Dat zeiden ze ook over de 4c/4t CPUs....schumi1986 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:32:
[...]
Puur voor gamen heb je ook geen 8 core nodig, ook niet over 4 jaar.
Redelijk wat 5800X stock op het moment zo lijkt het, en voor bedragen die dicht in de buurt komen van de MSRP, zelfs in Vraag & Aanbod. Je zou alleen denken dat de 5950X dan ook iets beter leverbaar zou zijn aangezien dit basically een dubbele 5800X is.
[ Voor 102% gewijzigd door VerwardeMan op 17-04-2022 22:02 ]
De prijzen vertellen mij wat anders. Er is voorraad maar deze is beperkt, vandaar de hoge prijs.VerwardeMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:03:
[...]
Alternate, Azerty en Coolblue hebben op het moment van schrijven allemaal de 5950X direct verkrijgbaar. Dat is voor mij in deze tijden al "uitstekend leverbaar"
Bij de 5800X lijkt het aanbod dichterbij de vraag te komen. Dit kan zijn omdat de voorraad hierin flink aan het toenemen is of omdat de vraag naar dit product niet zo groot is. Of beide.
[ Voor 106% gewijzigd door VerwardeMan op 17-04-2022 22:02 ]
Daar kan ik mij zeker in vinden, maar laten dat hoeveelheid cores je nodig hebt verhaal inderdaad buiten beschouwing laten voordat die dagelijkse discussie weer oplaait.VerwardeMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:43:
[...]
De 5950X is ook echt een product dat maar heel weinig mensen écht nodig hebben, dus inderdaad lage vraag. Daarnaast denk ik ook wel dat shops weten dat diegenen die deze CPU nodig hebben voor serieus werk, hem toch wel kopen en dus niet zo snel met de prijs omlaag zullen gaan.
De 5800X is een vreemde eend in de bijt, wat mij betreft. Met name door de prijs. Ik weet wat de productietechnische reden is dat deze duur uitvalt, maar toch. Hij prijst zich echt uit de markt wat mij betreft. Daarom blijft hij nu ook zo veel op voorraad, denk ik.
Voor een gaming build zou ik ten alle tijden gaan voor een 5600X als deze weer rond de €350 verkrijgbaar is óf meteen doorstevenen naar de 5900X voor rond de €650.
De €500 voor de 5800X past daar niet echt goed tussen. Je betaalt €150 euro meer voor 2 extra cores (5600X>5800X) of €300 voor 6 extra cores (5600X>5900X). Ik zou het wel weten.
Niet dat je al die cores nodig hebt voor een gaming build trouwens, maar dat terzijde. Als je overdag ook eens wat werk doet op je computer is 12 cores zeker fijn.
Het ging mij er echter voornamelijk om dat 5800X en de 5950X beide producten zijn waar de minste vraag naar is maar dat de 5800X dan beter verkijgbaar is voor een bedrag dat dicht bij de MSRP ligt terwijl de 5950X nog altijd meer dan €100,- boven zijn MSRP ligt. Die laatste is ook niet interessant voor mij maar wat ik wel interessant vind is dat die 8 core chip waar ze schijnbaar goede yields in krijgen tot zover vooral voor de 5800X gebruikt lijkt te worden. Zouden al die mensen die op een 5900X zitten te wachten dan niet sneller geneigd zijn om door te gaan voor een 5950X? Ik bedoel, ik zie er genoeg die zo even twee tot soms zelfs driehonderd euro bijtellen voor een 3080 om hem zo snel als mogelijk in huis te kunnen halen.
Ik zie geen reden om meer dan €350 extra te betalen voor een 5950X (€589 t.o.v. €950). De 5800X wordt verkocht voor €499, dus ik laat mijn 5900X order voor €90 extra wel lekker staan.-SambaL- schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:33:
[...]
Zouden al die mensen die op een 5900X zitten te wachten dan niet sneller geneigd zijn om door te gaan voor een 5950X? Ik bedoel, ik zie er genoeg die zo even twee tot soms zelfs driehonderd euro bijtellen voor een 3080.
Voor mijn 3080 heb ik €80 boven EU MSRP betaald. Nog altijd teveel, maar had hem wel binnen 3 weken binnen.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Ik heb voor mijn Ryzen 7 5800X €489,- betaald.wjjkoevoets schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:41:
[...]
Ik zie geen reden om meer dan €350 extra te betalen voor een 5950X (€589 t.o.v. €950). De 5800X wordt verkocht voor €499, dus ik laat mijn 5900X order voor €90 extra wel lekker staan.
Voor mijn 3080 heb ik €80 boven EU MSRP betaald. Nog altijd teveel, maar had hem wel binnen 3 weken binnen.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Op de langere termijn is de Ryzen 7 5800X beter keuze door die 2-cores extra en 4-threads extra. Tussendoor van processor wisselen ben je vaker duurder uit. Zeker gezien je de processor voor de langere termijn gaat gebruiken. Op dit momemt is de 5600X misdchien goed maar zal niet lang mee.VerwardeMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:43:
[...]
De 5950X is ook echt een product dat maar heel weinig mensen écht nodig hebben, dus inderdaad lage vraag. Daarnaast denk ik ook wel dat shops weten dat diegenen die deze CPU nodig hebben voor serieus werk, hem toch wel kopen en dus niet zo snel met de prijs omlaag zullen gaan.
De 5800X is een vreemde eend in de bijt, wat mij betreft. Met name door de prijs. Ik weet wat de productietechnische reden is dat deze duur uitvalt, maar toch. Hij prijst zich echt uit de markt wat mij betreft. Daarom blijft hij nu ook zo veel op voorraad, denk ik.
Voor een gaming build zou ik ten alle tijden gaan voor een 5600X als deze weer rond de €350 verkrijgbaar is óf meteen doorstevenen naar de 5900X voor rond de €650.
De €500 voor de 5800X past daar niet echt goed tussen. Je betaalt €150 euro meer voor 2 extra cores (5600X>5800X) of €300 voor 6 extra cores (5600X>5900X). Ik zou het wel weten.
Niet dat je al die cores nodig hebt voor een gaming build trouwens, maar dat terzijde. Als je overdag ook eens wat werk doet op je computer is 12 cores zeker fijn.
De 12-cores is ook overbodig zeker als je op 4K resolutie gaat gamen. Voor nu en komende jaren zal 8-cores beter en in de verre toekomst wellicht 12-cores.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
.
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 30-12-2020 16:40 ]
.
[ Voor 117% gewijzigd door schumi1986 op 30-12-2020 16:40 ]
Edit: En er ook weer ingetrapt. Sorry herenVan der Berg schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:09:
[...]
