Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewUser11
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-05-2022
Als Alternate.nl aankomende week op z'n minst 150 stuks 5900X binnen krijgt. Heb ik alsnog een Ryzennnn leuke kerst. Al reken ik er niet op... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door NewUser11 op 18-12-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:53
StevenvD1 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:41:
Lijkt dan bij Megekko om een levering van 200 stuks te gaan?
Ik sta nu in de wachtrij op 286
Ben er 100 vooruit gegaan .

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzell
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:20
Idd ik ben in totaal 103 plekken opgeschoven vandaag.

Megekko:

Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 370 van de 708

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:00

Jorissie87

No diggity

Op 10 november een Excelletje gemaakt toen ik m'n 5900X bij Megekko bestelde om dagelijks bij te houden hoeveelste ik in de wachtrij sta. Ik heb deze bij aanmaken tot 31 december laten lopen in de veronderstelling dat ik hem dan echt wel binnen moet hebben. Ik ga me nu steeds meer afvragen of ik er niet wat kolommen aan vast moet plakken. De afgelopen 14 dagen ben ik weliswaar 33 plekken gezakt (vooral annuleringen) maar sta nog wel steeds op 241! Los van één significante levering eind november/begin december is het echt om te huilen. Vooral als je ziet dat de andere drie processors wel steeds beter leverbaar blijken.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klm279
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2021
Mijn 5600x is ook verzonden.. stond plek 179... nice!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58

tja

Jorissie87 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:27:
Op 10 november een Excelletje gemaakt toen ik m'n 5900X bij Megekko bestelde om dagelijks bij te houden hoeveelste ik in de wachtrij sta. Ik heb deze bij aanmaken tot 31 december laten lopen in de veronderstelling dat ik hem dan echt wel binnen moet hebben. Ik ga me nu steeds meer afvragen of ik er niet wat kolommen aan vast moet plakken. De afgelopen 14 dagen ben ik weliswaar 33 plekken gezakt (vooral annuleringen) maar sta nog wel steeds op 241! Los van één significante levering eind november/begin december is het echt om te huilen. Vooral als je ziet dat de andere drie processors wel steeds beter leverbaar blijken.
tja, ik sta paar honderd plaatsen boven je. ik roep lachend dat ik hoop hem met pasen binnen te hebben maar daar twijfel ik nu ook aan. als je dan denkt een 5950x te kunnen kopen is de stap zo enorm en schiet je er zo weinig mee op dat dat ook geen optie is. 5900x is voor mij de sweetspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58

tja

Jorissie87 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:27:
https://www.komplett.no/p...d-ryzen-9-5900x-prosessor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewUser11
Ik hou mij voorlopig nog even 'vast' aan de prognoses van Scan UK. We gaan het dus de komende twee weken beleven qua 5900X's. Of niet.

Wat mij keer op keer opvalt. Is dat de meeste in dit draadje geen flauw idee hebben over het feit hoeveel negatieve invloed de Covid-19 pandemie heeft op fabrikanten. Geloof mij, het is echt bar en boos en vaak bizar te noemen. Ik spreek uit ervaring.

Mijn advies blijft. Heb je geen geduld of begrip. Annuleer je order en probeer het later komend jaar nog eens. Scheelt je een hoop ergernis (denk ik). De fabrikant kan er simpelweg momenteel in veel gevallen weinig tot niets aan doen. De distributeurs idem ditto. Om dan nog maar te zwijgen over de resellers...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WallyPower
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 10:29
NewUser11 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:40:
Ik hou mij voorlopig nog even 'vast' aan de prognoses van Scan UK. We gaan het dus de komende twee weken beleven qua 5900X's. Of niet.

Wat mij keer op keer opvalt. Is dat de meeste in dit draadje geen flauw idee hebben over het feit hoeveel negatieve invloed de Covid-19 pandemie heeft op fabrikanten. Geloof mij, het is echt bar en boos en vaak bizar te noemen. Ik spreek uit ervaring.

Mijn advies blijft. Heb je geen geduld of begrip. Annuleer je order en probeer het later komend jaar nog eens. Scheelt je een hoop ergernis (denk ik). De fabrikant kan er simpelweg momenteel in veel gevallen weinig tot niets aan doen. De distributeurs idem ditto. Om dan nog maar te zwijgen over de resellers...
Ik werk zelf in de halfgeleiderindustrie en in mijn ogen wordt er voor de aanbodkant veels te gemakkelijk Covid-19 op alles geplakt. Het is eerder dat we door het thuiswerken en de verveling een enorme honger naar chips hebben dan dat we het niet gemaakt krijgen. Maar het blijft lood om oud ijzer, onder de streep is het schap leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bride
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-02-2021
twijfel ik wacht op een 5600x of koop nu een 5800x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

NewUser11 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:40:

Scans tabel is al meerdere malen gewijzigd, 3 weken terug zouden er grote leveringen 5900x komen deze week. Dat is eind vorige week terug geschroefd naar 100 stuks. Dus om daar blind op te varen heeft ook geen nut.

De invloed van de pandemie wordt in dit topic overigens heel erg vaak aangehaald als oorzaak van deze ellende. Iedereen die wat breder geïnformeerd is snapt echter dat er meerdere factoren ten grondslag liggen. Simpelweg de huidige situatie negeren en toch launchen is natuurlijk niet de schuld van de pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16
Bride schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:13:
twijfel ik wacht op een 5600x of koop nu een 5800x...
Ik zit//zat ook met die keuze, ik wil heel erg graag een 5600X, maar die is zo lastig te vinden.
Als ik echter zie welke hitte de 5800X extra levert ga ik daar toch echt niet mijn vingers aan branden (letterlijk).
Ik probeer de 5600X echter niet te bestellen totdat het voor normale prijzen op voorraad is, ik heb nu een tweedehands R3-3100 i.c.m. een 3070 en dat tokkelt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:13
klm279 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:28:
Mijn 5600x is ook verzonden.. stond plek 179... nice!!
Welke plek geeft de wachtrij nu aan voor jou? Ik verwacht namelijk dat hij nog niet helemaal geupdate is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewUser11
WallyPower schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:01:
[...]

