen prijsbeleid met zogezegde veel kortingen van Sawiday kunnen we niet waarderen.
Na wat vergelijken blijken er goedkopere aanbieders te zijn op internet.nl

Momenteel nog wat twijfel want voor ons is het opgeteld wel een groot bedrag.
In ieder geval zouden we enkel opbouwversies nemen.
Garantie is 5 jaar bij Sawiday.

Zijn er ondertussen meer dan 2 gebruikers met negatieve ervaringen ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0QZknF2/Sawiday-prijs-Brauer-kranen-11-2023.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9gzskKK/20231117-165756.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YbY0tZr/20231117-172004.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9Tmhf8w/20231117-172012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuze-renze
Inmiddels ben ik ook voor brauer gegaan.
De carved gun metal variant.

Ik let goed op wat het binnen de garantie periode van 5 jaar doet. Ga er van uit dat de producten goed en degelijk zijn, en ze van de probleem gevallen geleerd hebben.

En anders hebben we het Nederlands recht nog om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05 09:13
Bedankt voor je post.
Maar termijn ervaring heb je nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koendero
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-12-2024
Erg benieuwd naar de eerste ervaringen, mocht het al geïnstalleerd zijn. Heb ook de carved gun metal variant besteld.
reuze-renze schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:38:

Ik let goed op wat het binnen de garantie periode van 5 jaar doet. Ga er van uit dat de producten goed en degelijk zijn, en ze van de probleem gevallen geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 14:59
We willen in onze nieuwe badkamer graag zwarte inbouw kranen en kwamen daardoor uit op Hansgrohe zwart. Erg mooi, maar nu hoor ik viavia en bij navraag van badkamerwinkels dat ze slechte ervaringen hebben met Hansgrohe zwart. Het is geen PVD coating en de coating bladdert af. Bovendien is het tegenwoordig plastic binnenwerk.

Krijg daarnaast bijvoorbeeld het advies om naar Hotbath te kijken, maar daar lees ik nog meer slechte verhalen over.
Alternatief is om naar Grohe/Hansgrohe gunmetal achtige kleur te kijken, omdat die PVD gecoat zijn. Maar daar vinden we geen mooie badkraan bij.

Hebben jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 10:54
Ik heb voor de badkamer Hansgrohe besteld, kleur Brushed Bronze.
Onze huidige badkamer, bouwjaar 2000, heeft hansgrohe, alles werkt nog maar chrome laat los en de wastafel kranen voelen wat stroef in de uiterste kou-stand zeg maar.

Nu is Hansgrohe '00 misschien niet wat Hansgrohe '24 is.. geen idee

Hansgrohe is ook PVD gecoat, maar in tegenstelling tot Brauer zit er niet zon glimmende laklaag overheen.
Qua prijzen, hangt er uiteraard vanaf waar je het koopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-45T0WPx7pWlN5cUK4bapn7xfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fySOde8nKVHk5eRfKiA60ENt.jpg?f=fotoalbum_large

https://ssd-armaturenshop...htischmischer-Unterputz_1
https://ssd-armaturenshop...tischarmatur-Grundkoerper
https://ssd-armaturenshop...laufventil-push-open-DN32
https://ssd-armaturenshop...r-Unterputz-2-Verbraucher
https://ssd-armaturenshop...dkoerper-iBox-universal-2
https://ssd-armaturenshop...seset-Rainfinity-130-3jet
https://ssd-armaturenshop...schluss-DN15-Fixfit-S-mit
https://ssd-armaturenshop...brause-Pulsify-S-260-1jet
https://ssd-armaturenshop.de/HG-Brausearm-S-390mm-BBR
https://ssd-armaturenshop...t-ShowerTablet-Select-400
https://ssd-armaturenshop...rause-Rainfinity-130-3jet
https://ssd-armaturenshop...brauseschlauch-Designflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 14:15
martinus83 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:59:
Best lange levertijden...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
MJ1986 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:29:
als je zekerheid wilt, koop de simpelste opbouw modellen die makkelijk te vervangen zijn.

Inbouw en ingetegeld en dat soort dingen word je alleen maar zenuwachtig van.........

als je mooi wilt........... tsja......... duimen dat het heel blijft :)
Ik denk dat dit de beste tip is in dit topic. Gewoon een 15cm thermostaat van redelijk merk. Met regendouche en losse handset. Gaat niet stuk en als het stuk gaat zet je er in 10min een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Goed gezien. Bij order kreeg ik levertijd van 5 weken. Heb dit daarom maar tijdig besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 18:30
Thanks voor het interessante topic!

Kom er wel moeilijk uit wat nu goed is...

Ik heb momenteel een "hansgrohe Raindance Select E 150" en ondanks dat dit denk ik de duurste handdouche van hansgrohe was, is dit grote rommel. De knop om te wisselen tussen de straaltypes is na een goeie 5 jaar al onherroepelijk stuk. Zelfs 48u in 3 liter pure azijn heeft het niet opgelost.