Op de langere termijn is de Ryzen 7 5800X beter keuze door die 2-cores extra en 4-threads extra. Tussendoor van processor wisselen ben je vaker duurder uit. Zeker gezien je de processor voor de langere termijn gaat gebruiken. Op dit momemt is de 5600X misdchien goed maar zal niet lang mee.
De 12-cores is ook overbodig zeker als je op 4K resolutie gaat gamen. Voor nu en komende jaren zal 8-cores beter en in de verre toekomst wellicht 12-cores.
offtopic:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je de komende jaren tegen een CPU bottleneck aan gaat lopen in games met een 5600X. De beperkende factor in games, vooral op 4K is nog altijd de GPU en vrijwel nooit de CPU. Vooral als je games pakt met zaken zoals RT die ook een 3090 gewoon op de knieën dwingen.
Ik weet even niet meer of het Gamers Nexus of Hardware Unboxed was, maar zij hadden laatst een test gedaan met oude Intel processoren om te kijken hoeveel zo'n processor nu echt de bottleneck was. Volgens mij was de conclusie dat het eigenlijk allemaal wel meeviel op hogere resoluties. Op 1080p maakte het dan vaak wel verschil. Logisch, aangezien een moderne GPU daar uit haar spreekwoordelijke neus aan het eten is.
Daarnaast is het maar de vraag of extra cores nuttig gaan zijn voor games. Games profiteren voornamelijk van hogere IPC en niet van meer cores. Een developer van Stellaris (een game die *zwaar* CPU bottlenecked is) legt ook uit waarom multithreading niet altijd helpt voor games: https://store.steampowere.../view/2845666883493317723
Verder weet je ook niet hoe processoren zich gaan ontwikkelen. Voor hetzelfde geld flikt Intel (of AMD) weer een "Netburst --> Core" upgrade waardoor onze mooie Ryzens op korte termijn afgeserveerd worden als trage hokken. Of ze nu 2 cores of 16 cores hebben.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je de komende jaren tegen een CPU bottleneck aan gaat lopen in games met een 5600X. De beperkende factor in games, vooral op 4K is nog altijd de GPU en vrijwel nooit de CPU. Vooral als je games pakt met zaken zoals RT die ook een 3090 gewoon op de knieën dwingen.
Ik weet even niet meer of het Gamers Nexus of Hardware Unboxed was, maar zij hadden laatst een test gedaan met oude Intel processoren om te kijken hoeveel zo'n processor nu echt de bottleneck was. Volgens mij was de conclusie dat het eigenlijk allemaal wel meeviel op hogere resoluties. Op 1080p maakte het dan vaak wel verschil. Logisch, aangezien een moderne GPU daar uit haar spreekwoordelijke neus aan het eten is.
Daarnaast is het maar de vraag of extra cores nuttig gaan zijn voor games. Games profiteren voornamelijk van hogere IPC en niet van meer cores. Een developer van Stellaris (een game die *zwaar* CPU bottlenecked is) legt ook uit waarom multithreading niet altijd helpt voor games: https://store.steampowere.../view/2845666883493317723
Verder weet je ook niet hoe processoren zich gaan ontwikkelen. Voor hetzelfde geld flikt Intel (of AMD) weer een "Netburst --> Core" upgrade waardoor onze mooie Ryzens op korte termijn afgeserveerd worden als trage hokken. Of ze nu 2 cores of 16 cores hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door wjjkoevoets op 30-12-2020 18:30 ]
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 17-04-2022 22:02 ]
Hier ook nog altijd geen 5900x binnen (Techdata)
Besteld op 10/11. Leverdatum was eerst 2/12, dan 15/12, dan "on hold".
Zo te zien staat de voorlopige datum op 19/01.
Zelfde verhaal bij Ingram Micro als ik zo zie in hun systeem.
Ik denk erover na om mijn 5600x te annuleren bij megekko en te bestellen bij caseking.de. Dit kost mij €32 meer maar de processor is daar wel in stock terwijl ze bij megekko al een tijdje op de pallets wachten. Wat is wijsheid?
Afhankelijk van je positie in de wachtrij zou ik geneigd zijn om te wachten. Je zit ook met de jaarwisseling dus tenzij hij vandaag nog verzonden wordt gaat het toch nog wel een aantal dagen duren voordat je hem binnen hebt. Zou die €30 lekker bewaren, maar dat ben ik.Jesse_Chip schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:10:
Ik denk erover na om mijn 5600x te annuleren bij megekko en te bestellen bij caseking.de. Dit kost mij €32 meer maar de processor is daar wel in stock terwijl ze bij megekko al een tijdje op de pallets wachten. Wat is wijsheid?
Voor mij is het een verschil van 20 euro en ik wacht ook gewoon, is toch weer een fannetje in je case, en je moet zoals iemand anders al zei toch wachten tot volgend jaar voor je levering (hoogstwaarschijnlijk).Jesse_Chip schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:10:
Jullie hebben gelijk, even wachten nog
M’n plek bij Azerty voor de 5900x is vandaag opgeschoven van 39 naar 36, weet niet zeker of dat annuleringen zijn of daadwerkelijke leveringen maar ik hoop dat hij in Januari wel binnen moet komen toch?
36 van de?
En werken we de sheet nog bij?
En werken we de sheet nog bij?
Ik heb vandaag eindelijk mijn 5600X systeem in elkaar kunnen zetten nadat ik ook alle andere componenten had ontvangen. Nogmaals mijn dank aan de fijne en behulpzame mensen in dit topic die dit mede mogelijk hebben gemaakt
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ja, alleen wel raar hoe de 5900x nergens te vinden is. Zelfs de wachtrij van Megekko past zich heel karig aandaanneek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:01:
[...]
Voor mij is het een verschil van 20 euro en ik wacht ook gewoon, is toch weer een fannetje in je case, en je moet zoals iemand anders al zei toch wachten tot volgend jaar voor je levering (hoogstwaarschijnlijk).
Maandag bij Azerty een 5600x besteld, sta nu op plaats 7/42
Ja wat doe je er aan, ze doen vast hun best 👍cagXZ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:52:
[...]
Ja, alleen wel raar hoe de 5900x nergens te vinden is. Zelfs de wachtrij van Megekko past zich heel karig aan
36 van de 295, ikzelf sta 107e bij Azerty voor dezelfde processor (5900X)..
Kom op heren; als je een mededeling doet over jou positie in een wachtrij, zet er dan de winkel, het product en het TOTAAL bij (ik kijk naar jou, 'tja')!
Hier een 5900x besteld bij Centralpoint, ook daar is de verzenddatum 19/01. Lijkt dus allemaal uit dezelfde voorraad/batch te komen.hawkeye_bel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:31:
Hier ook nog altijd geen 5900x binnen (Techdata)
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Iemand die toevallig nog contact heeft gehad met Tones rond de levering van de 5600x?