Ik werk zelf in de halfgeleiderindustrie en in mijn ogen wordt er voor de aanbodkant veels te gemakkelijk Covid-19 op alles geplakt. Het is eerder dat we door het thuiswerken en de verveling een enorme honger naar chips hebben dan dat we het niet gemaakt krijgen. Maar het blijft lood om oud ijzer, onder de streep is het schap leeg...
Tot op een bepaalde hoogte deel ik je mening. Herken het e.e.a. wel. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor ons en velen met ons. Wel degelijk voor grote problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bride
Lempke schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:21:
[...]

Ik zit//zat ook met die keuze, ik wil heel erg graag een 5600X, maar die is zo lastig te vinden.
Als ik echter zie welke hitte de 5800X extra levert ga ik daar toch echt niet mijn vingers aan branden (letterlijk).
Ik probeer de 5600X echter niet te bestellen totdat het voor normale prijzen op voorraad is, ik heb nu een tweedehands R3-3100 i.c.m. een 3070 en dat tokkelt prima..
ja ik heb een 3060 ti met een i5 9400f.. kan bijv. cyberpunk alles op max spelen 1080p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klm279
suikerberg schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:22:
[...]

Welke plek geeft de wachtrij nu aan voor jou? Ik verwacht namelijk dat hij nog niet helemaal geupdate is...
mijn ordernummer wordt niet meer gevonden.. waarschijnlijk omdat ze de order nu verstuurd heebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewUser11
CEx schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:14:
[...]

Scans tabel is al meerdere malen gewijzigd, 3 weken terug zouden er grote leveringen 5900x komen deze week. Dat is eind vorige week terug geschroefd naar 100 stuks. Dus om daar blind op te varen heeft ook geen nut.

De invloed van de pandemie wordt in dit topic overigens heel erg vaak aangehaald als oorzaak van deze ellende. Iedereen die wat breder geïnformeerd is snapt echter dat er meerdere factoren ten grondslag liggen. Simpelweg de huidige situatie negeren en toch launchen is natuurlijk niet de schuld van de pandemie.
Ik vaar nergens blind op. Het geeft mij persoonlijk nog een klein sprankeltje hoop. Wellicht geheel onterecht :)

Mijn punt is. Dat de pandemie een groot aandeel heeft. En dus niet de enige oorzaak. Maar je zal er van versteld zaan hoeveel correlaties het heeft. Overigens, wat je zegt over de huidige situatie negeren begrijp ik niet helemaal. Pandemie of geen pandemie. Bedrijven moeten door zien te gaan. Waarom lijkt mij logisch? Het is in veel gevallen een gevalletje van roeien met de riemen die je hebt. Enfin, het blijft voor beiden kanten uiterst vervelend. Maar het is even niet anders. Maar het onbegrip vanuit de consument vandaag de dag wordt steeds absurder (mijn mening).

[ Voor 3% gewijzigd door NewUser11 op 18-12-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyPower
Heeft trouwens iemand nog iets van Tones.be vernomen omtrent de 5900X levering? We zijn nu 1 week verder sinds de eerste aankondiging van dat ze eraan zaten te komen en de berichten die rond dinsdag gepost werden waren ook niet echt verhelderend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
klm279 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:24:
[...]

mijn ordernummer wordt niet meer gevonden.. waarschijnlijk omdat ze de order nu verstuurd heebben..
Mhm bedankt, toch wel vreemd. Jij hebt op plek 179 je bestelling gekregen terwijl de meesten maar +- 100 plekken zijn opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klm279
Lempke schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:21:
[...]

heb em voor 319 euro mooie prijs dacht ik.. maar wel een maand op moeten wachten.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klm279
suikerberg schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:30:
[...]

Mhm bedankt, toch wel vreemd. Jij hebt op plek 179 je bestelling gekregen terwijl de meesten maar +- 100 plekken zijn opgeschoven.
gisteren stond ik op plek 179.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diod
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:37
WallyPower schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:27:
Heeft trouwens iemand nog iets van Tones.be vernomen omtrent de 5900X levering? We zijn nu 1 week verder sinds de eerste aankondiging van dat ze eraan zaten te komen en de berichten die rond dinsdag gepost werden waren ook niet echt verhelderend..
Nee, spijtig genoeg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canelo
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

Ik krijg morgen mijn 5900x binnen. Was een tijdje wachten maar kan er eindelijk gebruik van maken!

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knalsmurf
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Azerty toch gezwicht _/-\o_ :9B
gelijk even gekeken natuurlijk voor mijn bestelde 5900x

Ordernummer en postcode ingevuld... (let op gebroken orders met streepje maar zonder laatste nummer... logisch :Y )

Resultaat: 98 van de 230 (besteld 15 nov)... goed om te weten! Nu kan ik in ieder geval een beetje in de gaten houden wat de trend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

NewUser11 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:26:
[...]

Ik vaar nergens blind op. Het geeft mij persoonlijk nog een klein sprankeltje hoop. Wellicht geheel onterecht :)

Mijn punt is. Dat de pandemie een groot aandeel heeft. En dus niet de enige oorzaak. Maar je zal er van versteld zaan hoeveel correlaties het heeft. Overigens, wat je zegt over de huidige situatie negeren begrijp ik niet helemaal. Pandemie of geen pandemie. Bedrijven moeten door zien te gaan. Waarom lijkt mij logisch? Het is in veel gevallen een gevalletje van roeien met de riemen die je hebt. Enfin, het blijft voor beiden kanten uiterst vervelend. Maar het is even niet anders. Maar het onbegrip vanuit de consument vandaag de dag wordt steeds absurder (mijn mening).
Wat ik bedoel met negeren is dat je je als bedrijf kan aanpassen (wat velen doen) of niet. Als je je niet aanpast en dan vervolgens naar corona wijst als dingen in de soep lopen dan ben je mijn compassie verloren. AMD wist waar ze zichzelf in ging begeven, zeker met de 6000 launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elidibus
  • Laatst online: 30-09 13:33
CEx schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:58:
[...]