Vandaar dat ik hier kwam zoeken naar een merk dat nog wel degelijke handdouches maakt, maar echt veel wijzer ben ik toch niet geworden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Goedemorgen,

Wij zijn momenteel aan het twijfelen tussen:

- GROHE Euphoria Regendoucheset Opbouw
- Brauer Chrome Edition Regendoucheset opbouw

Iemand ervaringen of advies met deze 2?

https://www.sawiday.be/nl...ef-staafhanddouche-chroom

https://www.sawiday.be/nl...handdouche-massage-chroom

[ Voor 46% gewijzigd door mr.bievers op 09-04-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
<knip>
Heb inmiddels een andere kraan gevonden.

[ Voor 116% gewijzigd door Janssen op 20-04-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha wij zijn ook aan het kijken en twijfelen tussen de Brauer copper edition douche en kranen en de Bem Engraved kranen (ook koper). Iemand ervaringen met die laatste? Qua prijs is het vergelijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 13:21
Koendero schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:49:
Erg benieuwd naar de eerste ervaringen, mocht het al geïnstalleerd zijn. Heb ook de carved gun metal variant besteld.

[...]
Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik ben ook van plan om een inbouw regendouche en 2 inbouwkranen van Brauer aan te schaffen in de kleur goud (carved)

Maar na het lezen van de ervaringen hier ben ik beetje huiverig geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-05 22:48
ColeJ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:39:
Wolfsburg van Q1.. bestel het dan gewoon zelf op AliExpress _O-
Ik heb nu ook een offerte van q1 en ook van Wolfsburg. Bedoel je dat de kwaliteit gelijk is aan een kraan van Aliexpress??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
reuze-renze schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:38:

We zijn iets meer dan een jaar verder, hoe bevallen deze? Ben ook aan het rond kijken naar gun metal kranen.

Grohe wordt door de badkamerzaken waar ik ben geweest afgeraden, ze geven aan dat het niet meer is wat het was. Overgenomen door Chinese partij en veel plastic.

Xenz aangeraden gekregen in een winkel. Voelde als degelijke kranen, maar prijzen zijn vrij hoog. Als het de kwaliteit waard is, wil ik het wel betalen, maar kan er weinig over vinden.

Anderzijds denk ik: ik ga gewoon voor middelmatig bouwmarkt spul. jungborn van de HORNBACH ofzo. Scheelt flink in de prijs en als het meer dan half zo lang mee gaat vervang je het ook weer zo en ben je minder kwijt.

Zie door de bomen het bos niet echt meer nu, dus erg benieuwd naar je ervaring met Brauer tot nu toe, omdat die qua prijs aan de middelhoge kant zijn, dus hopelijk kwalitatief ook goed.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:25
martinus83 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:59:
Onze huidige badkamer, bouwjaar 2000, heeft hansgrohe, alles werkt nog maar chrome laat los en de wastafel kranen voelen wat stroef in de uiterste kou-stand zeg maar.

Nu is Hansgrohe '00 misschien niet wat Hansgrohe '24 is.. geen idee

Hansgrohe is ook PVD gecoat, maar in tegenstelling tot Brauer zit er niet zon glimmende laklaag overheen.
Qua prijzen, hangt er uiteraard vanaf waar je het koopt.

[Afbeelding]

https://ssd-armaturenshop...htischmischer-Unterputz_1
https://ssd-armaturenshop...tischarmatur-Grundkoerper
https://ssd-armaturenshop...laufventil-push-open-DN32
https://ssd-armaturenshop...r-Unterputz-2-Verbraucher
https://ssd-armaturenshop...dkoerper-iBox-universal-2
https://ssd-armaturenshop...seset-Rainfinity-130-3jet
https://ssd-armaturenshop...schluss-DN15-Fixfit-S-mit
https://ssd-armaturenshop...brause-Pulsify-S-260-1jet
https://ssd-armaturenshop.de/HG-Brausearm-S-390mm-BBR
https://ssd-armaturenshop...t-ShowerTablet-Select-400
https://ssd-armaturenshop...rause-Rainfinity-130-3jet
https://ssd-armaturenshop...brauseschlauch-Designflex
toon volledige bericht
Hoe is/was de ervaring met deze kranen en website? Lijkt qua prijzen vrij scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Sincere1983 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:19:
[...]

Hoe is/was de ervaring met deze kranen en website? Lijkt qua prijzen vrij scherp.
Prijs is alweer even geleden natuurlijk.

Goed, levering goed, compleet. Prijs goed, en HG is goed materiaal. Prima instructies, heb alles zelf gemonteerd.
Zou zo weer precies hetzelfde bestellen. Badkraan unit is vrij groot, zit niet in de weg maar gezien het bad minimaal is, valt dat wel op. Bruikbaarheid met die aan uit knopjes is top.