Bij MegekkoKeesje_NL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 04:25:
[...]
36 van de 295, ikzelf sta 107e bij Azerty voor dezelfde processor (5900X)..
Kom op heren; als je een mededeling doet over jou positie in een wachtrij, zet er dan de winkel, het product en het TOTAAL bij (ik kijk naar jou, 'tja')!
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 647 van de 763
Wat bedoel je eigen met TOTAAL?
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Amd ryzen 9 5900x besteld op 11/11/20 bij megekko besteld 225 van de 761
Ben bang dat de 2 pallets 5600X ook deze week niet gaan komen bij Megekko.
En m.b.t. de 5900X, zag ik gisteren niet hier een post waar Tones had aangegeven dat de 5900X niet wordt geproduceerd momenteel?
En m.b.t. de 5900X, zag ik gisteren niet hier een post waar Tones had aangegeven dat de 5900X niet wordt geproduceerd momenteel?
Daar ben ik ook bang voor... Erg frustrerend. Ik ben benieuwd waar het fout gaat met de pallets.TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:22:
En nu officieel door Megekko:
Deze week, (week 53) hadden wij 2 royaal gevulde pallets met deze CPU's verwacht. Helaas is deze niet meer bij ons aangekomen, we zitten er bovenop en zullen jullie aankomende week (week 1) een nieuwe leverdatum doorgeven:
• AMD Ryzen 5 5600X
Eerder speculeerde iemand dat de pallets mogelijk uit Engeland moeten komen, wat toen als onzin werd afgedaan. Deze route lijkt mij ook onlogisch, (Azië -> Engeland -> Nederland) maar het zou een hoop verklaren.Jesse_Chip schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:29:
[...]
Daar ben ik ook bang voor... Erg frustrerend. Ik ben benieuwd waar het fout gaat met de pallets.
Ik baal er in ieder geval flink van. Er zijn al twee weken geen grote leveringen meer geweest.
We krijgen toch een mail als ze binnen zijn neem ik aan? Want volgens de laatste feedback zouden ze er toch al een week moeten zijn..? Zeker als we kijken naar de stock in de andere winkels.nils.destoop schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:37:
Iemand die toevallig nog contact heeft gehad met Tones rond de levering van de 5600x?
Kan goed mogelijk zijn dat Tones op dezelfde (deel)lading aan het wachten is als Megekko.
Buiten het gerucht heb ik nog altijd geen bron gezien die dat bevestigd. Al met al lijkt het me onlogisch dat de 5900x nu helemaal niet geproduceerd zou worden, gezien dat daar nu de meeste vraag is..TheBrut3 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:22:
De wachtrij bij alternate.nl staat al weken stil en 'levering in 2020' bleek een fabeltje. Eind november besteld en nog altijd niets. Als ik dit van tevoren had geweten had ik die 5950x besteld toen hij nog voor 850 te krijgen was maar inmiddels lopen die prijzen ook de pan uit.
Het schandalige is nog wel dat ik door de maand heen continu zie dat ze hem via alternate.be voor 100 euro meer de deur uit doen. Daar is hij vrolijk op voorraad...
Voor mij de laatste keer dat ik ook maar iets bij die k*t-tent bestel. Verkapte max-ICT praktijken dit. Waarom zou je immers lopende orders afhandelen als je het ook gewoon voor scalperprijzen kan verkopen! Werkelijk schandalig.
Het schandalige is nog wel dat ik door de maand heen continu zie dat ze hem via alternate.be voor 100 euro meer de deur uit doen. Daar is hij vrolijk op voorraad...
Voor mij de laatste keer dat ik ook maar iets bij die k*t-tent bestel. Verkapte max-ICT praktijken dit. Waarom zou je immers lopende orders afhandelen als je het ook gewoon voor scalperprijzen kan verkopen! Werkelijk schandalig.
Hier idem wachtend op een 5900X van Alternate.nl.
Vorige week nr. 64 en deze week gezakt naar 61. . Ik was + 15 jaar een trouwe consument van Alternate maar dat is nu verleden tijd.
Vorige week nr. 64 en deze week gezakt naar 61. . Ik was + 15 jaar een trouwe consument van Alternate maar dat is nu verleden tijd.
[quote]foutje bedankt
[ Voor 92% gewijzigd door Wim H op 31-12-2020 18:11 ]
2020 blijft een lastig jaar om te relativerenJovidah schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:58:
De wachtrij bij alternate.nl staat al weken stil en 'levering in 2020' bleek een fabeltje. Eind november besteld en nog altijd niets. Als ik dit van tevoren had geweten had ik die 5950x besteld toen hij nog voor 850 te krijgen was maar inmiddels lopen die prijzen ook de pan uit.
Alvast een gezond en gelukkig 2021 toegewenst.
[ Voor 8% gewijzigd door NewUser11 op 31-12-2020 18:12 ]
Gister gemailed, zou voor nieuwjaar opgestuurd worden, was nog niet gebeurd toennils.destoop schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:37:
Tegelijkertijd had ik deze ochtend het volgende ontvangen van Tones over de 5600X. Hopelijk kunnen we het nog voor de eerste helft van januari verwachten, dan was het gelukkig maar 2 maanden wachten in mijn geval (9/11 besteld)...daanneek schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:48:
[...]
Gister gemailed, zou voor nieuwjaar opgestuurd worden, was nog niet gebeurd toen
"Jammer genoeg kan ik U geen concreet levertermijn geven. Wij hebben geen zicht op wanneer wij onze volgende lading mogen ontvangen.
De levering werd verzonden tussen kerst en nieuwejaar. Wanneer wij deze aankrijgen is echter onbekend."
Iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst!
Alternate.nl (bot)
Order XXXXXXX van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Levertermijn onbekend
Jij bent nummer 123 in de wachtrij voor deze CPU.
Net als ieder andere shop in ons landje en daar buiten. Had ook Alternate.nl al een lading verwacht. Een lading die al onderweg zou moeten zijn. Maar waarvan niemand weet wanneer hij aankomt. Jammer! maar het zij zo.
Voor het einde van januari zal er toch wel iets binnen komen. Althans dat hoop ik
Alternate.nl (bot)
Order XXXXXXX van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Levertermijn onbekend
Jij bent nummer 123 in de wachtrij voor deze CPU.
Net als ieder andere shop in ons landje en daar buiten. Had ook Alternate.nl al een lading verwacht. Een lading die al onderweg zou moeten zijn. Maar waarvan niemand weet wanneer hij aankomt. Jammer! maar het zij zo.