Wat ik bedoel met negeren is dat je je als bedrijf kan aanpassen (wat velen doen) of niet. Als je je niet aanpast en dan vervolgens naar corona wijst als dingen in de soep lopen dan ben je mijn compassie verloren. AMD wist waar ze zichzelf in ging begeven, zeker met de 6000 launch.
Zoals met alles gaat het hier eigenlijk gewoon om communicatie en aanpak. Vooral bij de 6000 launch hebben ze vooraf gespot met nVidia en gezegd dat ze genoeg voorraad hadden, als je zo arrogant bent moet je het ook waar maken ook. Vervolgens is er een heel fiasco waarbij dat mensen proberen te bestellen, maar dat de website de traffic niet aan kan. Dan is het heel vervelend om te zien dat scalpers wel de producten kunnen bemachtigen. Heb het zelf ook 3x geprobeerd bij AMD om een 6800 XT te kopen, wel 3x tot het afrekeningsproces geraakt, maar niet kunnen bestellen. Kostte veel tijd, uiteindelijk ben ik voor de GPU dan maar in de rij gaan staan voor een 3080 (product pending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:34
Sta plek 128 van 826 bij Megekko voor Ryzen 9 5900X CPU...
Besteld op 6 november 2020...

Wachten gaat verder...
Ach ja het is wat het is...
Moederbord C8 Dark Hero ook nog geen levertijd bekend...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rozijntje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-08 12:38
Stond 151/272 bij Azerty voor de 5600x. Blijkbaar net een lading binnengekomen want er staat een vinkje bij mijn bestelling en ik kan mijn plek in de wachtrij niet meer opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HexerPsy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-08 20:23
Hah! FIJN! Eindelijk dat Azerty ook gewoon meedoet met wat er verwacht wordt.

5900X
104/231 bij Azerty

Ik sta 334/826 bij Megekko voor dezelfde CPU.

Wie van de twee mag mijn geld houden... als ik SCAN (UK) mag geloven dan komt de CPU nog steeds in december binnen.

Mij valt wel op dat Azerty op de wachtrij pagina alleen spreekt van kleine aantallen... en hun laatste leverdatum was 7-12 en ze verwachten 23-12 nog een levering. Is Azerty dan zo klein?

[ Voor 25% gewijzigd door HexerPsy op 18-12-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 06:33
ArieBC schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:02:
[...]

Ik sta 117 en heb 20 November besteld, schiet dus niet heel erg op :(
Ha! Ik één plekje na jou op 118 (van de 232 inmiddels) en exact dezelfde dag besteld (hoe kan het ook anders) voor een 5900X. Jammer dat dat ene onderdeeltje de hele assemblage van mijn nieuw bestelde pc zo ophoudt :).

Weet iemand trouwens wat voor nummer hoort bij een 'klein en redelijk aantal' producten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelsgenerated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-09 12:07
Zaterdag 5 dec om 13:42 bij Azerty een 5900x besteld en sta nu op 177/232.

Ik ging er al vanuit dat ik hem pas in januari zou krijgen, maar als ik nu mensen zie die al begin november hebben besteld en nog steeds zo hoog staan ga ik er maar meer vanuit dat het ergens in feb wordt.

Of ze moeten binnenkort nog een pallet of 2 binnen krijgen ( wat een kerstcadeau zou dat zijn :D )

Wel grappig dat ze op de product pagina de tekst hebben aangepast naar langer dan 10 dagen ipv onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
5600x megagekko zending status is sinds gistermiddag 'aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL', zal wel aan de drukte liggen ivm kerst / lockdown... zal dus wel ma/di worden... besteld op 24 nov dus bijna een maand gewacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dank voor de tip! Besteld. Jammer genoeg in tegenstelling tot een andere tweaker hier, nog geen verzendbevestiging.. dus ben bang dat ik te laat was :(

Vrees dat dit een gevalletje cancelen gaat worden wat de meerprijs heeft alleen zin als de levering daadwerkelijk ook snel is..

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 19-12-2020 11:10 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

mcanic schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:59:
5600x megagekko zending status is sinds gistermiddag 'aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL', zal wel aan de drukte liggen ivm kerst / lockdown... zal dus wel ma/di worden... besteld op 24 nov dus bijna een maand gewacht
Hier hetzelfde maar dan voor een grafische kaart.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diod
Net met Tones aan de lijn gehangen ivm. de 5900x’en. Er is alleszins nog geen levering geweest. De verwachting is nu in de loop van komende week (specifieker kon hij niet zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:21
offtopic:
Zie dat ik een paar pagina's had gemist :+

[ Voor 84% gewijzigd door Xentor op 19-12-2020 11:48 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:37
Diod schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:30:
Net met Tones aan de lijn gehangen ivm. de 5900x’en. Er is alleszins nog geen levering geweest. De verwachting is nu in de loop van komende week (specifieker kon hij niet zijn).
Spijtige zaak aangezien ze al vorige week vrijdag verwacht werden 😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bride
Xentor schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:44:
offtopic:
Zie dat ik een paar pagina's had gemist :+
.

[ Voor 6% gewijzigd door Bride op 19-12-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Grote spijt dat ik alles in 1x besteld heb, nu is de gpu op voorraad, de cpu, het mobo maar me geheugen weer niet, terwijl dat weken op voorraad is geweest...... oudjaarsdag wordt het verzonden als ik mazzel heb..... vind het niet echt netjes eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharona
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 22:15
Mschrijver88 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:59:
Grote spijt dat ik alles in 1x besteld heb, nu is de gpu op voorraad, de cpu, het mobo maar me geheugen weer niet, terwijl dat weken op voorraad is geweest...... oudjaarsdag wordt het verzonden als ik mazzel heb..... vind het niet echt netjes eigenlijk
Ik had oorspronkelijk hetzelfde idee. Ik weet niet waar je besteld hebt maar ik had toen aan Megekko gevraagd of ik het beter apart kon bestellen en hun zeiden apart is beter voor CPU en GPU, want anders wachten ze echt tot heel je bestelling op voorraad is. Ik denk dat dit bij de meeste zo is.