We hebben geen waterontharder maar die komt er wel aan. De pulsify sproeiers (regendouche en handdouche) zijn zo fijn, daar gaat kalk in zitten, dan gaat het straaltje scheef zeg maar. Ontkalker zal daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
martinus83 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:48:
[...]

Prijs is alweer even geleden natuurlijk.

Goed, levering goed, compleet. Prijs goed, en HG is goed materiaal. Prima instructies, heb alles zelf gemonteerd.
Zou zo weer precies hetzelfde bestellen. Badkraan unit is vrij groot, zit niet in de weg maar gezien het bad minimaal is, valt dat wel op. Bruikbaarheid met die aan uit knopjes is top.

We hebben geen waterontharder maar die komt er wel aan. De pulsify sproeiers (regendouche en handdouche) zijn zo fijn, daar gaat kalk in zitten, dan gaat het straaltje scheef zeg maar. Ontkalker zal daarbij helpen.
Super, ben al een en ander aan het bekijken (site is wel een drama om te zoeken overigens :) ). Wij hebben vanuit projectleverancier een offerte voor hun kranen (wat in basis Nobili is) maar ik twijfel gigantisch of ik niet net even een kick zal geven om dit te upgraden naar HansGrohe.
Dit zou +/- 1500 euro extra kosten (en ipv. brushed copper word het brushed bronze dan) maar voelt dan toch wat meer high-end krijg ik het gevoel.
Is het brushed bronze eigenlijk een PVD? Dit inderdaad ook ivm. de combinatie met een waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Sincere1983 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Super, ben al een en ander aan het bekijken (site is wel een drama om te zoeken overigens :) ). Wij hebben vanuit projectleverancier een offerte voor hun kranen (wat in basis Nobili is) maar ik twijfel gigantisch of ik niet net even een kick zal geven om dit te upgraden naar HansGrohe.
Dit zou +/- 1500 euro extra kosten (en ipv. brushed copper word het brushed bronze dan) maar voelt dan toch wat meer high-end krijg ik het gevoel.
Is het brushed bronze eigenlijk een PVD? Dit inderdaad ook ivm. de combinatie met een waterontharder.
Brushed bronze is 1 van de zgn Metallic kleuren en die zijn PVD inderdaad, zegt de site.

https://www.hansgrohe.nl/...euwe-producten/finishplus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMm9W4rI6i-MxYzpnz37vS7hTAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8rrskfXLHA8jvIyTeh9ee8r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Mooie kraan!

Ik moet wel zeggen dat ik door de bomen het bos ook niet goed meer zie. Het liefst hebben we een koperkleurige set (fontein/wastafelkranen, doucheset opbouw, badthermostaat opbouw etc) en dan opbouw.
Maar Hansgrohe heeft dan weer net geen koperkleurig en Grohe wel maar die vinden we dan weer minder mooi (en die hebben bijv. geen hoekstopkraantjes/slangen in kleur).

Iemand nog een gouden tip voor goede koperen kranen vergelijkbaar qua prijsrange als HansGrohe?

[ Voor 5% gewijzigd door Sincere1983 op 25-02-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuze-renze
ze bevallen prima. geen nadelen.
RobbieB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:58:
[...]

We zijn iets meer dan een jaar verder, hoe bevallen deze? Ben ook aan het rond kijken naar gun metal kranen.

Grohe wordt door de badkamerzaken waar ik ben geweest afgeraden, ze geven aan dat het niet meer is wat het was. Overgenomen door Chinese partij en veel plastic.

Xenz aangeraden gekregen in een winkel. Voelde als degelijke kranen, maar prijzen zijn vrij hoog. Als het de kwaliteit waard is, wil ik het wel betalen, maar kan er weinig over vinden.

Anderzijds denk ik: ik ga gewoon voor middelmatig bouwmarkt spul. jungborn van de HORNBACH ofzo. Scheelt flink in de prijs en als het meer dan half zo lang mee gaat vervang je het ook weer zo en ben je minder kwijt.

Zie door de bomen het bos niet echt meer nu, dus erg benieuwd naar je ervaring met Brauer tot nu toe, omdat die qua prijs aan de middelhoge kant zijn, dus hopelijk kwalitatief ook goed.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 13:39
Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij ons aan het oriënteren op badkamerkranen.

Een kennis van ons, die als interieurontwerpster werkzaam is, heeft de volgende website met RVS-kranen aanbevolen:

https://www.kranenland.nl/rvs-douches

Het lijkt erop dat de kranen uit Italië komen en er wordt 15 jaar garantie geboden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wellicht is het verstandig om direct ook reserve-onderdelen (zoals binnenwerken) mee te bestellen.
Pagina: 1 2 Laatste