Voor het einde van januari zal er toch wel iets binnen komen. Althans dat hoop ik
[ Voor 14% gewijzigd door NewUser11 op 01-01-2021 12:18 ]
Relativeren is leuk... maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat. Aan de voordeur wordt je aan het lijntje gehouden terwijl ze aan de achterdeur voor scalperprijzen verkocht worden. Ook nu kunnen ze via alternate.be gewoon leveren... voor 100 euro extra. Tweede helft van december was de situatie bijna continu zo.NewUser11 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:10:
[...]
2020 blijft een lastig jaar om te relativerenIk sta ook in de wachtrij bij Alternate.nl voor een 5900X en ben ook teleurgesteld. Maar ben nog steeds enorm blij met Alternate. En nee ik heb geen aandelen.
Alvast een gezond en gelukkig 2021 toegewenst.
Switchen van aanbieder of CPU is nu niet echt een optie meer omdat de prijzen inmiddels overal gestegen zijn.
Had hiervoor ook geen reden om te klagen om alternate; ben er meermaals tevreden klant geweest, maar vind dit een vrij stijlloze gang van zaken.
Ben wel een beetje klaar met dat wachten op een 5900X. Tegen de tijd dat ie goed verkrijgbaar is zit de 6000 serie zeker alweer aan de deur te kloppen?!
koop je hem voor 80eu meer op duitsland/belgie!straightsix schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:11:
Ben wel een beetje klaar met dat wachten op een 5900X. Tegen de tijd dat ie goed verkrijgbaar is zit de 6000 serie zeker alweer aan de deur te kloppen?!
Of gewoon naar een Ryzen 7 5800XBlazzify schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:57:
[...]
koop je hem voor 80eu meer op duitsland/belgie!
Scan UK info.
31/12/20 - The shipment of 5800X have arrived and are for sale on the website. Please see the table for the latest information. We are still expecting the delayed shipment of 5950X to arrive this week and are trying to confirm an ETA for the 5900X as soon as possible. Due to the new year the next update will be on Monday 4th January.
31/12/20 - The shipment of 5800X have arrived and are for sale on the website. Please see the table for the latest information. We are still expecting the delayed shipment of 5950X to arrive this week and are trying to confirm an ETA for the 5900X as soon as possible. Due to the new year the next update will be on Monday 4th January.
/f/image/0rHVs7173gg8kL48BrXqHZIF.png?f=fotoalbum_large)
Helaas, geen CPU in 2020. Het zal rond kerst/nieuwjaar wel lastig shippen zijn geweest.
Gezien de verwachting van Scan UK lijkt me dat deze shipments ergens in januari aankomen. Dan kan het nog snel gaan... wie oh wie houdt mijn geld?
Megekko 5900x: 302 vd 759 (stond 21dec nog op plek 321).
Megekko kreeg op 21dec nog een stuk of 13 maximaal geleverd (daarna stond ik op plek 321)...
Azerty 5900X: 91 vd 309 (stond 21dec nog op plek 100).
Azerty kreeg op 22dec nog een levering, max 5 a 8 stuks in die levering...
Het blijft alleen maar hopen he...
Gezien de verwachting van Scan UK lijkt me dat deze shipments ergens in januari aankomen. Dan kan het nog snel gaan... wie oh wie houdt mijn geld?
Megekko kreeg op 21dec nog een stuk of 13 maximaal geleverd (daarna stond ik op plek 321)...
Met totaal bedoel ik het totaal aantal wachtenden op een product bij een winkel .. dat is véél relevanter voor anderen dan alleen jou plaats van de [onbekend].Mr. Rawnar schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:05:
[...]
Bij Megekko
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 647 van de 763
Wat bedoel je eigen met TOTAAL?
Check. Alleen geeft niet iedere winkel deze informatie.Keesje_NL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 05:45:
[...]
Met totaal bedoel ik het totaal aantal wachtenden op een product bij een winkel .. dat is véél relevanter voor anderen dan alleen jou plaats van de [onbekend].
Wie houdt de google docs nog bij?
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Dat was de respons die ik van hun in mail heb gehad zopas. Heb daarna ook gevraagd of ze een interne wachtrij hanteren en kreeg dit terug:Elidibus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:42:
[...]
Buiten het gerucht heb ik nog altijd geen bron gezien die dat bevestigd. Al met al lijkt het me onlogisch dat de 5900x nu helemaal niet geproduceerd zou worden, gezien dat daar nu de meeste vraag is..
Hallo - Tones - The Most Powerful Computer Company
do 31 dec. 2020 15:22 (2 dagen geleden)
aan mij
Beste,
U staat momenteel op de 112e plaats in de wachtrij.
Kind Regards / Met vriendelijke groeten / Bien à vous
created with MySignature.io
Kenneth Bellefroid Logistics - Client Advisor
Bmiest
Update voor iemand die Ryzen 7 5800X wil. Bij Informatique direct leverbaar uit de voorraad. Er is blijkbaar weer een lading binnen gekomen. De Ryzen 7 5800X komt veel sneller op voorraad dan de 5900X en de 5950X. Zelf heb ik voor de 5800X 26 dagen gewacht bij Informatique.
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 03-01-2021 01:09 ]
Krijg jij geld van AMD voor iedere 5800X verkoop ofzo?Van der Berg schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:08:
Update voor iemand die Ryzen 7 5800X wil. Bij Informatique direct leverbaar uit de voorraad. Er is blijkbaar weer een lading binnen gekomen. De Ryzen 7 5800X komt veel sneller op voorraad dan de 5900X en de 5950X. Zelf heb ik voor de 5800X 26 dagen gewacht bij Informatique.
De 5800X is al meer dan een week bij veel shops direct leverbaar zonder enkele wachttijd.

Ik probeer alleen maar te helpen waar het kan! Voor de mensen die willen upgraden met een Ryzen 7 5800X. Ik was toevallig op de website van Informatique en zag dit staan. De 5900X en de 5950X nog steeds op onbekend.
[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 03-01-2021 01:24 ]
De 5800x bijna overal leverbaar is omdat het de minst interessante is qua prijs/aanbod.Van der Berg schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:23:
Ik probeer alleen maar te helpen waar het kan! Voor de mensen die willen upgraden met een Ryzen 7 5800X. Ik was toevallig op de website van Informatique en zag dit staan. De 5900X en de 5950X nog steeds op onbekend.
de i7-10700K heeft dezelfde core en thread count en is 120 euro goedkoper, hoewel qua performantie 5800x beter is dan de 10700K (gemiddeld 1-3 fps meer), maar niet 120 euro beter.
5600x, 5900x of 5950x zijn veel interessanter en aldus niet in voorraad jammer genoeg.