Misschien even bellen of je bestelling opgesplitst kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sharona op 19-12-2020 13:05 ]

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Sharona schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:04:
[...]

Ik had oorspronkelijk hetzelfde idee. Ik weet niet waar je besteld hebt maar ik had toen aan Megekko gevraagd of ik het beter apart kon bestellen en hun zeiden apart is beter voor CPU en GPU, want anders wachten ze echt tot heel je bestelling op voorraad is. Ik denk dat dit bij de meeste zo is.

Misschien even bellen of je bestelling opgesplitst kan worden.
Er staat op die info pagina dat ze daar niet aan doen. Het probleem is dat dat geheugen eerst bij mijn bestelling op voorraad stond en later niet meer, vind ik niet zo netjes.
Het is gewoon raar dat je dus 5 losse bestellingen moet doen om al je spullen een beetje geleverd te krijgen. zullen de bezorgers ook blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lefjelle
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09-2024
Mschrijver88 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:12:
[...]

Er staat op die info pagina dat ze daar niet aan doen. Het probleem is dat dat geheugen eerst bij mijn bestelling op voorraad stond en later niet meer, vind ik niet zo netjes.
Het is gewoon raar dat je dus 5 losse bestellingen moet doen om al je spullen een beetje geleverd te krijgen. zullen de bezorgers ook blij van worden.
Opzich niet zo gek vanuit de leverancier, maar wel minder gebruiksvriendelijk voor de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharona
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 22:15
Mschrijver88 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:12:
[...]

Nee, 3 bestellingen was goed geweest denk ik. 1 voor je GPU, 1 voor je CPU, en dan de rest in de derde. Hier heb je nu niks aan, en opzicht is het ook wel een beetje stom dat dit zo werkt, helaas. Ik hoop dat het gewoon goed komt voor je.

♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Mschrijver88 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:59:
Zit ongeveer in hetzelfde schuitje zonder gpu dan. Daar ben ik nog naar op zoek. Gelukkig staan al me andere onderdelen op leverbaar. Enkel die 5600x niet , maandga maar eens bellen of ze de rest al willen verzenden

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:48
predator0235 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:51:
[...]

Spijtige zaak aangezien ze al vorige week vrijdag verwacht werden 😣
Ik wacht nog een week en dan ga ik het annuleren. Als ik het geld nog had dan kon ik gister via paradigit bestellen maar helaas had ik tones al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
sanane schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:38:
[...]

Ik wacht nog een week en dan ga ik het annuleren. Als ik het geld nog had dan kon ik gister via paradigit bestellen maar helaas had ik tones al betaald.
Bij mij ligt het iets anders. Geld geen probleem, maar ik heb een dode cpu die gewisseld moet worden 🥺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:19
Ik ben vandaag of gisteren zo'n 100 plekken gezakt in de wachtrij voor de 5600x bij Megekko :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharona schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:22:
[...]

Nee, 3 bestellingen was goed geweest denk ik. 1 voor je GPU, 1 voor je CPU, en dan de rest in de derde. Hier heb je nu niks aan, en opzicht is het ook wel een beetje stom dat dit zo werkt, helaas. Ik hoop dat het gewoon goed komt voor je.
Eigenlijk is het alleen maar beter. De meeste mensen zullen de andere dingen stof laten verzamelen tot de rest er is. Dat betekent dat je over de retourtermijn zit en het je wat meer werk en moeite kost (en geld voor verzenden) voor een RMA achteraf.

Voor zover ik het weet worden andere producten gereserveerd als ze eenmaal op voorraad zijn. Zo kreeg iemand zijn hele pakket toen de GPU op voorraad was, incl. CPU dat op dat moment niet meer op voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-10 21:26
Wanneer ik op de site van Alternate naar de status van mijn 5900x vraag, krijg ik onderstaand antwoord van de bot.
Weten jullie of er waarde aan deze uitspraak kan worden gehecht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrPtv6dZsgHjEDWsNbBK4CI8HVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv6GtOz5SaoDit5eKxR27qvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:08
Ik sta op een punt een mooie setup te kopen 5950x 570 unify plus keer tot ik las dat er ontzettend veel problemen met biossen zijn. Veel onstabiliteit enzo, ik wil hem voor werk gebruiken dus een spontane reset kan echt niet of niet startende machine.

Kan ik beter voor intel gaan/ wachten? Of valt het allemaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

TweakerVincent schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:07:
Ik sta op een punt een mooie setup te kopen 5950x 570 unify plus keer tot ik las dat er ontzettend veel problemen met biossen zijn. Veel onstabiliteit enzo, ik wil hem voor werk gebruiken dus een spontane reset kan echt niet of niet startende machine.

Als je niet gaat overclocken is er niets aan de hand. :)

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fulcrum2000 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:12:
[...]

Als je niet gaat overclocken is er niets aan de hand. :)
Top! Daar had ik niet over nagedacht, maar meeste mensen met zo’n board gaan OC natuurlijk. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H_PteZ
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-08-2021
De Unify moederborden die nu uitgeleverd worden hebben waarschijnlijk al een werkende bios voor Ryzen
5000. Hier vorige week nieuw systeem met 5900X en MSI Unify gebouwd.
Geheugen G-Skill 3600/32Gb.(2x16). Draait probleemloos op 3600Mhz met XMP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
5600x op amazon.co.uk! Net kunnen bestellen. Moet de 30ste binnenkomen.

Edit: Nog goedkoper op amazon.es! ik heb 318 betaald: https://www.amazon.es/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 52% gewijzigd door DMC90 op 19-12-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 06-10 12:10
De 5950X is goed op voorraad, Azerty heeft er zelfs bijna 60 stuks van liggen. De 5800X is ook in meerdere winkels op voorraad dus het ziet er naar uit dat dit topic niet lang meer gaat leven.