@Gidio
Offtopic
Intel is geen interessante overweging. Ik had altijd Intel maar nu is AMD veel beter. Daarnaast is de platform van AMD toekomstiger X570 PCI-E 4.0 dan Intel dat nog steeds PCI-E 3.0 is.
5900X en 5950X is leuk alleen gamers hebben er voorlopig niets aan en niemand weet hoe lang. Ik neem een computer vaak gemiddeld 5 jaar genomen en wie weet bij volgende computer wel 12-cores of meer interessanter is. Op 4K resolutie speel ik en er is nauwelijks een verschil of je nu 5600X tot 5950X kiest.. maar ik wilde wat vooruitgang met de 2 extra cores en 4 extra threads.
Toch heb ik een gokje gedaan en voor de Ryzen 7 5800X gekozen. Ik kon makkelijk 5900X of de 5950X kiezen. Zelfde verhaal toen ik in 2015 6-cores kon kiezen bij Haswell-E i7-5820K, maar ging voor de 4-cores 8-threads i7-6700K 4GHz en ik verwacht dat 12-cores nu ook niet nodig is. Ik speel enkel games en wat multimedia enzo..
Offtopic
Intel is geen interessante overweging. Ik had altijd Intel maar nu is AMD veel beter. Daarnaast is de platform van AMD toekomstiger X570 PCI-E 4.0 dan Intel dat nog steeds PCI-E 3.0 is.
5900X en 5950X is leuk alleen gamers hebben er voorlopig niets aan en niemand weet hoe lang. Ik neem een computer vaak gemiddeld 5 jaar genomen en wie weet bij volgende computer wel 12-cores of meer interessanter is. Op 4K resolutie speel ik en er is nauwelijks een verschil of je nu 5600X tot 5950X kiest.. maar ik wilde wat vooruitgang met de 2 extra cores en 4 extra threads.
Toch heb ik een gokje gedaan en voor de Ryzen 7 5800X gekozen. Ik kon makkelijk 5900X of de 5950X kiezen. Zelfde verhaal toen ik in 2015 6-cores kon kiezen bij Haswell-E i7-5820K, maar ging voor de 4-cores 8-threads i7-6700K 4GHz en ik verwacht dat 12-cores nu ook niet nodig is. Ik speel enkel games en wat multimedia enzo..
[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 03-01-2021 18:51 ]
Het laatste wat ik over de 10700K vs 5800X kwestie zal zeggen om niet te off topic te gaan:Van der Berg schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:33:
@Gidio
Offtopic
YouTube: Ryzen 7 5800X vs Core i7 10700K - Test in 10 Games
De benchmarks spreken voor zich
Sowieso is de beste CPU voor het moment degene die je effectief in je PC kan krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Gidio op 03-01-2021 19:13 ]
Heeft iemand de laatste tijd nog een normale prijs betaald voor een 5600X? Wat zijn de queues een beetje voor bijvoorbeeld alternate/azerty hiervoor?
Bij megekko sta ik 181 van de 375. Ze verwachten wel volgende week twee 'royaal gevulde' pallets, maar goed die verwachten ze ook al 2 weken...TarikLuis schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:57:
Heeft iemand de laatste tijd nog een normale prijs betaald voor een 5600X? Wat zijn de queues een beetje voor bijvoorbeeld alternate/azerty hiervoor?
Overigens gewoon 319 betaald, wel al bijna een maand geleden besteld (08/12)
[ Voor 8% gewijzigd door skullyhoofd op 03-01-2021 20:12 ]
Oeh wel een nette prijs hoor, hopen dat het ooit nog zo wordt
Even afwachten op nieuwe drops als je jn NL wil bestellen. Nu in de queue gaan is niet nodig voor een 5600x. Hij is nog steeds uit stock beschikbaar in UK voor +10% boven adviesprijs.TarikLuis schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:57:
https://www.overclockers....sor-retail-cp-3cc-am.html
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Alternate kan er weinig aan doen dat AMD niet kan leveren. Ik heb mezelf dan ook maaer een 5900X beloofd in mei wanneer de prijzen gedaald zijn en er geleverd kan worden (Zelfde als de 6800XT).Wim H schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:07:
Hier idem wachtend op een 5900X van Alternate.nl.
Prijzen en levertijden zijn nu gewoon te lang en te hoog. Dus wachten kan wel.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Grappig, wanneer iedereen bij 1 webshop had besteld, dus bijvoorbeeld 500 tweakers, dan stond er bij iedere webshop waarschijnlijk 499 mensen minder in de rij en waren jullie nu niet met elkaar op elkaar aan het wachten en had iedereen al een CPU gehadHexerPsy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:06:
Helaas, geen CPU in 2020. Het zal rond kerst/nieuwjaar wel lastig shippen zijn geweest.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Toen ik op 17-11 bestelde bij Megekko stond ik op plek 808. Ik hou voor mijzelf mn plek dagelijks bij.Wim-Bart schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:46:
[...]
Grappig, wanneer iedereen bij 1 webshop had besteld, dus bijvoorbeeld 500 tweakers, dan stond er bij iedere webshop waarschijnlijk 499 mensen minder in de rij en waren jullie nu niet met elkaar op elkaar aan het wachten en had iedereen al een CPU gehad
In al deze weken zijn er ongeveer 200 annuleringen voor mij geweest; de rest leveringen, nu sta ik op plek 302. Dus ongeveer 300 geleverd.
Als al die 200 annuleringen zouden plaatsvinden omdat zij elders wel hun CPU kregen; dan stond ik op 17-11 op plek 606 en nu nog steeds op plek 302.
Ik ben net zoals velen in Nederland mijn vakantiegeld en zorgbonus aan het gebruiken om mijn eigen wachttijd iets te verkorten. En daarna annuleer ik de overige bestelling.
De wachtrijen lijken alleen wat langer en de vraag lijkt daardoor hoger.
Achteraf ben ik blij met die kans, want normaal bestel ik mijn hardware bij Azerty vanwege de service - maar die krijgt dus echt alleen maar 'kleine aantallen' terwijl Megekko nog wel eens volle pallets ontvangt. Ik had nooit bij Alternate mijn andere bestelling geannuleerd zonder dit forum, en nooit bij Azerty en Megekko gelijktijdig besteld.
Terug naar het wachtrij verhaal:
Als hier op tweakers wordt gesproken over een aanstaande voorraad, dan neemt het aantal annuleringen voor mij nauwelijks toe boven op het normaal.
Wat je wel goed ziet is dat men voor een grote levering ongeduldig is en sneller annuleert - en dan na een grote levering er meer geduld is om langer te wachten.
Even mijn grafiekje erbij pakken (kan je zien hoe erg ik me verveel xD )
Rood - Megekko 5900X, met bijbehorende trendlijn
Oranje - verwachte leverdatum van Megekko op alternatieve wijze berekend
Blauw - Azerty 5900X
Lichtblauw - verwachte leverdatum op alternatieve wijze berekend
Paars - Strix OC 3060Ti - die is al binnen
:fill(white):strip_exif()/f/image/vtIxrKVdiIcuT9K3JLiOQ04y.png?f=user_large)
Maar altijd geldt... leveringen in het verleden zeggen niets over leveringen in de toekomst.
Maar met 2 weken wachttijd kom ik vanzelf 50 plekken dichterbij... En bij Azerty is dat 5 per week...
Het probleem is echter dat alternate momenteel wèl kan leveren... als je voor 679 euro besteld. Dan is hij via alternate.be gewoon morgen leverbaar. Terwijl we hier met zijn al meer dan een maand in de rij staan is de 5900x bijna elke keer dat ik check sinds de 2e helft van december gewoon leverbaar voor mensen die 100 euro meer willen betalen.Wim-Bart schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:43:
[...]
Alternate kan er weinig aan doen dat AMD niet kan leveren. Ik heb mezelf dan ook maaer een 5900X beloofd in mei wanneer de prijzen gedaald zijn en er geleverd kan worden (Zelfde als de 6800XT).
Prijzen en levertijden zijn nu gewoon te lang en te hoog. Dus wachten kan wel.
Als het amazon was geweest zouden ze desnoods uit een pakhuis in Zuid-Frankrijk gewoon die wachtrij hebben uitgeleverd. Alternate kiest er echter liever voor om voor scalperprijzen hun voorraad in de verkoop te gooien terwijl klanten met een reservering in de wacht gezet worden. Tsja... dan weet ik wel waar ik nooit meer hoef te bestellen.
Alternate België bv kan leverenJovidah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 01:02:
[...]
Het probleem is echter dat alternate momenteel wèl kan leveren...
Alternate Nederland kan niet leveren
Alternate gmbh kan niet leveren
Voor de consument klinkt het allemaal Alternate, dat is ook de bedoeling maar in realiteit zijn dat 3 volledig gescheiden bedrijven, ze hadden evengoed alle 3 een totaal andere naam kunnen hebben.
Dat het 3 bedrijven zijn van hetzelfde moederbedrijf, ik heb geen idee hoe de aandelen zijn maar het zou zomaar kunnen dat het moederbedrijf maar een kleine hoeveelheid aandelen heeft van een van de 3. In theorie kan het zelfs zijn dat het zuiver een franchise is en dat er helemaal geen eigendom is.
Bij het bedrijf waar ik werk is het nog erger, dat is een vergelijkbaar scenario maar met een stuk of 11 bedrijven, word gedaan om risico te spreiden (er mag een Alternate volledig failliet gaan, de andere hebben daar geen last van) maar ook om het bedrijf "klein & wendbaar" te houden (Alternate Nederland kan/mag een andere koers varen dan de andere). Tevens kan je gemakkelijk stukken (gedeeltelijk) verkopen. Langs de andere kant levert het een hoop gezever op want het ene moment zijn het allemaal collega's, het andere moment is het plots een ander bedrijf dat zijn eigen zin mag doen.
Nou de feestdagen zijn weer achter ons en heel de wereld is weer aan het werk.
Hopelijk gaat er nu een beetje schot in de zaak zitten en wordt er wat meer bekend over leveringen van AMD.
5900x bij megekko op plek 212 / 757
MSI 3070 op plek 14 / 150
Helaas beiden in 1 order dus ik ga wel zien of ik daar heel veel spijt van ga krijgen...
Hopelijk gaat er nu een beetje schot in de zaak zitten en wordt er wat meer bekend over leveringen van AMD.
5900x bij megekko op plek 212 / 757
MSI 3070 op plek 14 / 150
Helaas beiden in 1 order dus ik ga wel zien of ik daar heel veel spijt van ga krijgen...
Bij Azerty is ie te bestellen voor €349 maar dat had je vast al wel gezien. Lijkt me op zich een redelijke prijs.TarikLuis schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:27:
Oeh wel een nette prijs hoor, hopen dat het ooit nog zo wordt
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ja klopt, maar volgens mij zit daar ook een flinke wachtrij achterwestergas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:04:
[...]
Bij Azerty is ie te bestellen voor €349 maar dat had je vast al wel gezien. Lijkt me op zich een redelijke prijs.
Klopt als een bus, zijn inderdaad 3 afzonderlijke bedrijven die ook afzonderlijk van elkaar inkopen bij verschillende distris en zelf een eigen prijsbeleid voeren. Dat argument dat hier soms wordt aangehaald dat alle voorraad naar 1 vestiging gaat die het dan duurder dan de rest verkoopt klopt dus niet. Als AMD partner kopen alledrie die bedrijven die producten dus gewoon via een distri rechstreeks bij AMD.sprankel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 01:52:
[...]
Alternate België bv kan leveren
Voor de consument klinkt het allemaal Alternate, dat is ook de bedoeling maar in realiteit zijn dat 3 volledig gescheiden bedrijven, ze hadden evengoed alle 3 een totaal andere naam kunnen hebben.
Dat het 3 bedrijven zijn van hetzelfde moederbedrijf, ik heb geen idee hoe de aandelen zijn maar het zou zomaar kunnen dat het moederbedrijf maar een kleine hoeveelheid aandelen heeft van een van de 3. In theorie kan het zelfs zijn dat het zuiver een franchise is en dat er helemaal geen eigendom is.
Bij het bedrijf waar ik werk is het nog erger, dat is een vergelijkbaar scenario maar met een stuk of 11 bedrijven, word gedaan om risico te spreiden (er mag een Alternate volledig failliet gaan, de andere hebben daar geen last van) maar ook om het bedrijf "klein & wendbaar" te houden (Alternate Nederland kan/mag een andere koers varen dan de andere). Tevens kan je gemakkelijk stukken (gedeeltelijk) verkopen. Langs de andere kant levert het een hoop gezever op want het ene moment zijn het allemaal collega's, het andere moment is het plots een ander bedrijf dat zijn eigen zin mag doen.
Wat je zegt over de spreiding van het risico klopt ook, als er 1 Alternate winkel kopje onder gaat blijft de rest lekker verder draaien. Zo is Alternate spanje indertijd failliet gegaan zonder dat de andere Alternates daar zichtbaar last van hebben gehad.
Voor diegene die het willen geven.