De 5950X is duur waarbij de 5800X vlees nog vis is, het zijn dus nog enkel de meest populaire modellen waar het nog wachten is.

Die wachtrijen zeggen natuurlijk niet veel, kan je nummer 200 staan, als er af en toe 1 geleverd word dan kan je lang wachten, als ze er 150 leveren krijg je een totaal ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
DMC90 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:25:
5600x op amazon.co.uk! Net kunnen bestellen. Moet de 30ste binnenkomen.

Edit: Nog goedkoper op amazon.es! ik heb 318 betaald: https://www.amazon.es/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Inmiddels 100 euro meer. Nog wel voor 300GBP bij amazon uk (=330 euro)

[ Voor 14% gewijzigd door srekaewt op 20-12-2020 00:08 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anekdotisch bewijs, maar met mijn 5900X en een X570 Unify nog geen enkele onverwachte crash reboot of anderszins instabiliteit ervaren. Enige was dat het flashen van het BIOS (om de 5000-series CPU's te herkennen) via de flashback functie via USB nogal gammel was, maar dat was eenmalig.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckystone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 05:06
spone schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:15:
[...]

Anekdotisch bewijs, maar met mijn 5900X en een X570 Unify nog geen enkele onverwachte crash reboot of anderszins instabiliteit ervaren. Enige was dat het flashen van het BIOS (om de 5000-series CPU's te herkennen) via de flashback functie via USB nogal gammel was, maar dat was eenmalig.
Ik had een 5950X met ROG Strix-E Gaming. Super veel problemen gehad met WHEA errors. Uiteindelijk vandaag besloten om alles terug te sturen. Heel vervelend .. maar fijn dat jij geen problemen hebt! Veel plezier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat sommige Youtube kanalen zoals Gamers Nexus rapporteren, zou ik het voor een betrouwbare werk machine nog niet vertrouwen. Er doen best wat verhalen de ronde. Rustig 2-4 maanden wachten tot het allemaal wat duidelijker is, zou mijn advies zijn.

YouTube: Best Motherboards for AMD Ryzen 5000 CPUs: X570, B550 for Gaming & C...
Eerste ±2 minuten bijv.

[ Voor 15% gewijzigd door RogerWilco2 op 20-12-2020 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

westergas

rikkie_pc

sprankel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:31:

De 5950X is duur waarbij de 5800X vlees nog vis is
Ik vind het prijsverschil tussen de 5600X en 5800X in de pricewatch nou niet zo groot om de 5800X af te schrijven. 2 extra cores voor ~€75 is niet verkeerd toch?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
westergas schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:44:
[...]

Ik vind het prijsverschil tussen de 5600X en 5800X in de pricewatch nou niet zo groot om de 5800X af te schrijven. 2 extra cores voor ~€75 is niet verkeerd toch?
Klopt, alleen kan je niet van die prijzen uitgaan. Op dit moment geven die een vertekend beeld door de schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RogerWilco2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 04:02:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat sommige Youtube kanalen zoals Gamers Nexus rapporteren, zou ik het voor een betrouwbare werk machine nog niet vertrouwen. Er doen best wat verhalen de ronde. Rustig 2-4 maanden wachten tot het allemaal wat duidelijker is, zou mijn advies zijn.

YouTube: Best Motherboards for AMD Ryzen 5000 CPUs: X570, B550 for Gaming & C...
Eerste ±2 minuten bijv.
Precies zo dacht ik ook en toevallig ook dat filmpje eerder gezien wat mij erg aan het twijfelen maakte. mss even wachten idd, op zich geen ramp.

Wat wel kan is een compleet systeem kopen (wat ik bijne ook wilde behalve de voeding) en dan die voor prive en gaming gebruiken en andere setup voor werk. En dan testen hoe stabiel het is..

Alleen nu is weer de Unify 570 nergens te krijgen :( Gigabyte MASTER wil ik van wegblijven door al die fouten. wat dan?

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 20-12-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 14:16
[...]

Maar dat komt alleen maar doordat de 5600X nu veel te duur is omdat hij slecht verkrijgbaar is. Die zou rond de €300 moeten zijn. Dan betaal je dus €150 meer, terwijl je voor nog een extra €100 op de 5900X met 12 cores zit.

Keuze is dan dus 50% meer betalen voor 2 extra cores, of 83% meer betalen voor 6 extra cores. Dus tenzij je hem NU moet hebben is de 5800X normaal gesproken niet echt een overtuigende keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door thescorpi0n op 20-12-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

[...]

De 5800x is vooral oninteressant als je hem vergelijkt met de 5900x. Een 5800x gaat momenteel over de toonbank voor €509. Ik heb mijn 5900x bestelt voor €583.

Het lijkt mij in ieder geval gewoon een sterke upsell marketing strategie door geen 5700x te releasen. Als je in de markt was voor een Ryzen 7 (en dus geen interesse hebt in een 5) dan is de 5800x eigenlijk totaal oninteressant t.o.v. een 5900x.

Ik moet telkens denken aan filmpje wat ik lang geleden heb gezien over popcorn upselling in een bioscoop, maar kan het niet meer terugvinden.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:01
Ik zou deze week even afwachten. Ik heb begrepen dat er deze week bij meerdere leverancier een grote lading 5600X binnenkomt. Kan dus zomaar zijn dat je bij Megekko weer kan bestellen voor €320.

En ik denk dat er ook veel processors terug gaan, want ik kan mij indenken dat er meerdere mensen redelijk vooraan in de wachtrij staan bij bijv. Megekko en Alternate. Deze krijgen dan komende week waarschijnlijk 2 CPU's binnen. Sommige zullen ze terugsturen en anderen gooien ze op V&A of Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewUser11
Alternate.nl (bot)
Order XXXXXXXX van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.

De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer 149 in de wachtrij voor deze CPU.

We gaan het beleven aankomende week. Of niet })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 06-10 12:10
[...]