RYZEN 9 5900X voor € 749,00 bij sicomputers 2 op voorraad.
https://www.sicomputers.nl/amd-ryzen-9-5900x-id-806536.html
Ik heb er een x570 moederbord besteld en een set RAM.
Er stond op de website, " voorraad sicomputers 0 en leverancier 5+.
Ik had beter moeten kijken want dat lijkt een beetje place holder informatie te zijn aan hun kant.
Ze beweren dat ik midden deze week een verzendbevestiging mag verwachten.
RYZEN 9 5900X voor € 749,00 bij sicomputers 2 op voorraad.
https://www.sicomputers.nl/amd-ryzen-9-5900x-id-806536.html
Ik heb er een x570 moederbord besteld en een set RAM.
Er stond op de website, " voorraad sicomputers 0 en leverancier 5+.
Ik had beter moeten kijken want dat lijkt een beetje place holder informatie te zijn aan hun kant.
Ze beweren dat ik midden deze week een verzendbevestiging mag verwachten.
Excuses wrong chat.
[ Voor 85% gewijzigd door twit op 04-01-2021 11:37 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Wrong chattwit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
WAT een geweld op binance nu. Ik zie in 1-2 seconde jumps van 400-800$ in de koers gebeuren joh. Wow.
Tones is morgen pas open zie ik. Hoop dat er meer nieuws is rond de levering van de 5600x.
Het begint nu echt wel te pikken
Het begint nu echt wel te pikken
Zo fijn dat er ook mede Tweakers zijn die dit wel begrijpen. Ik heb mijzelf de moeite bespaard om dit uit te leggenKarelVB schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:24:
[...]
Klopt als een bus, zijn inderdaad 3 afzonderlijke bedrijven die ook afzonderlijk van elkaar inkopen bij verschillende distris en zelf een eigen prijsbeleid voeren. Dat argument dat hier soms wordt aangehaald dat alle voorraad naar 1 vestiging gaat die het dan duurder dan de rest verkoopt klopt dus niet. Als AMD partner kopen alledrie die bedrijven die producten dus gewoon via een distri rechstreeks bij AMD.
Wat je zegt over de spreiding van het risico klopt ook, als er 1 Alternate winkel kopje onder gaat blijft de rest lekker verder draaien. Zo is Alternate spanje indertijd failliet gegaan zonder dat de andere Alternates daar zichtbaar last van hebben gehad.

https://maxict.nl/amd-ryz...m=cpc&utm_source=tweakers
Ik weet niet of dit al gezegd is maar hier hebben ze 100 stuks van de 5600x op voorraad. Dit wel tegen een flinke prijs...
Ik weet niet of dit al gezegd is maar hier hebben ze 100 stuks van de 5600x op voorraad. Dit wel tegen een flinke prijs...
De voorraad is "bij de leverancier" en het is MaxICT. Ik zou dus niet te veel erop vertrouwen dat je snel iets binnen krijgt na bestelling.Jesse_Chip schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:25:
https://maxict.nl/amd-ryz...m=cpc&utm_source=tweakers
Ik snap de theorie van een administratieve scheiding maar denk dat het in de praktijk niet heel veel hout snijd hier. Ze beleveren uiteindelijk bijna heel Europa vanuit slechts 3 distros. Dit soort gespleten opzet hebben wel meer bedrijven, maar is doorgaan geen beletsel om intern met voorraad te schuiven; kwestie van achter de schermen regelen zodat het onzichtbaar tegen kostprijs overgeboekt wordt. Moet binnen de EU niet heel moeilijk zijn.sprankel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 01:52:
[...]
Alternate België bv kan leveren
Amazon doet in zekere zin vergelijkbare dingen... of ik nou bij amazon.de of amazon.nl bestel, uiteindelijk komt het tot m'n deur vanaf waar ze ook maar voorraad kunnen vinden, desnoods vanuit Frankrijk of Italië. Als er een wil is, is er een weg...
Het argument 'we zijn gescheiden' vind ik niet heel overtuigend meer als ze op elke beschrijving van hun bedrijf hun best doen om het zoveel mogelijk als één geheel te zien en zoals gezegd toch al door heel Europa leveren. Dat verschil in verzendkosten had ik graag bijbetaald...
Maar ik vind dat je een reus als amazon niet kan vergelijken met een in verhouding kleine alternate..Jovidah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik snap de theorie van een administratieve scheiding maar denk dat het in de praktijk niet heel veel hout snijd hier. Ze beleveren uiteindelijk bijna heel Europa vanuit slechts 3 distros. Dit soort gespleten opzet hebben wel meer bedrijven, maar is doorgaan geen beletsel om intern met voorraad te schuiven; kwestie van achter de schermen regelen zodat het onzichtbaar tegen kostprijs overgeboekt wordt. Moet binnen de EU niet heel moeilijk zijn.
Amazon doet in zekere zin vergelijkbare dingen... of ik nou bij amazon.de of amazon.nl bestel, uiteindelijk komt het tot m'n deur vanaf waar ze ook maar voorraad kunnen vinden, desnoods vanuit Frankrijk of Italië. Als er een wil is, is er een weg...
Het argument 'we zijn gescheiden' vind ik niet heel overtuigend meer als ze op elke beschrijving van hun bedrijf hun best doen om het zoveel mogelijk als één geheel te zien en zoals gezegd toch al door heel Europa leveren. Dat verschil in verzendkosten had ik graag bijbetaald...
Sorry, maar je argumentatie is allemaal leuk en aardig maar is verder is absoluut niets gebaseerd. De winkel zelf zegt dat los opererende winkels zijn, maar jij weet dit schijnbaar beter. Het enige dat een aantal hier doen is een winkel zwart maken zonder onderbouwing omdat ze moeten wachten op cpu en het schijnbaar de schuld van de winkel is dat ze geen voorraad krijgen. Dat geen enkele winkel in Nederland voorraad heeft voor een acceptable prijs gaan jullie schijnbaar aan voorbij.Jovidah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik snap de theorie van een administratieve scheiding maar denk dat het in de praktijk niet heel veel hout snijd hier. Ze beleveren uiteindelijk bijna heel Europa vanuit slechts 3 distros. Dit soort gespleten opzet hebben wel meer bedrijven, maar is doorgaan geen beletsel om intern met voorraad te schuiven; kwestie van achter de schermen regelen zodat het onzichtbaar tegen kostprijs overgeboekt wordt. Moet binnen de EU niet heel moeilijk zijn.
Ontopic: ik wacht rustig af op plek 180 bij alternate (nl) en zie wel wanneer ik een track en trace krijg.