Op basis van referentie prijzen:

Voor zuiver gaming is er niet echt een reden om voor meer dan 6 cores te gaan
Als je voor andere toepassingen meer cores nodig hebt betaal je eerst 100 euro voor 2 cores om vervolgens de optie te krijgen om 100 euro verder plots 4 cores te krijgen. De stap van 6 naar 8 cores is dubbel zo duur als die van 8 naar 12 cores.

Als je wilt OC'en zit je met de 5800X met 8 cores op 1 core complex, die cores zitten op elkaar waardoor ze elkaar warm stoken. By Ryzen is mijn ervaring alvast dat het probleem niet is om je koeler koud te houden, het probleem is om de warmte snel genoeg uit die core complexen te krijgen.
De 5600X en 5900X gaan daardoor een beter OC gehalte hebben.

Er is niet echt een reden om voor de 5800X te gaan behalve de gamer die streamt en die 2 cores wilt gebruiken daarvoor. Of als die 100 euro tussen 5800X en 5900X echt niet meer in het budget kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tfoedaddy
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-04 16:55
5800x is op vrije voorraad bij megekko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:01
Al een week, bijna 2 inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonathan_glk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 14:38
sprankel schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:15:
[...]

Op basis van referentie prijzen:

Voor zuiver gaming is er niet echt een reden om voor meer dan 6 cores te gaan
Als je voor andere toepassingen meer cores nodig hebt betaal je eerst 100 euro voor 2 cores om vervolgens de optie te krijgen om 100 euro verder plots 4 cores te krijgen. De stap van 6 naar 8 cores is dubbel zo duur als die van 8 naar 12 cores.

Als je wilt OC'en zit je met de 5800X met 8 cores op 1 core complex, die cores zitten op elkaar waardoor ze elkaar warm stoken. By Ryzen is mijn ervaring alvast dat het probleem niet is om je koeler koud te houden, het probleem is om de warmte snel genoeg uit die core complexen te krijgen.
De 5600X en 5900X gaan daardoor een beter OC gehalte hebben.

Er is niet echt een reden om voor de 5800X te gaan behalve de gamer die streamt en die 2 cores wilt gebruiken daarvoor. Of als die 100 euro tussen 5800X en 5900X echt niet meer in het budget kan.
Cyberpunk schaalt met 10 cores, flight simulator ziet tot 16 cores flinke winst in FPS. Deze trend gaat doorzetten in de toekomst, zeker nu consoles over 8 krachtige zen cores bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
Megekko schrijft het onderstaande op de website. Zou de levering van 18-12-2020 nou onderdeel zijn geweest van de 2 royaal gevulde pallets die begin/halverwege deze week worden/werden verwacht?

AMD Ryzen processoren: Wat is geleverd en wat wordt verwacht

Op 14-12-2020, hebben wij een mooi aantal van deze processoren ontvangen:
• AMD Ryzen 9 5950x

Tegen het einde van deze week (week 51) verwachten wij nog een klein aantal:
• AMD Ryzen 9 5900X

Begin / half volgende week (week 52) verwachten wij maar liefst 2 royaal gevulde pallets met deze CPU's:
• AMD Ryzen 5 5600X

Op 16-12-2020 en op 17-12-2020 is een zeer royale levering van deze CPU's binnen gekomen. Er is meer dan genoeg vrije voorraad beschikbaar:
• AMD Ryzen 7 5800x

Op 18-12-2020 hebben wij een significant gedeelte van de royale levering van deze CPU's ontvangen:
• AMD Ryzen 5 5600X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elidibus
  • Laatst online: 30-09 13:33
jonathan_glk schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:54:
[...]

Cyberpunk schaalt met 10 cores, flight simulator ziet tot 16 cores flinke winst in FPS. Deze trend gaat doorzetten in de toekomst, zeker nu consoles over 8 krachtige zen cores bezitten.
Is bij mij ook exact dezelfde afweging geweest (console = 8 core), want als ze games maken voor consoles op 8 core, dan zijn die in theorie al (redelijk) geoptimaliseerd voor PC met 8 core. Zeker als je nagenoeg hetzelfde platform gebruikt. Nu weet ik ook wel dat cores niet alles zijn, maar dit is mede de reden waarom ik niet voor de 5600x ben gegaan, maar voor de 5900x. Die 5900x is voor gaming absoluut overkill, maar het prijsverschil met de 5800x maakte het voor mij het toch waard.

Daarnaast heb ik in het verleden in dezelfde positie gezeten toen iedereen riep dat een quad core i5 meer dan genoeg was voor gaming, tot dat er minder dan een jaar later games uit kwamen die beter draaide op 6 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Brabo schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:56:
Megekko schrijft het onderstaande op de website. Zou de levering van 18-12-2020 nou onderdeel zijn geweest van de 2 royaal gevulde pallets die begin/halverwege deze week worden/werden verwacht?

• AMD Ryzen 9 5950x

• AMD Ryzen 9 5900X

Begin / half volgende week (week 52) verwachten wij maar liefst 2 royaal gevulde pallets met deze CPU's:
• AMD Ryzen 5 5600X

Op 16-12-2020 en op 17-12-2020 is een zeer royale levering van deze CPU's binnen gekomen. Er is meer dan genoeg vrije voorraad beschikbaar:
• AMD Ryzen 7 5800x

Op 18-12-2020 hebben wij een significant gedeelte van de royale levering van deze CPU's ontvangen:
• AMD Ryzen 5 5600X
Dat lijkt mij wel aangezien ze praten over "een significant deel van de royale levering".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Elidibus schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:10:
[...]

Is bij mij ook exact dezelfde afweging geweest (console = 8 core), want als ze games maken voor consoles op 8 core, dan zijn die in theorie al (redelijk) geoptimaliseerd voor PC met 8 core. Zeker als je nagenoeg hetzelfde platform gebruikt. Nu weet ik ook wel dat cores niet alles zijn, maar dit is mede de reden waarom ik niet voor de 5600x ben gegaan, maar voor de 5900x. Die 5900x is voor gaming absoluut overkill, maar het prijsverschil met de 5800x maakte het voor mij het toch waard.

Daarnaast heb ik in het verleden in dezelfde positie gezeten toen iedereen riep dat een quad core i5 meer dan genoeg was voor gaming, tot dat er minder dan een jaar later games uit kwamen die beter draaide op 6 cores.
Of gewoon een kronkel in je hoofd waardoor je een 5600X als achteruitgang ziet. Dan heb ik het puur over mezelf want van een 1800X naar een 5600X gaan is in elk opzicht, behalve de core count, een vooruitgang maar zo voelt het niet :+

Plus dat ik 8 cores ook voor dingen buiten gaming erg fijn kan gebruiken maar toch vind ik de 5800X wel erg enthousiast geprijst met €500+ toen ik gisteren keek tov een 3700X voor €300 :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Het is opvallend dat de 5800X beter beschikbaar is. Bij Amazon.de bijv. direct uit voorraad te bestellen en dan voor oud en nieuw huis.
Zou dat inderdaad komen door de positie die de CPU inneemt in het huidige rijtje Zen 3 processoren en daardoor minder interessant is of omdat ze meer succes hebben met 8-core chip yields ten opzichte van de 6-core chips voor de 5600X en de 5900X? Dan zou je echter ook verwachten dat de 5950X beter leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanneek
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-09-2021
-SambaL- schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:27:
Het is opvallend dat de 5800X beter beschikbaar is. Bij Amazon.de bijv. direct uit voorraad te bestellen en dan voor oud en nieuw huis.
Zou dat inderdaad komen door de positie die de CPU inneemt in het huidige rijtje Zen 3 processoren en daardoor minder interessant is of omdat ze meer succes hebben met 8-core chip yields ten opzichte van de 6-core chips voor de 5600X en de 5900X? Dan zou je echter ook verwachten dat de 5950X beter leverbaar is.
De 5800x is, in alle opzichten gewoon een slechte deal.

De 5600x is in gamen bijna niet van de 5800x te onderscheiden, dit kan uiteraard veranderen in de komende jaren. Voor productie is de 5900x een ontzettend makkelijke upgrade, sinds het verschil tussen de 5600x en de 5800x groter is dan tussen 5800x en 5900x qua prijs, maar voor de ene upgrade krijg je 2 cores, en de ander 4...

Om eerlijk te zijn had ik ook liever acht cores, maar ben toch voor de 5600x gegaan door de prijs. De 5800x is gewoon veel te duur voor wat het is. Door die prijs wordt zelfs de 10700k competetief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Brabo schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:56:

• AMD Ryzen 9 5950x

• AMD Ryzen 9 5900X

• AMD Ryzen 5 5600X

• AMD Ryzen 7 5800x

• AMD Ryzen 5 5600X
Op scan.co.uk worden er 1246 stuks 5600x verwacht dus rochting die aantallen zou er deze moeten komen. Dat zal de gehele wachtrij wel zijn denk ik. Ik hoop het iig

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
randomice schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:43:
[...]

Op scan.co.uk worden er 1246 stuks 5600x verwacht dus rochting die aantallen zou er deze moeten komen. Dat zal de gehele wachtrij wel zijn denk ik. Ik hoop het iig
Megekko spreekt over twee royaal gevulde pallets. Een (euro)pallet is 120x80cm groot, geen idee hoe hoog zoiets wordt beladen, laten we zeggen 80cm. Dat is dus 768.000 cm3 per pallet, 1536000 cm3 voor twee pallets. Nu zullen ze niet volledig tot het randje gestapeld worden, dus laten we daar 90% van nemen, komen we op 1382400 cm3.

De verpakking van een 5600x is ongeveer 13,46 x 13,21 x 7,37 cm, ongeveer 1310,43 cm3 dus.
Delen we dat door elkaar, dan zouden er zo'n 1054,92 stuks van een 5600x op twee pallets passen.
Laten we dat afronden op 500 stuks per pallet, afgelopen vrijdag zijn er zo'n 100 geleverd. Krijgen we er deze week nog 900 dan is de volledige wachtrij weg plus bijna 200 stuks beschikbaar voor vrij verkoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Net Tones gesproken en helaas slecht nieuws. Geen leveringen meer verwacht voor dit jaar :(
Ik had de kans om via Paradigit te bestellen maar omdat ik al had betaald bij Tones wilde ik niet nog een bestelling plaatsen. Toch maar annuleren bij Tones want dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diod
sanane schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:03:
Net Tones gesproken en helaas slecht nieuws. Geen leveringen meer verwacht voor dit jaar :(
Ik had de kans om via Paradigit te bestellen maar omdat ik al had betaald bij Tones wilde ik niet nog een bestelling plaatsen. Toch maar annuleren bij Tones want dit schiet niet op.
Geen leveringen meer voor alle processoren, of geen leveringen meer voor een specifiek type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
Heb je het dan over nieuw geplaatste orders of geen leveringen in totaliteit. Want dat is natuurlijk nog een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevriez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08 20:22
predator0235 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:05:
[...]

Heb je het dan over nieuw geplaatste orders of geen leveringen in totaliteit. Want dat is natuurlijk nog een groot verschil.
Hier ben ik ook benieuwd naar, Dave van Tones had nog extra bevestigd dat er een grote levering kwam die de bestaande orders op dat moment weg kon werken.

@sanane elke keer annuleren en ergens anders achteraan in de rij aansluiten gaat je niet verder helpen ben ik bang

[ Voor 12% gewijzigd door henkdevriez op 21-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diod
Daarbij, is Tones niet dicht op maandag? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyPower
Ik accepteer ook een gratis upgrade naar 5950X :P

On topic: Mooi balen als dit waar is. Hoop dat Tones dan nog met een toelichting komt want je kunt niet zomaar roepen dat het onderweg is en vervolgens melden dat het dit jaar niet meer komt zonder een goede reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
henkdevriez schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:09:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, Dave van Tones had nog extra bevestigd dat er een grote levering kwam die de bestaande orders op dat moment weg kon werken.