Update Megekko:
Vooral week 1 geen informatie
Vooral week 1 geen informatie
Even een crosspost vanuit de RX6000 topic:
TerrorSource in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"
Ik hoop dat dit niet het geval is voor processoren.TerrorSource schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:50:
Even een crosspost vanuit de RX6000 topic:
Lees even 2 reacties er onder.jandb9 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Ik hoop dat dit niet het geval is voor processoren.
Dit is wat ik doorkreeg - don't shoot the messenger
Ja heb het gelezen, maar hoop echt dat dit niet het geval is. Ik zit hier met alles buiten cpu. Al van half november aan het wachten op mijn 5600x. Het hoeft stilaan niet meer, alleen zit ik hier dan met mijn moboTerrorSource schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Lees even 2 reacties er onder.
Dit is wat ik doorkreeg - don't shoot the messenger
Ik weet hoe je je voelt, zit sinds 5 Nov te wachten op mijn 5900x van Azerty. 2 maanden met alles in huis behalve de CPU.jandb9 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:57:
[...]
Ja heb het gelezen, maar hoop echt dat dit niet het geval is. Ik zit hier met alles buiten cpu. Al van half november aan het wachten op mijn 5600x. Het hoeft stilaan niet meer, alleen zit ik hier dan met mijn mobo
fuck, wachten tot in maart? Ik had wel verwacht dat ik lang ging wachten op die 5900x, maar tot maart is wel echt lang voor een product dat hoelang geleden gereleased is?
Dat is best lang. Duurt lang zeg voor een 5900X. In maart komt ook Rocket Lake Intel uit.Kapiteinzeppos schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:03:
fuck, wachten tot in maart? Ik had wel verwacht dat ik lang ging wachten op die 5900x, maar tot maart is wel echt lang voor een product dat hoelang geleden gereleased is?
Ik heb zelf uiteindelijk 26 dagen gewacht op de levering van mijn Ryzen 7 5800X.
Hoe lang geleden besteld de 5900X? Ze zijn al uitgebracht sinds 5 november 2020. Ik bestelde op 7 november. Het is erg slecht met de levertijden.
De Ryzen 7 5800X is wel erg goed verkrijgbaar aan het worden
[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 04-01-2021 15:15 ]
Ik heb zelf op 5-11 besteld om kwart voor 4 ofzo en sta op 26 van de 318 bij Azerty.Van der Berg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:09:
[...]
Dat is best lang. Duurt lang zeg voor een 5900X. In maart komt ook Rocket Lake Intel uit.
Ik heb zelf uiteindelijk 26 dagen gewacht op de levering van mijn Ryzen 7 5800X.
Hoe lang geleden besteld de 5900X?
Waarom staan de 5600X hier in nederland allemaal op meer dan 400 euro? In UK en Denenmarken gaan ze netjes voor MSRP, maar die shippen allebei niet naar hier
Bij Informatique nog steeds €359,-TarikLuis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:16:
Waarom staan de 5600X hier in nederland allemaal op meer dan 400 euro? In UK en Denenmarken gaan ze netjes voor MSRP, maar die shippen allebei niet naar hier
:strip_exif()/f/image/JZBnTZuiJQ10A8hfFod0fvT4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja klopt, net zoals op alternate en azerty, maar alle 3 niet op voorraad met lange wachtrijen, als ik me niet vergis.
Je moet bestellen. Bij mij heeft het 26 dagen geduurd. Ik werd soms ook onzeker in die 26 dagen wachten, maar nu is die er al sinds 18 december 2020. De Ryzen 5 5600X en de Ryzen 9 5900X zijn erg gewild en ik dacht als gamers de Ryzen 7 5800X populairder zou zijn. Gezien de toekomst is de Ryzen 7 5800X beter voor komende games in jaren, dan een 5600XTarikLuis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Ja klopt, net zoals op alternate en azerty, maar alle 3 niet op voorraad met lange wachtrijen, als ik me niet vergis.
Nu is de Ryzen 7 5800X bijna overal goed op voorraad en direct leverbaar
Ook de Ryzen 7 5800X niet meer op voorraad in het weekend nog ruim oo voorraad
:strip_exif()/f/image/h2zKktNdCMkgz2JEZWAGh9wo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 04-01-2021 15:33 ]
Azerty heeft bijna geen wachtrij, die hebben al vrije verkoop gehad eind december.TarikLuis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Eens, als je nu niet besteld weet je eigenlijk bijna zeker dat je kan wachten tot ongeveer maart voordat de 5600x en 5900x normaal leverbaar zijn.Van der Berg schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:24:
Je moet bestellen. Bij mij heeft het 26 dagen geduurd. Ik werd soms ook onzeker in die 26 dagen wachten, maar nu is die er al sinds 18 december 2020. De Ryzen 5 5600X en de Ryzen 9 5900X zijn erg gewild en ik dacht als gamers de Ryzen 7 5800X populairder zou zijn. Gezien de toekomst is de Ryzen 7 5800X beter voor komende games in jaren
Nu is de Ryzen 7 5800X bijna overal goed op voorraad en direct leverbaar
Mijn bestelling van mijn 5900x loopt "al" vanaf 5-12 en morgen zijn we precies een maand verder en ik sta maar op plekje 166 v/d 318. Zeker als je als @Elentric al 2 maand zit te wachten, ik hoop dat die wat hoger op de lijst dan ik sta. Nu het leveren nog.
Gelukkig wel van de 5800X en 5950X, maar daar is een stuk minder vraag naar.TheBrut3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Azerty heeft bijna geen wachtrij, die hebben al vrije verkoop gehad eind december.
[ Voor 14% gewijzigd door Jovano op 04-01-2021 15:35 ]
Ik vraag me nog altijd af wat er met de laatste shipments van die 5900x is gebeurt. Ze verwachtte een maand geleden er wel een aantal, en ineens is het al een maand stil. Kan toch niet zo zijn dat die nog op zich laat wachten tot maart. Als dat zo is, dan cancel ik tegen die tijd mijn order en ga ik denk ik voor een nieuw intel systeem.. Eerste keer dat ik voor AMD heb gekozen, maar tot nu toe nog niet echt tevreden met hoe ze de schaarste nu aanpakken, dus wellicht dat het niet zo erg is om gewoon terug intel te kiezen. Dan nog zal het waarschijnlijk daar ook een wachtrij zijn, maar die cpu is dan als het goed is weer een jaar beter dan die van AMD.
Toch maar in de wachtrij staan dan.TheBrut3 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Azerty heeft bijna geen wachtrij, die hebben al vrije verkoop gehad eind december.
AMD Ryzen 5 5600X - Processor - 3.7 GHz (4.6 GHz) - 6-cores - 12 threads - 32 MB cache - AM4 Socket - met koeler - doos
Artikelnummer 4368019 | Jouw positie 73/73
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.