@sanane elke keer annuleren en ergens anders achteraan in de rij aansluiten gaat je niet verder helpen ben ik bang
Ik hoop ten zeerste dat er nog een 5900x levering komt deze week; zit nu al een week weer zonder computer met een RMA 5900x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
predator0235 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:05:
[...]

Ik sta nu op plaatst 104.
Mij werd verteld dat eerst volgende levering januari wordt.
Diod schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:12:
Ik kon ze gewoon bellen en kreeg een mevrouw aan de lijn.
Dus blijkbaar zijn ze niet helemaal dicht.
Diod schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:05:
[...]

Geen leveringen meer voor alle processoren, of geen leveringen meer voor een specifiek type?
Gaat om de 5900x
WallyPower schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:13:
[...]

Ik accepteer ook een gratis upgrade naar 5950X :P

On topic: Mooi balen als dit waar is. Hoop dat Tones dan nog met een toelichting komt want je kunt niet zomaar roepen dat het onderweg is en vervolgens melden dat het dit jaar niet meer komt zonder een goede reden...
Dat is ook de reden waarom ik boos ben. Als ze nou aangeven wat de status is van de 'grote levering' dan kunnen wij ook verder kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door sanane op 21-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevriez
Diod schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:12:
De website geeft inderdaad aan van wel..
predator0235 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:13:
[...]

Ik hoop ten zeerste dat er nog een 5900x levering komt deze week; zit nu al een week weer zonder computer met een RMA 5900x :)
Ik denk veel van ons :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
sanane schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:16:
[...]

Ik sta nu op plaatst 104.
Mij werd verteld dat eerst volgende levering januari wordt.

[...]

Ik kon ze gewoon bellen en kreeg een mevrouw aan de lijn.
Dus blijkbaar zijn ze niet helemaal dicht.
Ik weet niet of je nu een standaard antwoord hebt gehad of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lefjelle
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09-2024
Voordat iedereen boos dingen gaat roepen over Tones, het kan natuurlijk zijn dat ze idd een levering verwachten die nu niet meer gaat komen. Misschien is het verstandig om te wachten op een reactie van Tones zelf hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkdevriez
lefjelle schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:21:
Voordat iedereen boos dingen gaat roepen over Tones, het kan natuurlijk zijn dat ze idd een levering verwachten die nu niet meer gaat komen. Misschien is het verstandig om te wachten op een reactie van Tones zelf hierover.
De vorige keer dat iemand dit riep kwam iemand van Tones met de bevestiging dat ze toch nog een levering kregen waar ze eerder over spraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
henkdevriez schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:24:
[...]

De vorige keer dat iemand dit riep kwam iemand van Tones met de bevestiging dat ze toch nog een levering kregen waar ze eerder over spraken.
Bel ze en vraag naar de grote levering. Ben benieuwd wat voor antwoord jij gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 07:12
Als ze via Engeland moeten komen kan het nu ook wel eens wat vertragen...

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevriez
sanane schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:25:
[...]

Bel ze en vraag naar de grote levering. Ben benieuwd wat voor antwoord jij gaat krijgen.
Ik zeg niet dat wat jij zegt niet klopt. Ik zeg dat dit eerder is geroepen en dat er toen iemand van tones zelf kwam die zei dat het niet klopte en ze wel degelijk een levering binnen gingen krijgen die de (toenmalige) wachtrij weg kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik heb Tones vanmorgen ook aan de lijn gehad. Ik heb afgelopen vrijdag een 5600X besteld en men kon mij aan de telefoon niet vertellen op welk nummer ik in de wachtrij sta, en men verwacht op dit moment in 2020 ook geen (grote) leveringen meer.
Het lijkt er op dat men daar een tegenslag heeft gehad m.b.t. verwachte leveringen. Het klonk als overmacht.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gidio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-04-2021
zzzzz schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:58:
Ik heb Tones vanmorgen ook aan de lijn gehad. Ik heb afgelopen vrijdag een 5600X besteld en men kon mij aan de telefoon niet vertellen op welk nummer ik in de wachtrij sta, en men verwacht op dit moment in 2020 ook geen (grote) leveringen meer.
Het lijkt er op dat men daar een tegenslag heeft gehad m.b.t. verwachte leveringen. Het klonk als overmacht.
Dat klinkt zeer zorgmakend, aangezien Tones nog een grote levering verwachtte deze week... Net als alle andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Megekko heeft hun status page een update gegeven.
Nog weinig nieuws:

Deze week (week 52) verwachten wij nog een klein aantal:
• AMD Ryzen 9 5900X

Deze week (week 52) verwachten wij maar liefst 2 royaal gevulde pallets met deze CPU's:
• AMD Ryzen 5 5600X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
Cerebro schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:08:
Megekko heeft hun status page een update gegeven.
Nog weinig nieuws:

Deze week (week 52) verwachten wij nog een klein aantal:
• AMD Ryzen 9 5900X

Deze week (week 52) verwachten wij maar liefst 2 royaal gevulde pallets met deze CPU's:
• AMD Ryzen 5 5600X
Ze zijn er dus niet zeker meer van dat de 5600X begin/midden deze week komt? Het lijkt alsof er iets meer onduidelijkheid is gekomen rond deze levering :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjuxen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-04 13:17
Iemand nieuws over Alternate.nl? Sta op plek nummer 66 voor een 5900x :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
suikerberg schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:09:
[...]

Ze zijn er dus niet zeker meer van dat de 5600X begin/midden deze week komt? Het lijkt alsof er iets meer onduidelijkheid is gekomen rond deze levering :F
Er staat deze week dus dat is tot donderdag. Hopen dat ze volgende week aankomen als ze deze week verstuurd wordt worden

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15

westergas

rikkie_pc

Brabo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:42:
Ik ben vandaag of gisteren zo'n 100 plekken gezakt in de wachtrij voor de 5600x bij Megekko :)
Voor welk bedrag heb je hem daar besteld als ik vragen mag?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 94 ... 119 Laatste

Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.